Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0198-C03
Project Name A warm meal in Municipality of Chuprene
Beneficiary 000159700 OBSHTINA CHUPRENE
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 04.01.2023
Start Date 01.12.2022
End Date 31.03.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Чупрене

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към надграждане и ефективно развитие на системата от социални услуги в община Чупрене. В община Чупрене се очертават основни демографски проблеми, които имат пряко отношение към социалната политика и системата на социални услуги. С реализирането на проекта, ще се допринесе за изпълнението на специфичната цел на Съюза, насочена към справяне с проблема на материалните лишения чрез подпомагане с храни и основна материална помощ. Чрез подпомагането с топъл обяд се цели да се осигури здравословна, разнообразна и питателна храна за обяд на хората, които не са в състояние сами или с помощта свои близки да си осигуряват такава.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: За приготвяне на топлия обяд на ползвателите, ще бъде ангажиран персонала в Домашен социален патронаж. Домашният социален патронаж разполага с необходимия материален ресурс, с който да обезпечи приготвянето на топлия обяд на нуждаещите се. В дейността ще бъдат ангажирани- домакин, готвачи - 2 броя, работник кухня, шофьор. Домашният социален патронаж разполага с автомобил, който отговаря на изискванията на Закона за храните, оборудван за разнос на готова храна до пунктовете в населените места на общината . В селата Горни Лом, Долни Лом и Търговище има регистрирани раздавателни пунктове. В някои населени места храната ще се доставя до домовете на потребителите. Приготвянето на храната , ще бъде в кухнята на Домашен социален патронаж, намиращ се в приземен етаж в сградата на общината с адрес с. Чупрене, ул. Асен балкански № 55, сграда общинска собственост, обект регистриран съгласно Закона за храните. Приготвянето на топлия обяд ще стартира от 01.01.2023 г. и ще се предоставя до 31.03.2025 г. включително. Дейността включва ежедневно /в работни дни/ приготвяне на 90 порции топъл обяд - супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт, за 90 бр. ползватели за общо 562 работни дни - от 01 януари 2023 г. до 30 юни 2024 г. при определен храноден на един потребител в размер на 3,20 лв. на ден за храна и от 01 юли 2024 г. до 31март 2025 г . при определен храноден на един потребител в размер на 3,64 лв. на ден за храна. С цел осигуряване на питателна , разнообразна и здравословна храна, ще бъде изготвяно ежеседмично меню, което ще бъде на база Сборник с рецепти за заведения за обществено хранене. Ще бъде създадена организация за получаване на обратна връзка от потребителите, относно качеството на храната, чрез формуляри за обратна връзка, които ще бъдат раздавани на даден брой потребители всеки месец. , Contracted Amount: 169 380.00 , Reported Amount: 89 568.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Дейността включва разпределяне и доставяне на 90 порции топъл обяд, всеки делничен ден на 90 потребители за общо 562 работни дни (372 работни дни от 01.01. 2023 г. до 30.06.2024 г. при определен храноден за 1 потребител в размер на 3,20 лв. за храна и 190 работни дни от 01.07.2024 г. до 31.03.2025 г. при определен храноден за 1 потребител в размер на 3,64 лв. за храна).В с.Чупрене, храната ще се раздава в кухнята на специално обособено място, при спазване на всички противоепидемични мерки, а в селата Горни Лом, Долни Лом и Търговище има обособени пунктове за раздаване на топъл обяд. В останалите села са доставя в кметствата. Готовата храна, ще бъде разпределена в еднократни купи с капак, които ще бъдат ползвани само от една част от потребителите /предимно в с. Горни Лом/, с цел ограничаване използването на пластмасови опаковки и изделия за еднократна употреба, а останалата част от потребителите /основно в с. Чупрене / ще ползват закупени канчета за многократна употреба. За ползвателите в невъзможност да се придвижват поради заболяване или увреждане до определения пункт, топлият обяд ще бъде доставян по домовете от лични асистенти, домашни помощници по други проекти или шофьора към домашен социален патронаж. За получаване на готовата храна, всеки потребителите ще има дневник, в който ще се отразява получения обяд за всеки ден от месеца. За лицата на които с автомобил ще се доставя храната ще бъде изготвен дневник на крайния ползвател, в който да полагат подписи потребителите. При не взет топъл обяд от някой от потребителите по проекта, същия ще бъде предоставян на лице от списъка с резерви, като се изготвят необходимите документи за това., Contracted Amount: 11 856.60 , Reported Amount: 6 269.76
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Дейностите по осигуряване на съпътстващи мерки по проекта, ще бъдат изпълнени от експерти на общината, които ще осъществяват индивидуално консултиране на потребителите. Съпътстващите мерки, ще бъдат прилагани от екипа на проекта, като допълващи предоставянето на топъл обяд и съобразени със специфичните нужди на хората в тези условия и ще се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за : - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ, Асистентска подкрепа, патронажни грижи и др.; - ползването на административни общински услуги , за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални и групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване разхищението на храни и намаляване използването на пластмасови изделия. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. на потребителите ще бъдат раздадени за попълване Дневник на крайния получател в които се отразяват получените съпътстващи мерки. Задължително се отразява обратна връзка от крайния получател, касаеща както предоставяната храна, така и съпътстващите мерки, които е получил. Нуждите на лицата, ще бъдат определяни на база профила на потребителя, т.е. съгласно това в коя целева група попада потребителя от допустимите целеви групи по проекта. Пример: лица, които изпитват затруднения в придвижване и не ползват социални услуги в дома, ще бъдат консултирани, как да получат информация и съдействие за осигуряване на подкрепа в дома, чрез Асистентска подкрепа или патронажни грижи., Contracted Amount: 11 856.60 , Reported Amount: 6 269.76
  • Activity: Определяне на целевите групи: Дейността ще бъде извършвана през целия период на проекта - 28 месеца, като ще стартира на 01.12.2022 г. с информиране на общността чрез местните медии и чрез разпространение на информационни материали за приема на заявления и допустимост на целевите групи. Първоначалния основен прием на документи ще бъде извършен в първия месец на проекта /подготвителен/. В набирането на кандидати за ползване на услугите, ще бъдат ангажирани и кметовете и кметските наместници в селата, които най-добре познават населението, както и нуждите на живеещите във всяко едно от тях. Като източник на информация за определяне на нуждаещите се лица, ще бъде използвана както информацията на кметските наместници, така също и информацията от Дирекция Социално подпомагане за лицата на месечно подпомагане. Ще бъдат използвани всички методи за информиране на общността, с цел включване на гражданите в етапа на издирване и включване на нуждаещите се от подкрепа лица. Лицата, които желаят да ползват услугата подават заявление-декларация до община Чупрене. Първоначално ще бъде определен срок в който да се подават заявления- декларации. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група, ще се потвърждава от дирекция "Социално подпомагане" гр. Белоградчик. След извършената проверка за допустимост от Д "Социално подпомагане" , комисия, назначена със заповед на кмета на община Чупрене, ще определи 90 бр. потребители и до 10 бр. резерви/ за получаване на не взет обяд/. Същинското предоставяне на социалната услуга ще бъде за период от 27 месеца, считано от 01.01.2023 г.. За одобрените лица, ще бъде извършена проверка за наличие на двойно финансиране чрез Дирекция "Социално подпомагане". Приемът на заявления , ще бъде отворен през целия период на проекта, като процедурата за подбор, ще бъде спазвана за всеки един кандидат. Основна целева група за предоставяне на топъл обяд са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. В съответствие с Наредбата, целевите групи имащи право на топъл обяд ще бъдат разписани в утвърдената от Кмета на общината Методика за подбор на потребители, където ще бъдат определени допълнителни критерии за оценка на всеки кандидат. Ще бъдат приоритетно включвани лица по следните критерии - без доход, липса на близки, наличие на множество увреждания, които отговарят на разписаните съгласно наредбата правоимащи групи., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 193 093.20 BGN
Grant 193 093.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 139 339.00 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN