Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0245-C02
Project Name Energy efficient solutions for expanding the production capacity of "Caps - Lovech" Ltd.
Beneficiary 820186627 Caps - Lovech Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 21.08.2017
Start Date 21.08.2017
End Date 21.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Ловеч, гр.Ловеч

Description

Brief description
Фирма „Капс – Ловеч“ ООД е производствено предприятие, чийто дейност стартира през 1995 г. и е насочена към производството на термосвиваеми PCV капсули и алуминиеви винтови капачки. Фирмата разполага със собствена производствена база, разположена върху 12 дка в гр. Ловеч. Фирмата обслужва частния сектор като основни клиенти са от винарската, фармацевтичната и хранително-вкусова промишленост. Настоящия проект предвижда дейности, водещи до обновяване и усъвършенстване на производственото оборудване, с цел повишаване на енергийната ефективност и конкурентоспособността на предприятието за постигане на по-ниски нива на производствените разходи, разнообразяване на асортимента и качеството на продуктите, и намаляване на вредните емисии на въглероден диоксид в атмосферата. Кандидатът е възложил изработването на енергиен одит, в съответствие с изискването на финансиращата програма и инвестиционните си намерения. За увеличаване на енергийната ефективност и разширяване на капацитета си, компанията предвижда да внедри в производството нова Флексопечатна машина и внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, внедряване и сертификация по EN/ISO 50001, с цел управление на енергийните характеристики, контрол и намаление на енергийното потребление в компанията. 
Проектът ще се реализира посредством изпълнението на следните допустими по настоящата процедура дейности: 
1). Разширяване на производствената дейност чрез придобиване на ново производствено оборудване - Флексопечатна машина - 1 бр. (Мярка 1).
2). Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр. (Мярка 2).
3). Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001. 
4). Извършване на обследване за енергийна ефективност по образец. 
5). Публичност и визуализация по проекта.
Activities
  • Activity: Разширяване на производствената дейност чрез придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Флексопечатна машина - 1 бр. (Мярка 1).: Настоящата Мярка 1 от одита предвижда закупуването на нова флексопечатна машина с 6 бр. секции (т.нар. сушилни за солветни мастила), която да спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара, тъй като към момента "Капс - Ловеч" ООД, специализирана в изработката термосвиваеми касули и алуминиеви винтови капачки, разполага от 2001 г. със стара флексопечатна машина ERKMA, която е произведена през 1961 г., експлоатацията на която е свързана със значителни разходи, вследствие на което готовата продукция се оскъпява. Целта на тази дейност, предвидена в одита, е да се достави, монтира и въведе в експлоатация нова енергийно ефективна Флексопечатна машина за нуждите на производството на PVC капсули, с възможност за оцветяване и надписване в няколко цвята и оцветяване едновременно на 3 ролки. Самото обновление и усъвършенстването на технологиите ще направи производствения процес по-ресурсно ефективен като ще окаже влияние върху повишаването на енергийната ефективност и засили конкурентоспособността на предприятието. За фоново оцветяването на една ролка PVC фолио е необходимо същата да бъде пусната през машината 2 пъти, понякога е възможно и три пъти. Отделно ако е необходимо и надписване се пуска още веднъж за печат. При закупуването на нова машина тези операции ще бъдат сведени до една. Ролката ще преминава през двете секции за оцветяване и отделно надписване. Това спестява време и енергия. Друга възможност ще бъде оцветяването на по-широки ролки, които на изхода се раролват и по този начин се получават три ролки. В момента старата машина разполага с възможност за надписване в два цвята едновременно, но трудно се съвпадат цветовете, получава се разминаване, защото тя няма система за следене между двете секции, отделно е стар модел, който е със зъбни колела. Със закупуване на новата машина се очаква да се повишим производителността, да се привлекат и много нови клиенти от възможността на новата машина да оцветява в шест цвята едновременно, тъй като пазара изисква все повече цветово оформление. Общата инсталирана електрическа мощност на новата Флексопечатна машина ще бъде 25 kW, средната часова производителност не по-малко от 4 000 м/ч., а годишната производителност ще е 7 224 253 м/г. Това прави ръст от 90% в сравнение със съществуващата машина при положение, че на старата флексо машина работната мощност е 38 kW, а средната производителност на час не надвишава 1 100 м/ч обща дължина на отпечатаното фолио, и годишният капацитет от 3 802 239 м/г. Новата Флексопечатна машина ще отговаря на всички световни стандарти за качество, защитени със съответните сертификати. Машината ще е съобразена с най-новите технологии за опазване здравето на работниците и ще разполага с всички защити, грижещи се за това. Голямо предимство на новата енергийно ефективна Флексопечатна машина са годишните икономии от спестени бракувани производствени материали, които ще се получават. В резултат на изпълнение на дейността се очаква годишните спестявания на енергия от препоръчаната мярка да е 143 089,47 kWh/год., фактора на енергийни спестявания: 81,91%, а спестените въглеродни емисии от мярката да достигнат 117,19 т/г. Предвидената инвестиция ще спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на пазара. Основните й предимства, пред съществуващата стара подобна линия, ще са следните: - отлично качество на крайните продукти; - многократно занижени разходи за поддръжка и ремонти; - по-висока производителност, за сметка на по-нисък разход на енергия; - разширяване на продуктовия асортимент чрез възможност за отпечатване на нови и по-сложни капсули; - допълнителна печалба от увеличеното производство в резултат на разширяване на капацитета; - допълнителни ползи за околната среда чрез намаляване на отделяните въглеродни емисии; - разширяване на пазарните възможности благодарение на увеличения производствен капацитет., Contracted Amount: 448 419.75 , Reported Amount: 223 975.00
  • Activity: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр. (Мярка 2): Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В "Капс - Ловеч" ООД данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойности. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на ел. енергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Софтуера ще позволи на инженерния персонал и персонала по поддръжката да разполагат с необходимата им информация свързана с разпределението на енергийните потоци, давайки възможност да се оптимизират разходите свързани с цената на енергията и използването на оборудването, както и да се избегнат нежеланите разходи за престой. Гъвкавият web-portal позволява достъп до данните в съответствие с различните нива на достъп на множество потребители 24 часа на ден, 7 дни в седмицата. Наличието на такава система позволява да се спестява енергия, със следните основни функции: - Автоматично събиране на данни за разходите на ел. енергия; - Използване на импулсни, цифрови или аналогови входове и съхранението им във файлове с регистри в апарата; - Съпоставка на електрическите параметри в единна система за сравнение и анализ; - Да се разбере къде е била използвана енергията; - Изобразяване на информацията в коректни единици; - Локализиране на основните разходи, отчети за консумацията по заявка или по график; - Следене на нормалната работа на съоръженията; Система за мониторинг на енергопотреблението и според някои световни анализатори на такива системи, само по тази линия се получават икономии на енергия от порядък до 10 %. За изчисляване на спестяването от конктретната мярка (СМЕ) е направено допускане за 7 процентно намаляване на енергопотреблението вследствие на по-ефективно управление предвид фактори като: - наличие на средства за измерване на енергийните потоци; - система за събиране и анализ на информация за количество и качество на произведената продукция; - наличие на квалифициран персонал; - ефективност на вземаните решения и други; СМЕ на консумираната ел. енергия от флексопечатна машина по мярка 1: - Годишни енергийни спестявания от СМЕ: 2212.43 kWh - Фактор енергийни спестявания (ESR): 7% - Спестени емисии CO2: 1.81% Инвестицията по настоящата дейност кореспондира с препоръчани мерки за повишаване на енергийната ефективност, описани в Енергийният одит – Приложение Б. В резултат на изпълнение на целият пакет от мерки по проекта се очаква годишните спестявания на енергия от препоръчания пакет мерки да е 145 301.90 kWh/год., общия фактор на енергийни спестявания (ESR) да е: 81.91 %, а спестените въглеродни емисии да достигнат 119.00 т/г., Contracted Amount: 5 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Система за управление на енергията).: В съответствие с политиката и приоритета на "Капс - Ловеч" ООД за постигане на ресурсна и енергийна ефективност, и подобряване на екологосъобразността на процесите, дружеството предвижда въвеждането и сертифицирането на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001. Дейността включва изпълнението на следните поддейности: 1. Консултантска услуга за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001. 2. Консултантска услуга за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001. Внедряването на стандарта ще позволи на дружеството да въведе системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната характеристика, което включва енергийна ефективност, използване и потребление на енергия, намаляване на вредните емисиите в атмосферата, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда чрез систематично управление на енергийните източници. Стандарт EN ISO 50001 определя изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране на системи, процеси и персонал, които допринасят за подобрение на енергийните характеристики. Стандартът е приложим за енергийно управление на всякакъв тип енергийни носители - електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, компресиран въздух и др. Стандартът залага изискването за внедряване на енергиен мониторингов план и анализ на енергийната ефективност, акцентира върху управляемите фактори, които са напълно във властта на дружеството, като насочва вниманието към задачата да се подобрява енергийната резултатност за постигане на бърз ефект, чрез най-ефикасното използване на собствените енергийни източници и свързани с енергията активи, при едновременно намаляване на разходите за енергия и консумацията на енергия. Фирма "Капс - Ловеч" ООД е успяла вече да си създаде основа чрез внедряването на ISO 9001, и ще трябва просто да разшири усвоените отпреди управленски механизми и начини на мислене в посока към енергийното си стопанство. Необходимата стъпка ще е “интеграция” с действащите системи за управление, която ще мине, в една или друга степен, по добре изпитани и вече механизми. Прилагането на ISO 50001 ще създаде нова обстановка и ново мислене в организацията като насочването на вниманието е към състоянието и начина на ползване на енергийните активи. Системата ще промотира най-добрите енергийни практики и ще изисква от всеки да има “енергийно съобразено” поведение в работата си и то да му е присъщо и постоянно. Ще се дава приоритет на разчетите и обосновките, насочени към въвеждане на енергийно оборудване, базирано на нови енергийно ефективни технологии. Създава се “ефект на облъчване” към участниците във веригата за доставки, улеснява се прилагането на проекти за подобряване, свързани с намаляване на емисиите на парникови газове. Чрез цялостната си политика за управление, организацията ще демонстрира и прилага висок коефициент на ангажираност при решаване на производствените и ресурсните проблеми. Висшето ръководство пряко ще се ангажира с осигуряване на ресурси (материални и нематериални) за постигане на висока ефективност на процесите, за оптимизиране и ефективно използване на ресурсите. Чрез планиране на дейностите по управление на енергийните ресурси, опазване на околната среда, в частност управление на отпадъците и др., ръководството ще усвои като основна цел приобщаване на всички работещи към постигане на "ново мислене" при изпълнението на дейностите, с оглед ефективно управление. Предприетите от ръководството процедури за управление, гарантират планиране на подходящи мероприятия по : • намаляване на разходите за енергийни ресурси; • ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; • подобряване на рентабилността на фирмата; • повишаване на конкурентоспособността. , Contracted Amount: 29 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на Обследване за енергийна ефективност по образец: Тази дейност е предварителна по проекта и цели осигуряване на оценка на състоянието на промишлената система на фирмата за постигане на максимална енергийна ефективност на планираните инвестиции. Намаляването на потреблението на енергия и премахването на загубите на енергия са важни за компанията. Мерките за повишаване на енергийната ефективност все по-често се разглеждат като средство не само за постигане на устойчиви енергийни доставки, намаляване на емисиите на парникови газове, повишаване на сигурността на доставките и намаляване на разходите, но и за увеличаване най - вече на конкурентоспособността на предприятието. Енергийният одит проведен в компанията систематично изследва енергопотреблението на производствената сграда, система и организация като цяло, целящо да установи енергийните потоци и да идентифицира потенциала за повишаване на енергийната ефективност. Извършеният енергиен одит се основава на актуални данни от измерване на консумацията на енергия за указания референтен период, съдържа детайлен преглед на енергийния профил на обследвания процес или инсталация, разглежда разходите за енергия от гледна точка на жизнения цикъл. Одитът е достатъчно представителен, за да може да се формира ясна представа за енергийните характеристики и да се набележат най-значимите възможности за подобрение. Съгласно нормативната уредба процесът на извършване на одит премина през следните етапи: - Сключване на договор с избрания изпълнител с предварително зададен обхват на дейността; - Подготвителен етап, включващ оглед на промишлената система; събиране и получаване на първична информация за функционирането й, разходите за енергия за представителен предходен период от време (3 години); - Етап на установяване на енергийните характеристики на промишлената система, която включва следните дейности – анализ на съществуващото състояние и енергопотреблението; изготвяне на енергийни баланси, определяне на базовата линия на енергопотребление; огледи и измервания за събиране на подробна информация за енергопреобразуващите процеси и системи; обработване и детайлизиран анализ на данните; анализ на съществуващата схема за управление на енергопотреблението; определяне на енергийните характеристики и потенциала за тяхното подобряване; - Етап на разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност, включващ следните дейности – изготвяне на списък от мерки за повишаване на енергийната ефективност; остойностяване на мерките, определяне на годишния размер на енергоспестяването; определяне на годишния размер на енергоспестяването с отчитане на взаимното влияние на отделните мерки и технико-икономическа оценка на пакета от мерки; анализ и оценка на количеството спестени емисии CO2 в резултат на разработените мерки за повишаване на енергийната ефективност; - Заключителен етап - изготвяне и представяне на Обследване за енергийна ефективност по образец - Приложение Б от насоките за кандидатстване по процедурата за отразяване на резултатите от обследването. От реализацията на дейността бяха определени за енергийно ефективни следните мерки, водещи до разширяване на производствената дейност на фирмата: Мярка 1: Намаляване на разходите и оптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нова, високоефективна Флексопечатна машина. Мярка 2: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението. Планираните енергийни спестявания за предприятието в резултат от изпълнението на проекта са: - Годишни спестявания на енергия от препоръчания пакет мерки: 145 301.90 kWh/год. - Планирани енергийни спестявания за предприятието в резултат от изпълнението на проекта (ПЕС): 63.78 % - Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 81,91%. - Спестени емисии СО2 – 119.00 т./год., Contracted Amount: 5 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Публичност и визуализация по проекта: Дейността по визуализация на проекта има за цел да се информира широката общественост за целите по проекта, заложените дейности и постигнати резултати, както и да се популяризират възможностите и приноса на Европейския съюз, Европейския фонд за регионално развитие и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020г. В процеса на подготовка и провеждане на кампанията за информираност и публичност, с цел недопускане на отклонения от нормите и правилата, се предвижда прилагането на следните методи за изпълнение на дейността, които са изцяло съобразени с изискванията, предвидени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020” и общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, и особеностите и целите на проекта. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати – съобщения и информация в сайта на кандидата. Всички разработени, издадени и разпространени в рамките на проекта материали (информационни табели, тефтери, публикации и съобщения), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – емблемата на ЕС; упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014 ¬ 2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта, стойност на БФП и т.н. Чрез реализиране на дейността по информиране и публичност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Дейността ще се изпълни на два етапа: 1). По време на първия ще бъде избран външен изпълнител за осъществяване на дейността, а по време на втория – ще бъдат изготвени, доставени и монтирани информационните и визуални материали, осигуряващи публичността на проекта. Ще бъдат изготвени следните информационни и визуални материали: - Поставяне на 1 брой информационна табела в производствената база на "Капс - Ловеч" ООД в гр. Ловеч, с размер 70х50 см, пълноцветен печат, ламарина със самозалепващо фолио, информираща за получената финансова подкрепа по проекта по линия на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. На табелата ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; ЕФРР; като тази информация ще заема минимум 25% от площта на табелата; общото лого на програмен период 2014 - 2020 г.; наименованието на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Информационни тефтери – 50 бр. ще бъдат изготвени печатни информационни материали тефтери, които ще съдържат: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 - 2020г. с наименованието на ОПИК, адреса на единния информационен портал. - Поставяне на стикери - 3 бр. (пълноцветен печат, самозалепващо се фолио) върху закупеното в рамките на проекта оборудване и хардуер, информиращи за финансовата подкрепа на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 - 2020г. и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., при реализиране на съответната доставка. Всички документи, които ще се изготвят по време на изпълнението на проекта ще бъдат на бланка, съдържаща логата и слоганите на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период 2014 - 2020г. и ОПИК; Периодично публикуване на информация за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на компанията. Информация за приноса на ЕС и ОПИК 2014 - 2020 г. ще бъде включена и в публикуваните обяви за събиране на ценови предложения и публични покани в интернет порталите http://www.eufunds.bg/ и ИСУН 2020., Contracted Amount: 2 030.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OD Systeme – Hendels- amp; Vertriebs GmbH, Contracted Amount*: 313 565.00 , Reported Amount**: 223 975.00
  • Contractor: BORAD CONSULTING LTD., Contracted Amount*: 1 799.46 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 145 301.90 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 4.10 , Target amount: 0.39 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 119.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 490 449.75 BGN
Grant 350 620.82 BGN
Self amount 139 828.93 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр., Estimated Amount: 5 500.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Флексопечатна машина - 1 брой, Estimated Amount: 448 419.75
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Флексопечатна машина - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Флексопечатна машина - 1 брой
    Contractor: OD Systeme – Hendels- amp; Vertriebs GmbH
    Contract total funded value: 313 565.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на консултантска услуга по Обследване за енергийна ефективност, Estimated Amount: 5 500.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на услуга по публичност и визуализация по проекта, Estimated Amount: 2 030.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за извършване на услуга по публичност и визуализация по проекта
    Contractor: BORAD CONSULTING LTD.
    Contract total funded value: 1 799.46
Procedure 5 Subject to due process: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Система за управление на енергията)., Estimated Amount: 29 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN