Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0123-C07
Project Name „Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the municipality of Sevlievo"
Beneficiary 000215889 OBSHTINA SEVLIEVO
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 17.02.2021
Start Date 18.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Севлиево

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към оказване на социална подкрепа чрез предоставяне на "топъл обяд" и съпътстващи мерки на най-крайно нуждаещи се жители на община Севлиево, които в условията на пандемия изпитват затруднение или невъзможност да осигурят прехраната си. 
За целите на проекта се предвижда всеки работен ден в месеца в Домашен социален патронаж, гр.Севлиево да се приготвя храна, съгласно критериите и стандарти определени за страната."Топлият обяд" ще се предоставя на крайните потребители, които ще се вписват в списъци на получателите, изготвени от определените за целта служители. Целевата група на правоимащите се определя от служителите на Дирекция"Социално подпомагане". Основната целева група е: 
- Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
- Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
-Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Потребителите ще се набират след подадено заявление за включване в проекта и извършен подбор от Комисия определена от Кмета на община Севлиево. За успешното реализиране на проектното предложение се предвижда да се предлагат съпътстващи мерки от експерти от страна на бенефициента, като за целта ще се консултират потребителите съобразно техните нужди и потребности.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Ще бъдат обхванати следните целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Дейностите по предоставяне на топлия обяд ще се реализират в Домашен социален патронаж, гр. Севлиево, намиращ се на ул."Иван К. Устабашиев"" № 12. Домашен социален патронаж е с капацитет 350 потребители. Обслужват се потребители не само от град Севлиево, а и от община Севлиево. От 2009 г. Домашен социален патронаж работи по реализиране на дейности по проекти, свързани с предоставяне на храна на лица от определени целеви групи, По ОПХ до месец февруари 2020 г. , бяха обхванати 110 лица, а от м. май до сега общо 74 лица получават топъл обяд с финансиране от целевата програма ТОПЪЛ ОБЯД У ДОМА В УСЛОВИЯТА НА ИЗВЪНРЕДНА СИТУАЦИЯ-2020г.“ Приготвянето на храната за топлия обяд се извършва от фирма „Стелит 1” ЕООД. Фирмата е дългогодишен партньор в приготвянето на храната за ДСП и проектите свързани с предоставянето на топъл обяд за нуждаещи се лица от общината. С фирмата ще бъде сключен договор съгласно чл.20, ал. 4 и във връзка със Закона за мерките и действията по време на извънредното положение. Фирмата разполага с кухня-майка, с адрес: гр. Севлиево, ул. „ Гладстон” №22 и удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене №101/19138 от 24.07.2018 г. на основание чл.12, ал.2, ал.9 и ал.10 от Закона за храните и отговаряйки на изискванията на Регламент (ЕО) 852/2004. Фирмата разполага с подходяща материално техническа база: Кухненски блок с необходимата техника за приготвяне на готовата кулинарна продукция, складови помещения и хладилна техника за съхранение на продуктите. Храната ще се приготвя по предварително изготвени седмични менюта, съгласно изискванията на нормативната уредба - Закона за храните и Наредба № 5/2006 г. за безопасно и балансирано хранене, като включва супа, основно ястие, хляб и десерт поне веднъж седмично. Готовата кулинарна продукция, разсипана в индивидуални опаковки за всеки потребител и хляба се взема от фирмата с транспорт осигурен за транспортирането на топлия обяд до дома на всеки нуждаещ или до сградата на Домашния социален патронаж, от където могат да вземат храната си всички желаещи да получават храната си на място. Кухнята – майка разполага със следния вид кухненско оборудване: Конвектомат 1 бр. с капацитет 20 бр. гастронорми фурни за сухо печене, професионални газови котлони със защита - 4бр. с 8 горелки всеки, нискотемпературни хладилни стаи за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение /+1+4˚/, фризери -22˚- 4 бр., две складови помещения за суровини оборудвани с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини, които не изискват хладилни условия на съхранение, складово помещение за материали и предмети за контакт с храните, оборудвано с рафтове и стелажи, подготвителни площи с мивки с течаща топла и студена вода, работени плотове и работен инвентар –електрическа картофобелачка и 2 бр. професионални зеленчукорезачки. В подготвителните площи са монтирани плюсови хладилни съоръжения, в което да се съхраняват суровини и готова продукция. Кът за приготвяне изделията, оборудван с работен плот, везна за разтегляне на суровините, блендери, дребен работен инвентар. кухнята разполага и с площ за пакетиране и опаковане, както и за съхранение на готова продукция, преди експедицията. Храната се разсипва в индивидуални опаковки за всеки потребител. След проведена обществена процедура по реда на ЗОП е сключен договор със същия изпълнител., Contracted Amount: 82 369.00 , Reported Amount: 82 369.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Приготвянето на храната и нейното раздаване ще бъде извършено при спазване на всички санитарно-хигиенните изисквания, в съответствие с необходимите противоепидемични мерки. Готовата кулинарна продукция, разсипана в индивидуални опаковки за всеки потребител и хляба се взема от фирмата с транспорт. Предоставянето на топлия обяд ще се реализира в Домашен социален патронаж, като допълнително ще бъдат определени лицата, които ще получават храната си от сградата на Домашния социален патронаж, а на лицата одобрени за включване в услугата, които не живеят в гр. Севлиево, а в прилежащите и села, храната ще бъде доставена с автомобилите на Домашен социален патронаж. Всички транспортни средства са с необходимите сертификати за разнос на храна. Храната ще се доставя в кутии за еднократна употреба. Разходите за тази дейност са 5% от стойността на разходите за единица продукт - 82 369.00 лева. , Contracted Amount: 4 118.45 , Reported Amount: 4 118.45
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: При реализирането на съпътстващи мерки те трябва да са съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора, като всеки един от тях ще получи индивидуална форма на съпътстваща подкрепа. Съпътстващите мерки, които допълват предоставянето на топъл обяд се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги; - за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; - за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. Други форми на индивидуална подкрепа, като съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на крайните потребители за преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. При отчитането на тази дейност ще бъдат представени доказателства, като протоколи, анкетни карти, формуляри за обратна връзка и др., Contracted Amount: 4 118.45 , Reported Amount: 4 118.45

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 108.00

Financial Information

Total Project cost 90 491.06 BGN
Grant 90 491.06 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 90 491.06 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN