Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0115-C01
Project Name Innovative ecological system for balancing the slide in conventional press machines
Beneficiary 204019053 "Sapromat M" Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 11.05.2017
Start Date 11.05.2017
End Date 30.10.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
С успешното изпълнение на проекта се удовлетворява потребността от засилване на иновационната активност на българските стартиращи предприятия. Дружеството е представител именно на целевата група на процедурата - предприятия, които изпитват регулярни трудности свързани с набирането на капитал за разработване на иновации, като с настоящия проект се реализира иновативен продукт в приоритетната област на ИСИС – мехатроника и чисти технологии.

Основната цел на проектното предложение е повишаване на иновационната дейност на  Съпромат М ООД, чрез разработването на иновативен продукт  в приоритетното направление на област Мехатроника и чисти технологии  −  производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат . 
Очакваните резултати от изпълнението на проекта допринасят значително за повишаването на капацитета за създаване на иновации,  научно-изследователския капацитет и знание, и внедряването на технологии за постигане на ресурсна ефективност и ефикасност с цел разработването и успешната реализацията на жизнеспособен и икономически устойчив, приложим на световно ниво иновативен продукт - иновативна екологична система за балансиране на супорта при механични пресови машини.

Резултатите се постигат чрез:
1)	Повишаване на нивото на иновационна активност чрез инвестиции в НИРД и генериране на знания.
2)	Създаване на капацитет за разработване на иновации посредством внедряване на модерно и високотехнологично оборудване.
3)	Осигуряване разработването и успешната реализацията на жизнеспособен и икономически устойчив,  приложим на световно ниво иновативен продукт.
4)	Повишаване на научно-изследователския капацитет и знание посредством получаване на услуги за осигуряване на пазарната реализацията на иновативния продукт.
5)	Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез наемане на екип от квалифицирани експерти – 7 бр., придобиване на оборудване (ДМА) необходими за изпълнението на дейностите по проекта – 9 бр. и придобиване на ДНА, необходими за изпълнението на дейностите по проекта – 1 бр.): Цел на дейността: Основната цел на дейността е извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания необходими за разработването на иновативния продукт – иновативна екологична система за балансиране на супорта при механични пресови машини. Описание на дейността: Изпълнението на дейността обхваща два научно-изследователски етапа. Дружеството е предвидило отчитане на резултатите и верификация от страна на Управляващия орган след всеки един научно-изследователски етап от дейността с оглед извършване на постоянен мониторинг на изпълнението след всеки осъществен физически и финансов напредък по изпълнението на проекта. Научно-изследователските етапи в дейността се предвижда да се изпълняват изцяло от кандидата, в лицето на екипа на проекта, без използване на външни услуги за извършване на дейността. Етапите на научно-изследователската работа в тази дейност, включват: Д1 - ЕТАП 1. Анализ на изискванията и разработване на иновационно задание (от 1-ви до 5-ти месец, вкл.) Задача 1.1.1 Проучване и анализ на изискванията (2 месеца) - Тази стъпка обхваща цялостно изготвяне на изискванията, които продуктът трябва да спазва - неговата главна функционалност. Това включва проучване на конкурентните системи, реакцията на потребителите при ползването им и изготвяне на максимално удобни и носещи полза характеристики. Задача 1.1.2 Разработване на иновационно задание и създаване на база данни от съществуващи решения (3 месеца) - Тази част от етапа представлява превръщането на изискванията в конкретно техническо задание. Експертите в областта трябва да сведат всички изисквания и функционалности до конкретни изисквания и започват проучване за съответните им имплементации. Д1 - ЕТАП 2. Анализ на база данни и създаване на параметрични модели за симулация на иновативната баланс система (от 6-ти до 10-ти месец, вкл.) Задача 1.2.1 Анализ на бази дании (2 месец) - – Това е един от основните процеси в изграждането на новата система. От неговото правилно реализиране до голяма степен зависи крайният резултат. Синтезирането на информацията, и обвързването и с формули, условия и ограничения, създава само по себе си параметрична база данни, с възможност за редактиран на всеки параметър от системата в реално време. Задача 1.2.2 Създаване на параметрични модели за симулация на иновативната баланс система (3 месеца) - Създаването връзки от средата с база данни към софтуера за 3D моделиране и симулации, само по себе си създава виртуален модел, чиито габарити и конструкция могат да се управляват посредством въвеждане на входни данни, в таблица в среда на Microsoft Excel. След симулиране на системана във виртуална среда, същата се преглежда за възможни конструктивни и технологични оптимизации, и след създаване на модела се пристъпва към създаване на конструтивна документация. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Подбор на квалифициран персонал за изпълнение на дейността (1-ви месец) - Период на заетост на наетия персонал – 6 експерта (от 1-ви до 10-ти месец) и 1 експерт (от 1-ви до 5-ти месец) - Провеждане на процедура за избор на доставчици на оборудване (ДМА) (1-ви месец) - Сключване на договор и доставка на оборудване (ДМА) – 9 бр., включващо Сървър за съхранение на база данни - 1 бр., Компютърна конфигурация за създаване на опитна система - 6 бр, Рутер за изграждане на мрежа за опитна система - 1 бр. и Плотер за създаване на конструктивна документация - 1 бр. необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (от 1-ви до 3-ти месец). - Провеждане на процедура за избор на доставчици на специализиран софтуер (ДНА) (1-ви месец) - Сключване на договор и доставка на специализиран софтуер (ДНА) – 1 бр. Специализиран софтуер за 3D моделиране, симулация и създаване на 2D документация, необходим за изпълнение на дейностите по проекта. , Contracted Amount: 265 100.00 , Reported Amount: 250 441.54
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи на разработвания иновативен продукт (ще бъде от експертите на дружеството - екип от квалифицирани експерти – 6 бр.,): Цел на дейността: Основната цел на дейността е създаване и тестване на прототипи на разработения иновативния продукт – иновативна екологична система за балансиране на супорта при механични пресови машини. Описание на дейността: Изпълнението на дейността обхваща два етапа. Дружеството е предвидило отчитане на резултатите и верификация от страна на Управляващия орган след всеки един етап от дейността с оглед извършване на постоянен мониторинг на изпълнението след осъществен физически и финансов напредък по изпълнението на проекта. Етапите в дейността се предвижда да се изпълняват изцяло от кандидата, в лицето на екипа на проекта, без използване на външни услуги за извършване на дейността. Етапите в тази дейност, включват: Д2 - ЕТАП 1. Създаване на прототип на системата (от 11 до 15 месец, вкл.) Задача 2.1.1 Създаване на системата ( 2 месеца) - Тази задача включва моделиране дизайна на системата, като целта е да се постигне най-добрия краен вариант за използване. Задача 2.1.2 Интеграция на крайните компоненти (3 месеца) - Тази фаза представлява изготвянето на цялостен модел на продукта, като води до финализиран прототип. Д2 - ЕТАП 2. Тестване на разработените прототипи (от 15 до 19 месец, вкл.) Задача 2.3.1 Тестове за изправност на системата (1 месец) – По време на тази задача експертите ще тестват в реални условия изправността на системата и надежността на конструкцията. Задача 2.3.2 Тестове на системата чрез демонтиране от опитна установка (2 месец) – Демонтиране на системата от опитната установка, разглобяване и обмерване на всички детайли от конструкцията с цел събиране на информация за последващ анализ. Задача 2.3.3 Тестове за доказване на проектната функционалност (2 месец)– Тестове на системата в реална машина с цел доказване проектната функционалност. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Подбор на квалифициран персонал за изпълнение на дейността (1-ви месец) - Период на заетост на наетия персонал – 6 експерта ( 4 експерта от 11-ти до 18-ти месец и 2 експерта от 11-ти до 20-ти) . , Contracted Amount: 116 400.00 , Reported Amount: 105 600.00
  • Activity: Изработване на икономическа, финансова и техническа оценка на иновативния продукт – иновативна екологична система за балансиране на супорта при механични пресови машини (ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната услуга): Цел на дейността: Основната цел на дейността е извършване на икономическа, финансова и техническа оценка на разработения иновативен продукт – иновативна екологична система за балансиране на супорта при механични пресови машини. Описание на дейността: Дейността стартира задължително след приключване на изпълнението и верификация от страна на Управляващия орган на резултатите по дейност Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт и дейност Създаване и тестване на прототипи на разработвания иновативен продукт. За изпълнението на дейността е необходимо дружеството да получи специализирани услуги свързвани с извършване на икономическа, финансова и техническа оценка на разработения иновативен продукт. Вследствие на изпълнението на услугата ще се осигури икономическа, финансова и техническа оценка, която е изключително важна за реализацията на иновативния продукт. Етапите в тази дейност, включват: Д3 - ЕТАП 1. Извършване на икономическа, финансова и техническа оценка на разработения иновативен продукт (от 23-я до 24-я месец) Задача 3.1.1 Подготовка за получаване на услуга за извършване на икономическа, финансова и техническа оценка – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на качеството и съдържанието на услугата, които са основа за последващото и разработване. Задача 3.1.2 Изготвяне на икономическа оценка - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от Съпромат М ООД изисквания и срокове. Задача 3.1.3 Изготвяне на финансова оценка - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от Съпромат М ООД изисквания и срокове. Задача 3.1.4 Изготвяне на техническа оценка - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от Съпромат М ООД изисквания и срокове. , Contracted Amount: 29 000.00 , Reported Amount: 25 900.00
  • Activity: Изработване на маркетингово проучване за пазарната реализация на иновативния продукт иновативна екологична система за балансиране на супорта при механични пресови машини (ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната услуга).: Цел на дейността: Основната цел на дейността е разработване на маркетингово проучване за пазарната реализация на иновативния продукт – иновативна екологична система за балансиране на супорта при механични пресови машини. Описание на дейността: Дейността стартира задължително след приключване на изпълнението и верификация от страна на Управляващия орган на резултатите по дейност Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт и дейност Създаване и тестване на прототипи на разработвания иновативен продукт. За изпълнението на дейността е необходимо дружеството да получи специализирани услуги свързвани с маркетингово проучване за пазарната реализация продукт. Вследствие на изпълнението на услугата ще се осигури маркетингово проучване, което е изключително важно за реализацията на иновативния продукт. Етапите в тази дейност, включват: Д4 - ЕТАП 1. Изработване на маркетингово проучване за пазарната реализация на разработения иновативен продукт (от 23-я до 24-я месец) Задача 4.1.1 Подготовка за получаване на услуга за разработване на маркетингово проучване за пазарната реализация – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на качеството и съдържанието на услугата, които са основа за последващото и разработване. Задача 4.1.2 Изготвяне на маркетингово проучване за пазарната реализация - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от Съпромат М ООД изисквания и срокове. , Contracted Amount: 19 500.00 , Reported Amount: 18 900.00
  • Activity: Осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности (ще бъде изпълнена чрез поставянето на информационни табели 2 бр. и информационни стикери – 9 бр.): Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Описание на дейността: Дейността се изпълнява през целия проект с осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. За изпълнението на дейността е необходимо дружеството да получи специализирани услуги свързвани с осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Дейността се изпълнява съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация", вследствие на което се осигурява успешната визуализация на проекта Етапите в тази дейност, включват: Д5 - ЕТАП 1. Осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности (През целия проект) Задача 5.1.1 Подготовка за получаване на услуга за осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на качеството и съдържанието на услугата, които са основа за последващото и разработване. Задача 5.1.2 Осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности, свързани с популяризиране на разработвания иновативния продукт - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от Съпромат М ООД изисквания и срокове. , Contracted Amount: 1 150.00 , Reported Amount: 1 100.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EUROPEN INSTITUTE FOR INNOVATIONS AND STRATEGIC ANALYSIS Ltd., Contracted Amount*: 44 800.00 , Reported Amount**: 44 800.00
  • Contractor: STEMO Ltd., Contracted Amount*: 56 110.50 , Reported Amount**: 62 345.00
  • Contractor: SPACE CAD LTD, Contracted Amount*: 58 402.80 , Reported Amount**: 64 892.00
  • Contractor: INSTITUTE FOR MANAGEMENT AND OPERATIONAL RESEARCH - GANTT LTD, Contracted Amount*: 990.00 , Reported Amount**: 1 100.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 21 916.53 , Reached amount: 22 406.01
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 428 650.00 BGN
Grant 385 785.00 BGN
Self amount 42 865.00 BGN
Total actual amounts paid 361 747.39 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на дълготрайни материални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания – 9 бр., включително Сървър за съхранение на база дании – 1 бр., Компютърна конфигурация за създаване на опитна система – 6 бр., Рутер за изграждане на мрежа за опитна система - 1 бр.. и Плотер за създаване на конструктивна документация - 1 бр., Estimated Amount: 63 100.00
  • Differentiated position 1: Доставка на дълготрайни материални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания – Обособена позиция № 1: Сървър за съхранение на база дании – 1 бр.
    Contractor: STEMO Ltd.
    Contract total funded value: 56 110.50
  • Differentiated position 2: Доставка на дълготрайни материални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания – Обособена позиция № 2: Компютърна конфигурация за създаване на опитна система - 6 бр,
    Contractor: STEMO Ltd.
    Contract total funded value: 56 110.50
  • Differentiated position 3: Доставка на дълготрайни материални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания – Обособена позиция № 3: Рутер за изграждане на мрежа за опитна система - 1 бр.
    Contractor: STEMO Ltd.
    Contract total funded value: 56 110.50
  • Differentiated position 4: Доставка на дълготрайни материални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания – Обособена позиция № 4: Плотер за създаване на конструктивна документация - 1 бр.
    Contractor: STEMO Ltd.
    Contract total funded value: 56 110.50
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на дълготрайни нематериални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания , включваща доставката на Специализиран софтуер за 3D моделиране, симулация и създаване на 2D документация - 1 бр., Estimated Amount: 65 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на дълготрайни нематериални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания , включваща доставката на Специализиран софтуер за 3D моделиране, симулация и създаване на 2D документация - 1 бр.
    Contractor: SPACE CAD LTD
    Contract total funded value: 58 402.80
Procedure 3 Subject to due process: Пpeдocmaвянe нa ycлyги cвъpзaни c paзpaбomвaнe нa иkoнoмичecka, финaнcoвa и meхничecka oцeнka и paзpaбomвaнe нa мapkemингoвo пpoyчвaнe зa пaзapнa peaлизaция нa инoвamивния пpoдykm, Estimated Amount: 46 000.00
  • Differentiated position 1: Oбocoбeнa пoзиция №1: Уcлyгa cвъpзaнa c изпълнeниemo нa дoгoвop BG16RFOP002-1.002-0115-C01 „Инoвamивнa ekoлoгичнa cиcmeмa зa бaлaнcиpaнe нa cyпopma пpи koнвeнциoнaлниme пpecoви мaшини“, вkлючвaщa иkoнoмичecka, финaнcoвa и meхничecka oцeнka нa инoнamивния пpoдykm - 1 бpoй
    Contractor: EUROPEN INSTITUTE FOR INNOVATIONS AND STRATEGIC ANALYSIS Ltd.
    Contract total funded value: 44 800.00
  • Differentiated position 2: Oбocoбeнa пoзиция №2: Уcлyгa cвъpзaнa c изпълнeниemo нa дoгoвop BG16RFOP002-1.002-0115-C01 „Инoвamивнa ekoлoгичнa cиcmeмa зa бaлaнcиpaнe нa cyпopma пpи koнвeнциoнaлниme пpecoви мaшини“, вkлючвaщa, вkлючвaщa мapkemингoвo пpoyчвaнe зa пaзapнama peaлизaция нa инoнamивния пpoдykm - 1 бpoй
    Contractor: EUROPEN INSTITUTE FOR INNOVATIONS AND STRATEGIC ANALYSIS Ltd.
    Contract total funded value: 44 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Предоставяне на услуги свързани с осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности чрез изработването на информационни табели - 2 бр. и информационни стикери - 9 бр., Estimated Amount: 1 150.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Информационни табели - 2 броя
    Contractor: INSTITUTE FOR MANAGEMENT AND OPERATIONAL RESEARCH - GANTT LTD
    Contract total funded value: 990.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Информационни стикери - 9 броя
    Contractor: INSTITUTE FOR MANAGEMENT AND OPERATIONAL RESEARCH - GANTT LTD
    Contract total funded value: 990.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN