Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.002-0161-C01
Project Name Network for active inclusion - ENTER - 3
Beneficiary 112511135 Crime Prevention Fund IGA
Funding ESF, YEI ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.04.2016
Start Date 01.05.2016
End Date 31.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42)

Description

Brief description
Обща цел на проекта е да се идентифицират и мотивират за активно поведение на пазара на труда младежи от 15 до 29 години на територията на област Пазарджик (общините Пазарджик, Пещера, Брацигово, Панагюрище и Септември), област Пловдив (община Пловдив) и София - област (общините Д.баня, Костенец, Ихтиман и Самоков). Специфичните цели на проекта са: Да се изгради пилотно мрежа от организации и институции, работещи за идентифициране и активиране на младежи от 15 до 29 година на територията на три области; 90 младежи от целевата група да се върнат в образователната система, да се регистрират в БТ, да получат професионална квалификация и да се включат в субсидирана или несубсидирана заетост. По проекта ще бъдат идентифицирани 120 младежи от трите области, като всички от тях ще преминат през 20 часов курс за индивидуална работа по метода „Баланс на компетентностите” и през специално адаптиран за проекта "Мотивационна програма ЕНТЕР" в рамките на 40 часа. 24 от включените по проекта младежи ще получат професионална квалификация по професиите "Строител" и "Социален работник" (като 12-те получили квалификация за социален работник ще преминат и обучение по дигитална ключова компетентност). Същите 24 младежи ще бъдат наети в 4-ри от партньорските организации: 12-те социалните работници ще работят 6 месеца по модела "Активни социално трудови ментори" в подкрепа на процеса по идентификация и активиране във "Фонд за превенция на престъпността - ИГА", "Младежки клуб Рома - Столипиново 1996" и "Равен старт"; 12-те строители ще работят 6 месеца в "Билдингекспертконсулт" ЕООД. 66 от младежите ще бъдат насочени към връщане в образователната система, регистрация в структурите на АЗ, други форми на субсидирана или несубсидирана заетост. Информацията и публичността по проекта ще бъде осигурена чрез диплени, плакати, информационни табели, страница на проекта в сайта на кандидата iga-bg.org, профил на проекта във Фейсбук и две събития при стартиране и приключване на проектните дейности.
Activities
  • Activity: "Идентифициране на икономически неактивни младежи" : Дейността ще се базира на методиките и инструментите, разработени по проект „EНТЕР – 2 - развитие на модела за социално включване на бивши затворници” BG051PO001-5.1.01-0107-C0001; проект „Училище за амбиции“ BG051PO001-4.1.06-003; метода „Баланс на компетентностите” – комплексен, иновативен, международно признат метод за избор на кариера и увеличаване пригодността за заетост и специално разработената за проекта "Методология за идентифициране на икономически неактивни младежи" (приложение към формуляра). Съгласно тези разработки процеса по идентифициране ще се реализира в 2-ве основни направления: ИДЕНТИФИЦИРАНЕ и АКТИВИРАНЕ. - ИДЕНТИФИЦИРАНЕ: В рамките на този процес първо ще се извърши: = ИНСТИТУЦИОНАЛНО ИДЕНТИФИЦИРАНЕ на младежите от целевата група ще се осъществи чрез сключване на споразумения с релевантни институции от трите области, изпращане на писмени искания за предоставяне на информация и обработване на постъпилите отговори; = СКРИЙНИНГ НА ИДЕНТИФИЦИРАНИТЕ МЛАДЕЖИ - ще се реализира чрез изготвяне база данни на потенциалните участници; скрийнинг на всички младежи, включени в базата данни чрез телефонни обаждания и посещения на място; разпространение на рекламна информация; подаване на заявления за включване в проекта от страна на идентифицираните младежи; изготвяне на дълъг списък с идентифицираните младежи, които отговарят на всички условия за участие в проекта. - АКТИВИРАНЕ: В рамките на този процес първо ще се извърши: = ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ - ще бъдат раздадени диплени на потенциалните кандидат и и разлепени плакати на подходящи места; Ще бъдат организирани и проведени 6 срещи с институции и организации- по 2-ве във всяка област за изграждане на неформална мрежа за идентификация; ще се проведе информационна кампания чрез сайта на организацията и създаване на профил във Фейсбук; Ще бъде изработен и пуснат в местните кабелни телевизии на трите области 30 секунден видеоклип; = ИНДИВИДУАЛНА РАБОТА ЗА АКТИВИРАНЕ - Ще се реализира чрез провеждане на курс за индивидуална работа по метода „Баланс на компетентностите”, който включва: + Въвеждаща фаза с обща продължителност - 3 часа. Включва: информиране и сключване на писмено споразумение (1 часа); Интервю „лице в лице“- Начално интервю (2 часа); + Фаза на проучване с обща продължителност - 8 часа. Включва: Персонално изследване – структуриран въпросник за самооценка (2 часа); Процедури на тестване. Мотивационен и Кариерен тест (3 часа); Интерактивно индивидуално консултиране (3 часа); + Фаза на синтез и развитие с обща продължителност - 5 часа. Включва: Анализ на получените резултати и изготвяне на синтезиран компетентен доклад (2 часа); Финално интервю „лице в лице“ и индивидуално консултиране (3 часа); + Последващи действия с обща продължителност - 4 часа. Включва: Получаване сертификат при завършване на курса и допълнителна подкрепа при осъществяване на връзки с работодатели. Консултантът насочва, подпомага, препоръчва и асистира участника при наемане на работа, включване в образование и/ли професионално обучение. (2 часа); Две индивидуални срещи с всеки участник (след 3 месеца и след 6 месеца) чрез попълване на стандартизиран въпросник за проследяване и оценка на напредъка (2 часа). = НАСОЧВАНЕ В "ПЪТЕКА" НА АКТИВИРАНЕ - В рамките на „Баланс на компетентностите” на участниците се изготвя индивидуален план за действие, който включва: индивидуален профил за определяне на потребностите при избор на кариера и реализация на пазара на труда; консултации по професионално ориентиране; проведени консултации - психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда; насочване към образователни институции за продължаване на образованието или насочване към включване в професионално обучение; насочване към активно търсене на работа и подпомагане на регистрацията в Дирекция Бюро по труда; подкрепа при осъществяване на връзки с работодатели и подпомагане при наемане на работа., Contracted Amount: 58 650.10 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: "Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа": В рамките на тази дейност ще се разработи и адаптира към нуждите на целевата група "Мотивационна програма ЕНТЕР", на базата на "Мотивационна програма" продукт по проект „EНТЕР – 2 - развитие на модела за социално включване на бивши затворници” BG051PO001-5.1.01-0107-C00011, реализиран от кандидата. Целта на обучението ще бъде да се мотивират и насочат лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, към придобиване на професионална квалификация и евентуално включване в заетост. Най-общо сесиите на програмата ще съдържат: - Първа сесия - Поставяне началото на мотивационния тренинг- запознаване с участниците, представяне на програмата, изясняване на целите и начина на работа; - Втора сесия - Изграждане на реалистична представа за бъдещето – споделяне на евентуални трудности при търсене на работа и начини за справяне с тях и подготвяне на автобиография – придобиване на умения за и изготвяне на собствена автобиография; - Трета сесия - Участниците да придобият знания и умения по отношение разкриване на скритите възможности за работа. Запознаване с правила за добро себе представяне; - Четвърта сесия - Запознаване с основни правила за успешно провеждане на телефонен разговор с потенциален работодател. Формиране на умения за водене на телефонен разговор чрез участие в симулативни игри по роли; - Пета сесия - Придобиване на теоретични познания за правилата, които трябва да се съблюдават с цел успешно представяне пред работодател по време на интервю за работа. Запознаване с различни езикови техники за справяне със съпротивите на потенциалния работодател по време на „провокативно” интервю за работа; - Шеста сесия - Трениране на практически умения за добро себепредставяне по време на интервю за работа, чрез използване на обратна връзка от заснет видеоматериал на симулативни ситуации; - Седма сесия - Запознаване с основни документи и формуляри при търсене на работа, както и подпомагане на участниците в подготовката на собствения пакет от документи за работа; - Осма сесия - Интегриране на придобитите теоретични познания и практически опитности по време на участието в мотивационната програма; Предоставяне на обратна връзка от страна на водещите на мотивационната програма на участниците в нея и постигнатите от тях резултати; Празнуване на успешното завършване на програмата. Мотивационната програма ще се реализира в Пазарджик, Пловдив и Долна баня в рамките на 10 програми Х 12 участника. Програмата ще се прилага в рамките на 40 учебни часа и 8 сесии. В Пазарджик ще се реализират 8 програми, в Пловдив 2 програми и в Долна баня една програма. Програмите ще се водят от обучители приложни дейности. На всеки обучаем ще се даде флаш памет, за запис на материалите. Ще бъде закупена техника, основно за кандидата, която ще бъде използвана за реализацията на мотивационната програма. Обосновката за закупуване на тази техника се базира на следните аргументи: - повишаване възможностите и капацитета на кандидата и неговите партньори в реализацията на дейността и целия проект; - създаване на солидна база на изгражданата Мрежа за активно включване - трите организации, реализиращи програмата, работят основно с младежи и лица от целевите групи и ще използват активно техниката и след приключване на проекта; - в различни европейски изследвания и проекти е доказано, че младежите от целевата група в тази възраст проявяват значително по голяма активност, когато се използват нови технологии и нещата се представят електронно; - Кандидата (Фонд за превенция на престъпността ИГА) е натрупал значителен опит в работата с целевата група и чрез предоставяне на 5 социални услуги на територията на областите Пазарджик и Пловдив ще развие устойчивост на изгражданата мрежа при активно използване на закупената техника., Contracted Amount: 40 727.04 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: "Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация" : В рамките на дейността ще се извършат 2-ве обучения за придобиване на професионална квалификация. Те ще се извършат в Пазарджик от сдружение "Център за обучение и услуги". Всички обучение ще се провеждат в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) от правоспособни обучаващи, чийто CVs са приложени към формуляра. В обученията ще бъдат насочени младежи от целевата група, преминали индивидуалния курс по Дейност 1 и мотивационната програма по Дейност 2, които отговарят на съответните изисквания за входящо ниво. Обучението по професия "Социален работник", специалност "Социални услуги на деца и семейства в риск" ще бъде базирано освен на съответния учебен план, така и на "Програма за квалификация в активен социално-трудов менторинг – АСТМ", разработена в рамките на проект „EНТЕР – 2 - развитие на модела за социално включване на бивши затворници” BG051PO001-5.1.01-0107-C0001. Целта на обучението ще бъде завършилите квалификацията да бъдат назначени във "Фонд за превенция на престъпността ИГА" за 6 месеца на субсидирана заетост, като придобитите умения използват като ментори в работата с младежите от целевата група. Поради това стартирането на професионалната квалификация е предвидено да бъде през 3-ият месе на проекта. Обучението ще продължи 86 дни. За обучението по професия "Социален работник": 1. Наименование на обучаващата организация: Сдружение "Център за обучение и услуги"; 2. Номер на лицензията от НАПОО: 200712426 от 18-04.2007 година 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: професията "Социален работник" - КОД 762020, специалност "Социални услуги на деца и семейства в риск", КОД 7620201 - III-та степен на професионална квалификация; 4. Хорариум на обучението: 600 уч.часа 4.1. Теория: 240 уч.часа 4.2. Практика: 360 уч.часа 5. Брой на обучаваните лица: 12 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверението за професионално обучение за придобиване на квалификация по част от професията Обучението по професия "Строител", специалност "Зидария" ще бъде базирано на съответния учебен план. Целта на обучението ще бъде завършилите квалификацията да бъдат назначени в "БИЛДИНГЕКСПЕРТКОНСУЛТ" ЕООД за 6 месеца на субсидирана заетост. Обучението ще продължи 95 дни. За обучението по професия "Строител": 1. Наименование на обучаващата организация: Сдружение "Център за обучение и услуги"; 2. Номер на лицензията от НАПОО: 200712426 от 18-04.2007 година 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: професията "Строител" - код КОД 582030, специалност "Зидария" КОД 5820304 - II-ра степен на професионална квалификация; 4. Хорариум на обучението: 670 уч.часа 4.1. Теория: 315 уч.часа 4.2. Практика: 355 уч.часа 5. Брой на обучаваните лица: 12 6. Документ доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация с придобиване на II-ра степен на професионална квалификация., Contracted Amount: 61 938.65 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: "Предоставяне на обучения за ключови компетентности в областта дигитална компетентност": В рамките на дейността ще се извърши обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" на 12-те младежи, придобили квалификация по част от професията "Социален работник" - Дейност 3 от проекта. Обученията ще се реализират в Пазарджик от сдружение "Център за обучение и услуги". Целта на обучението е придобиване на познания по дигитална компетентност. Обучаващата организация ще извърши входящ тест за определяне на нивото. Обучението ще продължи 9 дни. За обучението по ключови компетентности по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност": 1. Наименование на обучаващата организация: Сдружение "Център за обучение и услуги"; 2. Хорариум на обучението: 60 уч.часа Х 45 минути 2.1. Теория: 30 уч.часа Х 45 минути 2.2. Практика: 30 уч.часа Х 45 минути 3. Брой на обучаваните лица: 12 4. Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат за обучение по ключови компетентности., Contracted Amount: 4 120.20 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: "Наемане на лица от целевата група" : В рамките на дейността ще бъдат наети на трудов договор за 6 месеца 24 младежи, успешно преминали през индивидуалния курс по Дейност 1, мотивационната програма по Дейност 2, обучението за професионална квалификация по Дейност 3 и обучението по ключови компетентности по Дейност 4 (само за наетите като социални работници). Успешно придобилите квалификация по част от професията "Социален работник" ще бъдат назначени във "Фонд за превенция на престъпността ИГА" - 9 младежи, в сдружение "Младежки клуб - РОМА - Столипиново 1996" - двама младежи и в сдружение "Равен старт" - един младеж. На всеки новоназначен ще бъде изготвена длъжностна характеристика, която ще се основава на ролята на АСТМ - активен социално-трудов ментор - разработена по проект „EНТЕР – 2 - развитие на модела за социално включване на бивши затворници” BG051PO001-5.1.01-0107-C00011 от кандидата. Дейността на АСТМ ще бъде насочена да подпомага процеса по идентифициране и активиране на младежите от целевата в съответните региони. АСТМ ще бъдат в постоянна връзка с функционалните експерти и консултантите, работещи по Дейност 1 и обучителите на мотивационната програма по Дейност 2. Успешно придобилите квалификация по професията "Строител" ще бъдат назначени във "БИЛДИНГЕКСПЕРТКОНСУЛТ" ЕООД. Те ще бъдат подпомагани от функционалните експерти на кандидата и от АСТМ при работата във фирмата. , Contracted Amount: 95 730.48 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: "Информиране и публичност" : Дейността е изцяло съобразена с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020” и включва следните елементи: - информационно събитие за началото на проекта. По време на събитието ще се презентира проекта и неговите дейности. - информационно събитие за края на проекта. По време на събитието ще се представят постигнатите резултати по проекта; - информационна диплена за представяне на проекта сред целевите групи и обществеността; - рекламен плакат на проекта; - информационни табели за поставяне на местата, където ще се провеждат проектните дейности; - ще бъде изработен и излъчен в местна телевизия рекламен ТВ клип на проекта; - за проекта ще се поддържа постоянна информация в страницата на Кандидата – www.iga-bg.org Дейността е насочена и да подпомогне процеса по идентификация и активиране на целевата група, мотивация и насочване насочване към образователни институции за продължаване на образованието или насочване към включване в професионално обучение; насочване към активно търсене на работа и подпомагане на регистрацията в Дирекция Бюро по труда; подкрепа при осъществяване на връзки с работодатели и подпомагане при наемане на работа., Contracted Amount: 2 928.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: "Организация и управление на проекта": Управлението на проекта ще се реализира на две нива. - Първото ниво на управление на проекта ще бъде реализирано от неговия екип. Непосредствено след подписване на договора, ще бъде сформиран екип на проекта, който ще включва Ръководител, Координатор и Счетоводител (с вменена финансова отговорност) - всички от кандидатстващата организация. - Второто ниво на управление ще се реализира чрез създаване на Проектен съвет, в който се включва екипа на проекта и ръководителите на всички партньорски организации - 5 на брой. Дейността ще се реализира по следния начин: - първоначалното планиране на реализацията на дейностите по проекта - в самото начало ще се проведе основна работна среща на екипа по реализация на проекта и Проектния съвет. На срещата ще се изготви подробен план-график за изпълнение и план за изразходване на средствата по проекта. На срещата ще бъде изготвен и актуален график на тръжните процедури. По време на екипната среща ще се подготви и първоначалното разпределение на задачите и отговорностите за изпълнение на проекта между екипа за организация и управление на проекта; - текущо управление и мониториране на проектните дейности – ще се реализира от екипа за управление през целия период на проекта; - текущи срещи на Проектния съвет - те ще се провеждат на 2-ва месеца в Пазарджик. По време на срещите ще се координира реализацията на дейностите и ще се решават своевременно възникналите проблеми. - изготвяне на тръжни документи и провеждане на тръжните процедури - в рамките на дейността ще се организират и проведат тръжните процедури за избор на доставчици по предварително заложените, необходими за реализацията на дейностите, външни услуги;, Contracted Amount: 29 242.20 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Association "Equal start", Contracted Amount*: 14 631.74 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Training and services center, Contracted Amount*: 31 858.85 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: BUILDINGEXPERTCONSULT LTD, Contracted Amount*: 59 898.40 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: "YOUTH CLUB ROMA - Stolipinovo 1966", Contracted Amount*: 18 931.48 , Reported Amount: 0.00
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Inactive participants not in education or training who are in education/training, gaining a qualification, or are in employment, including self-employment, upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Inactive up to 29 years of age not in education or training, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 120.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 293 336.67 BGN
Grant 293 336.67 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 91.89 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN