Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0229-C02
Project Name Developing management capacity for growth in AVIOREMONTEN ZAVOD Ltd.
Beneficiary 821152065 AVIOREMONT ZAVOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 19.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, гр.Монтана

Description

Brief description
По проекта се предвижда изпълнение на дейности, които осигуряват развитие на управленския капацитет и растеж на дружеството. Тези дейности включват:
1.	Внедряване и сертификация на Системи за управление на качеството и на околната среда по изискванията на  ISO 9001:2015 и на ISO 14001:2015;
2.	Постигане на СЕ маркировка на продукти за пускане на пазара - новоусвоявани осветителни тела;
3.	Реинженеринг на процесите в дружеството за подобряване на управлението и контрола при ремонта на авиационни средства, като се вземе предвид и предвидена за производство нова гама от енергийно ефективни продукти;
4.	Инвестиции в ново оборудване за осъществяване на контрол при ремонта на авиационна техника с гарантирана висока точност, чрез което да се осигури изпълнението на изискванията за качество, определени в ISO 9001:2015 и спазване на европейските изисквания за ремонт на авиационна техника, като се отчетат и резултатите от анализите и решенията за препроектиране на процесите от изпълнявания реинженеринг.

За осъществяване на тези дейности се предвижда привличане на:
-	Специализирани консултантски организации за подпомагане на подготовката на документацията и внедряване на Системите за управление на качеството и околната среда по изискванията на ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, за подготовка на продукт за "СЕ" маркировка, както и планиране и изпълнение на дейностите за реинженеринг;
-	Акредитирана сертификационна организация за сертификация по ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 ;
-	Доставчици на новото оборудване, съобразено с изискванията на ISO 9001:2015, като се имат предвид и резултатите от реинженеринга на процесите от дружеството.
Изборът на посочените организации ще се осъществи при стриктно спазване на нормативните изисквания, ръководство за изпълнение и сключения договор при осигурена публичност, прозрачност и отсъствие на дискриминация.
При изпълнението на проекта ще се спазват определените изисквания за публичност и визуализация.
Activities
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015: В рамките на тази дейност ще се привлечат два вида организации - доставчици на услуги, както следва: - Консултантски организации с опит и доверие към изпълняваните от тях услуги за разработка и внедряване на Системи за управление по изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015; - Сертифицираща/и организация/и, която да извърши одит за оценка на съответствието и издаде сертификат за съответствие на въведените Системи за управление в съответствие с изискванията на межднародни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015; Двата вида организации задължително трябва да са независими една от друга, което е задължително изискване на стандартите за акредитация ISO/IEC 17021 (сертифициращите организации нямат право да консултират внедряването - изискване за независимост). От консултантската/ите организация/и ще се изисква да изпълни: - Диагностика на процесите, изпълнявани в момента в дружеството с отчитане на изискванията на целевите международни стандарти, като се обърне особено внимание на съвременните условия за изпълнение на бизнеса (контекста на организацията), силните и слабите страни, както и рисковете и възможностите за развитие; - Подпомагане на разработката на адекватна за дружеството Политика и общи цели, които да се приемат и утвърдят от ръководството; - Предоставяне на варианти за структури на документираната Система за управление, които да се разгледат и приемат от ръководството на дружеството; - Разработка на основните документи от Системата за управление - Наръчник, процедури и инструкции, съобразени с избраната структура от предложените варианти; - Обучение/ инструктаж на ръководния и изпълнителския персонал; - Пълно съдействие за разпространението и усвояването на утвърдения в документите ред от персонала на дружеството; - Консултации по ежедневния мониторинг и периодично вземане на решения за внасяне на изменения в Системите за управление с цел тяхното подобряване; - Организиране и провеждане на вътрешен одит на Системите за управление; - Съдействе в анализа на констатирани отклонения от изискванията и предприемане на адекватни корекции и коригиращи действия за тяхното отстраняване; - Консултации по подготовката и провеждането на анализи на възложените процеси от отговорниците за тях, подготовката и провеждането на преглед на Системите за управление от ръководството; - Консултации при подготовката и съдействие при изпълнение на сертификационния процес. От сертифициращата/ите организация/и ще се изисква: - Предоставяне на план за изпълнение на сертификационния процес; - Изпълнение на сертификационния одит в пълно съответствие с договора, приложимите стандарти и добри практики; - Предоставяне на доклад от одита, включително с акцентиране върху възможностите за подобряване на Системите за управление; - Издаване на сертификати за съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 в рамките на срока на договора за БФП. Крайният резултат, който се очаква да бъде получен като следствие от изпълнението на тази дейност е, както следва; - документирани системи за управление, съответстващи на изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015; - реално внедрени и функциониращи система за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, подобряващи доверието във фирмата; - доказано съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 със сертификати от независима/и акредитирана/и сертифицираща/и организации., Contracted Amount: 26 000.00 , Reported Amount: 21 650.00
  • Activity: Дейности за подготовка на продукти за постигане на съответствие с т.нар. „съществени изисквания” към тях, о пределени в директиви (транспонирани в националното законодателство) от Нов подход, изискващи СЕ маркировки: В рамките на тази дейност ще се привлече организация, специализирана в доставка на консултантски услуги за подготовка на продукти за постигане на съответствие с т.нар. „съществени изисквания” към тях, определени в директиви (транспонирани в националното законодателство) от Нов подход, изискващи СЕ маркировки. От тази организация ще се изисква да изпълни: - Анализ на целевия продукт (Малък бордови кран) и определяне на приложимите хармонизирани Директиви/ Регламенти и хармонизирани стандарти; - Разработка на основните документи/ процедури и инструкции за подготовка на продуктите на дружеството за постигане на съответствие с хармонизираните европейски съществени изисквания; - Разработка на документите за идентификация, оценка и управление на риска, характерен за целевия продукт с отчитане на методите, определени в хармонизираните европейски стандарти; - Инструктаж на инженерно-техническия персонал за начина на постигане на съответствието в процеса на проектиране/ разработване на продуктите; - Пълно съдействие за усвояването на утвърдения в документите ред от инженерно-техническия персонал на дружеството; - Консултации по подготовката на Техническата документация (Техническото досие) на целевия продукт; - Съдействие при подготовката и организация на изпитванията на целевия продукт във външна/и лаборатория/и (ако се изисква и се налага); - Организиране и провеждане на вътрешна оценка на съответствие на целевия продукт; - Съдействие в анализа на констатирани отклонения от изискванията и предприемане на адекватни корекции и коригиращи действия за тяхното отстраняване; Крайният резултат, който се очаква да бъде получен като следствие от изпълнението на тази дейност е, както следва; - Техническо досие в състав, изискван от приложимите хармонизирани директиви/ регламенти, включваща ЕС Декларация за съответствие и проекта на етикет/ табела за маркиране на продуктите, съдържащ изискваната маркировка "СЕ"; - реално подготвена и изпълнима документация, гарантираща постигането на съответствието от всеки произвеждан продукт (включително с отчитане на системата за вътрешен производствен контрол, характерна за прилагането на Модул А); - доказано съответствие с изискванията на целевия/ите стандарт/и с Чек-лист за оценено съответствие от страна на производителя с помощта на специализирана външна консултантска организация. По предварителните резултати от анализа, целевия продукт - осветителни тела за LED осветление попадат в обхвата на поне две директиви (транспонирани в националното законодателство) от Нов подход, изискващи СЕ маркировки. Това са Директива 2014/35/EU "Съоръжения за ниско напрежение" и Директива 2014/30/EU "Електромагнитна съвместимост", въведени в националното законодателство със Закона за техническите изисквания към продуктите и Наредби (съгласно чл. 7 от ЗТИП), съответно - Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на електрически съоръжения, предназначени за използване в определени граници на напрежението и Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието за електромагнитна съвместимост. Тези директиви не изискват намеса на Нотифициран орган за оценка на съответствието. Приложим е Модул "А", съгласно Решение 768/2008 на ЕС, изпълняван изцяло под отговорността на производителя, който доказва постигнатото съответствие чрез маркировка "СЕ" и ЕО Декларация за съответствие. , Contracted Amount: 40 000.00 , Reported Amount: 40 000.00
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез ползване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в дружеството: В рамките на тази дейност ще се привлече организация, специализирана в доставка на консултантски услуги за проектиране и развитие на бизнес процеси. От тази организация ще се изисква да изпълни: - Диагностика и измервания на бизнес процесите в дружеството; - Избор на процесите, които ще бъдат изменени и препроектирани вследствие на реинжинеринга; - Техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия; - Персонализиране на модела спрямо спецификите на дружеството, обучение на персонала; - Консултации по въвеждане в дейността на дружеството на препроектираните процеси (съгласно подготвените предписания от реинженеринга). - Консултации по ежедневния мониторинг и периодично вземане на решения за внасяне на изменения в целевите препроектирани процеси за тяхното твърдо налагане в практиката; - Организиране и провеждане на вътрешен одит за оценка на състоянието на препроектираните процеси от реинженеринга и подготовка на доклад за изпълнение на поставените цели. Крайният резултат, който се очаква да бъде получен като следствие от изпълнението на тази дейност е, както следва; - документирани резултати от изпълнението на описаните по-горе дейности от избраната организация; - получаването на доклад от одита за оценка на състоянието на препроектираните процеси от реинженеринга (издаден от избраната организация, извършила реинженеринга) в рамките на срока за изпълнение на проекта, удостоверяващ изпълнението на предписанията от извършения реинженеринг на процесите., Contracted Amount: 44 000.00 , Reported Amount: 44 000.00
  • Activity: Доставка на ДМА, допринасящи за спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и реорганизация на процесите - резултат от услуги за реинженеринг: Като следствие от първоначалния анализ при подготовката на проектното предложение и поставените основни цели за осигуряване на развитие и укрепване на управленския капацитет на дружеството бе установено, че се налага доставка на ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения,. Същите са пряко свързани с изпълнението на останалите дейности по проекта и допринасят за: 1. Спазване на съответствието с изискванията на въведената сертифицирана система за управление на качеството в съответствие с изискванията на международен стандарт ISO 9001:2015: Предвиденото и описано в Техническата спецификация оборудване за контрол на авиационната техника (Комплект за навигационни и комуникационни наземни изпитвания, включително за изпитване на радиомаяци (аварийни радиопредаватели), Комплект за наземни изпитване/ тестване на транспондери и Многофункционален, ултразвуков дефектоскоп - за безразрушителен контрол на шупли, пукнатини и други дефекти в детайли и елементи от самолета и двигателя) са пряко свързани с изпълнението на изискванията за контрол, предявени от ISO 9001:2015, както и конкретните изисквания на службите, управляващи въздухоплаването в европейските страни. Те допринасят както за постигането на съответствието с този стандарт, така и с укрепване на управленския капацитет на дружеството. Без описаното оборудване значително се затруднява изпълнението на контрола и тестовите операции при наземен контрол на самолетите. 2. Препроектиране/реорганизация на бизнес процесите в предприятията като резултат от ползваните услуги за реинженеринг на процесите Предвиденото и описано в Техническата спецификация оборудване за контрол на авиационната техника (Комплект за навигационни и комуникационни наземни изпитвания, включително за изпитване на радиомаяци (аварийни радиопредаватели), Комплект за наземни изпитване/ тестване на транспондери и Многофункционален, ултразвуков дефектоскоп - за безразрушителен контрол на шупли, пукнатини и други дефекти в детайли и елементи от самолета и двигателя) са пряко свързани с изпълнението на един от процесите, които до момента създават проблеми в ремонния и обслужващия цикъл и вероятно ще бъдат реорганизирани с изпълнението на реинженеринга. Отсъствието на описаното оборудване налага поемането на редица рискове и затрудняване на обективността на контрола на авиационните средства преди, по време и след ремонт в дружеството. Установено е, че с придобиването на целевите апарати тези проблеми ще бъдат сведени до минимум и процесаа ще бъде значително подобрен . Без описаното оборудване значително се увеличават рисковете от срив на бизнес процесите, забавяне на ремонтите и неизпълнение на договори, което е недопустимо за никой пазар, особено за европейския или международния. , Contracted Amount: 99 170.00 , Reported Amount: 99 170.00
  • Activity: Визуализация на проекта : Екипът по проекта ще предприеме и изпълни мерките за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Ще се упоменава финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора, както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дейности по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта ще се оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК, включително чрез: - включване на интернет страницата на дружеството на кратко описание на проекта, неговите цели и очаквани резултати с открояване на финансовата подкрепа от ЕС; - поставяне на 2 плаката с информация за проекта в размер А3, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място - на входа на сградата и на избрано от ръководството място като плакатът ще бъде подготрен съгласно ръководството. Пълният набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), които ще бъдат приложени при изпълнение на проекта ще се съобразят изцяло с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 950.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: QAC LTD, Contracted Amount*: 64 680.00 , Reported Amount**: 92 400.00
  • Contractor: NAMIKON 2001 LTD, Contracted Amount*: 22 820.00 , Reported Amount**: 32 600.00
  • Contractor: GREEN SUN SYSTEMS LTD, Contracted Amount*: 1 950.00 , Reported Amount**: 1 950.00
  • Contractor: GIGA ELECTRONICS LTD, Contracted Amount*: 46 599.00 , Reported Amount**: 66 570.00
  • Contractor: BUREAU VERITAS BULGARIA, Contracted Amount*: 9 275.00 , Reported Amount**: 13 250.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 32 390.85 , Reached amount: 31 716.43
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 211 170.00 BGN
Grant 147 819.00 BGN
Self amount 63 351.00 BGN
Total actual amounts paid 144 445.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 294.00 126.00 420.00 КЮ ЕЙ СИ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на ново оборудване, допринасящо за спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 и реорганизация на бизнес процесите в предприятията като резултат от ползваните услуги за реинженеринг на процесите, Estimated Amount: 99 170.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Комплект за навигационни и комуникационни наземни изпитвания, включително за изпитване на радиомаяци (аварийни радиопредаватели)
    Contractor: GIGA ELECTRONICS LTD
    Contract total funded value: 46 599.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Комплект за наземно изпитване/ тестване на транспондери
    Contractor: GIGA ELECTRONICS LTD
    Contract total funded value: 46 599.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Многофункционален, ултразвуков дефектоскоп (за безразрушителен контрол на шупли, пукнатини и други дефекти в детайли и елементи от самолета и двигателя)
    Contractor: NAMIKON 2001 LTD
    Contract total funded value: 22 820.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за услуги за визуализация, Estimated Amount: 2 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнители на услуги за въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти; постигане на съответствие и СЕ маркировка и реинженеринг на процесите в дружеството, Estimated Amount: 110 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Консултантски услуги за разработка и внедряване на Система за управление на качеството по изискванията на ISO 9001:2015 - 1 бр.
    Contractor: QAC LTD
    Contract total funded value: 64 680.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Консултантски услуги за разработка и внедряване на Система за управление на околната среда по изискванията на ISO 14001:2015 - 1 бр.
    Contractor: QAC LTD
    Contract total funded value: 64 680.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Услуги за сертификация на Система за управление на качеството по изискванията на ISO 9001:2015 - 1 бр.
    Contractor: BUREAU VERITAS BULGARIA
    Contract total funded value: 9 275.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Услуги за сертификация на Система за управление на околната среда по изискванията на ISO 14001:2015 - 1 бр.
    Contractor: BUREAU VERITAS BULGARIA
    Contract total funded value: 9 275.00
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5: Консултантски услуги във връзка с постигане на съответствие на продукти с т.нар. „съществени изисквания” към тях, определени в директиви (транспонирани в националното законодателство) и регламенти (с пряко действие) от Нов подход, изискващи СЕ маркировки - 1 бр.
    Contractor: QAC LTD
    Contract total funded value: 64 680.00
  • Differentiated position 6: Обособена позиция 6: Специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в предприятието - 1 бр.
    Contractor: QAC LTD
    Contract total funded value: 64 680.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнители на услуги за сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, Estimated Amount: 17 600.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Услуги за сертификация на Система за управление на качеството по изискванията на ISO 9001:2015 - 1 бр.
    Contractor: BUREAU VERITAS BULGARIA
    Contract total funded value: 9 275.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Услуги за сертификация на Система за управление на околната среда по изискванията на ISO 14001:2015 - 1 бр.
    Contractor: BUREAU VERITAS BULGARIA
    Contract total funded value: 9 275.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN