Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0008-C07
Project Name 3.1 - Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the municipality of Dolna Banya
Beneficiary 122054941 OBSHTINA DOLNA BANYA
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 16.02.2021
Start Date 04.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Долна баня

Description

Brief description
В условията на извънредна пандемична операция, предоставянето на топъл обяд се оказва в голяма степен значима помощ, тъй като чрез нея има реална възможност, най-бедните и уязвими хора да продължат да имат храна, от една страна и от друга, да могат да я получат и в дома си, когато противоепидемичните мерки налагат това. 
От 2009 г. община Долна баня предоставя безплатен топъл обяд по различни проекти. В момента се предоставя чрез Целева програма "Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020".  Храната, която се доставя по домовете на 150 лица (140 лица считано от 01.08.2021 г.), от гр. Долна баня се приготвя в Кухня към домашен социален патронаж, собственост на община Долна баня. 
С настоящото проектно предложение община Долна баня ще продължи предоставянето на топъл обяд по домовете на най-нуждаещите се лица от целевите групи. Едновременно с това ще се реализират съпътстващи мерки, изразяващи се в индивидуално консултиране на крайните потребители, съобразно индивидуалните им нужди.
Целеви групи: 
1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 
2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Очаквани резултати: Подпомогнати с топъл обяд 150 жители на община Долна баня (140 считано от 01.08.2021 г.)  в условия на пандемията от COVID-19.
Основни дейности:
1. Определяне на целевите групи.
2. Приготвяне на топъл обяд.
3. Предоставяне на топъл обяд.
4. Реализиране на съпътстващи мерки.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи. : Определянето на конкретните представители на целевите групи ще се извърши чрез използване на всякакви източници на информация - сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и др. Принадлежността на идентифицираните лица ще се потвърждава от дирекция "Социално подпомагане" - Ихтиман въз основа на регистрите на подпомаганите лица , на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. С цел недопускане на прекъсване на услугата, тази дейност ще започне преди стартирането на договора и ще продължи да се изпълнява през целия период на неговото действие. Община Долна баня ще прилага ясни и проследими правила за подбор на конкретните представители на целевата група, съобразени с разписаните подробни изисквания, относно прилагане на механизма за идентифициране на най-нуждаещите се лица, описани в Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на договори по операция 3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19. След раздаването на топлия обяд за деня на потребителите, ако има нераздаден в рамките на деня, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, се дава на лице, включено в Списъка с резервите при спазване на следните критерии: възраст, степен на увреждане, доход, съжителство с други лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топъл обяд ще се извърши от 04.01.2021 до 30.09.2022 г. в рамките на работните дни, чиито брой е 433. за Община Долна баня, със заповед на кмета е определен Спасов ден, като не работен и това е причината за двете календарни години, да има два неработни дни повече. Храната ще се приготвя във в Кухня към домашен социален патронаж, намираща се на адрес: гр. Долна баня, ул. Бистришка №2, собственост на община Долна баня. Топлият обяд ще се доставя от служители на домашен социален патронаж по домовете на потребителите с автомобил, собственост на общината при спазване на всички хигиенни и санитарни норми., Contracted Amount: 168 175.00 , Reported Amount: 164 647.50
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топъл обяд ще започне от 04.01.2021 г. и ще продължи до 30.09.2022 г. (включително)., Contracted Amount: 8 408.75 , Reported Amount: 8 532.08
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Община Долна баня пряко ще предлага съпътстващи мерки, изразени в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Съпътстващите мерки ще бъдат реализирани от служители на община Долна баня и Домашен социален патронаж - Долна баня. При необходимост ще бъдат разпространявани рекламни брошури по домовете на крайните потребители, в деловодството на общината и чрез електронната страница на общината., Contracted Amount: 8 408.75 , Reported Amount: 6 150.68

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 140.00 , Reached amount: 217.00

Financial Information

Total Project cost 179 330.25 BGN
Grant 179 330.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 179 330.25 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN