Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0230-C02
Project Name Successful development of Abiela in natural cosmetics production and market realization
Beneficiary 204810740 "Abiella" Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.06.2019
Start Date 13.06.2019
End Date 05.05.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Казанлък, гр.Казанлък

Description

Brief description
Основнатa цел на проекта е да се насърчи осъществяването на предприемаческата идея на новостартиралото предприятие "Абиела" за производство и пазарна реализация на козметични продукти от натурален произход. Специфичните цели адресират отделни параметри, чрез които ще се създадат предпоставките за успешното развитие на фирмата - осигуряване на материален и човешки ресурс, осигуряване на основния канал за продажба, определяне на целенасочени маркетингови действия, популяризиране на бранда, стартиране на машинно производство и активни продажби.
Реализацията на проекта е насочена към удовлетворяване на основната ни потребност от подходящи човешки и материални ресурси,  целенасочено организиране на дейността, изграждане на бранда, популяризирането и маркетирането му на пазара на натурална козметика.
Проектът обхваща две дейности: реализиране на пазара на предприемаческа идея и визуализация на проекта. В рамките на първата ще бъдат назначени хората от екипа, ще бъдат закупени машини за производство, разфасовка и кашониране, ще наемем помещение и ще закупим материали за производство, ще бъдат разработени сайтът на фирмата и маркетингов план, ще бъде организирано наше участие в събития в областта на козметиката. През втората дейност ще осигуриме надлежна визуализация чрез стикер, плакат, брошури и информация на новосъздадения сайт.
В резултат от изпълнението на проекта ще започнем производството на висококачествени козметични продукти на основата на натурални съставки и ще дадем заявка за сериозно участие в сектора на натуралната и био козметика в България. Ще създадем добре сработен екип и добре изградено и фукциониращо производство. Ще привлечем първоначалната си клиентска база. Благодарение на посоченото ще имаме възможност да генерираме приходи и да изпълним бизнес плана си, да осигурим устойчива заетост най-малко на 3 лица във фирмата ни след края на проекта и да продължим да се развиваме и утвърждаваме в бранша както на българския, така и на международния пазар.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческа идея ( дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 лица, вкл. предприемача, закупуване на ДМА - 4 бр., осигуряване на работно помещение и материали за производство на продуктите, реализиране на външни услуги за създаване на сайт с онлайн магазин и разработване на маркетингов план, участие в събития): Чрез изпълнението на дейността на първо място ще си осигурим необходимите материалните ресурси, за да произвеждаме козметични продукти от натурални съставки. Предвиждаме да закупим следното оборудване: - Производствена линия за козметика; - Поточна линия за разфасоване на бяла козметика (кремове); - Поточна линия за разфасоване на шампоани и течни козметики; - Линия за кашониране на козметика. На входа на производствената линия ще има отделни съдове за смесване на съставките в течна и в маслена форма, след което в трети съд ще се случва хомогенизирането на съставките и получаването на крайния продукт. След това продукцията ще отлежава в специално обособени съдове в линията, завършващи с кранове, които чрез шнек помпа ще могат да изливат продукцията в разфасовъчните машини. Закупуването на тази машина ще ни позволи да произвеждаме желания от нас асортимент. В поточните линии за разфасоване съответният вид козметика се пълни автоматично в контейнери според зададените дозировки, поставя се капачка и после преминава до станция за поставяне на термосвиваем етикет. След това монтиран принтер отпечатва срока на годност и партиден номер на продукта върху капачката. Различната консистенция -кремообразна или течна, пенлива е специфична и според това има отделни линии за разфасоване на кремове и на шампоани, каквито са необходими за нашата дейност. Чрез линията за кашониране готовите продукти се поставят върху тарелки и се запечатват в стекове. Това е изключително необходимо с оглед желанието ни да осъществяваме износ. Закупуването на описаното оборудване ще ни даде възможност да произвеждаме машинно и самостоятелно да затворим производствения цикъл от създаването на продукта, през пълненето му в контейнери, до пакетирането му. Към момента не разполагаме с оборудване за производство. Първите ни продадени продукти са в малки количества и произведени на ръка. На второ място, ще наемем необходимия за дейността ни квалифициран персонал. Освен предприемача, който ще изпълнява в проекта длъжността Ръководител производство, предвиждаме да наемем и хора на следните позиции: - Началник цех; - Лаборант; - Машинен оператор - 2 бр. Всяка от посочените позиции е ключова за успешната пазарна реализация на предприемаческата идея. Ръководител производство ще осъществява цялостна организация и координация на производствената дейност, а началник цех ще извършва оперативно ръководство на производството. Наличието на лаборант е необходимо, за да постигаме високото качество и безопасността на продуктите ни. Те зависят именно от доброто познаване на състава и свойствата на влаганите суровини и материали, както и от упражнявания контрол над тях и над готовата продукция. Необходимото за дейността на лаборанта оборудване ще закупим със собствени средства. Машинните оператори са ни необходими, за да управляват машините. За осъществяване на фирмената дейност предвиждаме да наемем помещение, в което да се осъществява производството ни. Там ще бъдат позиционирани закупуваните по проекта машини и наетите хора. Производството ни е свързано с влагането на големи количества суровини и материали. Затова възнамеряваме да използваме част от финансирането за закупуване на натурални екстракти, които ще влагаме в произвежданите от нас продукти и друга част за материали за опаковане на продукцията ни в търговски вид. В рамките на проекта ще създадем сайт с асоцииран към него електронен магазин. Тъй като предлагането чрез онлайн магазин е основният планиран от нас канал за предлагане на продуктите ни на българския пазар, посоченото е необходимо за реализиране на нашия бизнес модел. За да осигурим правилното пазарно позициониране на продуктите си и да достигнем до голям брой клиенти, планираме да възложим на външна фирма разработване на маркетингов план, който да очертае основните действия в тази посока. За да популяризираме продуктите си на пазара, планираме участие в събитие/я в страната или чужбина, където да представим дейността и продуктите си. , Contracted Amount: 249 100.00 , Reported Amount: 237 988.66
  • Activity: Визуализация на проекта: Дейността за визуализация има за цел да информира обществеността за целите и резултатите, предвидени по проекта, за начините и източниците на неговото финансиране. Проектът ни е свързан с реализирането на пазара на предприемаческа идея за производство на козметика от натурални продукти. От тази гледна точка, визуализацията на проекта ще допринесе за разпространяване на информацията за възможностите за развитие, които проектите, финансирани от ЕС, предоставят на стартиращите организации, като финансират всички необходими за една нова компания разходи - от заплати до оборудване и популяризиране чрез сайт и участие в събития. Разпространението на резултатите чрез различни средства за осигуряване на публичност ще даде по-широк отзвук на проекти, свързани с насърчаването на предприемачеството. Етапите, през които ще премине осъществяването на дейността, са следните: 1. Визуализация чрез сайта на фирмата На сайта на фирмата, който ще бъде създаден по проекта, ще бъдат публикувани текущо новини за изпълнението на проекта. На самия сайт ще има обозначение, че същият е създаден с финансиране от ЕФРР чрез ОП "Иновации и конкурентоспособност". По този начин всички наши клиенти и партньори, потенциални такива и широката общественост ще имат възможност да се информират за проекта и полученото финансиране. На сайта ще бъде създадена финална публикация в края на проекта, която ще отразява изпълнените дейности, постигнатите цели и резултати. 2. Визуализация на документацията по проекта. Всички документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъдат надлежно визуализирани в съответствие с изискванията на програмата. Те ще притежават знамето на ЕС, общото лого за програмен период 2014-2020 и текст, обозначаващ финансовата подкрепа на ЕС. Договорите с изпълнителите по проекта също ще бъдат визуализирани по надлежния начин. Така всички служители и доставчици ще могат да се запознаят с проекта. 3. Изработване на основни средства за визуализация в производственото помещение на "Абиела" В наетото по проекта помещение ще бъде поставен плакат, съдържащ всички изискуеми реквизити, указващи, че фирмата изпълнява проект, финансиран от ЕС по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност". Плакатът ще бъде поставен на видно за всички място, така че всички посещаващи компанията ни клиенти и партньори да могат да се запознаят с проекта. Оборудването, което ще закупим по проекта, също ще бъде визуализирано. Ще му се поставят стикери, показващи, че е закупено с финансовата подкрепа на ЕС. Всички служители ще бъдат информирани за изпълнението на настоящия проект, като това ще доведе до разпространяване на информацията сред местната общественост. В тази връзка предвиждаме осигуряването на 4 бр. стикери за оборудване и 1 бр. плакат. 4. Изработване на брошури Във връзка с предвиденото участие в събития в страната или чужбина, предвиждаме да издадем 250 бр. брошури с информация за проекта, които да разпространяваме на рамките на събитията., Contracted Amount: 900.00 , Reported Amount: 900.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BINS ENGINEERING LTD, Contracted Amount*: 101 680.00 , Reported Amount**: 127 100.00
  • Contractor: KIDABYTE LTD., Contracted Amount*: 7 920.00 , Reported Amount**: 9 900.00
  • Contractor: IV SCHE, Contracted Amount*: 6 240.00 , Reported Amount**: 7 800.00
  • Contractor: BG OILS, Contracted Amount*: 19 992.00 , Reported Amount**: 24 990.00
  • Contractor: HELICON Kazanlak, Contracted Amount*: 720.00 , Reported Amount**: 900.00
  • Contractor: "INDUSTRIAL PLANTS" Ltd, Contracted Amount*: 14 400.00 , Reported Amount**: 18 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.50 , Reached amount: 2.50
Indicator 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 290.85 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 23.44 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 250 000.00 BGN
Grant 200 000.00 BGN
Self amount 50 000.00 BGN
Total actual amounts paid 191 110.92 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация, Estimated Amount: 900.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали и суровини, Estimated Amount: 25 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на оборудване за производство, разфасоване и кашониране на козметика: - Производствена линия за козметика - 1 бр. - Поточна линия за разфасоване на шампоани и течни козметики - 1 бр. - Поточна линия за разфасоване на бяла козметика - 1 бр. - Линия за кашониране на козметика - 1 бр., Estimated Amount: 127 100.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за производство, разфасоване и кашониране на козметика
    Contractor: BINS ENGINEERING LTD
    Contract total funded value: 101 680.00
Procedure 4 Subject to due process: Наем на офис, Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Наем на офис
    Contractor: "INDUSTRIAL PLANTS" Ltd
    Contract total funded value: 14 400.00
Procedure 5 Subject to due process: Разработване на маркетингов план за пазарна реализация, Estimated Amount: 8 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Създаване на Интернет страница на кандидата, Estimated Amount: 10 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN