Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0026-C04
Project Name "Hot lunch in Mezdra Municipality"
Beneficiary 000193371 Mezdra Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 20.07.2016
Start Date 30.05.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Мездра

Description

Brief description
Община Мездра от пет години има опит в предоставянето на услугата Обществена трапезария. С реализирането на операция тип 3 "Осигуряване на топъл обяд", по процедура за  директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-03.02 "Осигуряване на  топъл обяд - 2016",  ще имаме възможност да надградим дейността на трапезарията и тя да функционира в останалия период от годината, за които не е  осигурено национално финансиране със средства от държавния бюджет, чрез фонд "Социална закрила". До настоящия момент Община Мездра е предоставяла и желае да предоставя топъл обяд на 90 потребители.  
       Определянето на вида  и закупуването на  хранителни продукти, ще бъде в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазване на принципите за публичност и прозрачност. С реализирането на обществената трапезария ще се гарантира предоставянето на разнообразно седмично меню, с което да ще бъде  осигурено балансирано хранене на потребителите, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранане.
      Обществената трапезария ще допринесе за намаляване  броя на лицата живеещи в бедност, за преодоляване на основно материално лишение.
     В рамките на изпълнението на операцията в Община Мездра, ще се прилагат и съпътстващи мерки.
Activities
  • Activity: Дейност № 1 Определяне на целевите групи.: Целевите групи по проекта за предоставяне на топъл обяд са съобразени с изискванията за кандидатстване и са в съответствие с предвиденото в Наредба за реда и определяне на целевите групи по Оперативната програма. А именно: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 27 лица; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Д СП - Мездра - 47 лица; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност -16 лица. Допълнителни целеви групи за разпределяне на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение. 1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба РД - 07-5 от 2008г. за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2. Майки /осиновителки/, които получават месечни помощи за отглеждане на дете до 1 година, по реда на чл.8, ал.1 от Закона за семейните помощи за деца. 3. Лица и семейства инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ, по реда на чл.16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: За реализацията на Проект "Осигуряване на топъл обяд", закупуването на хранителните продукти ще се извършва в съответствие с националното законодателство по прозрачен начин, при гарантиране спазването на чл. 30 от Регламент ( ЕС, ЕВРАТОМ) №966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефективност на разходването на средствата. Хранителните продукти се доставят в Домашен социален патронаж Мездра от фирми, избрани след проведена процедура по ЗОП. При приготвянето на храната се използват продукти, отговарящи на изискванията на законодателството. В обекта е разработена и внедрена система за безопасност на произвежданата готова кулинарна продукция /ДПП и НАССП/. През 2015г. е проведена процедура за избор на доставчици на хранителни продукти, като с тях е сключен договор за доставка. Общото описание на хранителните продукти по позиции: „Месо, месни продукти, птици, птичи продукти и риба”; „”Мляко, млечни продукти и яйца”, „”Хляб, хлебни, тестени и сладкарски изделия”, Пакетирани храни, мазнини, подправки и безалкохолни напитки” и „Пресни и преработени плодове и зеленчуци”. Дейността на трапезарията ще стартира от 30.05.2016 г. и ще продължи до 31.12.2019 г. Потребителите на услугата ще получават храна в работните дни от седмицата, като за целия период те възлизат на 904 броя,както следва: за 2016 г. - 152 р.д. м.май - 2 бр. м.юни - 22 бр м.юли - 21 бр. м.август -23 бр. м.септември - 20 бр. м.октомври - 21 бр. м.ноември - 22 бр. м.декември - 21 бр. За 2017 г. - 81 р.д. м.януари - 21 бр. м.февруари - 20 бр. м.март - 22 бр. м.април - 18 бр. Брой работни дни за 2017г. – 167 дни, разделени по месеци както следва: май 2017 г. – 20 работни дни; юни 2017 г. – 22 работни дни; юли 2017 г. – 21 работни дни; август 2017 г. – 23 работни дни; септември 2017 г. – 19 работни дни; октомври 2017 г. – 22 работни дни; ноември 2017 г. – 22 работни дни; декември 2017г. - 18 работни дни брой работни дни за 2018г. – 249 дни брой работни дни за 2019г. – 249 дни Общият брой потребителите на услугата ще са 90 бр.лица., Contracted Amount: 197 276.05 , Reported Amount: 197 314.91
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд на потребители от целевите групи.: Дейностите по предоставяне на топлия обяд ще се реализират в Социален комплекс гр.Мездра, ул."Иван Вазов" № 2. Храната ще се приготвя в кухнята на ОЦСУД, която приготвя храна за ДСП, ДСХ и Обществена трапезария. Разполага със следната материално техническа база: Кухненски блок с необходимата техника за приготвяне на готовата кулинарна продукция,складови помещения и хладилна техника за съхранение на продуктите. В обекта могат да бъдат ангажирани за изпълнение на дейностите по проекта следния персонал: - Гл.готвач 1 бр. - Готвач 1 бр. - Домакин 1 бр. - Работник кухня - 3 бр. От 2011 г. обекта работи по реализиране на дейности по проекти, свързани с предоставяне на храна на лица от определени целеви групи. Храната е разнообразна и се приготвя по предварително изготвени седмични менюта, съгласно изискванията на нормативната уредба - Закона за храните и Наредба № 5/2006 г. за безопасно и балансирано хранене, като включва супа, основно ястие и хляб. Готовата кулинарна продукция се приготвя по „Сборник рецепти за заведенията за обществено хранене”, издателство Техника, София 1998 г., с необходимото качество и количество. Изготвена е и се изпълнява мониторингова програма, за производство на безопасна храна. Ежедневно се извършва входящ контрол на хранителните продукти и изходящ контрол на готовата продукция. , Contracted Amount: 9 863.81 , Reported Amount: 9 865.75
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се изразяват в консултиране и съдействие за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Мездра, включително и финансирани по ОП РЧР 2014-2020, ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, или други форми на съдействие, индивидуално или групово консултиране , реализирани в отговор на конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността "Осигуряване на топъл обяд", ежемесечно, като за тази дейност ще се изготвя отчет. Ще се разработи информационна карта, която ще се попълва от потребителите на услугата, като с нея ще се информираме за нуждите му от съпътстващи услуги, тя ще се попълва и от всеки нов потребител. Ще бъдат изготвени и информационни брошури, с цел популяризирането на Проекта., Contracted Amount: 9 863.80 , Reported Amount: 9 865.74

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ELISA LTD, Contracted Amount*: 44 261.99 , Reported Amount**: 13 023.32
  • Contractor: ABC - BUSINESS GROUP LTD, Contracted Amount*: 48 832.50 , Reported Amount**: 3 679.68
  • Contractor: KRID OOD, Contracted Amount*: 114 430.76 , Reported Amount**: 24 353.47
  • Contractor: BEN BLIK EOOD, Contracted Amount*: 71 318.15 , Reported Amount**: 6 763.44
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 206.00

Financial Information

Total Project cost 217 003.66 BGN
Grant 217 003.66 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 217 003.66 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Предмет на поръчката е „Периодична доставка на хранителни продукти за нуждите на „Общински център за социални услуги и дейности”, „Детска млечна кухня”, „Комплекс социални услуги за деца и лица с увреждания”-гр. Мездра, ОДЗ с бази – с. Зверино”., Estimated Amount: 282 640.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №:1 / Заглавие:„Периодична доставка на хранителни продукти за нуждите на „Общински център за социални услуги и дейности”, „Детска млечна кухня”, „Комплекс социални услуги за деца и лица с увреждания”-гр. Мездра, ОДЗ с бази – с. Зверино”, обособена позиция №5 "Консерви"
    Contractor: ELISA LTD
    Contract total funded value: 44 261.99
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №:2 / Заглавие:„Периодична доставка на хранителни продукти за нуждите на „Общински център за социални услуги и дейности”, „Детска млечна кухня”, „Комплекс социални услуги за деца и лица с увреждания”-гр. Мездра, ОДЗ с бази – с. Зверино”, обособена позиция №2 "Месо, месни продукти и риба"
    Contractor: KRID OOD
    Contract total funded value: 77 602.14
  • Differentiated position 3: Обособена позиция №:3 / Заглавие:„Периодична доставка на хранителни продукти за нуждите на „Общински център за социални услуги и дейности”, „Детска млечна кухня”, „Комплекс социални услуги за деца и лица с увреждания”-гр. Мездра, ОДЗ с бази – с. Зверино”, ОП3 "Млечни продукти"
    Contractor: KRID OOD
    Contract total funded value: 36 828.62
  • Differentiated position 4: Обособена позиция №:4 / Заглавие:„Периодична доставка на хранителни продукти за нуждите на „Общински център за социални услуги и дейности”, „Детска млечна кухня”, „Комплекс социални услуги за деца и лица с увреждания”-гр. Мездра, ОДЗ с бази – с. Зверино”, обособена позиция №5 "Консерви"
    Contractor: BEN BLIK EOOD
    Contract total funded value: 30 743.10
  • Differentiated position 5: Обособена позиция №:6 / Заглавие:Периодична доставка на хранителни продукти за нуждите на ОЦСУД, ДМК, Комплекс за социални услуги за деца и лица с увреждания, ОДЗ с бази с. Зверино по ОП №6 "Други хранителни продукти"
    Contractor: BEN BLIK EOOD
    Contract total funded value: 40 575.05
  • Differentiated position 6: Обособена позиция №:5 / Заглавие:„Периодична доставка на хранителни продукти за нуждите на „Общински център за социални услуги и дейности”, „Детска млечна кухня”, „Комплекс социални услуги за деца и лица с увреждания”-гр. Мездра, ОДЗ с бази – с. Зверино”, обособена позиция №5 "Консерви"
    Contractor: ABC - BUSINESS GROUP LTD
    Contract total funded value: 48 832.50

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN