Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1565-C01
Project Name Opening new jobs in Tehnomat-Mercurii EOOD
Beneficiary 817061738 Tehnomat-Mercurii EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 16.08.2016
Start Date 16.08.2016
End Date 16.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Габрово, гр.Габрово

Description

Brief description
Целта на проекта е да осигури създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица. В рамките на проекта ще бъдат открити 29 нови работни места за безработни и/или неактивни лица, на които ще бъде осигурена трудова заетост и професионално обучение. Поне 50% от новооткритите работни места ще бъдат запазени за период от поне 12 месеца след края на проекта. Като част от проекта ще бъдат оборудвани 6 от новооткритите работни места. За постигането на планираните резултати ще бъдат извършени следните дейности и мерки:

- Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца
- Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица
- Закупуване на оборудване, свързано със създаването на нови работни места
- Дейности по информиране и публичност
- Дейности за организация и управление на проекта
Activities
  • Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Целта на дейността е да се осигури трудова заетост на 29 безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца, което пряко допринася за постигане на целта на проекта - "Създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица". Минимум 50% от наетите лица ще бъдат от поне една от следните специфични категории уязвими лица (специфични целеви групи): - Безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED 3); - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни или неактивни лица с увреждания; - Безработни лица на възраст над 54 г.; - Безработни младежи до 29 г. вкл. Индикативният брой на наетите безработни младежи до 29 г. вкл. ще бъде 3-ма човека. За минимум 15 от наетите по проекта лица Техномат-Меркурий ще запази работните места за минимум 12 месеца след приключването на проекта. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: Етап 1: Осъществяване на контакти с представителите на целевата група Етап 2: Подбор на безработни или неактивни лица Етап 3: Наемане на 29 безработни или неактивни лица Етап 4: Осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица Дейността ще бъде изпълнена за 16 месеца включващи общо до 7 месеца за Етапи 1, 2 и 3 и до 12 месеца за Етап 4. Сроковете за осъществяване на контакти, подбор и наемане са определени според досегашния опит на кандидата в наемането на безработни и неактивни лица и са съобразени с броя на работните места, които ще бъдат открити. Не е представена разбивка на периода на изпълнение за Етап 1, 2 и 3 тъй като тези етапи ще се застъпват - когато част от лицата са вече на етап подбор и наемане, с друга част от хората все още ще се осъществяват първоначални контакти, т.е. не е реалистично подборът и наемането да се извършат едновременно за всичките 29 лица., Contracted Amount: 168 890.00 , Reported Amount: 189 238.22
  • Activity: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица: Целта на дейността е да се осигури професионална квалификация на 29 безработни и/или неактивни лица, което пряко допринася за постигане на целта на проекта - "Създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица", тъй като наличието на професионална квалификация е основен фактор за успешна реализация на пазара на труда. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: Етап 1: Изготвяне на техническо задание за професионално обучение (месец 5) Етап 2: Избор на изпълнител и сключване на договор за професионално обучение (месец 6) Етап 3: Провеждане на професионално обучение (месец 7-9) Етап 4: Провеждане на изпит и издаване на удостоверение (месец 10) Дейността ще започне в месец 5, тъй като през първите 4 месеца от началото на проекта кандидатът ще бъде ангажиран с ключовите дейности по установяване на контакти с представители на целевата група, подбор и наемане. Дейността ще бъде изпълнена общо за 6 месеца. Този срок включва един месец за Етап 1, един месец за Етап 2, три месеца за Етап 3 и един месец за Етап 4. Сроковете са определени на база предварително проучване, проведено от кандидата и с отчитане на хорариума на обучението - 300 уч. часа. Началото на професионалното обучение е предвидено да съвпада с началото на трудовата заетост на последните новонаети лица по Дейност 1. В срока за изпълнение на Етап 4 е включено време за подготовка на обучаемите за изпита. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител и ще включва провеждане на обучение по част от професия по втора квалификационна степен както следва: 1. Професия: Оператор в производството на обувни и кожено-галантерийни изделия (код съгласно СПОО: 542070), Специалност - „Производство на обувни изделия” (код съгласно СПОО: 5420701) 2. Хорариум на обучението (в учебни часове по 45 минути): 300 уч. часа 2.1. Теория: 150 уч. часа 2.2. Практика: 150 уч. часа 3. Брой на обучаваните лица: 29 човека 4. Документ, доказващ завършено обучение: Удостоверение за професионално обучение за придобиване на квалификация по част от професия Необходимостта от посоченото професионално обучение произтича от поставените изисквания на работодателя Техномат-Меркурий ЕООД за заемане на длъжността Машинен оператор, обувно производство, код по НКПД 2011: 81562001. , Contracted Amount: 17 110.00 , Reported Amount: 17 110.00
  • Activity: Закупуване на оборудване, свързано със създаването на нови работни места: Целта на дейността е да се оборудват 6 от новооткритите работни места, което пряко допринася за постигане на целта на проекта - "Създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица", тъй като наличието на оборудвано със съвременна техника работно място е основен фактор за придобиване на трудови умения и успешна реализация на пазара на труда. С оборудваните работни места, наетите лица ще могат да приложат придобитите в рамките на професионалното обучение компетенции и да натрупат опит в работата с модерно производствено оборудване. Това ще повиши тяхната адаптивност и пригодност за заетост на пазара на труда. Дейността включва закупуване на 6 бр. машини, с които ще бъдат оборудвани 6 работни места за длъжност "Машинен оператор, обувно производство", които ще бъдат открити в рамките на проекта. Предвидено е да се закупи както следва: 1. Машина за омекотяване на саи преди конфекциониране- 1 бр., С тази машина ще бъде оборудвано 1 новооткрито работно място. Тя ще бъде използвана за извършване на операцията по омекотяване на саите на обувките преди конфекционирането им. Тази операция е приложима към обхвата на длъжността, тъй като е част от технологичния процес за производството на обувки. 2. Електрически ножици за кроене - 2 бр. С тези машини ще бъдат оборудвани 2 новооткрити работни места. Те ще бъдат използвани за извършване на операцията по кроене (изрязване) на детайли от настланите текстилни материали. Тази операция е приложима към обхвата на длъжността, тъй като е част от технологичния процес за производството на обувки, при който се изрязват детайли. 3. Преса за подлепване на укрепващи материали - 1 бр. Ще бъде оборудвано 1 новооткрито работно място. Пресата ще бъде използвана за извършване на операцията по подлепване на укрепващи материали при производството на обувки. Тази операция е приложими към обхвата на длъжността, тъй като тя е част от технологичния процес за производство на обувки. 4. Машина за подлепване на шевове на водонепромокаеми материи - 1 бр. С тази машина ще бъде оборудвано 1 новооткрито работно място. Машината ще бъде използвана за извършване на операцията по подлепване на шевовете на водонепромокаеми материи. Операцията по подлепване на шевове на водонепромокаеми материи е приложима към обхвата на длъжността, тъй като тя е част от технологичния процес за производство на обувки. 5. Автоматична шевна машина за пришиване на емблеми, етикети и други текстилни елементи на обувките - 1 бр. Ще бъде оборудвано 1 новооткрито работно място. Машината ще бъде използвана за пришиване на емблеми, етикети и други текстилни елементи на обувките. Пришиването на такива елементи е приложимо към обхвата на длъжността, тъй като това е част от технологичния процес за производство на обувки. Общо в рамките на проекта ще бъдат оборудвани 6 от 29-те новооткрити работни места, за които кандидатът не разполага с оборудване. Техномат-Меркурий поема ангажимента да оборудва със собствени ресурси останалите 23 работни места. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: Етап 1: Избор на изпълнител (месец 5-9) Етап 2: Сключване на договор (месец 10) Етап 3: Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол (месец 11-13) Дейността ще бъде изпълнена общо за 9 месеца, включително пет месеца за Етап 1 и 2 и три месеца за Етап 3. . Срокът за доставка е определен на база на предварително проучване на сроковете, както и на база на предварителни оферти от потенциални доставчици и предишния опит на кандидата. Планирано е тази дейност да завърши до три месеца след дейността по професионално обучение (Дейност 2), за да може след обучението новонаетите лица да имат оборудвани работни места. , Contracted Amount: 93 000.00 , Reported Amount: 92 400.00
  • Activity: Дейности по информиране и публичност: Целта на дейността е да се осигури информиране и публичност по проекта съгласно изискванията на процедурата. При изпълнението на проекта Техномат-Меркурий ще прилага мерките, предвидени в Единния наръчник на бенефицента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., включително: 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС; - упоменаване на фондовете, които оказват подкрепа на проекта; - общото лого за програмен период 2014-2020. Период на изпълнение: месец 1-16 2. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще включи на уеб-сайта информация за проекта; - ще постави минимум един плакат с информация за проекта (формат А3), в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на входа на административната сграда на предприятието. Период на изпълнение: месец 1 за поставяне на плаката и месец 9 за включване на информация за проекта на уеб-сайта 3. Ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в проекта информирани за финансирането от ЕС. Период на изпълнение: месец 1-16 4. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или участниците, ще се посочва, че финансиращата го ОПРЧР се осъществява с подкрепата на фондовете на ЕС. Период на изпълнение: месец 1-16 5. На всяка единица закупено оборудване по проекта ще бъде поставен информационен стикер. Период на изпълнение: месец 13 6. При публични изяви и интервюта на представители на бенефициента, свързани с проекта, ще се подчертава ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОПРЧР. Период на изпълнение: месец 1-16 , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се изпълни успешно проекта, което да осигури постигането на неговата цел - "Създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица". Дейността включва цялостна организация и управление на проект "Откриване на нови работни места в Техномат-Меркурий ЕООД", включително: ■ Цялостно управление на проекта, включително управление на графика, разходите, обхвата, проблемите и рисковете; ■ Осигуряване постигането на резултатите на проекта и реализирането на планираните ползи за представителите на целевата група; ■ Осигуряване спазването на Договора за безвъзмездна финансова помощ; ■ Осигуряване спазването на изискванията за информираност и публичност; ■ Осигуряване спазването на процедурите за възлагане на подизпълнение; ■ Комуникация с ръководството на Техномат-Меркурий, Управляващия орган и изпълнителите; ■ Комуникация с членовете на целевата група, включени в проекта; ■ Изготвяне на календарен график за изпълнението на проекта; ■ Провеждане на срещи във връзка с изпълнението на проекта; ■ Извършване на дейности по мониторинг и контрол на проекта и предприемане на коригиращи мерки; ■ Организиране на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори; ■ Управление на договорите с изпълнителите; ■ Изготвяне на документи за отчитане на изпълнението на проекта; ■ Изготвяне на доклади за изпълнението на проекта. Дейността по организация и управление ще се извършва по време на изпълнението на целия проект. Конкретно ще бъдат обособени следните етапи: Етап 1: Мобилизация на проекта (месеци 1-4). През този етап ще се избере изпълнителят по "Дейности организация и управление на проекта" и кандидатът ще осигури Ръководител на проекта, офис на проекта и необходимите технически ресурси за организацията и управлението на проекта. Етап 2: Основни дейности по организация и управление на проекта (месец 2-15). Етап 3: Приключване и отчитане на проекта (месец 16). В дейностите по организация и управление ще бъдат ангажирани както следва: - Ръководител на проекта - 1 - Външен изпълнител по "Дейности за организация и управление на проекта" При изпълнението на тази дейност задълженията и отговорностите на Ръководителя на проекта и външния изпълнител ще бъдат разпределени по следния начин: 1. Задължения и отговорности на Ръководителя на проекта - Носи цялостна отговорност за управлението на проекта, включително за управлението на графика, разходите, обхвата, проблемите и рисковете. Отговаря за постигане на резултатите на проекта и за реализиране на планираните ползи за представителите на целевата група; - Отговаря за спазване на процедурите за възлагане на подизпълнение; - Осъществява комуникация с ръководството на Техномат-Меркурий, Управляващия орган и изпълнителите; - Поддържа непрекъсната комуникация с членовете на целевата група, включени в проекта. 2. Задължения и отговорности на външния изпълнител за организация и управление на проекта - Подпомага Ръководителя на проекта във всички аспекти на управлението на проекта; - Изготвя календарен график за изпълнението на проекта; - Организира срещи във връзка с изпълнението на проекта и координира комуникациите със заинтересованите страни при изпълнението на проекта; - Следи за спазването на ДБФП; - Организира извършването на дейностите по информираност и публичност; - Извършва дейности по мониторинг и контрол на проекта и при нужда предлага на Ръководителя на проекта коригиращи мерки; - Изготвя тръжни документи за избор на изпълнители; - Участва с представител(и) в оценителни комисии за избор на изпълнители; - Подготвя договорите с изпълнителите; - Следи за изпълнението на договорите с изпълнителите; - Изготвя документи за отчитане на изпълнението на проекта; - Изготвя доклади за изпълнението на проекта., Contracted Amount: 31 000.00 , Reported Amount: 31 123.20

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Projecta OOD, Contracted Amount*: 24 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: REKOMA OOD, Contracted Amount*: 92 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VEDA - KOSULT EOOD, Contracted Amount*: 17 110.00 , Reported Amount**: 17 110.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.00 , Reached amount: 29.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.00 , Reached amount: 28.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.00 , Reached amount: 50.00

Financial Information

Total Project cost 310 000.00 BGN
Grant 310 000.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 306 848.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на машини за обувно производство: Машина за омекотяване на саи преди конфекциониране - 1 бр., Електрическа ножица за кроене дискова - 1 бр., Електрическа ножица за кроене гатерна - 1 бр., Преса за подлепване на укрепващи материали - 1 бр., Машина за подлепване на шевове на водонепромокаеми материи - 1 бр., Автоматична шевна машина за пришиване на емблеми, етикети и други текстилни елементи на обувките - 1 бр., Estimated Amount: 93 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на машини за обувно производство: Машина за омекотяване на саи преди конфекциониране - 1 бр., Електрическа ножица за кроене дискова - 1 бр., Електрическа ножица за кроене гатерна - 1 бр., Преса за подлепване на укрепващи материали - 1 бр., Машина за подлепване на шевове на водонепромокаеми материи - 1 бр., Автоматична шевна машина за пришиване на емблеми, етикети и други текстилни елементи на обувките - 1 бр.
    Contractor: REKOMA OOD
    Contract total funded value: 92 400.00
Procedure 2 Subject to due process: Услуга по организация и управление на проект, Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга по организация и управление на проект
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Услуга по организация и управление на проект
    Contractor: Projecta OOD
    Contract total funded value: 24 800.00
Procedure 3 Subject to due process: Услуга по провеждане на обучение по част от професия по втора квалификационна степен: професия „Оператор в производството на обувни и кожено-галантерийни изделия“ (код съгласно СПОО: 542070), специалност „Производство на обувни изделия” (код съгласно СПОО: 5420701) на 29 заети лица, Estimated Amount: 17 400.00
  • Differentiated position 1: Услуга за предоставяне на професионално обучение по част от професия по втора квалификационна степен по професия „Оператор в производството на обувни и кожено-галантерийни изделия“ (код съгласно СПОО: 542070), специалност - „Производство на обувни изделия” (код съгласно СПОО: 5420701)“
    Contractor: VEDA - KOSULT EOOD
    Contract total funded value: 17 110.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN