Identification

UMIS Number BG16M1OP002-1.006-0003-C05
Project Name Integrated Water Project for Dobrich - Phase I
Beneficiary 000852932 Municipality Dobrich
Funding CF ==> Environment
Date of the Contract/Order 29.12.2016
Start Date 29.12.2016
End Date 30.06.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич-град

Description

Brief description
Подготовката на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор на в гр.Добрич“, стартира още през 2006 г., с финансовата подкрепа на ЕС, в изпълнение на проект: „Техническа Помощ за подготовка на интегрирани водни мерки за градовете Пловдив и Добрич“ EuropeAid/124488/D/SV/BG, финансиран по програма ИСПА. Потребностите които ще бъдат удовлетворени с изпълнение на проекта, са в съответствие с планирания принос на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“, посредством дейности за осъществяване на макрорегионални стратегии и стратегии за морските басейни на района. 
Проекта ще допринесе за изпълнението на макрорегионалната стратегия на ЕС за развитие на Дунавския регион. С изпълнение на дейностите по проекта ще се допринесе за постигане на един от основните приоритети на дунавската стратегия, а именно: 4) Възстановяване и запазване на качеството на водите, поставена за цел в „Опазване на околната среда в Дунавския регион“. С изпълнението на проекта ще се постигнат основните цели поставени в Рамковата директива за водите (РДВ) и нейните дъщерни директиви, както и Директива 91/271/ЕИО относно пречистването на отпадъчните води от населени места и Директива 98/83/ЕО относно качеството на водите, предназначени за консумация от човека. 
Постигането на посочените цели ще обхванат изцяло основната целева група, а именно населението на община Добрич, като ще допринесат за повишаване на качеството им на живот. Основните дейности които ще бъдат изпълнени по проекта са:
1) Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич.
2)Реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадни води на гр. Добрич.
Основните резултати от изпълнението на проекта са постигане на пълна свързаност на населението към ПСОВ, повишаване на качеството на пречистените отпадъчни води, повишаване на ефективността на водоснабдителната мрежа на града и намаляване на загубите на питейна вода по водопроводната мрежа.
Activities
  • Activity: Инженеринг за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) на гр. Добрич: Изпълнението на дейността по инженеринг на реконструкция и разширение на ПСОВ-Добрич ще е съгласно изискванията на ФИДИК (жълта книга) и ЗУТ.Дейността ще обхване следните под дейности: 1.1. Разработване на технически и работен проект; 1.2. Осъществяване на авторски надзор; 1.3. Изпълнение на строително монтажни работи за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) на гр. Добрич. В рамките на под дейност 1.1., позовавайки се на одобрения идеен проект, разработен от проект: EuropeAid/124488/D/SV/BG“, както и всички извършени обследвания и допълнителни проучвания, в процеса на подготовка на настоящия проект, ще бъде разработен технически и работен проект. Същите ще съответстват с Наредба № 4/22.04.2004 г. за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. При изготвянето на проекта ще бъдат извършени допълнителни проучвания (при необходимост) и проектиране, които включват: - Допълнителни проучвания (хидрогеоложки проучвания в допълнение към съществуващите проектни данни, оценка на състоянието на съществуващите конструкции и др.); - Топографско заснемане; - Предварителни сондажи и проучвания на площадкови мрежи; - Съгласувателни процедури, такси и разходи за същите; - Конструктивно обследване на съществуващите съоръжения. Процеса на проектиране ще бъде изпълнен съгласно изискванията на възложителя, заложени в документация за възлагане на обществена поръчка, която е приложение, към настоящия проект. Задължението за изпълнение на под дейност 1.2, е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от ЗУТ. При изпълнението на дейността ще се осигури, точно спазване на изпълнение на проектната разработка, изразяване на несъгласие от страна на проектанта в случай на неправилно професионално или в разрез с действащите нормативни актове вземане на решения за промени и др. Задълженията които ще бъдат осигурени от страна на изпълнителя са описани в изискванията на възложителя, заложени в документация за възлагане на обществена поръчка, която е приложение, към настоящия проект. В рамките на под дейност 1.3, позовавайки се на разработената и съгласувана техническа документация от под дейност 1.1. ще бъде издадено ново разрешение за строеж, въз основа на придобит положителен доклад за ОС на проекта със съществуващите изисквания към строежите, съгласно чл. 142 от ЗУТ и законосъобразно започване на строителството. Последствие ще бъдат изпълнени предвидените от проектната документация СМР по реконструкцията и разширението на ПСОВ гр. Добрич, като реконструкция на съществуващите сгради и съоръжения за пречистване на водите и третиране на утайките и изграждане на нови такива където това е необходимо. Под дейността без да се ограничава ще обхваща и следното: - доставяне, монтиране и пускане в експлоатация на технологично и друго оборудване, свързано с процеса на пречистване на отпадъчните води и обработка на утайките, изготвяне на екзекутивна документация и кадастрални заснемания на целия обект съгласно чл. 52 от Закона за кадастъра и имотния регистър; - извършване на изпитания на съоръженията и изготвяне на необходимата документация, съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, както и предаване на обекта, съгласно действащото в момента българско законодателство - а именно Наредба № 2 от 31.07.2003 г., за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти; - Обучаване на персонала; - Постигане на изисквания ефект на пречистване и гарантиране показателите за заустване; - Гарантиране отстраняването на евентуално появили се дефекти в периода за отстраняване на дефекти. Процеса на СМР ще бъде изпълнен съгласно изискванията на възложителя, заложени в документация за възлагане на обществена поръчка, която е приложение, към настоящия проект., Contracted Amount: 31 937 683.41 , Reported Amount: 29 979 021.80
  • Activity: Допълнително проектиране, авторски надзор, реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежа на гр. Добрич по Проект „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1": Дейността ще обхване следните под дейности: 1.1. Допълнително проектиране; 1.2. Реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежа на гр.Добрич; 1.3. Авторски надзор. Изпълнение на под дейност 1.1. е породена от няколко обстоятелството, като основните от тях са: Наличните Разработените работни проекти (РП), за „РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ВОДОПРОВОДНА И КАНАЛИЗАЦИОННА МРЕЖИ НА ГР. ДОБРИЧ“, са изготвени по проект: EuropeAid/124488/D/SV/BG, финансиран от програма ИСПА. РП са приети и предадени на община Добрич в края на 2011г. (или преди повече от 4 години). В тази връзка в процеса на подготовка на настоящия проект, община Добрич сключи договори с външни изпълнители, които следваше да извършат преглед и да изразят становище по всички разработени към момента проектни документации, с настоящата обстановка и да удостовери заложените количества и видове СМР. В резултат от изпълнението на договорите, изпълнителите под формата на доклади (приложени към настоящия проект), изложиха своето становище, за проектите и препоръчаха мерки и дейности, които да бъдат изпълнени преди стартиране на СМР. Отчитайки препоръките от докладите, община Добрич предвиди дейности по допълнително проектиране, които бяха включени в процедурата за ОП. Обхвата на под дейност 1.2 е съобразен с разработените и одобрени работни проекти за реконструкция и рехабилитация на водопроводната мрежи на гр. Добрич, като същите са разделени в два подобекта - 2 обособени позиции. Подробно описание на улиците и съоръженията, които са включени в отделните подобекти е изложено в приложената документация за ОП-обособени позиции 2 и 3. Освен СМР, които ще бъдат извършени в рамките на дейността ще бъде доставено и необходимото оборудване предвидено в работните проекти, както и допълнително оборудване, за да бъде възможно изпълнението на препоръките получени в резултат от проект: TA–2013–KPOS-PP-90. От първоначално предвиденият обхват за изпълнение (одобрен по програма ИСПА), с настоящия проект се изключват предвидените СМР по ул.„Поп Богомил“, тъй като община Добрич е изпълнила проект финансиран със средства от „Програма за трансгранично сътрудничество „Румъния – България“ 2007-2013 г.“, в който са изпълнени ремонтни дейности на тротоари, алеи, градинки и др. по същата улица, както и всичките видове СМР по част ВиК предвидени в работните проекти (по договор „Изграждане на водопровод и канализация по ул. „Поп Богомил“, на територията на гр. Добрич“, финансиран със средства на община Добрич) през изминалия програмен период. Освен тези изключения от обхвата на обществената поръчка, са изключени и всички други подменени и/или ремонтирани участъци от водопроводната система със средсва на ВиК или Община Добрич. В тази връзка и изпълнителите по договорите за обследване имаха задължението и да актуализират КСС, на проекта, като извадят от обхвата на РП извършените строително монтажни дейности. Извършените строително монтажни работи по ул. „Поп Богомил“ са приключени, приети и въведени в експлоатация съгласно ЗУТ. Във връзка с изпълнението на СМР по ул. „Поп Богомил“, на основание чл. 152, ал. 2 от ЗУТ е заверено и влязло в сила разрешението за строеж, за обект №207/12.07.2011г. В обхвата на под дейност 1.3 се предвиждат по упражняване на авторски надзор за обектите за реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич, които са получени в резултат от проект: „Техническа Помощ за подготовка на интегрирани водни мерки за градовете Пловдив и Добрич“ EuropeAid/124488/D/SV/BG, както и на авторски надзор на новоразработените части на инвестиционния проект. Осъществяване на авторски надзор от друг изпълнител е възможно поради факта, че изпълнителят по договора финансиран от програма ИСПА е предоставил авторските права върху изработените части от инвестиционния проект. Подробно описание на обхвата на настоящата дейност може да се види в приложената към настоящия проект, документация за възлагане на обществена поръчка – приложение към дейност 2., Contracted Amount: 49 881 182.35 , Reported Amount: 42 081 727.23
  • Activity: Проектиране, строителство и авторски надзор на канализационната мрежа на гр. Добрич, както и съпътстващата я водопроводна мрежа, като част от „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1".: Дейността ще обхване следните под дейности: 1.1. Проектиране; 1.2. Реконструкция и рехабилитация на канализационна мрежa на гр. Добрич и съпътстващ водопровод; 1.3. Авторски надзор. Необходимостта от изпълнение на под дейност 1.1. е породена от няколко обстоятелството, като основните от тях са: Наличните работни проекти (РП), за „РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ВОДОПРОВОДНА И КАНАЛИЗАЦИОННА МРЕЖИ НА ГР. ДОБРИЧ“, са изготвени по проект: EuropeAid/124488/D/SV/BG, финансиран от програма ИСПА. Работните проекти са приети и предадени на община Добрич в края на 2011г. (или преди повече от 4 години). В тази връзка в процеса на подготовка на настоящия проект, община Добрич сключи договори с външни изпълнители, които следваше да извършат преглед и изразят становище по всички разработени към момента проектни документации и да удостовери заложените количества и видове СМР, респективно стойността на същия. В резултат от изпълнението на договорите, изпълнителите под формата на доклади (приложени към настоящия проект), изложиха своето становище, за проектите и изложиха фактическата обстановка за канализационната мрежа. Отчитайки посоченото с доклада изпълнителя по договора препоръча изпълнението на СМР на канализационната мрежа (предвидено за изпълнение от РП на проекта от ИСПА) да бъде изпълнено по ново трасе. На база на извършеното обследване беше изготвена и окрупнена стойностна сметка, на ново предложеното трасе за изпълнение на канализационната мрежа. Под дейността ще обхваща разработване на идеен и работен проект за реконструкция и изграждане на част от канализационната мрежа съгласно ново предложеното трасе, както и извършване на необходимите съгласувателни процедури. Обхвата на под дейност 1.2 ще е в съответствие с препоръчаните от проектанта по договор с предмет: "Хидравлично оразмеряване на съществуваща ВиК мрежа на територията на град Добрич и проверка за съвместимост с инвестиционен проект "Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1" мерки и дейности, както и съгласно получените в резултат от изпълнение на под дейност 1.1 идеен и работен проект. Подробно описание на предвидените мероприятия са изложени в приложените в раздел 12 на настоящето проектно предложение разработки. Освен строително монтажните работи, които ще бъдат извършени в рамките на дейността ще бъде доставено и необходимото съпътстващо оборудване и машини. В обхвата на под дейност 1.3 се предвиждат упражняване на авторски надзор на реконструкция и рехабилитация на канализационната мрежа на гр. Добрич, съпътстващия водопровод. , Contracted Amount: 23 604 909.44 , Reported Amount: 23 482 501.20
  • Activity: Извършване на консултантски услуги по упражняване на независим строителен надзор на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“, включващ строителството на следните обекти: - „Инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич“ и - „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“ : Консултантските услуги, ще включват изпълнение функциите на Консултант съгласно ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор, на обектите включени за изпълнение в „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“, а именно: - „Инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич“ и - „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“ Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Изпълнение на функциите на Консултант, който трябва да оцени съответствието на инвестиционните проекти за обект: „Инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич“ и при необходимостта обект: „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“ - Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; - Изпълнение на функциите на инженер съгласно ФИДИК, във връзка с изпълнение на инженеринга на ПСОВ; - Законосъобразно стартиране на строежа; - Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Извършване на СМР съобразно одобрен инвестиционен проект и спецификации; - Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - Технически контрол по част "Конструктивна"; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. - Геодезическо заснемане на целия строеж, изготвяне на документация за издаване на Удостоверение от службата по кадастъра за изпълнение на задължението по чл.52 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР); - Изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5/28.12.2006 г. за целия обект или за съответната част от обекта, ако се извърши поетапно предаване на части от целия строителен договор; - Издаване на технически паспорти на строежите. - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за инженеринг. - Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите., Contracted Amount: 1 786 789.96 , Reported Amount: 2 131 826.21
  • Activity: Услуги свързани с подготовката на проектното предложение, включващи: - Актуализация на Анализ разходи-ползи (АРП), като част от проектно предложение „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“; - Актуализация на Документации за Обществени поръчки.: Дейността включва консултантски услуги свързани с привеждане в съответствие на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“ с изискванията за кандидатстване и изпълнение на проекти финансирани от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“. Дейността включва изпълнение на две под-дейности, които са: - 7.1. Актуализация на Анализ разходи-ползи (АРП), като част от проектно предложение „Интегриран Воден проект на гр. Добрич“, във връзка със постигане на съответствие на същия с изискванията на програмен период 2014-2020; - 7.2. Актуализация на Документации за Обществени поръчки, с цел привеждането на съществуващите и разработени документации за обществени поръчки, с изискванията на действащият към момента Закон за Обществени поръчки, както и актуализиране на обхвата на същите, с цел привеждане в съответствието им с проектното предложение. Под-дейност 7.1., ще включва привеждане в съответствие на АРП, с Методологията, определена в Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/HTML/?uri=CELEX: 32015R0207amp;from=EN);Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.(http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/ cba_guide.pdf);Ръководство за анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти за програмен период 2014-2020 г., както и на други указания, посочени от Управляващия орган; всички актуални национални методически указания, както и актуални финансови и технически данни към настоящия момент. Под-дейност 7.2., ще включва извършване на анализ на съществуващите документации за възлагане на обществени поръчки, с действащия Закон за Обществени поръчки и подзаконовите му нормативни актове, както и преглед, анализ и актуализация на техническите спецификации на обществените поръчки, с цел уеднаквяването на обхвата им с проектното предложение подадено за финансиране по BG16M1OP002-1.006 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти“ С изпълнението на двете посочени под-дейности ще се гарантира, съответствието на проектното предложение с изискванията на програмен период 2014-2020, както и съответствието на документациите за възлагане на обществени поръчки с проектното предложение подадено за финансиране по BG16M1OP002-1.006 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти“ и действащата нормативна уредба. Изпълнението на посочените под-дейности е стартирало преди подаване на проектното предложение за финансиране по процедура BG16M1OP002-1.006 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти“, но приключването на всеки един от сключените договори ще приключи веднага след сключване на ДБФП. (Дейността е включена в проекта, тъй като приключването и окончателно разплащане с изпълнителите по договорите е обвързано със одобрение на проекта и сключване на ДБФП) , Contracted Amount: 47 040.00 , Reported Amount: 47 040.00
  • Activity: Консултантски услуги за оказване на техническа помощ на ЗИП, определено във връзка с изпълнението на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“: Дейността ще включва, оказване на техническа помощ във връзка с изпълнение на „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“, в това число и услуги, извършени от архитекти, инженери, икономисти, юристи и други специалисти, които са пряко свързани с изпълнението на проекта. Основна цел на дейността е да бъде осъществена консултантска подкрепа от инженери, икономисти, юристи и експерти по управление и отчитане на инвестиционни проекти, която да подкрепя при организация и управление на проекта, Възложени на ЗИП (без да дублира задълженията на отделните членове на ЗИП), като крайният общ резултат от дейността е успешно завършен и отчетен ДБФП от страна на община Добрич. Дейността ще включва в себе си услуги свързани с: • Подпомагане на бенефициента при подготовка на искания за средства, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация във връзка с изпълнението на дейностите, която да се представя пред Управляващия орган на ОПОС; • Съдейства при съблюдаване коректното и навременно изпълнение на дейностите по проекта; • Съдейства при съблюдаване спазването на всички нормативни документи на ОП „Околна среда” и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС; • Подпомагане на бенефициента при подготовка на справки и докладите за напредъка по изпълнение на проекта (технически и финансови); • Подпомагане на бенефициента при мониторинга по изпълнение и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности; • Съдейства за правно-нормативното обслужване на проекта, включително относно спазване на изискванията и нормативните документи на ОПОС; • Идентифицира и докладва своевременно на ръководителя на проекта за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности. • При необходимост организира и отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; • При извършване на разходи по договорите се произнася по съответствието на разхода с поетото задължение. • Съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство, в които има задължително участие на Възложителя или на негов упълномощен представител. • Подпомагане на Общината, в качеството й на Възложител по смисъла на Закона за устройство на територията или участва от нейно име в оформянето на техническите протоколи и съгласувателни процедури в процеса на изпълнение на договорите за строителство и строителен надзор, според изискванията на действащото законодателство. • Подпомагане на бенефициента при контрола на дейността на строителния надзор. • Указва и препоръчва създаването на качествена система за контрол на строителя и строителния надзор на обекта. • Информиране своевременно ръководителя на проекта при промяна на напредъка на работите, който води до натрупване на закъснение. • Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението на проекта; • Съдействие за повишаване на административния капацитет за управление и изпълнение на инвестиционни проекти, финансирани от Европейския съюз. Във връзка с правилното изпълнение и отчитане на дейностите по проекта, ще се оказва съдействие на ЗИП, сформиран със заповед на кмета на община Добрич, свързано със задължението им да следят за спазването на всички изисквания на нормативните документи на ОПОС и указанията на МФ относно разходването на средства по Структурните и Кохезионния фонд на ЕС, в това число и: • поддържане на адекватна счетоводна аналитичност в рамките на съществуващата счетоводна система на Община Добрич за всички свързани с проекта транзакции; • верифициране на разходите, вкл. цялостно наблюдение и контрол върху финансовия и физическия напредък по проекта за потвърждаване на приемливостта на разходите., Contracted Amount: 1 771 200.00 , Reported Amount: 1 771 200.00
  • Activity: Изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“ : Дейността ще предвижда мерки и дейности във връзка с постигане на съответствие на проекта с Насоките за информация и публичност, за проекти финансирани по ОП „Околна среда 2014 - 2020 г.”, които са съобразени с изискванията, заложени в чл. 115-117 и Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд. Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие. Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, както и в чл. 3-5 и Приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някои подробни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. Посочените регламенти определят минималните изисквания по отношение на прозрачността и публичността на проекти, съ-финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове на ЕС. Дейността цели, да бъде информирана широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз чрез ОП "Околна среда 2014 - 2020 г.”, Мерките за информация и публичност имат за цел: - да се повиши информираността на целевите групи за визията и приоритетите на Споразумението за партньорство; - да се повиши информираността на бенефициентите и потенциалните бенефициенти относно възможностите, предоставяни от Общността; - да се повиши общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. Необходимостта от изпълнението на Мерките за информация и публичност е породено от задължението на всички бенефициенти, по проекти финансирани по ОПОС, независимо от приоритетната ос, за която е отпусната безвъзмездна финансова помощ, да предвидят изпълнението на подобни дейности. Общи принципи, които ще бъдат спазени при изпълнението на дейността са: - Изискванията на Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013, съгласно който всеки бенефициент, който получава финансиране от КФ или от ЕФРР в рамките на ОП „Околна среда 2014 - 2020 г”, е задължен да изпълнява определени мерки за информация и публичност, предназначени за широката общественост; В допълнение и изпълнение на регламента ще бъде потвърдена подкрепата от фондовете за операцията чрез: - поставяне на емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията; - упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на операцията; информиране на обществеността за получената подкрепа, като о включва на своя уебсайт (когато такъв съществува) кратко описание на операцията, включително на нейните цели и резултатите от нея, и откроява финансовата подкрепа от Съюза и о поставя, за операциите, които не отговарят на изискванията за поставяне на билборд/постоянна табела, поне един плакат с информация за проекта (поне размер АЗ), в който се споменава финансовата подкрепа от Съюза, на видно за обществеността място, като например входа на сградата., Contracted Amount: 85 920.00 , Reported Amount: 85 920.00
  • Activity: Организация и управление на инвестиционен проект:“Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1“ , посредством назначен екип/звено в общинска администрация Добрич: Община Добрич ще организира и осъществява дейностите по управлението на проекта и ще възлага всички обществени поръчки за изпълнение на дейностите на проектната документация и изпълнение на инвестиционния проект. Асоциираният партньор, „ВиК Добрич” ЕООД, ще подпомага изпълнението на проекта, чрез подаване на изходна информация, преглед и становища по техническата документация и др. дейности. Кметът на Община Добрич ще назначи със своя Заповед Звено за изпълнение и управление на проекта, което да организира и контролира работата и да следи за изпълнението на дейностите по проекта. За целите на качественото, коректно и навременно изпълнение и отчитане на проекта ще се ползва външна експертна помощ по договор за подпомагане на звеното съгласно дейност 6. Представител на асоциирания партньор – „ВиК Добрич” ЕООД, ще бъде включен в състава на звеното. Звеното/екипа ще заседава ежемесечно, а в случай на необходимост, ще се организират тематични работни срещи с представители на всички заинтересовани лица (компетентни органи, изпълнители по договори и др.) Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи, решения, заповеди на кмета и др. За участие в управлението на проекта се предвижда да бъде избран по реда на ЗОП и външен консултант, който да осигури адекватен екип от ключови експерти със съответната компетенция. Организационната структура и състава на звеното/екипа се предвижда да бъдат: 1. Ръководител на проекта 2. Координатор на проекта 3. Експерт комуникация, информация и публичност 4. Юрист на проекта, който ще изпълнява и функциите на лице по нередности 5. ВиК инженер - направление пречистване 6. ВиК инженер - направление ВиК 7. Експерт счетоводство и финанси по проекта 8. Представител на асоциирания партнъор ВиК 9. Служител, отговарящ за съхранението на документацията на проекта Отделните отговорности на посоченият екип/звено, както изискванията към позициите са описани в раздел 9 „Екип“ от настоящето проектно предложение. Посредством заложените отговорности и задължения на екипа/звеното, както и външният изпълнител за подпомагане на екипа, се предвиждат достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки, при необходимост при изпълнението на проекта. С цел обезпечаване на административните нужди за архивиране, мониторинг, докладване и отчитане на изпълнението на дейностите по проекта е предвидено да бъде доставено оборудване и консумативи, за тези цели. Консумативите и оборудването са описани в отделен работен лист в приложения в раздел 12 актуализиран бюджет. , Contracted Amount: 610 475.02 , Reported Amount: 549 882.37

Participating Organizations

Partners
  • Partner: "Regional Water Company of Dobrich" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: GIS AKVA BG, Contracted Amount*: 23 929 943.61 , Reported Amount**: 30 731 044.80
  • Contractor: ENAR-TRAFIC, Contracted Amount*: 1 339 794.67 , Reported Amount**: 2 131 826.21
  • Contractor: Hydrostroy, Contracted Amount*: 25 041 626.27 , Reported Amount**: 26 818 448.17
  • Contractor: Nikolai, Contracted Amount*: 72 036.78 , Reported Amount**: 77 512.54
  • Contractor: ProAktiv Tiim, Contracted Amount*: 17 816.04 , Reported Amount**: 23 760.00
  • Contractor: VOENNO INVALIDNA KOOPERACIQ KORONA, Contracted Amount*: 4 499.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: Dimka, Contracted Amount*: 72 036.78 , Reported Amount**: 77 451.84
  • Contractor: Zhivko, Contracted Amount*: 92 447.14 , Reported Amount**: 99 471.83
  • Contractor: MENORA OOD, Contracted Amount*: 41 516.77 , Reported Amount**: 55 368.00
  • Contractor: DZZD "Dobrotitca 2016", Contracted Amount*: 12 235 874.76 , Reported Amount**: 15 434 237.93
  • Contractor: Naiden, Contracted Amount*: 9 902.77 , Reported Amount**: 8 903.02
  • Contractor: Obedinenie Dobrich Akvaprodjekt, Contracted Amount*: 1 328 104.80 , Reported Amount**: 1 771 200.00
  • Contractor: Ofis V OOD, Contracted Amount*: 323.93 , Reported Amount**: 432.00
  • Contractor: TRIERA COMUNICATIONS, Contracted Amount*: 59 926.68 , Reported Amount**: 79 920.00
  • Contractor: Galina, Contracted Amount*: 48 825.84 , Reported Amount**: 49 069.20
  • Contractor: OBEDINENIE DZZD SVEJEST 2018, Contracted Amount*: 17 269 193.63 , Reported Amount**: 23 472 424.66
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 31 830.02 , Reported Amount**: 29 594.15
  • Contractor: Bojanka, Contracted Amount*: 61 631.39 , Reported Amount**: 66 316.30
  • Contractor: Dobrinka, Contracted Amount*: 55 702.55 , Reported Amount**: 34 449.19
  • Contractor: Rositca, Contracted Amount*: 39 948.42 , Reported Amount**: 41 796.86
  • Contractor: Dimcho, Contracted Amount*: 1 241.44 , Reported Amount**: 1 329.00
  • Contractor: Bul Pro Konsultihg, Contracted Amount*: 17 456.12 , Reported Amount**: 23 280.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: AUTOMAGISTRALI SOFIA, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: TRAFIC HOLDING, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: EN AR KONSULT , Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: BG Biomas EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: ND Konsulting OOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Di end Em Konsult EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: INFRA EXPERT , Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: GIS Aqua Austria GmbH, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: INGSTROYENGINEERING, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Bitumina GmbH, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Amount of pollution load that receives full collection and treatment in compliance with the legislation, Measure Unit: Екв. ж., Base Value: 0.00 , Target amount: 111 800.00 , Reached amount: 109 977.00
Indicator 2 Намаляване на физическите загуби на вода, Measure Unit: %, Base Value: 63.00 , Target amount: 50.13 , Reached amount: 14.99
Indicator 3 Additional population served by improved water supply, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 92 498.00 , Reached amount: 91 904.00
Indicator 4 Constructed/Rehabilitated/Reconstructed WWTP, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Additional population served by improved wastewater treatment, Measure Unit: еквивалент жители, Base Value: 0.00 , Target amount: 111 800.00 , Reached amount: 109 977.00

Financial Information

Total Project cost 109 725 200.18 BGN
Grant 82 358 795.39 BGN
Self amount 27 366 404.79 BGN
Total actual amounts paid 73 059 790.88 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ДЗЗД "ЕНАР-ТРАФИК"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 075.84 231.16 2 307.00 "МЕНОРА" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ДЗЗД "ЕНАР-ТРАФИК"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 196 497.18 133 239.63 1 329 736.81 Обединение "ГИС АКВА БГ"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 43 588.10 4 853.89 48 441.99 ДЗЗД "ЕНАР-ТРАФИК"

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Актуализация на Документациите за обществени поръчки, за възлагане на изпълнението на дейностите, част от инвестиционен проект: "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - Фаза 1"., Estimated Amount: 19 800.00
  • Differentiated position 1: Актуализация на Документациите за обществени поръчки, за възлагане на изпълнението на дейностите, част от инвестиционен проект: "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - Фаза 1".
    Contractor: ProAktiv Tiim
    Contract total funded value: 17 816.04
Procedure 2 Subject to due process: Актуализиране на Анализ разходи-ползи, като част от проектно предложение "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - Фаза 1"., Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Актуализиране на Анализ разходи-ползи, като част от проектно предложение "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - Фаза 1".
    Contractor: Bul Pro Konsultihg
    Contract total funded value: 17 456.12
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на оборудване за административни цели и канцеларски материали, необходими за изпълнение на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич – етап 1“, Estimated Amount: 50 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2 - "Доставка на канцеларски материали, включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП, необходими за изпълнение на проект "Интегриран проект за подобряване на водния сектор в гр. Добрич - фаза 1".
    Contractor: Ofis V OOD
    Contract total funded value: 323.93
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на оборудване и принадлежности за офиса, необходими за изпълнение на проект: "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - етап 1", Estimated Amount: 50 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване и принадлежности за офиса, необходими за изпълнение на проект: "Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич - етап 1"
    Contractor: MENORA OOD
    Contract total funded value: 41 516.77
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за „Изпълнение на инженеринг за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води(ПСОВ)гр.Добрич“, Estimated Amount: 27 822 802.99
  • Differentiated position 1: „Изпълнение на инженеринг за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води(ПСОВ)гр.Добрич“
    Contractor: GIS AKVA BG
    Contract total funded value: 23 929 943.61
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител за изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проект: „Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич – етап 1“ , Estimated Amount: 180 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване на печатни материали (брошури, дипляни) общо 500 броя.
    Contractor: VOENNO INVALIDNA KOOPERACIQ KORONA
    Contract total funded value: 4 499.00
  • Differentiated position 2: Изработване, доставка и монтаж на 4 броя билбордове, които ще бъдат поставени на определени от възложителя места; изработване и монтаж на 4 броя постоянни обяснителни табели след изпълнението на дейностите по проекта; изработване и доставка на 2 броя информационни табели; организиране на 6 броя публични събития, включително осигуряване на зала, необходимото за това оборудване, кафе паузи и др.; организиране на общо 5 броя официални церемонии (първи копки, церемонии по рязани на ленти) за стартиране на проекта, за стартиране и приключване на строително монтажните работи за отделните подобекти, както и при приключване и въвеждане на обектите в експлоатация и приключване на дейностите по ДБФП; изработване на филм, в който да бъде обхванат целият период по изпълнение на дейностите по проекта; изработване на 60 броя стикери за доставените по проекта машини, оборудване и ДМА
    Contractor: TRIERA COMUNICATIONS
    Contract total funded value: 59 926.68
Procedure 7 Subject to due process: Избор на изпълнител за проектиране, строителство и авторски надзор на канализационната мрежа на гр. Добрич, както и съпътстващата я водопроводна мрежа, като част от „Интегриран проект за водния цикъл на гр. Добрич"., Estimated Amount: 17 836 474.11
Procedure 8 Subject to due process: Избор на изпълнител за реконструкция и рехабилитация на водопроводната и канализационна мрежи на гр. Добрич, по обособени позиции., Estimated Amount: 61 869 210.00
  • Differentiated position 1: "Извършване на допълнително проектиране, реконструкция и рехабилитация на водопроводна мрежа на град Добрич, етап 1, обхващащ: Водоснабдяване - ЛОТ 2"
    Contractor: Hydrostroy
    Contract total funded value: 25 041 626.27
  • Differentiated position 2: "Извършване на допълнително проектиране, реконструкция и рехабилитация на водопроводна мрежа на град Добрич, етап 1, обхващащ: Водоснабдяване - ЛОТ 3"
    Contractor: DZZD "Dobrotitca 2016"
    Contract total funded value: 12 235 874.76
  • Differentiated position 3: "Извършване на допълнително проектиране, реконструкция и рехабилитация на канализационна мрежа на град Добрич и съпътстващ водопровод, етап 1, обхващащ: Водоснабдяване - ЛОТ 1"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 9 Subject to due process: Избор на изпълнител за упражняване на консултантска услуга за независим строителен надзор и оценка на съответсвието при изпълнение на Интегриран проект за подобряване на водния сектор на гр. Добрич-фаза 1, включващ: - „Инженеринг за реконструкция и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води(ПСОВ)гр.Добрич“ - „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич“, Estimated Amount: 3 050 000.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги по упражняване на независим строителен надзор по смисъла на ЗУТ и Инженер по смисъла на договорните условия на ФИДИК на инженеринг за модернизация и разширение на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Добрич.
    Contractor: ENAR-TRAFIC
    Contract total funded value: 468 032.59
  • Differentiated position 2: Консултантски услуги по упражняване на независим строителен надзор по смисъла на ЗУТ на Реконструкция и рехабилитация на водопроводна и канализационна мрежи на гр. Добрич
    Contractor: ENAR-TRAFIC
    Contract total funded value: 871 762.08
Procedure 10 Subject to due process: Предоставяне на техническа помощ за управлението на проект: „Интегриран проект за водния цикъл на гр. Добрич – Фаза 1, Estimated Amount: 2 000 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на техническа помощ за управлението на проект: „Интегриран проект за водния цикъл на гр. Добрич – Фаза 1
    Contractor: Obedinenie Dobrich Akvaprodjekt
    Contract total funded value: 1 328 104.80
Procedure 11 Subject to due process: Проектиране и изпълнение на СМР по реконструкция е рехабилитация на канализационна мрежа град Добрич и съпътстващ водопровод - ЛОТ 1 от проект "Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Проектиране и изпълнение на СМР по реконструкция е рехабилитация на канализационна мрежа град Добрич и съпътстващ водопровод - ЛОТ 1 от проект "Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза 1"
    Contractor: OBEDINENIE DZZD SVEJEST 2018
    Contract total funded value: 17 269 193.63

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN