Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.002-0149-C01
Project Name Education and employment - Raven Consulting Group and Liebherr Bulgaria with care and responsibility for the future of young people
Beneficiary 175440930 Raven Consulting Group Ltd
Funding ESF, YEI ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.04.2016
Start Date 01.05.2016
End Date 01.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение, разработено от Кандидата „Рейвън Консултинг Груп“  и  Партньора Либхер Хаусгерете Марица ЕООД,   съответства в пълна степен  на приоритетите на ОП РЧР, процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-1.002 «АКТИВНИ» и инвестиционен приоритет 2 „Устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора, в частност тези, които не са ангажирани с трудова дейност, образование или обучение, включително младите хора, изложени на риск от социално изключване, и младите хора от маргинализирани общности, включително чрез прилагане на гаранция за младежта“. Проектът ще се реализира на територията на Южен централен район, област Пловдив и разходите ще се  финансират от ИМЗ.

Чрез  изпълнение на  допустимите дейности по схемата, проекта ще постигне основната си цел: идентифициране и мотивиране за активно поведение на пазара на труда на неактивни младежи от целевата група, с последващи дейности за включване в продължителна заетост, обучение или връщане в образование.  Тази цел е в пълно съответствие с основната цел на операцията  -  активиране и интеграция в заетост на младежи до от 15- до 29-годишна възраст вкл., които не са нито в образование или обучение, нито в заетост, вкл. не са регистрирани като безработни лица в АЗ.

Разработеният проект допълва мерки в подкрепа на младежката заетост, Националния план за действие по заетостта за съответната година и Националния план за изпълнение на Европейската гаранция за младежта

Основни дейности:
1.	Идентифициране на икономически неактивни младежи от 15 до 29 годишна възраст, включително и активирането  им
2.	Дейности за  избор изпълнители по реда на ПМС № 118/20.05.2014
3.	Провеждане на мотивационни обучения
4.	Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични за период до 6 месеца от Партньора.
5.	Дейности за организация и управление на проекта
6.	 Дейности по информиране и публичност

 В проекта са спазени всички хоризонтални принципи.
Activities
  • Activity: Дейности за идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: Идентифицирането е процес, с чиято помощ може да се осъществи контакт с неактивен младеж - поименно определяне на младеж, който не учи, не работи и не е регистриран като търсещ работа в дирекция „Бюро по труда” (ДБТ), заедно с адрес за осъществяване на контакт с него., както и достигане до младежи, които не работят, не учат и не са регистрирани в ДБТ, което практически представлява намирането и осъществяването на контакт с младеж от целевата група по процедурата В рамките на тази дейност ще се идентифицират икономически неактивните младежи от 15 - 29 год възраст вкл. Подробното описание на методологията по идентифицирането е направено в документ "Методология" Често младите хора трудно взимат решение за посоката, която искат да поемат в живота си, когато става въпрос за професионалното им развитие. Мнозина младежи не считат, че училището и образованието ще им дадат знанията, нужни за развитие и пълноценен живот. Затова го напускат. Други не смятат за нужно да натрупат стаж в съответното определено време за него по време на обучението си и в последствие не могат да намерят работа, изискваща натрупан работен опит. Заедно с това, редица фактори влияят върху липсата на желание за развитие и обучение на младите кадри: социалната среда, липсата на желание от страна на обучаващите кадри в системата на образованието, негативно влияние от връстници и други. Всички тези обстоятелства и тяхното негативно влияние върху младежите на възраст между 15 и 29 години се умножават многократно, когато те се родят и израснат с ценностите на малцинствените или изолирани от обществото групи в страната. В тези случаи те често нямат дори достъп до образование и възможност за пълноценно развитие и информация относно опциите си за успех в живота, за да могат да вземат най-доброто за себе си решение в това отношение. Много от тези млади хора прекарват огромна част от времето си в Интернет. По-голямата част от него - в разглеждане на развлекателни сайтове с български и чужд произход, статии и в социалните мрежи. В зависимост от нуждите на конкретните целеви групи предвиждаме: - Срещи с младежи от изолирани от обществото групи - представители на етнически малцинства и младежи от социални домове - Разработването на специална информационна платформа, която е насочена към икономически неактивните младежи, които имат завършено средно или висше образование, но не желаят да се ангажират с обучение за по-висока образователна степен и не работят. - Провеждане на рекламно - информационни кампании - Провеждане на трудови борси - Организиране на кариерен център за млади хора - Психологическо консултиране - изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите; психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда; - Насочване към образователни институции и структури на Министерството на образованието и науката на регионално и местно ниво за продължаване на образованието - Насочване към работодатели и по-специално осигуряване на субсидирана и несубсидирана заетост при партньора При работата си с идентифицираните неактивни младежи, експертите ще ги насърчават и подпомагат да изберат от някои от следните възможни „пътеки” за активиране: връщане в образователната система за продължаване на образованието, насочване към реализация на пазара на труда и насочване към регистрация в дирекция „Бюро по труда”. В дейността са включени като основни изпълнители трима ключови експерти. И тримата са със завършена образователно-квалификационна степен „магистър” по психология и с повече от 10 години стаж в провеждането на събития, участие в трудови борси и изложения, работа с млади хора, вкл и безработни лица. Двама от тях имат степен кариерен консултант. В заложените дейности е планирано да участват винаги двама от тримата, посочени в екипа. Това е планирано с цел ресурсно обезпечаване. Възнаграждението на предложените експерти е 19.32 лв/час. Дейността се изпълнява на територията на Южен централен район, област Пловдив., Contracted Amount: 38 890.96 , Reported Amount: 66 041.49
  • Activity: Провеждане на процедури за избор на изпълнители по реда на ПМС № 118/20.05.2014г. : В рамките на проекта ще се проведат шест процедури по избор на изпълнител: 1.Избор на доставчик за канцеларски материали и оборудване - за дейност 1 и дейност 5 Досегашния ни опит в избор на доставчици показва, че обикновено фирмите, които доставят такива материали, могат да доставят и оборудването (мултимедиен проектор и екран). Ето защо, с цел оптимизиране на процедурата, ще се търси 1 доставчик, който може да осигури доставката и на канцеларски материали, и на оборудване. 2. Избор на доставчик за информационни материали и изработването на ресурсни пакети - дейност 1, дейност 2 Информационните материали ще обезпечат събитията по дейност 1 - провеждането на информационни събития, провеждането на трудови борси и психологическото подпомагане Ресурсните пакети ще бъдат изготвени във връзка с провеждането на мотивационните обучения за безработни 3. Избор на доставчик за изработване на информационен портал - дейност 1 Ще бъде направено точно описание на търсените секции в информационния портал - с основни менюта и подменюта. Порталът трябва да е разработен така, че да има възможно проста функционалност за всеки тип потребител. 4 .Избор на доставчик за предоставяне на зали и хотелско настаняване - дейност 1, дейност 2 С цел оптимизация на процедурата и улесняване на експертите при извършване на дейността им, ще бъде избиран доставчик, който да предостави и хотелското настаняване, и залите. Мястото за провеждане на събитията и хотелското настаняване се планира да бъдат в една и съща сграда. 5. Избор на доставчик за дейности по информиране и публичност - дейност 6 В рамките на дейността ще бъде избран доставчик, който да осигури провеждането на пресконференции, информационни табла, банери и др, планирани за обезпечаване на дейност 6. Изпълнител на дейността е екипът за управление на проекта, Всички членове на екипа по управление на проекта имат над 5 години опит в организацията и провеждането на тръжни процедури в различни типове процедури. Дейността няма собствен бюджет, тя ще се финансира чрез възнагражденията на екипа по управление, които са ангажирани с нея., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Провеждане на мотивационни обучения : За постигане на основните цели при организиране и провеждане специализираното обучени – придобиването на нови знания и компетенции от страна на обучаемите - „Рейвън Консултинг Груп” ООД е разработил методология, при която се прилагат системният подход и методът на предварителното планиране, базирани на най-добрите практики в изпълнението на дейностите по обучения за възрастни. По този начин се постигат няколко основни цели: - Ефективна логистика за организиране - Спазване на срокове и графици - Подготвени качествени учебни материали според изискванията на ОП РЧР за информираност и публичност - Оптимално разпределение на обучителните дейности - Повишаване на мотивацията -Ефективно управление на образователния процес -Висока степен на удовлетвореност от равнището на обучение - Висока активност и желание за участие на обучаемите в хода на обучението Кандидатът ще подсигури организация, логистика и провеждане на 20 мотивационни обучения, както следва: 1. Обучение на тема „Мотивационни обучения за безработни от целевата група” - 100 човека, по 5 човека в група 2. Продължителност на всяко обучение: 5 дни, 40 учебни часа по 8 учебни часа на ден За всеки участник ще бъдат подготвени ресурсни пакети учебни материали, отговарящи на броя участници плюс два резервни броя, съдържащи: Химикал – 1бр. Папки - формат 21,5х 30,2х 0,3 см в сгънат вид Листа – А4, 90 г офсет, 10 листа в комплект Печатни издания на учебните материали - учебник 60 стр и учебна тетрадка 40 стр, пълноцветен печат, Практически задачи, казуси, тестове и др - по 1 бр от всеки вид Предоставените на хартиен носител или в електронна форма учебни материали ще отговарят на изискванията за публичност и информация. Изготвяне на присъствени листове, обратна връзка и сертификати. По време на учебните занимания на обучаваните ще се предоставят предварително подготвените регистрационни форми, в които те могат да попълнят своите данни и ежедневно да отбелязват присъствието си. В присъствените листове обучаваните отбелязват получаването на учебните материали. В края на обучението участниците ще попълват анкетни карти. Обучението ще се провежда в наета зала в гр Пловдив при осигурени: ▪ Екран ▪ Мултимедиен проектор; ▪ Лаптоп, свързан за работа с мултимедийния проектор; ▪ Флипчарт с маркери За изпълнението на дейност 3 е предвидено ползването на малки зали (до 10 човека), ето защо планираният бюджет за зала е 100 лв/ден Осигуряването на ресурсните пакети, хотелското настаняване и наем зали ще бъдат възложени на външни изпълнители. За изпълнение на дейността са предвидени трима експерт - обучители, като двама от тях ще са на разположение за целия срок за изпълнение на дейността., а единият е резервен с цел ресурсно обезпечаване. Всички експерт - обучители са с опитни, с дългогодишна практика в обученията на възрастни и с предишен опит по проекти за провеждане на обучения за безработни. Предвидени са 10 часа за подготовка на преподавателя преди всяко обучение. Възнаграждение - 19.32 лв/час Общ брой часове за експертите - 20 На участниците от целевата група ще бъдат дадени стипендии, както следва: 50 души, живеещи извън гр Пловдив - по 15 лв/ден 50 души, живеещи в гр Пловдив - по 10 лв/ден , Contracted Amount: 48 570.00 , Reported Amount: 70 403.77
  • Activity: Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 6 месеца по субсидирана и несубсидирана заетост: Партньорът Либхер България е едно от най-големите предприятия в Южен централен район, със стабилно нарастване на производството и непрекъснато увеличаване броя на персонала. Предстой пускането на нови производствени мощности и назначаването на нови служители. В тази връзка и изпълнение на дейността, Партньора по проекта ще назначи на трудови договори младежи от целевата група, както следва: 43 броя по субсидирана заетост на длъжности Монтажник изделия от пластмаса – НКПД 8219 2002 и Монтажник изделия от метал – НКПД 8219 2001 35 броя по несубсидирана заетост на длъжности Монтажник изделия от пластмаса – НКПД 8219 2002 и Монтажник изделия от метал – НКПД 8219 2001 , Contracted Amount: 149 302.02 , Reported Amount: 127 691.03
  • Activity: Управление на проекта: Проектното предложение предвижда екипът да се състои от общо 5 човека на следните позиции: 1. Ръководител от Кандидата- 1 бр 2. Координатор от Кандидата; - 1 бр 3. Координатор от Партньора - 1 бр 4. Счетоводител на проекта от Кандидата- 1 бр 5. Юрист по проекта от Кандидата - 1 бр Ангажиментите на всеки член от екипа по управление на проекта са подробно разписани в т. 9 Екип. CV-та на екипа по управление на проекта са приложени в системата, в т. 12. С балансираното участие на експерти от страна на двамата работодатели по проекта Водещата организация и Партньорът се стремят да осигурят висока мотивация на проектния екип по изпълнение на заложените проектни дейности. Членовете на проектния екип от страна на Рейвън и Либхер притежават широкообхватна експертиза по отношение както на управление и отчитане на проекти, така и специфични компетентности относно изискванията на ОП РЧР; на документацията за визуализиране и отчитане на проектни дейности и др. Разпределението на функциите между членовете на екипа и ясното дефиниране на каналите за вътрешноекипна комуникация ще гарантират постигане на заложените проектни индикатори и резултати. , Contracted Amount: 24 480.00 , Reported Amount: 28 955.33
  • Activity: Информиране и публичност: Дейности по информиране и публичност Методологията на проекта предвижда серия от взаимосвързани дейности за популяризиране на целите, основните дейности и очаквани резултати на проекта. Тези дейности ще бъдат изпълнени съгласно приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в чл. 2-10 от Регламент на Комисията № 1828/2006 и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 Дейностите включват: 1. Организиране и провеждане на 2 (две) пресконференции, в началото и в края на проекта, с цел постигане на информираност относно заложените и постигнатите резултати и ползи, свързани с изпълнението на проекта ; 2. Три публикации в електронни и печатни медии; 3. Две информационни табели, изработени в съответствие с графичните и текстовите изисквания на ОП „РЧР” 4. Изработка на информационно табло; 5. Актуални съобщения в секция Новини на сайта на бенефициента и партньора; 6. Детайлна вътрешна комуникация за всички служители и работници на Рейвън Консултинг и Либхер България; 7 . Обозначение с необходимите лога и реквизити на всички документи, създавани във връзка с изпълнение на проекта; 8. Всеки документ по проекта ще включва позоваване, сочещо, че оперативната програма, е съфинансирана от ИМЗ и ЕСФ на ЕС., Contracted Amount: 2 600.00 , Reported Amount: 2 600.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: LIEBHERR - HAUSGERAETE MARICA Ltd, Contracted Amount*: 149 302.02 , Reported Amount: 127 691.03
Contractors
  • Contractor: Silvia, Contracted Amount*: 1 440.00 , Reported Amount**: 1 429.00
  • Contractor: Edimit Export and Import Ltd, Contracted Amount*: 15 000.00 , Reported Amount**: 22 500.00
  • Contractor: Irina, Contracted Amount*: 2 859.36 , Reported Amount**: 7 128.35
  • Contractor: Livi Ltd, Contracted Amount*: 4 040.00 , Reported Amount**: 3 890.00
  • Contractor: Lubomir, Contracted Amount*: 3 240.00 , Reported Amount**: 2 834.69
  • Contractor: RAKURS SD, Contracted Amount*: 5 985.00 , Reported Amount**: 8 379.00
  • Contractor: Ralitsa, Contracted Amount*: 7 728.00 , Reported Amount**: 13 103.51
  • Contractor: Ludmila, Contracted Amount*: 960.00 , Reported Amount**: 864.00
  • Contractor: Irina, Contracted Amount*: 3 864.00 , Reported Amount**: 8 712.80
  • Contractor: Venstislav, Contracted Amount*: 6 762.00 , Reported Amount**: 13 265.99
  • Contractor: Kvalifikacia consult Ltd, Contracted Amount*: 23 760.00 , Reported Amount**: 29 840.00
  • Contractor: Hristina, Contracted Amount*: 3 052.56 , Reported Amount**: 6 593.21
  • Contractor: Ralitsa, Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 4 172.29
  • Contractor: It Business Solutions ltd, Contracted Amount*: 2 594.70 , Reported Amount**: 4 190.70
  • Contractor: Borislav, Contracted Amount*: 10 800.00 , Reported Amount**: 12 680.20
  • Contractor: Svetlana, Contracted Amount*: 4 830.00 , Reported Amount**: 8 902.61
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Inactive participants not in education or training who are in education/training, gaining a qualification, or are in employment, including self-employment, upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 95.00
Indicator 2 Inactive up to 29 years of age not in education or training, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 115.00

Financial Information

Total Project cost 263 842.98 BGN
Grant 263 842.98 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 214 758.39 BGN
Percentage of EU co-financing 91.89 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейности по информиране и публичност, Estimated Amount: 4 040.00
  • Differentiated position 1: Дейности по информиране и публичност
    Contractor: Livi Ltd
    Contract total funded value: 4 040.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на информационни материали и ресурсни пакети, Estimated Amount: 6 050.00
  • Differentiated position 1: Доставка на информационни материали и ресурсни пакети
    Contractor: RAKURS SD
    Contract total funded value: 5 985.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на материали и консумативи, Estimated Amount: 2 600.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали и оборудване
    Contractor: It Business Solutions ltd
    Contract total funded value: 2 594.70
Procedure 4 Subject to due process: Изработване на информационен портал, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване на информационен портал
    Contractor: Edimit Export and Import Ltd
    Contract total funded value: 15 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на зали и хотелско настаняване, Estimated Amount: 23 760.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на зали и хотелско настаняване
    Contractor: Kvalifikacia consult Ltd
    Contract total funded value: 23 760.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN