Управление на проект "Подобряване на състоянието на образователната инфраструктура в град Видин", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : От страна на общината ще бъдат назначени двама общински служители на длъжностите ръководител и счетоводител на проекта, чиято основна дейност е оперативното управление на проекта, вкл:
• цялостно административно, финансово и техническо изпълнение на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП);
• координация между страните в изпълнението на ДБФП;
• процедури по възлагане на обществени поръчки – контролира подготовката и провеждането на процедури за обществени поръчки;
• контролира съответствието на изпълняваните проектни дейности съгласно ДБФП;
• администриране на ДБФП – отчитане, докладване, съблюдаване на договорните задължения, осъществяване на мерки за публичност и визуализация, архивиране на проектно досие, следене за нередности, мониторинг и контрол;
• финансово управление и осчетоводяване;
• съблюдаване на напредъка по проекта – текущ и периодичен мониторинг;
• приемане на изпълнението на проектни дейности, възложени на външни изпълнители.
Предвижда се избор на външен изпълнител по ЗОП, който да подпомогне Екипа на община Видин:
Той се състои от ръководител, координатор, юрист и експерт строителство и техническа инфраструктура.
Задължения:
- Разработва и/или актуализира и прилага правила и процедури във връзка с управлението и изпълнението на проекта;
- Разработва 5 броя документации по ЗОП във връзка с изпълнението на проекта, участва с експерти в комисиите за оценка на офертите, подпомага Възложителя в процеса на на възлагане;
- Осигурява протичането на изпълнението на проекта в съответствие с указанията на Договарящия орган и препоръките на УО на ОПРР и следи за цялостното спазване на всички нормативни актове и документи по ОПРР;
- Осигурява стриктното изпълнение и недопускане на отклонения от ДБФП;
- Участва в предварителната верификация на финансови документи, представени от изпълнителите на договори преди извършване на плащанията, в т.ч. извършва проверки на място на всеки подобект, преглед на всяко искане за плащане от изпълнителите на договорите, проверки дали разходите са допустими и реално извършени;
- Изготвя доклади от проверки на място на изпълнението на договорите, сключени в рамките на проекта;
- Осъществява контрол относно изготвянето на актовете и протоколите по време на строителството, както и на всяка друга документация, необходима за оформяне и окомплектоване на договорното досие;
- При необходимост информира своевременно Кмета на Община Видин при закъснение в изпълнението на проектните дейности;
- Попълва техническия и финансов отчет в ИСУН;
- Изготвя месечни справки, доклади за напредък и окончателен доклад за изпълнение на проекта, като идентифицира евентуални несъответствия и проблеми и предлага корективни действия за преодоляване;
- Подготвя документи за верификация на плащанията и изготвя исканията за възстановяване на средства;
- Планира и отчита паричните потоци по проекта съгласно графиците/начините на плащания, заложени в ДБФП и в договорите с изпълнителите;
- Участва в срещи между представители на бенефициента и външните изпълнители;
- Подпомага бенефициента при одити и проверки на място, осъществявани от Договарящия орган, МРРБ и др.
- Разработва детайлна система за финансово управление и контрол (СФУК) на дейностите по проекта
- Координира и съблюдава напредъка на изпълнение на проекта, посредством контрол и анализ на времевите графици по отделните дейности по проекта;
- Осъществява периодични срещи с членовете на Екипа за обсъждане на напредъка по изпълнение и евентуални проблеми, свързани с извършване на услугите, доставките и строителството. Подготвя експертни становища за преодоляване и решаване на възникналите проблеми;
- Осъществява редовни срещи с екипите на другите избрани изпълнители по реализиране на проекта;
- Извършва административно-логистична дейност (подготвяне на необходимите документи, съдействие в кореспонденцията между изпълнителите на дейностите по проекта и Възложителя, в кореспонденцията с компетентните органи и др.) |
227 128.00
|
250 727.41
|
Строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ на проект "Подобряване на състоянието на образователната инфраструктура в град Видин", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Дейността „строителен надзор” включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор ще се състои от следните дейности: извършва оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражнява строителен надзор; извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (доп. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г., предишна т. 2, изм. - ДВ, бр. 101 от 2015 г.) може да изпълнява прединвестиционни проучвания, подготовка на проектантския процес и координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството, както и други дейности - предмет на договора за строително-монтажни работи (СМР) .
Строителният надзор носи отговорност за:
1. Законосъобразно започване на строежа;
2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
3. Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;
4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
6. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството.
7. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа.
8. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя.
9. Носи отговорност за щети, които са нанесли на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. |
627 300.00
|
766 632.60
|
Публичност и визуализация на проект "Подобряване на състоянието на образователната инфраструктура в град Видин", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Дейностите за информация и комуникация (публичност и визуализация) ще се извършат в съответствие с чл. 6 от Общите условия към финансираните по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на Европейския съюз за реализацията на проекта се предвижда целева пресконференция, конференция по повод стартирането на проекта и официална церемония "първа копка", както и закриваща конференция преди приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. В допълнение тази дейност включва и други мерки с публичен и информационен характер - временни и постоянни билбордове, постоянна обяснителна табела, плакати, банери, брошури, тефтери, чадъри, химикали, флаш памети. |
130 385.00
|
156 959.34
|
Авторски надзор на проект "Подобряване на състоянието на образователната инфраструктура в град Видин", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Осъществяването на авторски надзор на проект "Подобряване на състоянието на образователната инфраструктура в град Видин", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин" включва следните под дейности:
Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството ще се определят чрез договор между възложителя и проектанта. Авторският надзор по всички части е задължителен.
Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството.
В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 на ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството.
Проектантът носи отговорност за всички свои действия при упражняване на авторския надзор по време на строителството.
Водещ проектант е лицето - автор на водещата проектна част на инвестиционния проект, определен от възложителя.
Водещият проектант е отговорен и задължен за взаимното съгласуване и координация на всички части на инвестиционния проект. |
116 242.00
|
139 574.40
|
Строителни и монтажни работи по проект "Подобряване на състоянието на образователната инфраструктура в град Видин", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Строителните и монтажни работи по проект "Подобряване на състоянието на образователната инфраструктура в град Видин", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин" ще обхванат следните обекти на интервенция съгласно одобрените работни проекти, технически спецификации, количествено-стойностни сметки и строителни разрешителни:
1. Основна реконструкция на сградата на ПМГ “Екзарх Антим I”; оформяне на околното пространство и нов физкултурен салон към ПМГ “Екзарх Антим I”- гр.Видин, ул.“Княз Борис I“ №25. Наименование в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на гр. Видин: Проект ЗВІІ-2.4. "Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в ПМГ "Екзарх Антим І"
2. Консервация, реставрация и експониране на сградата на СОУ “Цар Симеон Велики” - гр.Видин; оформяне на прилежащото околното пространство и пристройка и надстройка на физкултурен салон към СОУ “Цар Симеон Велики” - УПИ ХXXIX за гимназия , кв.371, „ЦГЧ-I ЧАСТ“ по плана на гр. Видин, община Видин. Наименование в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на гр. Видин: Проект ЗВІІ-2.1. "Обновяване на образователна инфраструктура и прилежащо дворно пространство в СОУ "Цар Симеон Велики" |
12 649 460.12
|
15 210 345.36
|
Одит на проект "Подобряване на състоянието на образователната инфраструктура в град Видин", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Съгласно насоките за кандидатстване одитът на проекта е задължителна дейност.
Одитът на проекта следва да бъде с ясно дефиниран по отношение на целите и обхвата.
Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ.
Одитът трябва да потвърди, че:
- всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по ОПРР, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие на ЕС;
- първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни. Одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават;
- неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред. Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно;
- счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. |
3 900.00
|
4 680.00
|