Identification

UMIS Number BG05M2OP001-3.017-0011-C01
Project Name Increasing the capacity of pedagogical specialists and educational mediators to work in a multicultural environment
Beneficiary 176946285 SDRUZHENIE "TSENTAR ZA OBUCHENIE I KVALIFIKATSIYA"
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth 2014-2020
Date of the Contract/Order 19.01.2021
Start Date 19.01.2021
End Date 04.04.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
През последните десетилетия в рамките на институциите на ЕС се утвърди моделът на интеркултурното образование като стратегия за образователна дейност в мултикултурна среда. Целта е осигуряване на достъп на всички деца и ученици до качествено образование, както и приобщаването им към единни граждански ценности. Проблем пред осъществяването на интеркултурното образование в България е недостигът на педагогически специалисти притежаващи компетентности да преподават на децата знания и да формират умения за възприемане на етнокултурните различия преодолявайки негативните стереотипи и културни дистанции. Друг проблем е недостатъчното осъществяване на методическа подкрепа на учителите, използване на техния практически опит и взаимодействие между всички заинтересовани страни. От друга страна качеството на предоставяното обучението е в силна зависимост от учителя и неговата подготовка и мотивация за работа. Проектното предложение предвижда да бъде анализиране състоянието на целевите образователни институции в това число на техния организационен и функционален капацитет. Ще се осигури информация относно нуждите от обучение на педагогически специалисти работещи в детски градини и училища за повишаване квалификацията им за работа в мултикултурна среда. Ще бъде изследвано състоянието и влиянието на външните и вътрешни фактори върху дейността на детските градини и училищата с фокус към работата в мултикултурна среда. Ще бъдат проведени обучения на учители, директори и други педагогически специалисти от образователните институции - детски градини и училища, партньори по проектното предложение, за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на от 1 до 3 квалификационни кредита. Ще се проведат и обучения на педагогически специалисти и образователни медиатори от образователните институции-детски градини и училища, партньори по проектното предложение, за работа в мултикултурна образователна среда, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити.
Activities
  • Activity: Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: През последните години в българското образование се открояват редица проблеми. Сериозен е проблемът свързан с неравенства във възможностите за получаване на качествено образование от гледна точка на социален произход и вид училище. Налице е значима хоризонтална диференциация и дори стратификация между отделните училища в рамките на една и съща образователна степен която не осигурява равенство на образователните възможности и еднакво качество на образованието на децата с различен социален и етнически произход. Не на последно място по значимост са сериозните различия в развитието на образованието в различните статистически райони на страната както и между градовете и селата. Целта на настоящата дейност е да се осигури прецизна информация за институционалния капацитет на целевите детските градини и училища в общините партньори за работа в мултикултурна среда в това число организационна структура кадрови ресурси и квалификация на персонала. Основни задачи в изпълнението на дейността са: - Да се анализира състоянието на целевите образователни институции в това число организационен и функционален капацитет и тяхната специфика, спрямо прилаганите стратегии за развитието на детската градина и училище съобразени с етнокултурните маркери на етническите групи; - Да се осигури информация относно нуждите от обучение на педагогически специалисти работещи на в детски градини и училища партньори, за повишаване квалификацията им за работа в мултикултурна среда и да се подберат конкретни обучения за отделните педагогически специалисти/образователни медиатори в контекста на предварително заложените в проекта тематични области на обучение. Ще бъде изготвен анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда. - Да се отчете състоянието и влиянието на външните и вътрешни фактори върху дейността на детските градини и училищата с фокус към работата в мултикултурна среда. Да бъдат отчетени педагогическите условия, спрямо прилаганите етнопсихологически и етнопедагогически подходи на педагогическо взаимодействие. - Актуализиране на стратегиите за развитие на детските градини и училища партньори по проекта. Актуализиране и приложение на програмни системи на детските градини отчитащи спецификата на интеркултурното образование по ДОС ГЗЕИО – 2016 г. Актуализиране на модела на образователна политика на училищата спрямо спецификата на образователните маркери в мултикултурна среда. За съдействие ще бъдат привлечени местни социални служби, услуги в общността (ЦОП представители на Отдел "Образование" в общината като се ще се търси междусекторно сътрудничество. Реализирането на дейността ще се осъществи чрез: 1)Идентифициране на нуждите на училищата и детските градини – партньори по проекта, от подобряване на работата в мултикултурна среда, вкл. оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата, оценка на работата на заинтересованите страни в т.ч. на представителите на маргинализирани общности, на училищното настоятелство; 2) Изготвяне на анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите образователни институции – детски градини и/или училища. 3) Актуализиране и приложение на програмни системи за развитие на детските градини партньори по проекта, отчитащи спецификата на интеркултурното образование по „Държавен образователен стандарт (ДОС)“ „Гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование (ГЗЕИО)“. Актуализиране и приложение на Системите за развитие на училищата партньори по проекта. Актуализиране на модела на образователна политика на училищата спрямо спецификата на образователните маркери в мултикултурна среда. Дейността ще бъде изпълнена съвместно от представители на партньорските организации и „Център за обучение и квалификация“. В тази връзка ще бъде приложен режим „не помощ“ както и Режим на минимална помощ съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013., Contracted Amount: 24 630.00 , Reported Amount: 24 629.67
  • Activity: Провеждане на краткосрочни обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда: Дейността е една от основните за изпълнението на проектното предложение и критерии за допустимост. Основната цел е изграждане на професионално-педагогически компетентности на учителите директори други педагогически специалисти и образователни медиатори за работа в мултикултурна среда. В процеса на идентифициране потребността от умения за работа в мултикултурна среда, бяха установени следните проблеми: - Липса на познаване на моделите и технологиите за работа със семейства от етническите малцинства, които биха повишили родителската отговорност и мотивация за оказване на подкрепа на обучението възпитанието и социализацията на техните деца. - Липса на умения за ефективна работа в посока успешна образователна и социална интеграция с представителите на етническите малцинства, за прилагане на конкретни иновативни подходи методи, средства, както и техники за ефективна работа с родителите. За справянето с установените проблеми на преден план излязоха следните необходимости: - Подпомагане на учителите в насочване към прилагането на гъвкава, мобилна и адекватна стратегия за пълноценно взаимодействие между семейството и образователната институция, като условие за организиране на иновативен възпитателно-образователен процес и качество на обучение в предучилищна възраст; - От познания и развиване на умения, които спомагат за повишаване на личностната ефективност; - От подобряване на самоконтрола върху емоционалното си състояние на учителите тъй като работата им е свързана с усилена комуникация, повишени равнища на стрес или с отговорности справянето с които оказва въздействие върху емоциите им; Установено е че педагогическите специалисти имат потребност от повишаване на квалификацията чрез дейности по проекта за: - Професионално израстване и осигуряване съответствие между потребностите на образователната система, по отношение на работа в мултикултурна среда; - Утвърждаване на професионалната компетентност на учителите като гарант за съдържателен и качествен образователен процес; - Осигуряване на равни възможности за професионално развитие на педагогическите специалисти чрез включването им във форми на продължаваща квалификация; - Адекватност на обучението – при отчитане потребностите от обучение на образователните медиатори и педагогически специалисти; - Популяризиране на успешни модели и практики на качествено обучение на педагогическите специалисти; Основната цел на дейността ще бъде постигната чрез провеждането на краткосрочни обучения на педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда от образователните институции-ДГ и училища, партньори по проектното предложение, както и на образователни медиатори. В рамките на изпълнението на дейността ще бъдат проведени краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити както и провеждането на краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити. Екипът от лектори ангажирани с изпълнението на дейността ще бъде ще бъде воден от проф. Ирина Колева и експерт Лало Каменов. В обхвата на изпълнение на дейността, попадат 383 бр. учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, както и 15 бр. образователни медиатори. Всички те са представители на 27 бр., държавни и общински училища и ДГ включващи 4142 бр. деца/ученици от които 2556 бр. децата/учениците, чиито майчин език не е български, партньори на „Център за обучение и квалификация“ в изпълнението на дейностите на настоящия проект. Реализацията на дейността е в пряка зависимост от изпълнението на дейност 1 тъй като ще следва изготвения анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда. Дейността ще бъде изпълнена в Режим на минимална помощ съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis във връзка с чл. 107 и 108 от ДФЕС., Contracted Amount: 248 606.00 , Reported Amount: 264 821.76

Participating Organizations

Partners
  • Partner: OBEDINENO UCHILISHTE "SV.KLIMENT OHRIDSKI", Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: FSECOND PRIMARY SCHOOL "IVAN VAZOV", Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: 136-TO OSNOVNO UCHILISHTE "LYUBEN KARAVELOV", Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: KINDER GARDEN "SHTASTLIVO DETSTVO", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: OSNOVNO UCHILISHTE "HRISTO BOTEV", Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DETSKA GRADINA "SLAVEYCHE", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: KINDER GARDEN "BUKOVETZ", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: KINDER GARDEN "SVETULKA", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DETSKA GRADINA ZVANCHE, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: SU "SV. SV. KIRIL I METODIY ", Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: KALINKA KINDER GARDEN in SEPTEMVRITSI, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DG IRINA BACHO KIROVA, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: OSNOVNO UCHILISHTE "GEORGI SAVA RAKOVSKI", Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: KINDER GARDEN "MECHO PYH", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: KINDER GARDEN "SLANCHICE", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: 147 SECONDARY SCHOOL "YORDAN RADICHKOV", Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: SU "HRISTO BOTEV", Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: 149, KINDER GARDEN "ZORNITSA" , Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DG APRILCHE, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: FIRST PRIMARY SCHOOL "VASIL LEVSKI", Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: OU "YORDAN YOVKOV" - gr. PLOVDIV, Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: KINDER GARDEN "PATILANTSI", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: KINDER GARDEN "BARBORINO", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DETSKA GRADINA "SLANTSE", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: KINDER GARDEN "IZGREV", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DG "NEZABRAVKA", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: OU "HRISTO BOTEV" s. ZIDAROVO, Contracted Amount*: 270.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Share of pedagogical specialists among those involved in actions under the OP qualified to work in multicultural environment, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 100.00
Indicator 2 Образователни медиатори, включени в обучения по процедурата, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 15.00
Indicator 3 Pedagogical specialists involved in training to work in multicultural environment, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 383.00 , Reached amount: 388.00
Indicator 4 Дял на педагогическите специалисти успешно преминали обучения за работа в мултикултурна среда по операцията и останали в същото учебно заведение, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 95.00 , Reached amount: 299.00

Financial Information

Total Project cost 280 439.04 BGN
Grant 280 439.04 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 280 439.04 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN