Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0155-C01
Project Name "Patronage care + in the municipality of Vetrino"
Beneficiary 000093458 OBSHTINA VETRINO
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 15.06.2021
Start Date 15.06.2021
End Date 28.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Ветрино

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Направление 1 - дейност "Патронажна грижа": В рамките на дейност "Патронажна грижа" ще се осигури предоставянето на интегрирана здравно-социална услуга, насочена към минимум 24 възрастни хора и лица с увреждания и от уязвими групи, в т.ч. лица засегнати от COVID-19 за период от 12 месеца. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите, които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществява по график от следните специалисти: медицинска сестра - 1 бр., санитар - 1 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график като ще се проследява всяко лице от целевата група да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други ще бъде възложено на организатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. Предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превоза на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. Графикът на шофьора ще се контролира от назначения организатор на услугите. Подборът на потребителите ще се осъществява съобразно принадлежността на целевата група по проекта, наличната информация в общината и заявена необходимост от лица на територията на общината. В тази връзка ще бъде проведена процедура за подбор на персонал, като с избраните лица ще бъдат сключени договори до приключване на изпълнението на предвидените в проекта дейности. След сключване на договори с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение. Обучението ще е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминали същото при изпълнението на предходен проект. За подбора на персонала и потребителите, и обучението на назначените лица са предвидени два месеца подготвителни дейности. Спектърът от услуги включва комплекс от почасови мобилни здравно-социални услуги в домашна среда, в това число: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според специфиата на характерите и поведението им. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставянето на услугите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 52 536.82
  • Activity: Направление 2 - дейност "Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности": На територията на община Ветрино функционира една социална услуга, делегирана от държавата дейности, а именно Дом за стари хора, с капацитет 10 потребителя. Доставчик на услугата е общината. Основните дейности в Дома за стари хора са съобразени с изпълнение на стандартите и критериите за предоставяне на социални услуги, регламентирани в Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане и са насочени към подпомагане на настанените хора да водят възможно най-пълноценен начин на живот. Целта е оказване на подкрепа, задоволяване на ежедневните потребности на потребителите, създаване на условия за социални контакти, възможност да се чувстват като значима част от обществото и активно да участват в неговите дейности. Персоналът на Дома за стари хора е съставен от 6 служители: - управител – 1 брой на 4 часов работен ден; социален работник – 1 брой на 4 часов работен ден; /двете длъжности се изпълняват от 1 лице/ - санитар - 4 броя на 8 часов работен ден; - лекар - 1 брой на 4 часов работен ден. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в Дома за стари хора под формата на извънреден труд. За подкрепа на назначения персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалната услуга, делегирана от държавата дейност с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на услугата ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Целта е да не се допусне безсимптомно разпространение на заболяването или при констатиран случай да се изследват контактните лица. Предвидени са два подготвителни месеца за подбор и сключване на договори с новоизбрания персонал и предприемане на необходимите действия във връзка с осигуряването на защитена работна среда за персонала и потребителите на услугите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 68 375.95

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 11.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 34.00 , Reached amount: 46.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 11.00
Indicator 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 34.00 , Reached amount: 46.00

Financial Information

Total Project cost 120 912.77 BGN
Grant 120 912.77 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 120 912.77 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN