Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1093-C02
Project Name Establishment of dental clinic "FAMILY DENTAL CENTER"
Beneficiary 205299640 OUTPATIENT CLINIC FOR PRIVATE PRACTICE IN PRIMARY CARE IN DENTAL MEDICINE
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 26.08.2019
Start Date 26.08.2019
End Date 14.06.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен, гр.Сливен

Description

Brief description
Предприемаческата идея представлява създаване на дентална клиника ФЕМИЛИ ДЕНТАЛ ЦЕНТЪР, осигуряваща достъпно и иновативно лечение в сферата на имплантологията, пародoнтологията, терапията, протетиката, естетичната и детската дентална медицина. Дейността на клиниката ще бъде насочена към основното структурно звено на обществото – семейството, от детето до най-възрастния негов член. Насочвайки се към семейството, ФЕМИЛИ ДЕНТАЛ ЦЕНТЪР ще се стреми да постигне дълготрайни и положителни резултати при профилактика, лечение и дентална хигиена на цялото семейство, предоставяйки високо-качествени услуги, използвайки иновативни подходи и най-новите технологии в областта на денталната практика.
Проектът ще се реализира посредством изпълнението на следните допустими дейности:
1) Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал 4 бр., закупуване на ДМА, наемане на помещение, закупуване на материали и консумативи, създаване на интернет страница и изработване на маркетингов план).
2) Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 2 броя табели и 20 броя стикери) 
Предприемаческата идея попада и в приоритетните сектори на настоящата процедура, свързани със създаване и развитие на нови предприятия на Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 г. и ще бъде изпълнявана в една от тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация „Индустрия за здравословен живот и Биотехнологии“, и по-специално: персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства; 
Дейностите, както и всички разходи в бюджета ще се реализират на територията на гр. Сливен, където е и седалището на дружеството. 
Очаквани резултати:
- стабилен икономически растеж
- повишена конкурентноспособност
- устойчиво развитие
- социален и екологичен ефект
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея: Дейността ще бъде осъществена чрез следните поддейности: 1. Наемане на квалифициран персонал, необходим за реализиране на пазара на предприемаческата идея: 1.1. Квалифициран персонал, обект на оценка: а) Предприемачът ще бъде нает по трудов договор на длъжност "лекар по дентална медицина", за период от 15 месеца. б) Лица, различни от предприемача -"лекар по дентална медицина" на трудов договор за период от 15 месеца. -"лекар по дентална медицина" на трудов договор за период от 15 месеца. 1.2. Квалифициран персонал, който не е обект на оценка: -"дентален асистент" на трудов договор за период от 15 месеца. Подробно описание на функциите и отговорностите на екипа е описано в т.9 от ФК, Екип. 2. Закупуване на необходимото оборудване, представляващо дълготраен материален актив (ДМА), както следва: ДМА 1 Стоматологичен юнит с горно окачване - пакет 1 бр. ДМА 2 Допълнително стоматологично оборудване - пакет 1 бр. Пакета включва: фотополимерна настолна лампа, наконечници, стол за стоматолога и асистента, помощни агрегати и стерилизационно оборудване. ДМА 3 Дентален рентген за интраорални снимки - 1 бр. ДМА 4 Увеличителни лупи/очила - 1 бр. ДМА 5 Специализиран фотоапарат - 1 бр. Функциите и предназначението на всяка инвестиция са описани подробно в т.11 от ФК, Описание на предприемаческата идея. 3. Закупуване на материали и консумативи, необходими за реализиране на предприемаческата идея Предвижда се за нуждите на денталната практика да бъдат закупени материали и консумативи: Маски, ръкавици, лигавници; Инструменти за преглед – огледала, сонди и пинсети; Протетичен инструментариум- диамантени и твърдосплавни пилители, отпечатъчни лъжици; Ендодонтски инструменти - машинни и ръчни пили, плъгери; Хирургичен инструментариум – клещи и лостове за екстракция, елеватори, екартьори, кюрети; Пародонтални кюрети; Ултразвукови накрайници; Моделжани инструменти за моделаж на фотополимер; Инструментариум за анестезия- карпулни спринцивки, интралигаментарни спринцовки; Матрична система ( пръстени, клинове, метални матрици); Кофердам за изолация- рамки, перфоратор, форцепси, клампи; Адхезивна система; Фотополимери; Цименти- двойнополимелизиращ цимент, глас-йономерен цимент, фофат-цимент; Отпечатъчни материали- А-силикони, С-силикони; Каналопълнежни пасти; Пудра за еърфлоу и др. 4. Наемане на работно помещение Предвидено е да бъде наето помещение на комуникативно място в центъра на гр. Сливен, където ще се реализира предприемаческата идея. Помещението ще разполага с два кабинета. За целите на проектното предложение, предвидените разходи за наем са за период от 18 месеца и включват и режийни разходи. 5. Създаване на интернет страница на ФЕМИЛИ ДЕНТАЛ ЦЕНТЪР с включени всички видове услуги, пакети, начини на извършване на услугите, график за записване и др. Целта на сайта ще бъде да привлече потенциалните клиенти, като ги информира за предоставяните терапевтични услуги и начини и форми на лечение. 6. Изработване на маркетингов план за реализация на предприемаческата идея Разработването на маркетинговата стратегия на новосъздаденото предприятие е ключов фактор за реализирането и успешното развитие на предприемаческата идея на "ФЕМИЛИ ДЕНТАЛ ЦЕНТЪР". Въз основа на направените анализи и проучвания ще бъдат дефинирани визията, мисията и целите на дружеството. Ще бъде определена целевата група потребители на дентални услуги. Проучването на конкуренцията, както и SWOT -анализите ще допринесат за формулиране на правилния подход за пазарната реализация на продуктите и услугите, които са предвидени в платформата. На базата на анализите ще бъде изготвен и маркетингов план, който ще определи конкретните цели и етапи за изпълнение на поставените цели. Професионалния подход и ясната визия и последователност са гаранция за успешното реализиране и устойчиво развитие на предприемаческата идея., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 234 181.41
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 2 броя табели и 20 броя стикери): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. В рамките дейността се предвижда: - при всички мерки (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския Съюз чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност.По време на осъществяването на проекта Бенефициентът предвижда: - да публикува информация на своя уеб сайт, в случай, че такъв е наличен към момента на изпълнение на проекта, описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС. Публикацията ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на Оперативна Програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; - да постави 2 бр. информационни табели с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата/ите, в която/които ще се осъществява проектът. Табелите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - да се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР,общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. Изпълнението на проектната дейност ще бъде реализирано посредством: - външно възлагане избор на изпълнител от страна на Бенефициента в съответствие с изискванията на правилата на процедурата и при спазване на Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и Указанията на УО на ОПИК; - собствено изпълнение от гледна точка на реализацията на набора от мерки за информиране и публичност при спазване на приложимите изисквания и правила по отношение на информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта. Изпълнението е предвидено да стартира през 1-вия месец след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение на проекта., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: GAMA DESIGN GROUP LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 296.00
  • Contractor: EVGENI STEFANOV - ES, Contracted Amount*: 5 848.32 , Reported Amount**: 7 310.40
  • Contractor: ORENDA LI LTD., Contracted Amount*: 9 512.00 , Reported Amount**: 11 890.00
  • Contractor: GALINA, Contracted Amount*: 17 280.00 , Reported Amount**: 13 045.71
  • Contractor: BULDENT, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 24 215.84
  • Contractor: DYNAPHOS, Contracted Amount*: 3 928.00 , Reported Amount**: 4 910.00
  • Contractor: WEALBE SOLUTIONS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 320.00
  • Contractor: MEDICAL DEPO R I K, Contracted Amount*: 52 769.27 , Reported Amount**: 65 961.59
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 2.50
Indicator 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.26 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 199.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 249 925.60 BGN
Grant 199 940.48 BGN
Self amount 49 985.12 BGN
Total actual amounts paid 188 036.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта - закупуване на 2 броя табели и 20 броя стикери, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта - закупуване на 2 броя табели и 20 броя стикери
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на ДМА по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: Стоматологичен юнит с горно окачване – пакет Обособена позиция 2: Допълнително стоматологично оборудване - пакет Обособена позиция 3: Дентален рентген за интраорални снимки – пакет Обособена позиция 4: Увеличителни лупи/очила Обособена позиция 5: Фотоапарат за дентални снимки - пакет, Estimated Amount: 82 730.00
  • Differentiated position 1: Стоматологичен юнит с горно окачване - пакет
    Contractor: MEDICAL DEPO R I K
    Contract total funded value: 52 769.27
  • Differentiated position 2: Допълнително стоматологично оборудване - пакет
    Contractor: MEDICAL DEPO R I K
    Contract total funded value: 52 769.27
  • Differentiated position 3: Дентален рентген за интраорални снимки - пакет
    Contractor: MEDICAL DEPO R I K
    Contract total funded value: 52 769.27
  • Differentiated position 4: Увеличителни лупи/очила
    Contractor: EVGENI STEFANOV - ES
    Contract total funded value: 5 848.32
  • Differentiated position 5: Фотоапарат за дентални снимки
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на материали и консумативи, Estimated Amount: 25 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на фотоапарат за дентални снимки - пакет, Estimated Amount: 5 500.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на фотоапарат за дентални снимки - пакет
    Contractor: DYNAPHOS
    Contract total funded value: 3 928.00
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на фотоапарат за дентални снимки - пакет, Estimated Amount: 5 500.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на фотоапарат за дентални снимки - пакет
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Наемане на помещение с 2 стоматологични кабинета, Estimated Amount: 21 600.00
  • Differentiated position 1: Наемане на помещение с 2 стоматологични кабинета
    Contractor: GALINA
    Contract total funded value: 17 280.00
Procedure 7 Subject to due process: Разработване на маркетингов план за реализация на предприемаческата идея, Estimated Amount: 12 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на маркетингов план за реализация на предприемаческата идея
    Contractor: ORENDA LI LTD.
    Contract total funded value: 9 512.00
Procedure 8 Subject to due process: Създаване на интернет страница на ФЕМИЛИ ДЕНТАЛ ЦЕНТЪР, Estimated Amount: 5 500.00
Procedure 9 Subject to due process: Техническа грешка - необявена процедура, Estimated Amount: 5 500.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на фотоапарат за дентални снимки - пакет
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 10 Subject to due process: Частично прекратена процедура по Обособена позиция 5 Фотоапарат за дентални снимки - пакет, Estimated Amount: 5 500.00
  • Differentiated position 1: Фотоапарат за дентални снимки - пакет
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN