Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.013-0005-C01
Project Name Development of an innovative computer application for digitization of the cultural and historical heritage on the territory of LAG "Dolni Chiflik and Byala".
Beneficiary 205666798 "Software Business Model" LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 07.04.2021
Start Date 07.04.2021
End Date 30.03.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Бяла, гр.Бяла

Description

Brief description
"Софтуер Бизнес Модел" ЕООД ЕООД е стартираща средна компания, регистрирана на територията на гр.Бяла, област Варна. Дружество е с фокус върху разработката на иновативни бизнес решения и въз основа на задълбочен анализ на пазара на туристически услуги в региона на МИГ „Д.Чифлик и Бяла“,  България и световен мащаб, установява възможност за навлизане в нова пазарна ниша.

Настоящото проектно предложение предвижда разработването на иновативно уеб-базирано компютърно приложение с маркетингов характер, което представя в дигитализиран  аудио-визуален формат културно-историческото наследство на територията на МИГ "Долни Чифлик и Бяла". Проектът попада в област „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“ на ИСИС, като е в синхрон с изискванията на всички специфични критерии към СМР на МИГ-а.

За реализация на проекта компанията сформира екип от 3 експерти с опит в областта на информационните технологии и маркетинга и в разработването на редица иновативни проекти, вкл. по Рамковите програми на ЕС. Екипът, ползвайки планираните за закупуване ДМА и ДНА, предвижда да реализира прототип на крайния продукт до TRL 7.

Предвидената еко-иновация е иновативна за националния пазар, тъй като позволява динамично изграждане на тематични маршрути, базирани на културно-историческо наследство и обекти на местния бизнес. Приложението използва последните технологии за геопозициониране и динамично изграждане на индивидуализирани потребителски решения въз основа на гъвкава система от критерии, задавана от самите потребители. Допълнително иновацията предлага възможност за бюджетиране на пътуванията, предлагайки оптимални маршрути и решения, въз основа на финансовите възможности на индивидуалния потребител.

Проектът ще се изпълнява в гр. Бяла, където ще бъде открит офис и инсталирано необходимото хардуерно и софтуерно оборудване. Общата стойност на предвидената инвестиция възлиза на 382 280,14 лв., като срокът на изпълнение е 15 месеца.
Activities
  • Activity: Проучване, придобиване и прилагане на резултати от научни изследвания, технологии, know-how, непатентовани открития, права по интелектуална собственост: С изпълнението на дейността се цели да се осигури фундамента за разработване на иновативна услуга, която ще се реализира по проекта. Тя ще се базира на уникално за българския пазар туристическо приложение (уеб базирана платформа). В периода на нейната реализация "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД ще обезпечи разработването на иновацията с необходимите за това технологични продукти - уеб базирана платформа и хардуер. Иновативна услугата на компанията ще позволява динамично изграждане на тематични маршрути, базирани на културно-историческото наследство на територията на МИГ "Долни Чифлик и Бяла". В допълнение, тя ще включва обекти на местния бизнес, които да допринасят за цялостното и пълноценно туристическо изживяване. Иновацията е базирана на последните технологии за геопозициониране и динамично изграждане на индивидуализирани потребителски решения. Услугата ще бъде разработена на базата на многостъпков подход със следните етапи, описани в Дейност 1 и Дейност 2 от настоящото проектно предложение: • Дейност 1: Етап 1: Разработване на уеб-базирана платформа; Етап 2: Доставка на ДМА. За успешното изпълнение на настоящата Дейност 1, обхващаща Етап 1 и Етап 2, ще бъдат осъществени следните дейности: 1. Придобиване на ДНА: Разработване на уеб базирана платформа 1 - бр. С придобития ДНА, "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД ще осигури технологичната база, на която се основава разработваната иновативна услуга, като също се дефинират отличителните специфики на иновацията (функционалността на актива). Платформата ще осигури следните основни функционалности на услугата: • Възможност за управление (въвеждане и модификация) на обети от страна на местния бизнес и администрация; • Възможност за създаване на динамични маршрути на база система от критерии, задавани от потребителите; • Възможност за ценово планиране на пътуването; • Възможност за валидация на включените в платформата обекти. Изброените функционалности осигуряват иновативността и конкурентните предимства на услугата пред съществуващите на пазара конкурентни решения. Изпълнението на този етап е ключово за реализацията на проектната идея. 2. Придобиване на ДМА, както следва: 2.1. Сървърна конфигурация – 1 бр. Предвидената за закупуване сървърна конфигурация ще позволи съхранение и обработка на създадената база данни, както и инсталирането и използването на цялостното иновативно приложение. 2.2. Преносими компютри – 3 бр. Предвидените лаптопи ще са необходими за работата на екипа, ангажиран с разработката на проекта. Те ще обезпечат процеса на информационно осигуряване на уеб базираната платформа от страна на екипа по проекта, както и другите задачи свързани с осигуряването на нейната функционалност. 2.3. Киоски - 2 бр. Интерактивни дигитални дисплеи (киоски) ще бъдат инсталирани на ключови места в района на МИГ "Долни Чифлик и Бяла" (след съгласуване с Възложителя и съответните институции) с цел по-широка популяризация на услугата. Те ще осигурят достъп до актуална и релевантна информация на възможните туристически обекти за лица, които нямат високо ниво на дигитални компетенции. , Contracted Amount: 363 166.94 , Reported Amount: 337 200.00
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на продуктова и/или производствена иновация: Дейност 2 обхваща създаването на методики, свързани с разработването на планираната продуктова иновация, както и извършване на тествания относно функционирането и в операционна среда (с цел достигане на TRL7). Настоящата дейност обхваща следните три етапа от изпълнението на проекта: Етап 3: Провеждане на изследвания за дефиниране на съдържанието на системата и разработване на методика за структурирано формиране на бази данни; Този етап обхваща проучвателно-аналитична работа, целяща определянето на обхвата на системата – видове обекти: културно-исторически, стопански, туристически и др., техните характеристики – локация, обхват и формат на аудио-видео съдържание, исторически и/или други данни, пр. На тази база се разработва конкретната методика за формирането на структурата на базата данни: формат на представяне (обем символи текст, брой и характеристики на аудио-визуалните форми, начин на представяне на локация, допълнителна информация – ценови категории, начин на валидация на обектите, работно време и др.). С разработването на методиката за оценка и валидация на туристически и стопански обекти кандидатът ще обезпечи една от ключовите функционалността на разработваната иновация. Тя ще позволи осигуряване на пазарни предимства по отношение на конкурентните решения, като допринесе за повишеното потребителско доверие. Етап 4: Създаване на бази данни за уеб-базираното приложение; Въз основа на проведените изследвания и разработените методики в Етап 3, ще стартира процеса на създаване, обработка и структуриране на необходимата за проекта база данни. На база създаден списък с културно-исторически (паметници от национално и местно значение, архитектурни обекти и комплекси; етнографски обекти, както и др. специфични градски обекти), стопански и туристически обекти, ще се изготви план-график за посещаването им с цел осигуряване на предвидената информация и данни, вкл. валидация. При изпълнението на дейността ще се спазват всички разпоредби на Закона за авторското право и Закона за защита на личните данни. Етап 5: Тестване на услугата. В този етап ще бъдат проведени заключителни тестове на функционалността на услугата. Етапът обхваща подготовка на тестови програми (routines), анализ на резултатите от тестовете, подготовка на алфа-версия тестове (потребителско тестване), разработване на QA сценарии, валидиране на резултатите от алфа тестовете. Предвижда се също и Бета тестване, което обхваща същите етапи. Етапът приключва с тестове, преди приемане на продукта (final user acceptance testing). За успешното изпълнение на дейността компанията ще предприеме назначаване на следния на екип от експерти: • Експерт 1: Специалист, тестване софтуер; • Експерт 2: Специалист по културен туризъм; • Експерт 3: Специалист, тестване софтуер. Лицето, което ще изпълнява задължения по длъжността "Специалист по културен туризъм" ще бъде ключов експерт за реализацията на етапи 3 и 4. Специалистите за тестване на софтуера ще са ангажирани при изпълнението на етап 5. Те ще проведат финални тестове за функционалността на създаденото приложение в Дейност 1 и базата данни в Дейност 2, като потвърдят готовността за пазарна реализация на услугата. , Contracted Amount: 14 800.00 , Reported Amount: 14 800.00
  • Activity: Организиране на промоционални събития, свързани с популяризиране на продуктовата иновация на "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД: Основната цел на дейността е да допринесе за популяризирането на продуктовата иновация, която ще бъде разработена от "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД. Необходимостта изпълнението на тази дейност произтича от стремежа на „Софтуер Бизнес Модел“ ЕООД да запознае своите потенциални клиенти, бизнес партньори и други заинтересовани страни с иновативната услуга. По този начин компанията ще подпомогне нейната пазарната реализация, като минимизира влиянието на разгледаните в проектното предложение слаби страни и рисковете, свързани с разпозваемостта на услугата. "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД планира да проведе две публични събития, с които да ангажира вниманието на местната общност и посетителите на региона върху създадения иновативен продукт и иновационната дейност на компанията. Акцент ще бъде поставен върху: • Спецификата на разработваната иновация - същност, отличителни черти и предимства над алтеранативните услуги; • Функционалност на разработените продукти и инструкции за работа с уеб базираната платформа; • Свъразанос на разработената иновация с културно-историческото наследство и тематични туристически и стопански обекти на територията на МИГ "Долни Чифлик и Бяла"; • Ролята и значението на иновативната услуга на "Софтуер Бизнес Модел" ЕООД за разрастването на туристическия потенциал в таргетирания географския район. • Регионалната фокусираност на разработваната иновативната услуга и ползите за местната общност (икономически, културни, информационни и др.). • Ролята на "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 при разработването иновативна услуга, насочена в полза на местната общоност. На събитията ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни - бизнеса, граждани, представители на местната власт в региона, медии, браншови и работодателски организации, организации от сферата на туризма, културни институции, артисти от областа на изкуството и културата и др. За организирането на събитията ще бъде наета външна фирма изпълнител. Тя ще трябва да осигури наем на зала и техника за организиране на предвидените промоционални събития за популяризиране на създадената продуктова иновация. Мястото на провеждане на събитията ще бъде на територията на МИГ "Долни Чифлик и Бяла". Събитие 1 ще бъде проведено в гр. Бяла, докато събитие 2 ще бъде на територията на гр. Долни Чифлик. С реализацията на дейността ще бъдат предодолени проблеми, свойствени за всеки нов продукт, като слаба разпознаваемост на пазара, социалната значимост и начин на функциониране., Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 3 900.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Изпълнението на дейността ще включва както ангажираност на членовете на екипа, така и външни услуги. Вътрешно екипът на компанията ще разработи необходимите образци на документи, съдържащи съответните лога и реквизити, отчитайки изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Външните услуги обхващат изработването на информационни материали - 2 бр. временна и постоянна табели и 6 бр. информационни стикери, които ще се поставят на придобитите ДМА ., Contracted Amount: 312.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VIVA KOMPUTARS LTD, Contracted Amount*: 8 010.00 , Reported Amount**: 8 900.00
  • Contractor: VISTALIS, Contracted Amount*: 3 510.00 , Reported Amount**: 3 900.00
  • Contractor: Semantic Interactive Ltd, Contracted Amount*: 295 470.00 , Reported Amount**: 328 300.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 355 900.00 BGN
Grant 320 310.00 BGN
Self amount 35 590.00 BGN
Total actual amounts paid 320 310.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на дълготрайни материални активи - 2 бр. киоски, Estimated Amount: 9 100.00
  • Differentiated position 1: Доставка на дълготрайни материални активи
    Contractor: VIVA KOMPUTARS LTD
    Contract total funded value: 8 010.00
Procedure 2 Subject to due process: Организиране на 2 бр. промоционални събития за популяризиране на разработената иновация, Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Органииране на 2 бр. промоционални събития за популяризиране на разработената иновация
    Contractor: VISTALIS
    Contract total funded value: 3 510.00
Procedure 3 Subject to due process: Разработване на 1 бр. уеб базирана платформа, Estimated Amount: 333 500.00
  • Differentiated position 1: Разработване на 1 бр. уеб базирана платформа
    Contractor: Semantic Interactive Ltd
    Contract total funded value: 295 470.00
Procedure 4 Subject to due process: Разработване на материали за визуализация на проекта (1 бр. временна информационна табела; 1 бр. постоянна информационна табела; 6 информационни стикера) , Estimated Amount: 313.20
  • Differentiated position 1: Разработване на материали за визуализация на проекта (1 бр. временна информационна табела; 1 бр. постоянна информационна табела; 6 информационни стикера)
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN