Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-1203-C01
Project Name ENHANCEMENT OF PRODUCTION CAPACITY AND EXPORT POTENTIAL OF CIELA NORMA AD
Beneficiary 130199580 CIELA NORMA
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 29.03.2016
Start Date 29.03.2016
End Date 06.12.2016
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
Сиела Норма АД има потребност да изгради високотехнологичен производствен център, който да осигури производството на част от продуктите, които към момента се произвеждат. 
Предприятието изпитва липсата на достатъчен производствен капацитет, който да удовлетворява пазарните обеми на търсене.
Към момента предприятието притежава 2 производствени обекта.
В първия обект - печатната база на Сиела Норма АД се произвеждат печатни произведения.
Във втория обект - офис на Сиела Норма АД се произвеждат 12 продукта правноинформационни системи (ПИС). 
Проектната идея на дружеството е да направи първоначална инвестиция в ДМА и ДНА, във връзка с откриването на нов производствен обект на територията на гр. Плевен, където да се пренесе производството на три от продуктите (правноинформационни системи). Това са продуктите Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW (правноинформационна система в превод на английски език), които по преценка на фирмата имат най-голям потенциал за пазарен ръст, както и за излаз на външни пазари, поради естеството на съдържанието си.
Основната цел на проекта е повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на Сиела Норма АД, чрез първоначална инвестиция в материални и нематериални активи, свързана със създаване на нов стопански обект в гр. Плевен. В резултат от реализацията на проекта предприятието ще увеличи обема на производството си, ще съкрати производствените разходи, ще увеличи качеството на произвежданата продукцията, ще намали запасите на материали и ще промени капацитета на използваното оборудване. Предвидените резултати ще подобрят конкурентоспособността и пазарното присъствие на регионалния и вътрешноевропейския пазар - чрез внедрени производствени технологии за подобряване на производствения процес на продуктите, които фирмата предлага.
Activities
  • Activity: Подобряване на производствените процеси в Сиела Норма АД (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Сървъри за виртуализация - 2 бр., Операционна система за сървърите - 2 бр., Сторидж – устройство за съхранение на данни - 1 бр. и Суичове за сториджа - 2 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация Сървъри за виртуализация - 2 бр., Операционна система за сървърите - 2 бр., Сторидж – устройство за съхранение на данни - 1 бр. и Суичове за сториджа - 2 бр. 1. Съществуващите продукти, които към момента Сиела Норма АД произвежда и които ще се засягат от дейностите за подобряване на производствените процеси са продуктите Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW. Дейността „Подобряване на производствените процеси в Сиела Норма АД“ и свързаното с нея закупуване на активи няма да доведе до въвеждане/предоставяне и т. н. на нови (иновативни) услуги и продукти. Дейността ще доведе до производството на вече съществуващите продукти, но в нов обект. 2. Производствения процес за предоставянето на тези продукти (с новото оборудване този производствен процес няма да се промени), включва: - Обработка на базите данни - Обработка и включване в продуктите на текстове/документи - Актуализация на съществуващите текстове/документи (ежедневна), въз основа на измененията на данните в Търговски регистър, Регистър Булстат, Официален вестник на ЕС, Държавен вестник и др. Описаният производствен процес за продуктите Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW ще бъде пренесен в новият обект в гр. Плевен. 3. Необходимостта от подобряване на производствените процеси се налага по две основни причини – желанието на фирмата да увеличи обемите си на производство, както и да разнообрази асортимента си, с цел да задоволи нарастващото търсене на клиентите към продуктите си, както и да засили износа им. 4. Инвестицията (в ДМА и ДНА) ще допринесе за изпълнението на конкретната дейност, като в резултат на внедряването на сървърите (ведно с операционната им система) и сториджа (ведно със суичовете), доведе до увеличение на обема на производство – с над 50%, съкращаване на производствените разходи с (запазване на разходите като абсолютна сума, но вече отнасящи се за по-голям обем производство), намаляване на запасите на материали (ще се спестят на годишна база – около 5000 диска (CD и DVD); 200 флашки; близо 5000 опаковки за дискове – виж.т.11 Допълнителна информация за оценка на проектното предложение), увеличаване на качеството на продукцията (посредством стабилни производствени мощности), промяна в капацитета на използваното оборудване, както и дейностите водещи до подобряване на показателите, предмет на оценка по критерий III „Ефект от изпълнението на проекта“ – постигане на Вътрешна норма на възвръщаемост 49,32%; Нарастване на производителността с 18,20%; Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта с 32,27% и Повишаване на ефективността на производствените разходи с 16,51%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител и доставка на активите 1.1 Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти проектен месец); Ще се извърши чрез провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно нормативната уредба, залегнала в ПМС 118/20.05.2014 г. 1.2. Сключване на договор за доставка с избраният изпълнител (от 3-ти до 4-ти проектен месец); 1.3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 6-ти проектен месец); 1.4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 6-ти до 7-ми проектен месец) 2. Управление на проекта - Сформирането на екип по проекта - 1-ви проектен месец - Разработване на детайлизиран план-график за реализиране на дейностите - 1-ви проектен месец - Установяване на система за вътрешен контрол на изпълнението - 1-ви проектен месец - Документално осигуряване и управление на проекта; изготвяне на технически доклади и др. необходими документи. Оформяне на досие на проекта (от 1-ви до 7-ми проектен месец) - Координационни, административни и счетоводни дейности (от 1-ви до 7-ми проектен месец) - Дейностите за информация и комуникация (от 1-ви до 7-ми проектен месец) , Contracted Amount: 796 768.00 , Reported Amount: 751 000.00
  • Activity: Разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на Сиела Норма АД (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Сървъри за виртуализация - 2 бр., Операционна система за сървърите - 2 бр., Сторидж – устройство за съхранение на данни - 1 бр. и Суичове за сториджа - 2 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация Сървъри за виртуализация - 2 бр., Операционна система за сървърите - 2 бр., Сторидж – устройство за съхранение на данни - 1 бр. и Суичове за сториджа - 2 бр. 1. Съществуващите продукти, които към момента Сиела Норма АД произвежда и които ще се засягат от дейностите за разнообразяване на асортимента, са продуктите Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW. Дейността и свързаното с нея закупуване на активи няма да доведе до въвеждане/предоставяне и т. н. на нови (иновативни) услуги и продукти. Дейността ще доведе до разнообразяване на асортимента на вече съществуващите продукти в нов обект. 2. Производствения процес за предоставянето на тези продукти (с новото оборудване този производствен процес няма да се промени), включва: - Обработка на базите данни - Обработка и включване в продуктите на текстове/документи - Актуализация на съществуващите текстове/документи (ежедневна), въз основа на измененията на данните в Търговски регистър, Регистър Булстат, Официален вестник на ЕС, Държавен вестник и др. Описаният производствен процес за продуктите Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW ще бъде пренесен в новият обект в гр. Плевен. 3. Необходимостта от разнообразяване на асортимента на продуктите Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW се налага поради желанието на клиентите на Сиела Норма АД да потребяват различни видове от изброените продукти – например за продукта Сиела Инфо, клиентите желаят да потребяват продукта в различни видове „дефолтни“ настройки. Т.е. продукта Сиела Инфо ще се разнообрази, посредством разновидността на настройките по подразбиране, които се предоставят на клиента – (на български език или на английски език на интерфейса; видове настройки на модул „Маркет експорт“ и др.). Тези разновидности на асортимента, както и възможността за поддръжка на различни серии (версии на продуктите). 4. Инвестицията (в ДМА и ДНА) ще допринесе за изпълнението на конкретната дейност, като в резултат на внедряването на сървърите (ведно с операционната им система) и сториджа (ведно със суичовете), доведе до разнообразяване на асортимента - с възможността за поддръжка на различни серии (версии на продуктите) Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW – серия/версия 5.0; 5.1 и последващи; разнообразяване на видовете продукти Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW, различаващи се по своите „дефолтни“ настройки, както и дейностите водещи до подобряване на показателите, предмет на оценка по критерий III „Ефект от изпълнението на проекта“ – постигане на Вътрешна норма на възвръщаемост 49,32%; Нарастване на производителността с 18,20%; Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта с 32,27% и Повишаване на ефективността на производствените разходи с 16,51%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител и доставка на активите 1.1 Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти проектен месец); Ще се извърши чрез провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно нормативната уредба, залегнала в ПМС 118/20.05.2014 г. 1.2. Сключване на договор за доставка с избраният изпълнител (от 3-ти до 4-ти проектен месец); 1.3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 6-ти проектен месец); 1.4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 6-ти до 7-ми проектен месец) 2. Управление на проекта - Сформирането на екип по проекта - 1-ви проектен месец - Разработване на детайлизиран план-график за реализиране на дейностите - 1-ви проектен месец - Установяване на система за вътрешен контрол на изпълнението - 1-ви проектен месец - Документално осигуряване и управление на проекта; изготвяне на технически доклади и др. необходими документи. Оформяне на досие на проекта (от 1-ви до 7-ми проектен месец) - Координационни, административни и счетоводни дейности (от 1-ви до 7-ми проектен месец) - Дейностите за информация и комуникация (от 1-ви до 7-ми проектен месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес на "Сиела Норма" АД (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Сторидж – устройство за управление и съхранение на данни - 1 бр. и Суичове за сториджа - 2 бр., Сървъри за виртуализация - 2 бр. и Операционна система за сървърите - 2 бр.): Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес на "Сиела Норма" АД ще бъде изпълнена чрез закупуване на 2 бр. сървъри за виртуализация, Операционна система за сървърите - 2 бр., 1 бр. сторидж - устройство за управление и съхранение на данни, 2 бр. суичове за сториджа (мрежови комутатори) 1. Съществуващите продукти, които към момента Сиела Норма АД произвежда и които ще се засягат от дейностите за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес, са продуктите Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW. 2. Производствения процес за предоставянето на тези продукти (с новото оборудване този производствен процес няма да се промени), включва: - Обработка на базите данни - Обработка и включване в продуктите на текстове/документи - Актуализация на съществуващите текстове/документи (ежедневна), въз основа на измененията на данните в Търговски регистър, Регистър Булстат, Официален вестник на ЕС, Държавен вестник и др. Описаният производствен процес за продуктите Сиела Инфо, Сиела Евро и Ciela LAW ще бъде пренесен в новият обект в гр. Плевен. 3. Инвестицията допринася за изпълнение на дейността посредством внедряване на нови технологии (ДМА и ДНА) за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес, като бъде изграден високо технологичен производствен център. Новите технологии ще намалят използването на суровини и материали, което респективно ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Към момента Сиела Норма АД използва при производството на правноинформационните си продукти суровини и материали от вида – ел. енергия; хартия (картон), мастила (за опаковките на дисковете); CD и DVD-дискове (по 4 броя на продукт за всеки един клиент); флаш носители и др. След като внедри активите по този проект, необходимостта от тези суровини и материали ще отпадне и ще се премине към предоставяне на продукта към клиента единствено он-лайн. Ще се спестят на годишна база – около 5000 диска (CD и DVD); 200 флашки; близо 5000 опаковки за дискове; печат на опаковките; печат на матриците за дискове. Инвестицията допринася за изпълнение и на дейностите водещи до подобряване на показателите, предмет на оценка по критерий III „Ефект от изпълнението на проекта“ – постигане на Вътрешна норма на възвръщаемост 49,32%; Нарастване на производителността с 18,20%; Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта с 32,27% и Повишаване на ефективността на производствените разходи с 16,51%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител и доставка на активите 1.1 Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти проектен месец); Ще се извърши чрез провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно нормативната уредба, залегнала в ПМС 118/20.05.2014 г. 1.2. Сключване на договор за доставка с избраният изпълнител (от 3-ти до 4-ти проектен месец); 1.3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 6-ти проектен месец); 1.4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 6-ти до 7-ми проектен месец) 2. Управление на проекта - Сформирането на екип по проекта - 1-ви проектен месец - Разработване на детайлизиран план-график за реализиране на дейностите - 1-ви проектен месец - Установяване на система за вътрешен контрол на изпълнението - 1-ви проектен месец - Документално осигуряване и управление на проекта; изготвяне на технически доклади и др. необходими документи. Оформяне на досие на проекта (от 1-ви до 7-ми проектен месец) - Координационни, административни и счетоводни дейности (от 1-ви до 7-ми проектен месец) - Дейностите за информация и комуникация (от 1-ви до 7-ми проектен месец) Допълнителна информация може да се намери и в описанието на т.11 "Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес"., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CNSYS PLC, Contracted Amount*: 450 600.00 , Reported Amount**: 751 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 18.20 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 162 952.40 , Reached amount: 153 594.44
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 49.32 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.51 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 32.27 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 751 596.00 BGN
Grant 450 957.60 BGN
Self amount 300 638.40 BGN
Total actual amounts paid 450 600.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване, доставка, внедряване и въвеждане в експлоатация на: Сторидж – устройство за управление и съхранение на данни - 1 бр., Суичове за сториджа - 2 бр. и Сървъри за виртуализация - 2 бр., в рамките на договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP002-2.001-1203-C01/29.03.2016 г., изпълняван от „Сиела Норма“ АД, осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, процедура BG16RFOP002-2.001 „Подобряване на производствения капацитет в МСП“, Estimated Amount: 751 596.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN