Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0441-C02
Project Name Improving the energy efficiency of ‘’INFRAENGINEERING – DB’’ Ltd.
Beneficiary 200578682 ‘’INFRAENGINEERING – DB’’ Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2017
Start Date 09.08.2017
End Date 06.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Летница, гр.Летница

Description

Brief description
    ИНФРАИНЖЕНЕРИНГ – ДБ“ ЕООД e с основна икономическа дейност по КИД-2008: 41.20 - Строителство на жилищни и нежилищни сгради. Дейността на дружеството обхваща цялостния процес на строителството - от всички фази на проектиране, строеж, довършителни дейности до реализацията. Компанията развива строителната си дейност и има завършени обекти в много райони на страната: Велико Търново, Горна Оряховица, Търговище, Априлци и други. 
   След като е извършвала строителни работи и е направено фирмено проучване за нови обекти в северозападна България, ИНФРАИНЖЕНЕРИНГ–ДБ“ ЕООД е наела база със следния адрес: Област Ловеч, гр. Летница, бул. България 42. В тази база ще бъде придобита механизацията по проекта и ще бъде позиционирана, когато не се ползва на даден обект в България. В базата ще бъдат извършвани и някои текущи обслужвания.
    С цел подобряване на енергийната ефективност и разширяване на дейността си компанията планира да направи инвестиции, като закупи следните нови машини: самосвал с тристранно разтоварване с кран  - две оси; комбиниран багер-товарач; машина за хоризонтален сондаж /къртица/, окомплектована с технологичен инструмент. 
Фирмата ще намали разходите си на енергия, като въведе система за оползотворяване на отпадната топлина от компресора за загряване на тръбите на новозакупената къртица и по този начин да увеличи производителността на машината. Компанията планира да придобие автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и да използва консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001.
     Посредством проекта, „ИНФРАИНЖЕНЕРИНГ–ДБ“ ЕООД кандидатства да закупи нова високопроизводителна строителна техника и по този начин да разшири дейността си, да намали себестойността на строителството и вследствие на това да стане по-конкурентна. Това е предпоставка за устойчиво развитие, което ще разшири пазарните позиции на фирмата в строителния бранш.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново оборудване. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Самосвал с кран - 1бр.; Комбиниран багер - товарач - 1бр.; Къртица с компресор - 1бр.; Оползотворяване на отпадна топлина от компресор-1бр.; Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1бр.: Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи: Мярка 1. Самосвал с кран- тристранно разтоварване с две оси - 1 брой. Сега използваният под наем камион с кран е с нисък полезен товар /7 тона/ и висок разход на гориво (9,8 л/час), поради което “ИНФРАИНЖЕНЕРИНГ - ДБ” ЕООД планира чрез проекта да закупи по-икономична машина с по-голяма товароносимост. Самосвала с кран е необходим на фирмата за превоз на материали и оборудване до строителните обекти на фирмата в страната. Новозакупената машина ще разшири производството и ще подобри енргийната ефективност на предприятието. Мярка 2. Комбиниран багер - 1 брой. Сега използваме багер под наем, с ниска производителност и висок разход на гориво , поради което фирмата желае да го замени с нов, енергийно ефективен и с по добри производствени възможности. Комбинирания багер е многофункционален и самостоятелно ще може да извършва много и разнообразни дейности, необходими за функционирането на компанията. С помощта на малката кофа се правят изкопи а с голямата насипи и други товарни дейности. Придобитата по проекта машина, ще разшири производството и ще подобри енергийната ефективност на компанията. Мярка 3. Машина за хоризонтален сондаж (къртица) -1 брой комплект къртица, компресор и инструментална екипировка. Понастоящем фирмата използва под наем хоризонтална сонда тип „Къртица“, задвижвана от винтов компресор за сгъстен въздух. Къртицата се използва за хоризонтални сондажни отвори в почвата с цел последващо директно инсталиране на тръби, оптични кабели, др. подземни комуникации и инфраструктурни елементи. Използването на амортизираната стара къртица е съпроводено с големи разходи за експлоатация и затова фирмата планира да придобие нова високопроизводителна къртица в комплект с нов енергоефективен компресор. Така компанията ще разшири дейността си и ще подобри енергийната си ефективност. Мярка 4. Оползотворяване на отпадната топлина за загряване на тръби при хоризонтални сондажи - 1 брой система. Мярката включва закупуване на приспособление за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия от охлаждащия въздух на винтов компресор с цел увеличаване на производителността на хоризонтална сонда (почвоизместващ чук) тип „Къртица“. Когато е по студено почвоизместването се затруднява. Чрез затопляния въздух от компресора който се подава в сондната тръба, се размеква почвата което улеснява сондирането чрез почвоизместване при работа през зимата. Така значително се подобрява производителността и се намаляват разходите на енергоносители необходими за компресора. Придобитата по проекта система е необходим на фирмата и ще подобри енергийната ефективност. Мярка 5. Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой. Данните за разхода на гориво ще се отчитат и показват през софтуер, който позволява да се контролира и управлява енергоконсумацията на новозакупения багер от разстояние онлайн, чрез e-mail или мобилен телефон. Системата за мониторинг дава пълен достъп до актуалната информация за машината – своевременни сервизни предупреждения, алармени известия за критични параметри и повреди, оперативни данни за текущия разход на гориво, както и пълния архив от предходни събития, съхраняван в специална база данни в интернет. Системата ще подобри енергийната ефективност на багера. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2, 3, 4 и 5 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността от мярка 1, 2 и 3 са: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). Стъпките за изпълнение на дейностите от мерки 4 и 5 са: 1. Избор на изпълнител - чрез съобщение за събиране на ценови предложения (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец)., Contracted Amount: 461 069.02 , Reported Amount: 460 387.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001, Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001 и Публичност и визуализация. Услуги за Енергиен одит.: Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1.Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2.Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3.Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4.Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец);, Contracted Amount: 31 700.00 , Reported Amount: 31 030.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CONSULTATIVE LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 650.00
  • Contractor: DEFIGO , Contracted Amount*: 38 080.00 , Reported Amount**: 54 400.00
  • Contractor: CML BULGARIA Ltd., Contracted Amount*: 115 360.00 , Reported Amount**: 164 800.00
  • Contractor: TRIKSBG Ltd., Contracted Amount*: 2 580.90 , Reported Amount**: 3 687.00
  • Contractor: BULAUTO BULGARIA AD, Contracted Amount*: 166 250.00 , Reported Amount**: 237 500.00
  • Contractor: Global Group Sofia LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 690.00
  • Contractor: POLIGRAPH 4 Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 490.00
  • Contractor: ENERKON Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 19 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 500.97 , Reached amount: 500.97
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 133.76 , Reached amount: 133.76

Financial Information

Total Project cost 492 769.02 BGN
Grant 351 278.31 BGN
Self amount 141 490.71 BGN
Total actual amounts paid 350 197.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване: Комбиниран багер - товарач - 1 брой., Estimated Amount: 165 000.00
  • Differentiated position 1: Комбиниран багер - товарач - 1 брой
    Contractor: CML BULGARIA Ltd.
    Contract total funded value: 115 360.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване: Комбиниран багер - товарач - 1 брой. - Прекратена процедура, Estimated Amount: 165 000.00
  • Differentiated position 1: Комбиниран багер - товарач - 1 брой - прекратена процедура
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване: Обособена позиция 1: Самосвал тристранно разтоварване с кран - две оси - 1бр. Обособена позиция 2: Комбиниран багер - товарач - 1 брой. - Прекратена процедура Обособена позиция 3: Къртица с компресор - 1 брой. Обособена позиция 4: Оползотворяване на отпадна топлина от компресор- 1 брой. Обособена позиция 5: Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой, Estimated Amount: 461 069.02
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Самосвал тристранно разтоварване с кран - две оси - 1бр.
    Contractor: BULAUTO BULGARIA AD
    Contract total funded value: 166 250.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Комбиниран багер - товарач - 1 брой. - Прекратена процедура
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Къртица с компресор - 1 брой.
    Contractor: DEFIGO
    Contract total funded value: 38 080.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Оползотворяване на отпадна топлина от компресор- 1 брой.
    Contractor: DEFIGO
    Contract total funded value: 38 080.00
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5: Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой
    Contractor: TRIKSBG Ltd.
    Contract total funded value: 2 580.90
Procedure 4 Subject to due process: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001, Estimated Amount: 6 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001, Estimated Amount: 6 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Публичност и визуализация, Estimated Amount: 500.00
Procedure 7 Subject to due process: Услуги за Енергиен одит, Estimated Amount: 19 200.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN