Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0169-C02
Project Name Entrepreneurship support in the County of Sliven
Beneficiary 176425058 NGO Parallel
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.06.2018
Start Date 01.09.2018
End Date 30.06.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Предприемаческата дейност (предприемачеството) представлява инициативна, самостоятелна дейност на гражданите и техните обединения, на която са присъщи такива характерни черти като: търговска насоченост, риск, имуществена отговорност, самостоятелност при вземането на решения, целенасоченост към получаване на конкретен резултат, умение да се започне и да се реализира собствен бизнес.
Най-съществената черта на предприемачеството е неговата насоченост към получаване на полза – лична и обществена. Без нея предприемачеството не може да съществува. 
Предприятията на предприемачите наемат над 50% от цялата работната сила и произвеждат от 1/2 до 2/3 от общия годишен оборот в различните европейски държави. Факт е, че малките предприятия са правило в Европа, а не изключение. Тяхното значение е огромно и подценяването му води до катастрофални последици за икономиката и обществото.
Почти 99% от всички предприятия в Европа са малки и средни предприятия. Типичното европейско предприятие на предприемача е микробизнес с 3 наети лица. Средният размер на предприятието е 5 заети лица (включително собствениците). 
Те са важен източник за създаване на работни места, икономическа ефективност и конкурентноспособност, генератор на изобретения и благосъстояние, фундамент на гражданското общество, свободата и демокрацията, основа за социалната и локална интеграция на Европа Предпоставка за успешна стопанска политика и за правилни икономически и политически решения относно малките предприятия е познаването на историята и същността на предприемачеството, предприемаческа практика и култура.
	Осъзнавайки важността на предприемачеството за съвременната икономика, проектното предложение ще обучи 100 лица в Област Сливен, които ще получат предприемачески, управленски и бизнес знания и умения. Най-малко 25 от тях ще бъдат подпомогнати в разработването на бизнес-идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. 
Activities
  • Activity: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Предвидените мерки за информираност и мотивираност по проекта ще бъдат изпълнявани по време на целия предвиден осемнадесет месечен срок за изпълнение и ще допринесат за информираност на широк кръг заинтересовани лица и популяризиране на дейностите по проекта. Дейността за информиране на населението за предстоящите дейности по проектното предложение е от първостепенна важност за достигането до максимален брой лица от целевата група, което гарантира успешността на провеждането на предвидените дейности и успеха на самия проект. С успешното провеждане на информационната кампания, се поставят основите на акцентирането върху предприемачеството като двигател на съвременната икономика и предизвикване на обществен интерес както към проекта, така и към предприемачеството като цяло. Акцента, който ще се постави в случая е във възможностите за развитие на младите като предприемачи и стимулиране на самостоятелната заетост. В България много хора искат собствен бизнес, но делът на самонаетите към момента е около 8% от общия брой заети в страната. Делът на желаещите да стартират самостоятелна стопанска дейност в Европа е 37%, а в САЩ и Канада този процент е 51. Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи чрез подготовка и провеждане на PR-кампания за осъществяването на Проекта и неговите цели. Кампанията ще включва публикация в web-сайтовете на участващите водеща и партньорски организации, както и на сайтовете на общините в Сливенска област. При изпълнението на дейностите по информираност ще бъдат спазени изискванията съгласно Общите условия към финансираните по ОП „Развитие на човешките ресурси“ договори за безвъзмездна помощ и изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“, Contracted Amount: 29 750.00 , Reported Amount: 15 126.77
  • Activity: Предоставяне на обучения свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. : Дейността ще се изпълни на два етапа, както следва: Етап 1 Подготвителен В обхвата на този етап се включва избор на обучител/и, избор на помещения за провеждане на обученията, доставка на материали и други. Тази дейност ще се извършва съвместно от екипа за управление на проекта. След като бъдат избрани обучителите по проекта, същите трябва да изготвят необходимите обучителни материали, ролеви игри, примери, които ще бъдат използвани по време на самото обучение. Екипът ще организира окомплектоването на необходимите обучителни материали. Етап 2 Провеждане на обучения По проекта се планира да бъдат организирани и проведени обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Планира се да бъдат обучени 98 лица, организирани в 14 групи на обучение, всяка от които ще включва средно 7 души. Минималният брой участници в група ще бъде 5, максималният брой ще бъде 10 души. Предвижда се обучения да бъдат проведени в Областите Сливен, Стара Загора, Велико Търново и Хасково, в населени места, където могат да бъдат сформирани групи в следствие на рекламната кампания по Дейност 1. Всички обучения ще бъдат с продължителност 96 учебни часа. Същите ще бъдат провеждани изцяло съобразно приложената програма за обучение и ще са в продължителност 12 дни. Всеки обучаван ще получи материали за обучение и Сертификат за преминато обучение "Стартиране на собствен бизнес". Планира се да се организира и провежда средно по едно две обучения месечно. Дейностите по текущо определяне на дата за провеждане на обучението, включване на обучаеми лица в група, окомплектоване на документи, организация на залата за провеждане на обучението, организиране командировките на обучителите и технически лица ще се извършва изцяло от екипа за управление на проекта. Обученията ще се извършат по следната програма: 1. Вие като предприемач 2. Историческа ретроспекция на понятието предприемачество. 3. Психологически и социологически портрет на предприемача. 4. Култура на общността и предприемачество. 5. Предприемачество и корпоративна култура. 6. Мотивация и предприемачество. 7. Предприемачески процес. Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план 8. Генериране, оценка и конкретизиране на предприемаческата идея. Първи етап - Формиране на бизнес идеи. Втори етап - Оценка и подбор на рационалните идеи. Трети етап - Формиране на стратегия за стартиране на собствен бизнес. Четвърти етап - Разработване на бизнес план. 9. Основни стъпки в предприемачеството. I-вa стъпка: Подгответе се за бизнес II –pa cтъпкa: Разберете кaквo е пазарна икoномикa и фирмено развитие в пазарни усло-вия III-та стъпкa: Определете Вашата бизнес идея IV-тa стъпкa: Конкретизирайте Вашите намерения за бизнес V-тa cтъпкa: Определете начините, пo коитo ще осъществявате предприемаческия си бизнес VI-тa cтъпкa: Напишете организационния си план за стартиране на бизнеса и бизнес плана за неговото осъществяване 10. Предприемачески познания, умения, нагласи. 12. Организационни форми на предприемачеството. 13. Характеристика на организационните форми на предприемачество 14. Форми на търговска дейност 15. Персонал, правни отговорности, застраховки и осигуровки. 16. Финансово планиране. 17. Капитал и видове източници. 18. Стартиране на бизнеса - Регистриране на собствен бизнес – стъпка по стъпка., Contracted Amount: 70 660.00 , Reported Amount: 75 738.20
  • Activity: Предоставяне на индивидуални консултации по предприемачество: Тази дейност ще се извършва съвместно от екипа за управление на проекта. След като бъдат избрани консултант(и) по проекта, същите трябва да изготвят необходимите помощни материали, които ще бъдат използвани по време на консултациите. Консултантските услуги ще се предоставят индивидуално на всеки предприемач. В обхвата на тази дейност ще се окаже съдействие за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа, в т.ч.: консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат предприемачите; консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; Консултиране при подготвянето на документи за регистрация на стопанска дейност. От консултантските услуги ще имат възможност да се възползват 25 лица, които притежават необходимите базисни познания. Лицата включени в тази дейност трябва да са преминали успешно обучение по Дейност 2. Консултациите ще се извършват индивидуално и ще са с продължителност 40 уч. часа за всеки включен в дейността. Консултации ще се извършват в населени места от Областите Сливен, Стара Загора, Велико Търново и Хасково, където има желаещи бенефициенти, преминали обучения по Дейност 2 , Contracted Amount: 47 500.00 , Reported Amount: 33 878.13

Participating Organizations

Partners
  • Partner: The Municipality of Sliven, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Regional Center for Economic Development, Contracted Amount*: 30 000.00 , Reported Amount: 21 455.58
Contractors
  • Contractor: Silvia, Contracted Amount*: 13 400.00 , Reported Amount**: 13 209.01
  • Contractor: HelpIT Computers Ltd, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 7 500.00
  • Contractor: MI2020 Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 8 520.00
  • Contractor: KORONA Ltd, Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: SHOPKOM, Contracted Amount*: 1 260.00 , Reported Amount**: 1 260.00
  • Contractor: Hristoslava, Contracted Amount*: 1 920.00 , Reported Amount**: 11 520.00
  • Contractor: Regionals' Frum Fondation, Contracted Amount*: 22 920.00 , Reported Amount**: 14 400.00
  • Contractor: Nedzalko, Contracted Amount*: 9 750.00 , Reported Amount**: 9 000.00
  • Contractor: AGENCY COMPAS OOD, Contracted Amount*: 3 500.00 , Reported Amount**: 5 325.00
  • Contractor: Ivan, Contracted Amount*: 1 920.00 , Reported Amount**: 1 920.00
  • Contractor: Joana, Contracted Amount*: 192.00 , Reported Amount**: 192.02
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 24.00 , Reached amount: 23.00
Indicator 2 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 28.00 , Reached amount: 13.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 85.00

Financial Information

Total Project cost 162 701.00 BGN
Grant 162 701.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 121 374.09 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN