Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0194-C02
Project Name Public Dining in The Municipality of Elin Pelin
Beneficiary 000776242 Municipality of Elin Pelin
Funding FEAD ==> Foods 2014-2020
Date of the Contract/Order 23.11.2016
Start Date 01.11.2016
End Date 30.04.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Елин Пелин

Description

Brief description
Обща цел:
Реализирането на проекта ще доведе до задоволяване потребностите на 80 лица, нуждаещи се от услугата „обществена трапезария”.
Осъществяването на дейностите по проекта ще намали социалната изолация на лицата, ще доведе до задоволяване нуждите им от разнообразно и здравословно хранене. 

Основната целева група по проекта са: 
Лица и семейства на месечно социално подпомагане; лица с доказана липса на доходи и близки; самотно живеещи лица и семейства, и други лица и семейства в неравностойно социално положение.

Резултати:
Удовлетворяване нуждите от разнообразна и здравословна храна на минимум 80 нуждаещи се лица;
Намаляване на социалното изключване  на целевите групи и справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин.

Дейности:
- Определяне на целевите групи
- Закупуване на хранителни продукти
- Осигуряване на топъл обяд - ще бъде разкрита 1 Обществена трапезария за 80 представители на основната и допълнителната целева група, за периода от 01 ноември 2016 г. до 30 април 2017 г., с Анекс 1 до 30.04.2018 г. Трапезарията ще обслужва всички населени места на община Елин Пелин. Ще се осъществява разливане на топъл обяд и предоставяне на индивидуални пакети хранителни продукти в пункта на бенефициента – Община Елин Пелин и/или до дома на потребителите.
- Предоставяне на съпътстващи мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд - проучване на потребностите на целевите групи от нови социални услуги, изготвяне на информационни материали за основни социални права, насочване към други услуги, индивидуално и групово консултиране за управление на семейния бюджет, за изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене и др.
- Дейности за организация и управление на проекта - администриране на договора за изпълнение на проекта, осигуряване на публичност и информация, осъществяване на обратна връзка с потребителите.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: В съответствие с предвиденото в Наредба № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, информация за представителите на целевите групи ще се предоставя от дирекциите „Социално подпомагане“. Предвидена е основна целева група, както и допълнителна целева група, на която да бъдат раздадени неполучените храни. 1. Основната целева група за предоставяне на топъл обяд са: 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 1.4. Скитащи и бездомни деца и лица. 1.5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците. 2. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще бъде разпределян на следната допълнителна целева група: 2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 2.4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 2.5. Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 2.6. Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. 2.7. Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария На територията на Община Елин Пелин за момента няма регистрирани бездомни и скитащи лица и деца. Ще бъде обменяна информация с отговорните институции по места при поява на подобни на територията на общината., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Стойността на един храноден за едно лице от целевата група е в размер на 2.50 лв. на лице на ден с включен ДДС и включва закупуване на хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд – супа, основно ястие, хляб. При реализирани икономии ще се предоставя и десерт, което не променя броя на дните и представителите на целевата група, ползващи услугата. По настоящия проект планираме закупуването на хранителни продукти да започне от 01 ноември 2017 г. Определянето на видовете хранителни продукти, които ще бъдат закупени за приготвяне на топлия обяд ще се извършва при спазване на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Финансиране: 3.1. Общата сума на допустимите разходи за изпълнение на Договора възлиза на 27 280,00 лева (двадесет и седем хиляди, двеста и осемдесет лв. и 00 ст.). От тях: 3.1.1 за закупуване на хранителни продукти на 80 представители на целевата група, ползващи услугата, по 2,30 лв. за един ден - общо 0,00 лв. до 30.04.2017, включително, (съгласно последното изменение на договор) 3.1.2 за закупуване на хранителни продукти - разходи за единица продукт - топъл обяд на 80 представители на целевата група, ползващи услугата, по 2,50 лв. за единица продукт - общо 24 800,00 лв. считано от 01.05.2017г. 3.1.3 адмнистративните разходи и разходи за транспорт и съхранение, определени като единна ставка в размер на 5 на сто от общата стойност на разходите по т. 3.1.1. и 3.1.2., но не повече от 1 240,00 лв. 3.1.4 разходите за съпътстващи мерки, предприети и декларирани от партньорската организация, в размер на 5 на сто от общата стойност на разходите по т. 3.1.1. и 3.1.2., но не повече от 1 240,00 лв. Бенефициентът няма изпълнение по договора за периода от сключването до 30.04.2017, като заявява изпълнение за периода 01.11.2017 - 30.04.2018 г., Contracted Amount: 24 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Ще бъде разкрита 1 Обществена трапезария за 80 представители на основната и допълнителната целева група, за периода от 01 ноември 2016 г. до 30 април 2017 г. /6 месеца/, в рамките на общо 125 дни /работни дни/, както следва: Месец ноември 2016 година, 22 дни; Месец декември 2016 година, 21 дни; Месец януари 2017 година, 22 дни; Месец февруари 2017 година, 20 дни; Месец март 2017 година, 22 дни; Месец април 2017 година, 18 дни. Трапезарията ще обслужва всички населени места на община Елин Пелин. Ще се осъществява разливане на топъл обяд и предоставяне на индивидуални пакети хранителни продукти в пункта на бенефициента – Община Елин Пелин и/или до дома на потребителите. Ще се следи за: - Спазване на утвърдения график за Осигуряване на топъл обяд / раздаване на индивидуални пакети хранителни продукти; - Наличие на документи за предаване от склада към пункта /когато е приложимо/; - Наличие на седмични менюта, калкулационни ведомости, требвателни листове; - Наличие на регулярен опис на доставени и раздадени продукти по дата, вид и количество. - Запазена цялост на доставените единични опаковки; - Списък на лицата, ползващи услугата, които се подписват ежедневно при получаване на храната, в това число и на допълнителните лица във връзка с предотвратяване разхищението на храните; - Резултат - обратна връзка от потребителите за удовлетвореност - попълнени формуляри за обратна връзка. Административните разходи и разходите за транспорт и съхранение са изчислени по следния начин: Административни разходи и разходи за транспорт и съхранение на храните, определени като единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупуване на хранителни продукти Ст-ст на ден Бр. дни в месеца Ст-ст на месец Ноември 9,20 22 202,40 Декември 9,20 21 193,20 Януари 2017 9,20 22 202,40 Февруари 9,20 20 184,00 Март 9,20 22 202,40 Април 9,20 18 165,60 Обща Стойност = 1 150,00 лв. Бенефициентът няма изпълнение по договора за периода от сключването до 30.04.2017, като заявява изпълнение за периода 01.11.2017 - 30.04.2018 г. Адмнистративните разходи и разходи за транспорт и съхранение, определени като единна ставка в размер на 5 на сто от общата стойност на разходите по, но не повече от 1 240,00 лв. , Contracted Amount: 1 240.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват в проучване на потребностите на целевите групи от нови социални услуги, индивидуално и групово консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, управление на семейния бюджет, здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Община Елин Пелин ще предлага пряко съпътстващи мерки. Информация, относно тези възможности, ще бъде разпространявана чрез: - Използване на електронната страница на общината; - Изготвяне и разпространение от служители на общината на информационни материали за представяне и популяризиране на услугите, които се предоставят в община Елин Пелин; - Консултиране за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - Консултиране на потребителите за дейностите по проект „Независим живот” по ОП „РЧР”; - Консултиране на потребителите относно ползването на административни общински услуги; - Консултиране на потребителите съгласно Правила за реда и начина за отпускане на еднократна помощ с решение на Общински съвет. Разходите за съпътстващи мерки са изчислени по следния начин: Разходи за съпътстващи мерки, под формата на единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупуване на хранителни продукти Ст-ст на ден Бр. дни в месеца Ст-ст на месец Ноември 9,20 22 202,40 Декември 9,20 21 193,20 Януари 2017 9,20 22 202,40 Февруари 9,20 20 184,00 Март 9,20 22 202,40 Април 9,20 18 165,60 Обща Стойност = 1 150,00 лв. Бенефициентът няма изпълнение по договора за периода от сключванетп дп 30.04.2017, като заявява изпълнение за периода 01.11.2017 - 30.04.2018 г. Разходите за съпътстващи мерки, предприети и декларирани от партньорската организация, в размер на 5 на сто от общата стойност на разходите, но не повече от 1 240,00 лв. , Contracted Amount: 1 240.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 80.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 0.00 BGN
Grant 0.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 0.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN