Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0588-C01
Project Name Implementing of integrated system for production and bussiness management in ASPASIA-92 Ltd.
Beneficiary 130716070 ASPASIA-92 Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2017
Start Date 13.03.2017
End Date 19.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектното предложение ще удовлетвори потребността  от внедряването на интегрирана информационна система за управление на предприятието. Това е обусловено от подобряване на пазарните позиции на Аспазия-92 ООД през последните години-увеличаване на количеството произведена продукция, увеличаване на продажбите на българския и чуждия пазар, разширяване на дистрибуторската мрежа  и привличането на нови клиенти, по-голям брой наети лица. Натрупването на този голям обем данни затруднява тяхната обработка. Това  води до липса на интегрирана и навременна информация, слаб текущ контрол, бавно и не-гъвкаво адаптиране към постоянно променящите се външни фактори, респективно правилното планиране и контрол на производствените и бизнес процеси, ефективното използване на ресурсите. 
Проектът предвижда дейност за придобиване и внедряване на ИКТ базиран софтуер за оптимизиране на бизнес процесите в предприятието, което ще подобри  ефективността и контрола над разходите, ще канализира операциите, консолидира информацията и нейния анализ, ще могат да се взимат адекватни управленски решения. Ще бъде закупено ново оборудване и специализиран софтуер, необходими за функционирането на системата за управление.
-Обща цел на проектното предложение:
Повишаване конкурентоспособността на Аспазия -92 ООД, чрез използване на информационните и комуникационни технологии за оптимизация на производствените и бизнес процеси в предприятието, за ефективно планиране и използване на ресурсите.
-Специфична цел, която ще допринесе за по-добри конкурентни позиции на предприятието на българския и чуждия пазар и постигане на общата цел :
Въвеждане и прилагане на ИКТ базирана система за управление и организация на ресурсите, производствената дейност и основните бизнес процеси
-Очаквани резултати:
По-ниски разходи за суровини, материали, труд
Увеличена производителност,
Увеличен експортен потенциал,
Удовлетворени клиенти
Освободен финансов ресурс от оптимизиране на складовите запаси

Activities
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базирани софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието: Дейността ще се осъществи, чрез закупуването и внедряването на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието. Ще бъдат инсталирани лицензи за 20 работни места. Базата данни , ще се съхранява на нает сървър. Предвидените разходи за инвестицията включват освен самия продукт, разходи за внедряване, хостинг и техническа поддръжка за срока на изпълнение на проекта. Ще бъдат внедрени следните подсистеми с всички приложими към тях допълнителни модули: 1.Управление връзки с клиенти (CRM)-модулът служи за управление на взаимоотношенията с клиенти и партньори. Системата е предназначена за автоматизиране на продажбите, подобряване качеството на взаимодействие с клиентите и консолидиране на данните с цел анализ. Има възможност за следене и прогнозиране на целия търговски процес, поддържане на единна база данни, управление и оценка на възвръщаемостта на маркетингови кампании.Ползи от продукта-клиентска удовлетвореност. 2. Логистика Наличието на специализиран модул в това направление е предпоставка за ефективно управление на материалните запаси, минимизиране на излишните складови наличности, брак и фира в компанията. Наличието на възможност за поддържане на информация за взаимоотношенията с доставчиците ще даде възможност на мениджърите да анализират качеството на доставените материали и оборудване, съответно да преразглеждат решенията си за избор на доставчици и по-този начин да се влагат и използват най-качествените материали и оборудване. Това от своя страна е една от предпоставките за намаляване на производствените разходи, съответно себестойността на произвежданата продукция и в крайна сметка повишаване на клиентската удоволетвореност. Полза от внедряването на модула за компанията е ефективното планиране на разходите на суровини и материали. Предвижда се използването на мобилно приложение за търговците, което ще улесни поръчките в реално време- на място, при клиента ще могат да се проверят складовите наличности, да се генерират задачи за доставка и производство. 3. Производство Внедряването на специализирано софтуерно решение в сферата на производството ще доведе до възможност за ефективен и лесен контрол върху основния процес на компанията. Наличието на структурирана информация дава възможност за извеждане на справки за разходите за производство в реално време, съответно осигурява възможност на мениджмънта да взема информирани решения за промяна/ оптимизация на производствения процес, чрез актуализиране на разходните норми, закупуване на нови/ подмяна на използваните машини, оборудване и технологии. Наличието на информация за вложеното време за производство е предпоставка за вземане на адекватни управленски решения за повишаване квалификацията на персонала и намаляване на разхода на труд. Резултативно следва понижаване себестойността на произвежданите продукти, без компромис в качеството им. Оптимизирането на бизнес процесите ще доведе до произвеждането на повече продукция за единица време, това от своя страна е предпоставка за по-добър експортен потенциал на предприятието. Основна роля за успешно позициониране на компанията на външния пазар има възможността за осигуряване на големи количества продукция за кратко време 4. Финанси Внедряването на интегриран финансов модул води до безспорни ползи за компанията по отношения на възможността за получаване на информация в реално време за финансовото състояние на компанията в момента на възникване на разхода чрез регистрирането му в системата през този или през някой от останалите модули. 5. Модул за управление на отпадъците Модулът ще бъде интегриран в модул Производство, ще анализира и отчита количеството отпадъци от брак и фира, ще генерира производствени задачи за тяхното минимизиране, опаковане, складиране и извозване Етапи на изпълнение : 1. Избор на изпълнител (от 1 ­ви ­до 2­ри месец).  2. Сключване на договор ( 2­ри до 3­ти месец).  3. Доставка на актива,внедряване (3ти до 18 месец) 4. Финален приемопредавателен протокол(18­ти месец).  , Contracted Amount: 150 000.00 , Reported Amount: 150 000.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията. : Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на настолни компютри- 12 броя и мобилни компютри-6 броя. Дейността има за цел да осигури необходимото оборудване за правилното функциониране на ИКТ базираният софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието. За успешното внедряване и експлоатация на продукта са необходими настолни компютри и мобилни компютри. Наличната техника е морално остаряла, нейните технически параметри не позволяват инсталацията на съвременните операционни системи и това налага необходимосттта от закупуване на нова такава. За целта се предвиждат инвестиции за 12 броя настолни компютри - за отдел Счетоводство, Производство, Склад и Експедиция и 6 броя мобилни компютри за Управители и търговци. Развитието на информационните и комуникационните технологии дава възможност за оптимизиране на процесите по веригите за доставка в едно предприятие. Предвиденият за закупуване ИКТ базиран софтуер предлага на търговците мобилно приложение, с което могат да проверят в реално време, независимо от своето местоположение, складовите наличности, да генерират поръчки и производствени задачи, с което да удовлетворят в най-висока степен нуждите на клиента. Тъй като закупените лицензи предполагат едновременното ползване на 20 работни места, търговците ще могат да работят на мобилната версия, докато са при клиента и няма да ползват стационарните компютри. Стъпки за реализация на дейността:  1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 2­ри месец).  2. Сключване на договори (2­ри до 3­ти месец).  3. Доставка на активите и подписване на приемо­предавателен протокол (от 4­ти до 5ти) месец.  4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемопредавателен протокол -6­ми месец, Contracted Amount: 41 460.00 , Reported Amount: 25 620.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "BGS" LTD, Contracted Amount*: 10 920.00 , Reported Amount**: 15 600.00
  • Contractor: Smart Business Soft Ltd, Contracted Amount*: 105 000.00 , Reported Amount**: 150 000.00
  • Contractor: LIP TRADE Ltd., Contracted Amount*: 7 014.00 , Reported Amount**: 10 020.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 26 937.92 , Reached amount: 26 938.34

Financial Information

Total Project cost 175 620.00 BGN
Grant 122 934.00 BGN
Self amount 52 686.00 BGN
Total actual amounts paid 117 684.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 250.00 2 250.00 7 500.00 СМАРТ БИЗНЕС СОФТ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на мобилни компютри по следните обособени позиции 1.Мобилни компютри тип 1-5 броя 2.Мобилни компютри тип 2-1брой, Estimated Amount: 10 020.00
  • Differentiated position 1: 1.Мобилни компютри тип 1-5 броя
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: 2.Мобилни компютри тип 2-1брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на мобилни компютри-6 броя, Estimated Amount: 10 020.00
  • Differentiated position 1: Доставка на мобилни компютри -6 броя
    Contractor: LIP TRADE Ltd.
    Contract total funded value: 7 014.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на настолни компютри, Estimated Amount: 15 600.00
  • Differentiated position 1: Доставка на настолни компютри
    Contractor: "BGS" LTD
    Contract total funded value: 10 920.00
Procedure 4 Subject to due process: Придобиване и внедряване на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието, Estimated Amount: 150 000.00
  • Differentiated position 1: Придобиване и внедряване на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието
    Contractor: Smart Business Soft Ltd
    Contract total funded value: 105 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN