Identification

UMIS Number BG14MFOP001-4.053-0001-C03
Project Name Forward - backward over the weekend on the territory of FLAG Varna
Beneficiary 103768928 NGO "CENTER FOR SUSTAINABLE SOCIAL DEVELOPMENT"
Funding EFMDR ==> Maritime and Fisheries Programme
Date of the Contract/Order 24.10.2023
Start Date 24.10.2023
End Date 30.11.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна

Description

Brief description
Проект в подкрепа на местния рибарски сектор и местния бизнес в условията на пандемична обстановка, представящ стоки и услуги предлагани от местната общност. Проектът цели популяризиране на туристически, етнографски, природосъобразни услуги, екотуризъм, вкл. свързани с обекти в Натура 2000 и изграждане на система за информация и избор/онлайн заявки и доставки на стоки и услуги свързани със сектор Рибарство и „Синята икономика“ на територията на МИРГ.
Чрез уеб базирана платформа за информация, популяризация и резервация на обекти свързани с културно-историческото, природното и морското наследство на територията на МИРГ ще се търси разработване на неизползвания потенциал на морето и брега за създаване на работни места, икономически подем на крайбрежните райони, както и представяне/подпомагане реализацията на продукцията на местната общност. Настоящото предложение за проект представлява съвкупност, събрала на едно място информация за възможностите на местната територия да предложи нови, алтернативни и малко известни обекти, маршрути и събития. Тя също ще добави стойност в продуктите и услугите на дребния бизнес и дребномащабния риболовен сектор, засегнати от COVID 19.
Предложението за проект включва информация за рибарския сектор, възможности за контакт и линк за резервация на услуги свързани с предлагане на алтернативни туристически предложения, като напр. песка- и ититуризъм, приключенски туризъм, посещения на музеи,манастири,язовири и др.обекти. Дейностите са насочени към създаване на индивидуални възможности на посетителите на уебприложението за избор и съставяне на уникални маршрути за посещения на забележителности и природни обекти, съчетани с нощувки в етнографски комплекси, къщи за гости или семейни хотели, както и възможност за директна връзка за закупуване на стоки от производител/риболовец, вкл.биопродукция от малки местни производители. 
Участието в онлайн платформата ще е безплатно и е ориентирано в помощ на представителите на местната „Синя икономика“.
Activities
  • Activity: Подбор, маркиране и заснемане на обекти, стоки или услуги.: Тази дейност цели да се изследват обектите, които ще бъдат включени в уеб базираната платформа. Това ще стане чрез подбор, посещение на място, маркиране и заснемане. Целия този процес ще включва следните дейности като организация: 1. Формиране на екип. Предвижда се да се включат специалисти с опит. Те ще формират екипа, който пряко ще извършва цялата дейност в различните етапи. Ще се организират срещи с цел опознаване и сработване. 2. Провеждане на срещи с представители на общинските администрации, сдружения на рибари, Туристическа камара. Срещите ще са по предварителен график. Те ще включват запознаване на заинтересованите страни с проекта и донора. Ще предлагат своите идеи за обекти, които да се включват като данни в платформата. Ще се търси тяхното съдействие, мнение, идеи и данни за контакт. Целта на тези срещи ще бъде определяне на обектите в дълга листа с цел подбор. 3. Определяне на обектите, които ще се включат като база данни в уеб-базираната платформа. Този етап ще включва обсъждане и анализ от екипа по дейността на предложените обекти. Ще се оформят крайни мнения и списък с тези обекти които ще се публикуват в уеб-платформата. 4. Посещение на конкретните обекти. Това ще включва изготвяне на предварителен график на посещенията в определените обекти. Всеки от тях ще бъде посетен на място и ще се извърши среща с представител в него. Този обект ще се маркира и заснеме. Ще се вземат актуални контактни данни. 5. Маркиране и заснемане на подбраните обекти. Това ще включва подготовка на информация за обекта, изготвяне на справка за него и протокол. Данните от тази справка и протокол ще се използват като данни за формиране на маркиращия код. Ще се направи и снимков материал. След изготвяне на кода с него обекта ще бъде маркиран. 6. Оформяне на информационни масиви придружени от кратки клипове или снимков материал. Това ще включва заснимане и изготвяне на снимки и малки клипове на обекта. Те ще се предадат за тяхното оформление с цел публикуването им на уеб - платформата. 7. Предоставяне на информационните масиви за дообработка и публикуване в уеб-платформата по проекта. След заснемане и получаване на информация за обектите и след нейното оформяне тя ще се предостави на специалистите изготвящи уеб-платформата за дообработка и публикуването й в нея. Цялата тази процедура с посещение, заснемане, получаване на информация и маркиране на обектите ще се извърши от екипа с необходимите средства в рамките на до 10 месеца. Базата данни ще се актуализира своевременно при настъпила промяна в информацията за обектите предмет на маркиране. Броя на обектите ще бъде поне 50 броя. Ще се използват организационни методи свързани с изготвяне на план графици за работни срещи с екипа, срещи с институции, администрациите на съставните общини и посещения на самите обекти предмет на включването им в платформата. Ще се използва необходимата техника и транспортни средства. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 26 500.00
  • Activity: Изработване на уеб-платформа за публикуване на туристическите обекти, стоки и услуги. Закупуване на ДМА: Уеб-платформата предвижда обхващане на информация за територията на трите съставни района на МИРГ. Тя ще бъде насочена към популяризиране на туристически, етнографски, природосъобразни услуги, екотуризъм, вкл. свързани с обекти в Натура 2000 на обозначената територия и стимулиране на синята икономика. В платформата са предвидени: -модул за информация относно проследяване, споделяне и представянето на актуална данни и наблюдения за състоянието на околната среда, вкл. за зоните по НАТУРА 2000. Ще се покажат положителни практики и примери за екологосъобразни дейности. Ще се представят текущи кампании и инициативи, като особено внимание ще се обърне на насърчаване и популяризиране на доброволчески инициативи в сферата на опазване на околната среда и приобщаване на подрастващите към тях. Цел на създаването на модула е съхраняването, поддържането и популяризирането на добро екологичното състояние на територията. -модул за информация относно активен и здравословен начин на живот. Акцент ще бъде насърчаване и популяризиране на доброволчески инициативи в сферата на спорта и екотуризма. Предвижда се графично представяне на тур.маршрути , екопътеки, местоположение на природни забележителности, както и следене на годишен спортен календар/турнири, маратон, спортно ориентиране/, възможности за практикуване на плажни и морски спортове, и т.н. -модул за информация-културен календар. -модул за избор и съставяне на уникални дневни маршрути за посещения на забележителности и природни обекти, съчетани с нощувки в етнографски комплекси, къщи за гости или семейни хотели. С приоритет ще се обхващат предложения за алтернативни туристически продукти , като напр. песка- и ититуризъм, приключенски туризъм, велотуризъм, каяци, подводни гмуркания, посещения на музеи, манастири, представяне на автентични етнографски традиции и фестивали и т.н. Целта е популяризиране и съхраняване на морското културно наследство на територията и подпомагане на „Синия растеж“ на местната икономика. Цялостното предложение за проект залага на нови за територията методи/дейности на представяне на това наследство, като използва информационни технологии за по-широка достъпност на посланията и целите. -модул за онлайн заявки и доставки на стоки и услуги свързани със сектор Рибарство и „Синя икономика". -база данни на поне 50 обекта свързани с туризъм, риболов, природа, култура и история. -блог/влог за популярно и атрактивно поднасяне на теми и информация свързани с целите на проекта. Приоритетна целевата група, към която е насочено предложението за проект, се явяват представителите на сектор рибарство и аквакултури на територията на МИРГ, като платформата ще предостави възможности за допълнителни доходи на сектора, чрез добавена стойност на предлаганите продукти и услуги , както и диверсификация в и извън сектора за намиране на допълнителни икономически ниши, за предлагане на нови стоки и услуги. Платформата си поставя за цел популяризиране на песка- и ититуризъм, пряко обвързани с дейността на рибарите, както и представяне на автентични места, традиции, кулинарни предложения свързани основно с рибарския живот и занаят. Особено внимание ще се отдели на възможността, сектор рибарство и аквакултури, да се сдобие с нов начин за предлагане на продукцията от сектора, а именно - онлайн заявки и доставки , което и ще представлява мярка за смегчаване на последствията от Ковид пандемията. Описаната възможност представлява иновативно решение за територията на МИРГ, тъй като липсва платформа за предлагане на продукция от сектора. Наличието на блог ще позволи на автентични представители на крайбрежния риболов да споделят с широка аудитория начина си на живот и традиции. За техническото обслужване на уеб-платформата ще се закупи и преносим компютър. Той ще бъде с показатели и възможности за презентиране на платформата, клиповете и техническа работа свързана с базите данни както по време на проекта, така и след неговото финализиране., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 15 582.50
  • Activity: Изготвяне на рекламни клипове.: В тази дейност е предвидено заснемане, обработка и изготвяне на 3 броя рекламни клипове. Те ще бъдат рекламно послание, с което ще се популяризира рибарската област на МИРГ. В тези рекламни клипове ще има информация и заснемане на обекти свързани със самобитния живот на рибарите, техният добив на риба и предлагане на стоки и услуги свързани с това. Рекламните клипове ще покажат и малкоизвестни местни туристически обекти, краеведски сбирки, обекти на културното и историческото наследство, природни и спортни обекти. Ще се покаже потенциала на територията на МИРГ с цел привличане на индивидуални и организирани туристи, популяризиране на трите съставни общини и привличане на инвестиции. Рекламните клипове ще са общо 3 броя, по един за всяка община. Всеки рекламен клип ще бъде с продължителност до 10 минути или общо до 30 минути за трите общини. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 9 600.00
  • Activity: Публичност на проекта: Публичността, като дейност ще включва в себе си широка рекламна кампания. Тя ще има за цел да се популяризират дейностите по проекта, донора и самата Местна инициативна рибарска група „Варна, район Аспарухово-Белослав-Аксаково“. Ще се заложи на методи, с които да се информират всички заинтересовани страни. За целта ще се изготви план за публичност и популяризиране на дейностите. В него ще се направи график на публичните мероприятия и план за разпространение на печатните рекламни материали свързани с популяризирането на проекта и дейностите. Популяризирането ще включва както обществени срещи и популяризиране, така и индивидуални срещи и раздаване на рекламни материали. Целият процес на популяризиране ще включва: 1. Организиране и провеждане на 2 пресконференции. Една в началото и една в края на проекта. 2. Изработване на информационна табела. Тя ще бъде мобилна и ще се разполага като информационно средство при провеждане на срещи и пресконференции. 3. Изработване и отпечатване на брошури - А4, 4 страници, цветни. Те ще включват информация за проекта, целите, дейностите и донора. Ще има също и контактна информация за връзка с Кандидата. Всички материали и публични дейности ще бъдат съобразени с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 3 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SVETMAN, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: OFIS KONSUMATIVI, Contracted Amount*: 2 082.50 , Reported Amount**: 2 082.50
  • Contractor: ORV MEDIA ASSOCIATION, Contracted Amount*: 23 100.00 , Reported Amount**: 23 100.00
  • Contractor: Reverie Ltd, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 1 000.00
  • Contractor: 3D SCAN LTD, Contracted Amount*: 26 500.00 , Reported Amount**: 26 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой лица, информирани по въпроси, свързани с опазване на околната среда, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 500.00 , Reached amount: 500.00
Indicator 2 Брой проекти, свързани със запазване и съхранение на природни, културни и др. ценности на територията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой проекти за експониране на местното културно и природно наследство, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 54 682.50 BGN
Grant 54 682.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 54 682.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на преносим компютър - 1 брой., Estimated Amount: 2 082.50
Procedure 2 Subject to due process: Заснемане на рекламни клипове - 3 броя. Презентиране на рекламни клипове в трите съставни общини на територията на МИРГ - 9 презентации. Разходи за информация и комуникация: - Организиране на пресконференции- 2 броя. - Изработване на информационна табела. - Изработване и отпечатване на брошури., Estimated Amount: 10 800.00
Procedure 3 Subject to due process: Изработване на уеб-платформа за презентация на туристическите обекти, стоки или услуги., Estimated Amount: 13 500.00
Procedure 4 Subject to due process: Изследване, подбор, маркиране и заснемане на обекти, стоки или услуги., Estimated Amount: 26 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN