Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0068-C03
Project Name Implementation of entrepreneurial idea of enterprise VN PARTS Ltd.
Beneficiary 205252263 "VN PARTS" LTD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 05.06.2019
Start Date 05.06.2019
End Date 19.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Смолян, гр.Смолян

Description

Brief description
Настоящият проект е насочен към реализирането на предприемаческа идея на новосъздадено предприятие Ви Ен Партс ООД, основаваща се на производство и пласиране на пазара на модули за управление, представляващи комплексни части от устройството на металообработващи машини с цифрово програмно управление (ЦПУ). Потребността, която ще бъде удовлетворена чрез изпълнението на проекта, е породена от търсенето на части за машиностроене от страна на големите производители на машини, съсредоточени на пазара в Западна Европа. 

Основни дейности по проекта:

1/ Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея, в рамките на която ще бъде организирано производството на продукт Модул за управление на металообработващи машини с ЦПУ от екип с висока квалификация и професионален опит в областта на металообработващата промишленост. За обезпечаване на производството по проекта ще бъде закупено и въведено в експлоатация технологично оборудване, осигуряващо изпълнението на ключовите етапи от производствения цикъл.

2/ Дейност за визуализация на проекта, в рамките на която ще бъде информирана широката общественост за съфинансирането, предоставяно от ЕС по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014­ - 2020.

Реализацията на предприемаческата идея ще има изразен социален и екологичен ефект. 

Изпълнението на проекта ще допринесе за изпълнение на общата му цел: устойчиво развитие на новосъздадено предприятие Ви Ен Партс ООД в един от секторите от НСНМСП, изведени като приоритетни за създаване и развитие на нови предприятия: С28„Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“.

Очаквани резултати от изпълнение на проекта:
- Реализиране на пазара на предприемаческата идея на новосъздаденото предприятие Ви Ен Партс ООД; 
- Постигане на устойчивост на предприятието;
- Разкриване и осигуряване на стабилност на работни места;
- Ползи за обществото и принос за опазване на околната среда.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 броя, както и чрез закупуване на ДМА - 5 броя: ЛИНИЯ ЗА ПРАХОВО БОЯДИСВАНЕ- 1 брой; ПРЕНОСИМ КОМПЮТЪР (ЛАПТОП) - 1 брой; ЛАЗЕРНО МНОГОФУНКЦИОНАЛНО УСТРОЙСТВО (ПРИНТЕР) - 1 брой; СИСТЕМА ЗА МОНТАЖ - 1 брой; АБКАНТ - 1 брой) и закупуване на материали за производство): Като част от дейността ще бъдат наети 5 броя квалифициран персонал, необходим за реализиране на пазара на продукта. Ще бъдат закупени необходимото оборудване - 5 броя ДМА и материали за производството. ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА НА ВСЕКИ РАЗХОД ПО ПРОЕКТА: ОБОРУДВАНЕ: Преносим компютър (лаптоп) - Необходим за изготвяне на технологични чертежи за производството на всички съставни части на изделието. Принтер (формат А3) - Необходим за разпечатване на технологични чертежи, които да се предоставят на машинните оператори. Оптималният размер за разпечатване на технически чертежи е А3. За по-голяма нагледност и яснота, електронните схеми, по които ще се извършва монтажът на електронните компоненти, ще се разпечатват във формат А3, цветно. Абкант - необходим за огъване на металните заготовки. Линия за прахово боядисване - Необходима за предварителна обработка (обезмасляване, фосфатиране, изплакване и изсушаване) и боядисване на отделните метални панели или на сглобената касета. Система за монтаж - Необходима за асемблиране и извършване на монтаж на всички крепежни и електронни елементи в касетата. ПЕРСОНАЛ: Таня Николова - предприемач; по проекта ще заема позиция "Технолог"; придобитата квалификация и професионален опит на предприемача са изцяло в областта на предприемаческата идея - планиране и производство на части за металообработващи машини. Успехът на реализирането на предприемаческата идея е пряка функция от опитното планиране и организиране на производствените процеси при използване на оптимално подбраните технологии за производство; ще отговаря за подбора на технологиите и организацията на производствения процес по технологични звена; ще осъществява контрол върху техническата и оперативна подготовка на работа в цеха и осигуряване на техническа и технологична документация, инструменти, материални и енергийни ресурси. Петър Дичев - по проекта ще заема позиция „Контрольор качество“; Лицето има опит както с длъжността „Контрол на качество“, така и в „сглобяване на електроника“; Придобитото образование и знания са важни за етапа на асемблиране, при който се извършва монтиране на електронни части и компоненти (платки, чипове, релета, резистори, дигитални екрани, кабелни канали) и окабеляване м/у различните електронни елементи по детайла. Ще следи за правилното изпълнение на монтажа и свързването на всички електронни компоненти; ще извършва тестване на всяка една готова продуктова единица. Димитър Чернев - по проекта ще заема позиция "Организатор производство"; Лицето ще организира цялостната производствена дейност, в т.ч. организация и разпределение на техническите ресурси, човешките ресурси, осигуряване на материали за производството. Позиция "Чертожник, машини и инструменти" - За изготвянето на прецизни технологични чертежи (на работните детайли, видовете сглобки и 3D модела на конструкцията на цялата метална кутия). От клиента по електронен път ще пристигат проекти и/или скици на необходимия детайл/продукт. По информацията от получените файлове, чертожникът ще изготвя точни чертежи в специализирана CAD програма. Създадените чертежи, експортирани в специални файлове, четими от CAD/CAM система, ще се изпращат за изпълнение до отделните производствени звена /разкрой, огъване на отделните панели на абкант, сглобяване на панелите в касета/. Позиция "Монтажник, изделия от метал" - ще обезпечи сглобяването на готова продукция от съставните детайли съобразно утвърдената конструкция и технология. МАТЕРИАЛИ И КОНСУМАТИВИ: предназначени за влагане в производствения процес за периода на изпълнение на проекта, които допринасят непосредствено за реализирането на предприемаческата идея. Видове и количества материали, необходими за производството на средно 16 бр. крайни изделия, както следва: - листова ламарина 3520 кг (ед.цена 1,75 лв/кг) - прахова боя 64 кг (ед.цена 14 лв/кг) - електронни компоненти - 16 бр. комплекти (ед.цена 550 лв/компл.) - крепежни елементи - 16 бр. комплекти (ед.цена 130 лв/компл.) , Contracted Amount: 249 682.84 , Reported Amount: 249 458.63
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой табела и 10 броя стикери): С настоящата дейност, Ви Ен Партс ООД като бенефициент по ОПИК, ще информира широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014­ - 2020. Основните цели на дейностите по информация и комуникация са: да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК; да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите­ членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; да информират за източника на европейско съфинансиране – в случая това е Европейския фонд за регионално развитие. При всички мерки за информация и комуникация, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; ­ общото лого за програмен период 2014­2020 г. По време на изпълнението на проекта ще се информира обществеността за получената от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014­ - 2020 подкрепа, като: - включим на уеб­ сайта си (ако такъв съществува), кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ; - поставим минимум един плакат (табела) с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място; - поставим стикери на всички закупени по проекта ДМА; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал задължително ще се посочва, че проектът се финансира по линия на оперативната програма, съфинансирана от ЕФРР. Дейността ще се изпълнява през целия срок на договора ­ от месец 1 ­до месец 12 от екипа за изпълнение на проекта. Етапите на дейността, касаещи външни услуги за изработване на печатни материали (табела (плакат), стикери), са следните: 1. Избор на изпълнител за извършване на услугата (1-ви месец); 2. Изпълнение на услугата (2-ри месец)., Contracted Amount: 310.00 , Reported Amount: 87.50

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: POLYMETA C Ltd., Contracted Amount*: 8 200.00 , Reported Amount**: 10 250.00
  • Contractor: EUROMARKET-BRD, Contracted Amount*: 16 480.00 , Reported Amount**: 20 600.00
  • Contractor: SKUTARION, Contracted Amount*: 129 656.00 , Reported Amount**: 162 070.00
  • Contractor: "KONTRAX-SMOLIAN" Ltd., Contracted Amount*: 4 860.00 , Reported Amount**: 6 075.00
  • Contractor: “Studio D Print” Ltd., Contracted Amount*: 70.00 , Reported Amount**: 87.50
  • Contractor: CHECHOSAN, Contracted Amount*: 14 319.87 , Reported Amount**: 17 899.84
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.25 , Reached amount: 2.25
Indicator 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 174.96 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.09 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 249 992.84 BGN
Grant 199 994.29 BGN
Self amount 49 998.55 BGN
Total actual amounts paid 199 636.98 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на материали за производство: - листова ламарина 3520 кг - прахова боя 64 кг - електронни компоненти - 16 бр. комплекти - крепежни елементи - 16 бр. комплекти , Estimated Amount: 17 936.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на оборудване за изготвяне на технологични чертежи: ПРЕНОСИМ КОМПЮТЪР (ЛАПТОП) - 1 брой; ЛАЗЕРНО МНОГОФУНКЦИОНАЛНО УСТРОЙСТВО (ПРИНТЕР) - 1 брой; , Estimated Amount: 12 532.40
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за прахово боядисване , Estimated Amount: 162 079.90
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за прахово боядисване
    Contractor: SKUTARION
    Contract total funded value: 129 656.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производствено оборудване по обособени позиции: ОП 1: Абкант - 1 брой; ОП 2: Система за монтаж - 1 брой; ОП 3: Линия за прахово боядисване - 1 брой, Estimated Amount: 192 974.90
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Абкант - 1 брой
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 8 200.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Система за монтаж - 1 брой
    Contractor: EUROMARKET-BRD
    Contract total funded value: 16 480.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Линия за прахово боядисване - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Изпълнение на материали за визуализация по проекта, Estimated Amount: 310.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN