Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project is part of the purposeful social policy that the municipality develops in support of people living in deprivation and at risk of social isolation. The municipality is committed and responsible to ensure the provision of a diverse weekly menu to offer a balanced and healthy diet for the target group - fully in compliance with all food safety requirements and national nutrition standards and norms. "Warm lunch in the conditions of the COVID-19 pandemic in the municipality of Kresna" will be arranged for 130 users from the town of Kresna, the village of Gorna Breznitsa, the village of Dolna Gradeshnitsa, the village of Slivnitsa, the village of Stara Kresna, and the village of Oshtava. The food preparation will take place in the kitchen unit of DSP Kresna. On weekdays the menu will consist of some soup, main course, bread and at least once a week some dessert will be added. All the food will be prepared and delivered daily to the consumers' homes if and when needed. The delivery of the warm lunch will be done with cars that are registered in OBDH Blagoevgrad specifically for food transportation, while the employees delivering the food will be equipped with the necessary protective clothing, masks and gloves. The consumers will be accordingly instructed as per their individual needs and will be supported with additional measures such as individual consulting and assistance with:
-	Using any of the other social services made available on the territory of the municipality, including those financed by the ESF;
-	Benefiting from any of the administrative municipal services, getting access to health and educational services, managing the family budget, proper healthy and balanced nutrition, or advice on any queries about the requirements related to the introduced anti-pandemic measures, etc.
-	Any other kind of support, individual or group consulting, driven by specific need in response to particular problems raised by representatives of the target groups
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи.: Преди стартиране предоставянето на топъл обяд община Кресна ще организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила). Към заявленията ще се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства.Ще бъде сформирана комисия за идентифициране на нуждаещите се лица от определените целеви групи. ОПРЕДЕЛЕНИТЕ ЦЕЛЕВИ ГРУПИ СА: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Община Кресна ще има ангажимента да информира и да подпомогне кандидатите за попълване на заявления-декларации. За идентифициране на нуждаещите се лица от определените целеви групи ще се използва информация получена от: 1. Откритият горещ телефон за граждани в община Кресна след обявяване на извънредното положение. На телефона ежедневно се получават сигнали и молби за услуги от граждани, които поради обявеното извънредно положение и заплахата от заразяване с COVID-19 изпитват затруднения от различно естество. В регистър се записват всички запитвания и молби на граждани и голяма част от тези лица попадат в определените целеви групи. 2. Кризисния щаб на община Кресна. 3. Кметове на с. Горна Брезница, с. Долна Градешница, с. Сливница, с. Стара Кресна, с. Ощава за нуждаещи се лица. 4. Сигнали от граждани. 5. Доставчици на социални услуги и лични лекари. 6. Регионална здравна инспекция Благоевград за лица поставени под карантина. Комисията ще разгледа получените заявления-декларация на кадидатите за получаване на топъл обяд. По предварителна информация от гореописаните източници около 140 лица ще попаднат в определените целеви групи. Комисията ще изготви списък с лицата попадащи в определените целеви групи. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ Благоевград въз основа регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: В рамките на проект „Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Кресна“, ще бъдат използвани само свежи и пресни продукти, които след съответната обработка ще бъдат предоставяни на ползвателите на услугата. Изготвените от технолог дневни и седмични менюта ще гарантират пълноценно и здравословно хранене на потребителите. Община Кресна има изградена система за доставка на хранителни продукти и сключени договори с фирми-доставчици. Договорите с доставчиците са сключени след провеждането на обществени поръчки, по реда на Закона за обществените поръчки, от община Кресна. Продуктите, с които ще се приготвя храната ще бъдат набавяни всеки ден, с цел избягване на застоялост на храните. Продуктите ще бъдат обработвани в пълно съответствие и европейските и българските изисквания за безопасност на храните. Храната ще се приготвя в кухнята на ДСП Кресна, която е регистрирана с Удостоверение за регистрация № ТО13801359/24.06.2004 г. в ОБДХ Благоевград. Помещенията на ДСП Кресна се дезинфекцират постоянно, а лицата приготвящи, разливащи и пренасящи храната използват специализирани предпазни средства. Ежедневно за 130 потребители ще бъдат приготвяни супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще предоставя на най- нуждаещите се лица се определят от Община Кресна, която е отговорна за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето /последно изменен ДВ бр. 67 от 28.07.2020 г. и при последващи изм./, Закона за храните /в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г. и при последващи изм./ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще се изготвят от технолог и ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.юни 2020 г./. 155 787.10 155 410.10
Предоставяне на топъл обяд: Ежедневно, във всички работни дни на месеца, в зависимост от развитието на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи , Община Кресна ще създаде необходимата организация за раздаване или за доставка на храната до дома на потребителите. Автомобилите, които ще доставят храната са регистрирани в БАБХ Благоевград за доставка на храна и ще се дезинфекцират и обработват през 1 час. Община Кресна ще доставя храната до домовете на потребителите, при строги мерки за дезинфекция и защита. Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително подписан договор между Община Кресна и потребителя, преди включването му в услугата - приложение № 24 Договор с потребител. Получаването на топъл обяд ще удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък /Приложение 21/. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използването на списъка за тези потребители и се използва Дневник на потребителя /Приложение № 23/, където те ще се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите предават на Община Кресна дневниците си и получават нови за следващия месец /В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник на Община Кресна, то при отчитане дневника се замества с декларация от представляващия Община Кресна или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен периода на предоставяне/. 7 789.36 7 770.51
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се предоставят през целия перод на проекта. Те трябва ще са съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Мерките ще се предоставят в индивидуален формат предвид пандемията от COVID 19. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта и се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. За ефикасното изпълнение на дейността са предвидени разходи за съпътстващи мерки в размер на 5 на сто от разходите за приготвяне на топъл обяд. 7 789.35 7 770.51

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).