Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.001-0038-C01
Project Name Home and family for each child from Dupnitsa Municipality
Beneficiary 000261630 DUPNITSA MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 29.12.2017
Start Date 29.12.2017
End Date 15.10.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Дупница, гр.Дупница

Description

Brief description
Община Дупница като конкретен бенефициент по Оперативна програма "Региони в растеж"  с финансовата подкрепа на ЕС и държавния бюджет на Република България ще изгради нов Център за настаняване от семеен тип за деца с 12 места за настаняване  /ЦНСТ/. С изграждането на този център, ще се осигури подходяща и ефективна социална инфраструктура, допринасяща за предоставяне на нов вид резидентна услуга в общността, съгласно Картата на резидентните услуги. Функционирането на такъв център ще осигури социално включване и равен достъп до услуги на децата, настанени към момента в домове, включително и за децата с увреждания. Проектът ще подкрепи осигуряването на инфраструктура за резидентна услуга в общността за деца, съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги. Проектът ще подкрепи изграждането на един нов обект на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация, като ще бъде изграден един обект - Център за настаняване от семеен тип. Центъра за настаняване от семеен тип, ще бъде изграден чрез ново строителство. След получаване на всички разрешителни за ползване и въвеждане в експлоатация на центъра, съгласно Закона за устройство на територията, ЦНСТ ще бъде оборудван и обзаведен. С оглед гарантиране на съответствието с функционалните изисквания и насоките за изграждане на нова инфраструктура - ЦНСТ, същият в процес на реализация на дейностите ще получи писмо за подкрепа от Министерство на труда и социалната политика. По този начин ще бъде изградена нова инфраструктура за социална услуга в общността от резидентен тип за деца на територията на Община Дупница.
Activities
  • Activity: Проектиране, СМР и авторски надзар за изграждане на нов Център за настаняване от семеен тип за деца с капацитет 12 места в Община Дупница.: Тази дейност се явява основна при изпълнение на проекта и включва проектиране, СМР и авторски надзор за изграждане на ЦНСТ за деца на територията на Община Дупница /инженеринг/. Новото строителство на ЦНСТ се налага, тъй като в рамките на общината няма материална база, която да може с по-малко средства от тези, необходими за ново строителство, да се ремонтира, преустрои и/или реконструира, по начин, че да е подходяща и да отговаря на функционалните изисквания за услугата. Теренът върху които ще бъде изграден центърът е общинска собственост и съгласно Решение на ОбС Дупница № 107/14.07.2017 г. ще бъде предоставен за целите на проекта. За обекта на интервенция ще бъде изготвен работен/технически проект, одобрен съгл. ЗУТ, Наредба № 4/21.05.2001 г. и действащата нормативна уредба, придружен от подробни КС по приложимите части и подробна КСС по видове СМР в пълно съответствие с КС на проектантите. Техническата документация ще отговаря на функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата за съответната социална услуга, като вече изграденото ЦНСТ ще бъде част от урбанизираната територия на място и в синхрон с градоустройствената политика на Община Дупница. Проектирането ще включва мерки за достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Местоположението на сградния фонд е съгласувано от МТСП с писмо за подкрепа за терена върху които ще бъде изграден ЦНСТ с изх. № 08-1689/17.07.2017 г. Предвиденият за изграждане ЦНСТ е в жилищен район на град Дупница, като в съседство няма промишлени зони и зони с прекалено интензивно движение и шумови натоварвания. Предвидената сграда е отделна и самостоятелно обособена в УПИ. За предвидения ЦНСТ има осигурена транспортна инфраструктура – обособена улична мрежа и тротоари за пешеходци, близост до спирка на обществен транспорт (по ОПРР 2014-2020 Община Дупница изпълнява проект “Интегриран градски транспорт на град Дупница”, част от чийто дейности е Изграждане на 13 автобусни спирки за новата автобусна линия № 5 , където попада и предвиденото ЦНСТ). За ЦНСТ е осигурена здравна инфраструктура - близост до място за оказване на доболнична медицинска помощ - Спешен център Дупница е на отстояние 900 метра от предвиденото ЦНСТ. За ЦНСТ е осигурена образователна инфраструктура - в близост се намират две училища,, както и три детски градини. За ЦНСТ е осигурен достъп до социални услуги: близост до социални услуги - консултативни услуги - в непосредствена близост се намира Семеен център, предоставящ социални и консултативни услуги, както и ЦНСТ за деца с увреждания. За него е осигурена базисна обществена инфраструктура: магазини, поща, читалище и др. На отстояние 1,2 км е ситуиран един от най-големите жилищни квартали в община Дупница - ж.к. Бистрица, където има магазини, поща, читалище и т.н. Част от тази дейност е и авторски надзор на обекта, съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ. Предвиденият за обекта авторски надзор, ще бъде осъществен от проектантите и ще включва следните дейности: -Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; -Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; -Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; -Присъствие при съставяне и подписване на протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г.; -Извършване на допустими от закона промени в проекта-когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; -Участия в комисии и съставяне на протоколи. , Contracted Amount: 292 000.00 , Reported Amount: 353 736.01
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността ще бъде изпълнена на няколко етапа като Община Дупница ще сключи договор с избран изпълнители за осъществяването на тази дейност. Изборът на изпълнител ще се осъществи след прилагането на Закона за обществени поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Оборудването и обзавеждането ще осигуряват безопасна и сигурна среда за децата, като няма да има детайли с остри ръбове. Мебелировката ще осигурява домашен уют и комфорт и ще позволява личните вещи на децата да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите в шкафове за книги, играчки и др. Разположението на мебелите в помещенията ще позволява лесното преминаване на деца със затруднена мобилност през всички помещения, ползвани от тях. Също така мебелите ще бъдат съобразени с функцията на помещенията и с възрастовата група на децата, които ще ги ползват няма да бъдат доставяни мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събирането на прах и създават риск от алергии за потребителите на социалната услуга. За всички деца ще бъдат закупени легла с ортопедични матраци, като две от тях ще бъдат високи. Столовете за хранене ще позволяват сигурност и стабилност на деца, които имат нужда от непрестанно поддържане. Избраният доставчик на оборудването и обзавеждане ще постави на доставеното обзавеждане и оборудване информационни стикери съдържащи: - Емблема на ЕС; - Упоменаване на ЕС; - Наименование на съфинансиращия фонд; - Общото лого на програмен период 2014-2020 г., в съответствие с наименованието на финансиращата програма; - Номера на договора за безвъзмездна помощ. Изработката им ще бъде съобразна с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, като същите ще бъдат част от техническата спецификация при провеждане на тръжната процедура. Всяко дете ще разполага със самостоятелно легло, гардероб и нощно шкафче за лични вещи. Стаите за децата ще бъдат обзаведени с бюра и работен стол. Кухнята ще бъде обзаведена с необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване, домакински електроуреди, съдове и прибори - хладилник с фризер, готварска печка, миялна машина, кухненски робот, аспиратор, тостер, микровълнова и др. Трапезария ще бъде обзаведена така, че всички деца да могат да се хранят едновременно. В дневната ще бъдат разположени библиотека, шкаф за играчки и ще може да се обособи и кът за игра, а обзавеждането ще бъде от мека мебел, маси и столове. Ще бъдат закупени подходящи маси и столове, удобна мека мебел за разговори и почивка. Трапезарията ще позволява храненето да се случва заедно с възпитателите и другите членове на персонала или доброволци. Ще бъдат закупени две перални машини и една комбинирана пералня със сушилня. Отоплението и температурният комфорт на центъра ще се извършва с 9 броя климатици с цел икономичност на ел. енергия и намаляване замърсяването на атмосферата. Подгряването на водата в центъра ще се извършва с 6 бойлери с различен обем. За нуждите на децата ще бъдат закупени 2 броя телевизори и 1бр. лаптоп. Дворното място ще бъде оборудвано с градински съоръжения - маса и столове за 24 лица, тенис-маса и басейн с метална рамка и помпа. , Contracted Amount: 29 167.00 , Reported Amount: 29 118.00
  • Activity: Информация и Комуникация на проект "Дом и семейство за всяко дете от Община Дупница": Дейността за информация и комуникация по проекта ще бъде осъществена съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. при договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще се осъществи с оглед осигуряване публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС. В процес на реализацията на този проект са предвидени редица комуникационни мерки -кратко описание на проекта на уеб-сайта на Община Дупница, включително на неговите цели и резултати, като ще се открои финансовата подкрепа на ЕС. Община Дупница ще приложи необходимите комуникационни мерки за да бъде информирана обществеността за финансирането от ЕС и съответно съфинансирането на проекта от страна на бюджета на Република България. По време на изпълнение на строителството Община Дупница ще постави билборд, а след приключване на строително - монтажните работи и въвеждане на експлоатация на ЦНСТ, Община Дупница ще постави постоянна табела на видимо за обществеността място. Общината ще организира и официална церемония за откриване на обекта - изграждането на ЦНСТ - Първа копка. Ще бъдат проведени и две публични събития - начална и заключителна пресконференция на които ще бъде поставен банер и разпространени брошури. На двете събития обществеността ще бъде запозната с целите и резултатите от реализацията на проекта., Contracted Amount: 3 240.00 , Reported Amount: 3 528.00
  • Activity: Осъществяване на строителен надзор съгласно Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и извършване на оценка на съответствието на проектната документация на обектите: Съгласно изискванията на българското законодателство провеждането на строителен надзор в рамките на дейности по строителство е съществен елемент. Дейността „строителен надзор“ включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно ще следят за качеството, както и използваните материали, така и на самата работа. Дейността ще се изпълнява паралелно с Дейност 1. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки и приложимите нормативни уредби. Дейността включва осъществяване на строителен надзор съгласно ЗУТ и извършване на оценка на съответствието на проектната документация за строителният обект на интервенция по проекта. Съгласно Закона за устройство на територията е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Откриване на строителната площадка и определяне на строителни линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Изготвяне на окончателен доклад и паспорт на обектите. Настоящата дейност включва и извършване на оценка на съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежа, обект на интервенция по проекта. Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на обектът и въвеждането на ЦНСТ в експлоатация. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности., Contracted Amount: 3 500.00 , Reported Amount: 2 220.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта ще включва: Ръководител на проекта; Координатор на проекта; Счетоводител на проекта; Екипът за управление ще бъде сформиран непосредствено след сключване на ДБФП и практическото му стартиране. Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по проекта, навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите и заложените резултати. Екипът ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели, за целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Осъществява текущ мониторинг, изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган, изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган, контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Изпълнението на дейността се основава на принципа „Добро управление на програми и проекти“, а целта е обезпечаване гладкото изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 6 558.14 , Reported Amount: 6 476.69

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Aneta, Contracted Amount*: 1 779.07 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DI EM AI DIVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 3 528.00 , Reported Amount**: 3 528.00
  • Contractor: Eli, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KET BUILDING CONSULT LTD, Contracted Amount*: 2 220.00 , Reported Amount**: 2 220.00
  • Contractor: Radostina, Contracted Amount*: 1 779.07 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MALDI8 Ltd, Contracted Amount*: 29 118.00 , Reported Amount**: 29 118.00
  • Contractor: KND-Consult Ltd, Contracted Amount*: 346 800.00 , Reported Amount**: 353 736.01
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 12.00

Financial Information

Total Project cost 349 720.08 BGN
Grant 349 720.08 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 349 464.74 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 17 340.00 0.00 17 340.00 КНД-КОНСУЛТ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 1 233.24 0.00 1 233.24 МАЛДИ8 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 1 678.56 0.00 1 678.56 МАЛДИ8 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 17 340.00 0.00 17 340.00 КНД-КОНСУЛТ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане на Център за настаняване на деца от семеен тип” по проект BG16RFOP001-5.001-0038 “Дом и семейство за всяко дете от Община Дупница”, изпълняван посредством Договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-5.001-0038 – СО1 по Оперативна програма “Региони в растеж”2014-2020, процедура на директно предоставяне BG16RFOP001-5.001”Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца” по две обособени позиции Обособена позиция 1: Доставка на обзавеждане Обособена позиция 2: Доставка на оборудване , Estimated Amount: 29 167.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1"Доставка на обзавеждане"
    Contractor: MALDI8 Ltd
    Contract total funded value: 12 332.40
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2"Доставка на оборудване
    Contractor: MALDI8 Ltd
    Contract total funded value: 16 785.60
Procedure 2 Subject to due process: Изпълнение на инженеринг за изграждане на ЦНСТ за деца , Estimated Amount: 292 000.00
  • Differentiated position 1: „Проектиране и изпълнение на строителство и упражняване на авторски надзор за изграждане на Център за настаняване от семеен тип за деца, по проект BG16RFOP001-5.001-0038 „Дом и семейство за всяко дете от Община Дупница”” по ОПРР 2014-2020
    Contractor: KND-Consult Ltd
    Contract total funded value: 346 800.00
Procedure 3 Subject to due process: Изпълнение на мерки по информация и публичност , Estimated Amount: 3 240.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1"Изработване на брошури"
    Contractor: DI EM AI DIVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 288.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2„Организиране на информационни и промоционални събития, поставяне на рекламно пано на билборд и табела, изработване на рол банер и разпространение на прессъобщения.”
    Contractor: DI EM AI DIVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 3 240.00
Procedure 4 Subject to due process: Осъществяване на строителен надзор съгласно Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и извършване на оценка на съответствието на проектната документация , Estimated Amount: 3 500.00
  • Differentiated position 1: „ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ОЦЕНКА НА СЪОТВЕТСТВИЕТО НА ПРОЕКТНАТА ДОКУМЕНТАЦИЯ И ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР СЪГЛАСНО ЗАКОНА ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА / ЗУТ / НА СТРОИТЕЛНИТЕ ДЕЙНОСТИ НА ЦЕНТЪР ЗА НАСТАНЯВАНЕ ОТ СЕМЕЕН ТИП ЗА ДЕЦА ПО ПРОЕКТ BG16RFOP001-5.001-0038 “Дом и семейство за всяко дете от Община Дупница”, изпълняван посредством Договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-5.001-0038 – СО1 по ОПРР 2014-2020
    Contractor: KET BUILDING CONSULT LTD
    Contract total funded value: 2 220.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN