Identification

UMIS Number BG05M9OP001-4.001-0097-C01
Project Name Design lab
Beneficiary 176488336 Association "Cluster for education, trainings and qualifications"
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 03.10.2017
Start Date 03.10.2017
End Date 31.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • Територията на ЕС

Description

Brief description
Проектът цели да подкрепи транснационалното сътрудничество между Клъстера за образование, обучения и квалификации и Вилнюския Гедимино технически университет по отношение на обмяна на опит, добри практики и модели за насърчаване на самостоятелната заетост, предприемачеството и създаването на креативни предприятия.

Фокусът на проекта ще бъде върху адаптирането, валидирането и пилотното внедряване в сектора на креативните индустрии на иновативни практики, показали изключително добри резултати в други сектори/ държави, както и върху тяхното умело интегриране. С помощта на Дизайнатон ще бъдат селектирани най-подходящите кандидати да започнат самостоятелна стопанска дейност, а чрез Дизайн център те ще бъдат подпомогнати в разработването, прототипирането, тестването и пазарната реализация на своите дизайнерски идеи. Комбинацията от 2-те практики ще оформи своеобразен инкубатор на фрийленсъри и предприемачи в областта на дизайна, приложните изкуства и занаяти (т.нар. Дизайн лаб).

Реализацията на проекта ще позволи на целевата група (дизайнери, художници, фотографи, занаятчии) да разгърне своя потенциал и да създаде нови работни места – както за себе си, така и за хора с други професии, които да поемат дейности като маркетинг и продажби, производство, логистика и/или други, изисквани от новата интернет реалност. В комбинация с хоризонтите, предоставяни от електронната търговия (където огромна роля играе визията), представителите на целевата група ще получат реална алтернатива да останат в България, а да продават продукцията си навън. И превръщайки проблемите в решения, по-ниските разходи за персонал в България се превръщат в конкурентно предимство. От друга страна, на глобалния пазар участниците ще могат да изкарват съвсем приличен доход. По този начин проектът ще позволи на хората, които имат необходимите качества и знания или поне имат решаващите такива, но им липсва оборудване, информация и/или друга специфична подкрепа да реализират своите възможности тук и сега.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да подпомогне успешната реализация на проекта. Включва: • Техническо управление на проекта, вкл. планиране, организиране, ръководене и контролиране на избора на изпълнители в съответствие с кореспондиращата нормативна уредба (Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП), ПМС 160 или негов наследник, Ръководството за изпълнение); управление на дейностите от проекта, в т.ч. осъществяване на комуникация с представителите на целевата група и всички заинтересовани страни по проекта; изготвяне на документи, оформяне съгласно изискванията за информация и комуникация, разпечатване, изпращане и в последствие архивиране; • Финансово управление на проекта, вкл. осчетоводяване и отчитане на разходите по проекта. Тъй като дейността е насочена към създаването на необходимите предпоставки за успешното протичане на останалите дейности по проекта и в обхвата ѝ попадат освен поддържащи и подготвително-заключителни операции, тя е предвидено да започне в началото на проекта и да приключи в края., Contracted Amount: 18 070.00 , Reported Amount: 18 070.00
  • Activity: Информация и комуникация: Дейността има за цел да запознае обществеността, целевата група и заинтересованите страни с проекта и начина на финансирането му в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване и Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Включва, освен публикуване на подходящо място на интернет страницата на подробна информация за одобрения проект, изработване на: • 1 брой плакат с размер минимум А3; • 14 броя стикери; • 2 броя банери., Contracted Amount: 180.00 , Reported Amount: 168.00
  • Activity: Повишаване на капацитета: Дейността има за цел да повиши капацитета на партньорите и заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи. Включва организирането и провеждането на 2 семинара във Вилнюс: за запознаване с добрите практики и за обсъждане на резултатите от трансфера на добрите практики. Първият семинар ще бъде проведен в началото на изпълнение на проекта, за да може екипът на КООК да се запознае с опита на ВГТУ по отношение на организацията на Hack-ECOM hackathon и изграждането, управлението и поддръжката на LinkMenų fabrikas. На този семинар ще бъдат разисквани различните аспекти на разработването и прилагането на добри практики и иновативни подходи за насърчаване на самостоятелната заетост, предприемачеството и създаването на предприятия, като фокусът ще падне върху избраната целева група и нейните особености. С екипа на ВГТУ ще се дискутират възможностите за прилагане на тези практики в областта на креативните индустрии, като екипът на КООК ще представи своя опит в това направление, на база на което ще се повиши и капацитета на ВГТУ, освен този на КООК. Вторият семинар ще бъде проведен в края на проекта, когато ще са адаптирани, пилотно приложени и валидирани в български условия добрите практики. На този семинар ще бъдат разисквани основно мониторинга и оценката на постигнатите резултати, като екипът на КООК ще запознае този на ВГТУ с изпълнените дейности, постигнатите цели и задачи, като обърне особено внимание на особеностите на процесите, протичащи при взаимодействието с представителите на творческата общност (дизайнери, художници, фотографи, занаятчии и др.). Споделяйки своя опит КООК ще допринесе за повишаване на капацитета на ВГТУ. На двата семинара ще могат да присъстват и представители на други заинтересовани страни, които биха желали да участват, като сами покрият командировъчните си разходи., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 14 400.00
  • Activity: Адаптиране, валидиране и пилотно прилагане на иновативни модели: Дейността има за цел да анализира приложимите подходи и методи на работа от идентифицираните иновативни модели, да ги преориентира към спецификата на целевите групи, сектора на креативните индустрии и българските условия, да ги комбинира и приложи пилотно, за да ги валидира за последващо използване и формулиране на ефективни и ефикасни политики на национално ниво. Включва: 1. Обезпечаване на Бизнес консултант (НКПД 2421 6007) и Специалист, дигитални изкуства (НКПД 2166 3010), които да проучат добрите практики на партньора, да ги адаптират към спецификата на целевите групи и сектора на креативните индустрии, отчитайки специфичните български условия, да ги интегрират и приложат на практика, играейки ролята на ментори в Дизайнатона и Дизайн центъра; 2. Обезпечаване на помещение/я, с площ от поне 150 м2, за пилотно прилагане на социалните иновации; 3. Доставяне и инсталиране на оборудване и софтуер в Дизайн центъра, необходимо за осигуряване на възможност за изработване на: • дигитални дизайни – файлове, сваляни/ получавани от клиента по интернет след заплащане; • стоки за бита и декорация – постери, тапети, канава, лампи, стенни декорации, декорация за автомобили, телефонни протектори, чанти, чаши и др.; • текстилен десен и дрехи със щампа. 4. Разпространяване на информация за предстоящото пилотно прилагане на Дизайнатона по различни канали (социални мрежи, членове на клъстера, специализирани форуми, висши учебни заведения и др.); 5. Пилотиране и прилагане на Дизайнатона с поне 50 участници и подбор на 10 представители от целевата група, които да получат достъп до Дизайн центъра; 6. Пилотиране на Дизайн центъра и осигуряване на възможност за най-добрите представители на целевата група да реализират идеите си, преминавайки през следната последователност от стъпки: - Проучване на техническите изисквания за изработка, на съществуващата конкуренция на пазара, възможните проблеми и решения, на специфичните канали за реализация на продуктите (напр. Amazon Handmade, Etsy, Redbubble, Society6 и др.); - Производство на прототип (мостра); - Изчистване на техническите проблеми; - Ценообразуване на база реални разходи; - Тестване на прототипа в реални пазарни условия (реализиране на продажби, получаване на положителни отзиви/ харесвания в онлайн магазини и социални мрежи и др.). Нишата, в която ще се реализират представителите на целевата група е онлайн търговията с краен клиент. При този тип бизнес са характерни персонализацията на продукта и малките серии с висока добавена стойност. Компютърните работни станции и специализирания софтуер за графичен дизайн са необходими за създаване на разнообразни дигитални дизайни от 10-та представители на целевата група, които ще получат достъп до Дизайн центъра. Широкоформатният фотопринтер е необходим, за да могат да отпечатват постери, тапети и др. продукти с по-големи размери. Принтерът е ресурсно ефективен за малки тиражи. Режещият плотер е необходим за изрязването на горепосочените широкоформатни продукти в разнообразни форми. Рутерът за гравиране/фрезоване е необходим за 3D обработките на декоративните елементи. Принтерът за текстил е необходим за отпечатването на създадените оригинални изображения върху текстилни повърхности/ дрехи. Печатащата и гравиращата техника ще се ползват съвместно от представителите на целевата група. Онлайн комуникациите и способността на дигиталните продукти да „текат” по интернет до всяка точка на света пестят енергия и вредни емисии, с което насърчават развитието в областта на политиката по околната среда и политиката по изменение на климата., Contracted Amount: 160 520.00 , Reported Amount: 162 182.00
  • Activity: Оценка на постигнатите резултати: Дейността има за цел да проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение, като проследи: • постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • особеностите при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • ефективността и ефикасността на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати., Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 1 100.00
  • Activity: Разпространение на постигнатите резултати: Дейността има за цел да разпространи постигнатите от проекта резултати сред заинтересованите страни. Включва организирането и провеждането на конференция в София, на която лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност в областта на креативните индустрии; самостоятелно заети лица с дизайнерски, художествени, фотографски, занаятчийски и/или други подходящи умения; предприемачи; представители на правителствения и неправителствения сектор; представители на образователни институции и/или други заинтересовани лица ще могат да се запознаят в детайли с проекта, постигнатите от него резултати и възможностите за мултиплицирането им. Организацията на събитието ще бъде поверена на избрания външен изпълнител, а представители на КООК и ВГТУ ще участват с презентации и ще дават отговори на поставени въпроси. Участието на ВГТУ ще бъде обезпечено чрез видеоконферентна връзка с Вилнюс. Записът направен чрез видеоконферентната система ще бъде качен на сайта на КООК и разпространен в социалните медии. По този начин ще бъдат взети мерки за спестяване на гориво и вредни емисии от транспорт, както и на хартия и тонер за разпечатване на материали, т.е. ще бъдат предприети мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност., Contracted Amount: 3 500.00 , Reported Amount: 2 850.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Vilnius Gediminas Technical University, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: RIT LTD, Contracted Amount*: 70 000.00 , Reported Amount**: 69 336.00
  • Contractor: CANTEK - BOROV I SIE LTD, Contracted Amount*: 27 000.00 , Reported Amount**: 30 486.00
  • Contractor: SAPS GROUP LTD, Contracted Amount*: 1 500.00 , Reported Amount**: 1 100.00
  • Contractor: DILEX LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 15 540.00
  • Contractor: APRA DESIGN LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 168.00
  • Contractor: ZIP TRAVEL BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 23 070.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Трансферирани иновативни практики - ИП4, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Идентифицирани иновативни практики - ИП4, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 198 770.00 BGN
Grant 198 770.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 198 768.03 BGN
Percentage of EU co-financing 95.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване, Estimated Amount: 58 333.33
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване
    Contractor: RIT LTD
    Contract total funded value: 70 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN