Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0166-C01
Project Name A warm meal in municipality of Dimitrovgrad
Beneficiary 000903533 municipality of Dimitrovgrad
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 30.12.2022
Start Date 01.12.2022
End Date 18.05.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Димитровград

Description

Brief description
Предоставянето на  „топъл обяд“ ще допринесе за справянето с проблемите с материалните лишения, социална изолация и крайна бедност на населението в община Димитровград. Чрез подпомагането с топъл обяд се цели да се осигури здравословна, разнообразна и питателна храна за обяд на хора, който не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигурят такава. Осигуряването на топла храна  се оказа значима помощ за най-нуждаещите се, който ежедневно разчитат на тази помощ и са зависими от нея. Освен подпомагането с храна ще получават и съпътстваща подкрепа, ориентирана към нуждите и проблемите на потребителите, за да се подобри качеството им на живот. С изпълнението на дейностите по програмата ще се цели намаляване разхищението на храни, използването на пластмасови изделия и опазване на околната среда.
Принадлежността на лицата към основната целева група се проверява и  потвърждава от Дирекция социално подпомагане гр. Димитровград. 
Услугата ще се предоставя на 530 лица, живеещи във всички населени места на общината, които са идентифицирани в обхвата на целевите групи, съобразно и в условията на социална изолация като за целта ще се използват всякакви източници на информация –заявления, отворена телефонна линия, сигнали на граждани, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Планираната услуга за предоставяне на топъл обяд до дома, ще се реализира в съответствие с изискванията на националното законодателство, с което да се осигури балансирано, разнообразно и здравословно хранене на хората от целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: За потребителите по проекта ежедневно, в продължение на 47 работни дни в периода на изпълнение на проекта ще се приготвя топла храна – здравословна, разнообразна и питателна храна за обяд включваща супа, основно ястие и хляб /поне веднъж седмично десерт/, приготвена от продукти с доказан произход при спазване на изискванията за грамаж, енергийна стойност, здравословен баланс на съставките и добър външен вид. За приготвянето и доставката на топлия обяд ще бъде нает изпълнител по реда на ЗОП, който ще отговаря на законово регламентирани изисквания към юридически лица, изпълняващи този вид дейности. При избора на изпълнител на проектните дейности по приготвяне и доставяне на топъл обяд ще се съблюдава същия да изпълнява следните изисквания: Да разполага с подходящ капацитет – технически, финансов и административен, организационни работни процеси и осигурена складова база; Да гарантира предоставянето на разнообразно седмично меню, което дава принос към здравословно и балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене; Да предвижда и прилага механизъм за недопускане на разхищение на храни; Да има разработена и внедрена система за управление на безопасността на храните ISO 9001: 2008 и/или ISO 22000:2005 и/ или еквивалент; Закупуването на хранителни продукти следва да се извършват в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата; Кандидатът е необходимо да притежава добра финансова стабилност, гарантираща упражняване на дейността, доказана с годишен счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за последната приключена година - копие, и попълнена декларация за финансова стабилност. Ако кандидатът е юридическо лице регистрирано по реда на ЗТР в търговския регистър към Агенция по вписванията и годишния им счетоводен баланс и отчета за приходите и разходите им за последната приключена година са обявени в последния, не се изисква тяхното представяне към документите за участие; • Да спазва и прилага по целесъобразност принципите, посочени в чл.5 от Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета за недопускане на дискриминация и зачитане на личното достойнство на целевата група. Предвижда се храната да е в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства съгласно Наредба № 2/ 23.01.2008 и № 3/ 04.06.2007 г. на Министерство на здравеопазването, Министерство на околната среда и водите. Доставената храна ще бъде придружена с етикет предоставящ информация за храната на потребителите, съгласно чл. 9 от Регламент (ЕС) 1169 от 25.11.2011г. на Европейския парламент(ЕП). Проектните дейности включват упражняване на непрекъснат контрол на процесите на закупуване на продуктите и приготвянето им и няма да се допуска раздаването на претоплена храна, приготвена предишния ден. При приготвянето на храната, избраният изпълнител следва да спазва безопасни работни практики, изискванията за хигиена на храненето, качество и енергийна стойност на храната, грамажа на порциите, вкусовите качества и технологичните изисквания, всички разпоредби на Закона за здравето. Предварително изготвеното седмично меню ще гарантира разнообразие на видовете ястия и ще осигурява балансирано хранене на потребителите. Изпълнителят ще предоставя информация и за алергените, съобразно Регламент №1169/2011г. на ЕП и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните. Приготвените ястия е ще бъдат опаковани според хигиенните и санитарни изисквания на българското законодателство, съответно и етикирани., Contracted Amount: 73 436.80 , Reported Amount: 73 436.80
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Доставката на прясно приготвена здравословна, разнообразна и питателна храна за обяд ще се извършва ежедневно до пунктове и при необходимост до домовете на трудноподвижните потребители като се използват специализирани и отговарящи на изискванията транспортни средства. Транспортните средства са на изпълнителя, на който е възложено приготвянето на храната и на домашния социален патронаж. Топлият обяд ще се доставя до пунктове: кухнята на домашен социален патронаж (ДСП), клубовете на пенсионерите по кварталите на Димитровград и по малките населените места в общината. Помещенията отговарят на нормативните изисквания на националното законодателство за обекти, в които се доставят и съхраняват храни и хранителни продукти, както и на действащите към момента разпоредби, по отношение на противоепидемичните мерки и ограничения, и изискванията за дезинфекция. В зависимост от развитието на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи в хода на изпълнение на договора, ще бъде създадена необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите, като за използваните превозни средства, ще бъдат изпълнени всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни, както и регулярно ще се провеждат дейности по дезинфекция на транспортиращите коли., Contracted Amount: 5 140.58 , Reported Amount: 5 140.58
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение към предоставянето на храна, целят намаляване на нежеланите последици и трайно социалното изключване, произтичащи от материални лишения и бедност в страната. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на анализ и установени специфични потребности за подкрепа на всеки потребител, което е свързано с това да се прецени под каква форма ще се предоставя тя. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, с цел подобряване на състоянието им на бедност и социална изолация. Предвижда се за организирането и реализацията на съпътстващата подкрепа за уязвимите лица да се осъществи от екип от общински служители, които ще отговарят за изпълнението, администрирането и отчитането на проекта. За максимално постигане на поставените цели екипът може да привлича служители на общинска администрация и социалните услуги в Общината., Contracted Amount: 5 140.57 , Reported Amount: 5 140.58
  • Activity: Определяне на целевите групи: Дейностите по определяне на лицата, попадащи в обхвата на целевите групи по програмата ще стартира преди подписването на договора, през месец ноември 2022г., както и ще продължи през целия период на изпълнения на проекта. Топъл обяд ще се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. В съответствие с целите на програмата целевите групи са: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица; Идентифицирането на лицата, най-нуждаещи се от подкрепа за осигуряване на прехраната им и преодоляването на проблема с бедността, материални лишения и социална изолация ще се реализира, чрез пълноценно и гъвкаво използване на всички възможности и източници на информация. За целта ще се използват данни от проучвания, относно социалния статус на лица в риск, които община Димитровград, регулярно провежда като част от целенасочената си социална политика в подкрепа на лица и семейства, обект на социално подпомагане, лица с доказана липса на доходи и близки, възрастни семейства, самотно живеещи лица и семейства получаващи минимални пенсии, лица с трайни увреждания, скитащи и бездомни лица, лица от уязвими групи, лица които поради инцидентни обстоятелства имат ежедневна нужда от подпомагане. Информацията ще бъде събирана и от сигнали на граждани, открита телефонна линия за заявяване на нужда и подкрепа на самотно живеещо граждани, възрастни лица над 65 години и/или лица с увреждания, центъра за обществена подкрепа, регистър на бездомните и скитащи, поддържан съвместно от община Димитровград и Дирекция „СП“, образователни институции, Български червен кръст, народни читалища, клубове за хората от третата възраст и/или инвалиди, кметствата по населените места в общината. Всички идентифицирани лица ще бъдат проверени за принадлежност към допустимата целева група от Дирекция „Социално подпомагане“. Проектните дейности, в това число и тези по идентифициране и подбор на потребителите на услугата ще се изпълняват съобразно принципа на равните възможности. На всеки етап от проекта ще бъде осигурена равнопоставеност на участниците, равенство между половете, недопускане на дискриминация, зачитане на човешкото достойнство, правата на детето, правата на възрастните хора, на хората с увреждане, правото на защита на личните данни. Проектът гарантира хората от целевите групи да имат равен достъп до проекта и ползите от него. Ще се следи за недопускане на двойно финансиране по време на изпълнение на дейностите, като се използват различни механизми за това. Ще се осъществява проверка, извършена от Домашен социален патронаж гр. Димитровград и Дирекция „СП“, предоставяща информация за липса или наличие на обстоятелства, че включените потребители не ползват други услуги, включващи хранене. Проверката ще се извършва при стартиране на проекта и при промяна на потребителите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 530.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 83 717.95 BGN
Grant 83 717.95 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 83 717.95 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN