Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.056-0013-C02
Project Name Supporting initiatives for educational and social inclusion in the municipality of Gotse Delchev
Beneficiary 000024745 Municipality of Gotse Delchev
Funding ESF ==> Human Resources Development 2014-2020
Date of the Contract/Order 21.07.2021
Start Date 01.08.2021
End Date 02.08.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Гоце Делчев

Description

Brief description
Общата цел на проекта е повишаване качеството на живот и социално-икономическа интеграция на представителите на уязвими групи на територията на община Гоце Делчев, чрез прилагане на интегриран подход и реализация на комплексни мерки за образователно и социално включване.
В рамките на проекта ще бъде разработен и приложен модел за трайна социално-икономическа интеграция на лица от уязвими групи, съчетаващ мерки и дейности в следните направления: подобряване достъпа до заетост (Направление I); подобряване достъпа до образование (Направление II); подобряване достъпа до социални и здравни услуги (Направление III); съдействие за осигуряване на нормални жилищни условия. В отговор на комплексните проблеми и потребности на лицата от узявимите групи, проектът предвижда изпълнение на интегрирани мерки и дейности, които ще допринесат за социалното им приобщаване и участие в социално-икономическия живот на общността. Активното ангажиране в проектните дейности на участниците от уязвимите групи е от съществено значение за тяхното социално-икономическо приобщаване. Те ще имат възможност за нови социални контакти, ще получат правомощия и респективно отговорности, ще се трудят, съобразно специфичните умения, които притежават. Чрез участието в проектните дейности ще придобият допълнителни познания и ценен практически опит, свързан с практикуването на трудовите, социалните, здравните и гражданските си права и отговорности. Очаква се осигурената заетост да подобри качеството на живот на семействата им и да мотивира  доскорошните безработни за активно поведение на трудовия пазар. 
Изпълнението на проекта ще допринесе за повишаване броя на успешно интегрираните в образователната система деца и ученици от уязвимите групи на територията на община Гоце Делчев чрез въвеждане на адаптивни образователни форми и дейности, стимулиращи развитието и потенциала на децата в различни области на живота и формиране на толерантна и подкрепяща училищна среда.
Activities
  • Activity: Създаване и функциониране на Център за социално-икономическо приобщаване на лица от уязвими групи: Цел на дейността: Разработване и прилагане на модел за трайна социално-икономическа интеграция на лица от уязвими групи, съчетаващ мерки и дейности в следните направления: подобряване достъпа до заетост (Направление I); подобряване достъпа до образование (Направление II); подобряване достъпа до социални и здравни услуги (Направление III); съдействие за осигуряване на нормални жилищни условия. Описание: Дейността предвижда създаване на общински Център за социално-икономическо приобщаване (ЦСИП), който да предоставя комплекс от подкрепящи услуги, консултиране и подпомагане на лица от уязвими и маргинализирани групи, насочен към активното им включване в икономическия и социален живот на общността и предотвратяване на социалното изключване. Дейността ще се изпълнява на два етапа: 1. Подготвителен (през 1-ви проектен месец), който включва: - Осигуряване и оборудване на офис на Центъра - Центърът ще е ситуиран в сграда, собственост на Общинската администрация, с подходящи помещения в които ще бъдат обособени офиси за индивидуална и групова работа с потребителите от целевите групи. За да се обезпечи технически функционирането на Центъра е необходимо по проекта да бъдат осигурени: подходящо офис оборудване и обзавеждане, включващо: офис и презентационна техника (лаптопи, проектор, мултифункционални устройства и др.), офис мебели (работни маси, бюра, контейнери, архивни шкафове, работни и посетителски столове, етажерки и др.), средства за отопление (климатици), средства за комуникация (телефон, интернет достъп); офис материали и консумативи (класьори, папки, копирна хартия, тонери, дребни канцеларски материали и консумативи и др.); материали и консумативи за почистване и дезинфекция за осигуряване на безопасни условия за персонала и потребителите в условията на пандемична обстановка и др. - Разработване на Правилник и процедури за функциониране на Центъра и работна документация за отчитане на дейността – вътрешни правила за организацията на дейността, процедури и инструктажи, регистър на потребителите, образци на документи, организирани в потребителски досиета, програми за групова работа и др. - Информиране на обществеността и подбор на участниците от допустимите целеви групи за включване в дейностите по проекта - ще се извършва текущо, съгласно разработена и утвърдена процедура. - Подбор на специалисти за работа с целевите групи - екипът, за работа с лицата от целевите групи в Центъра ще бъде определен след провеждане на прозрачен подбор с ясни критерии. Екипът ще включва 4-ма специалисти с различен образователен профил и компетентности, които да работят с потребителите в следните области: 1 бр. консултант, подкрепена заетост - в Направление I "Подобряване достъпа до заетост"; 1 бр. образователен медиатор - в Направление II "Подобряване достъпа до образование"; 1 бр. социален работник и 1 бр. медицински специалист (медицинска сестра или фелдшер) - в Направление III "Подобряване достъпа до социални и здравни услуги". С изброените специалисти ще бъдат сключени трудови договори. 2. Функциониране на центъра (от 1-ри до 23-ти проектни месеци): В рамките на 23 месеца в ЦСИП ще се преодоставят комплексни подкрепящи услуги, консултиране и обучение на лица от уязвимите групи, насочени към тяхната трайна интергация в социално-икономическия живот на общността. Дейността на центъра ще се ръководи от управител, социални услуги в общността, който ще функционира и като методически ръководител на специалистите и ще е отговорен за цялостното прилагане на разработения интеграционен модел. Управителят ще има подходящо образование, квалификация и опит, както по отношение на ръководенето на екипа от специалисти, така и за осъществяване на методически контрол, подкрепа и консултиране на персонала при осъществяване на дейностите в различните направления. Съдържанието, методите и начина на взаимодействие с целевите групи в различните направления на работа в Центъра са подробно разписани в описанието на планираните по-долу проектни дейности., Contracted Amount: 77 316.11 , Reported Amount: 114 648.75
  • Activity: Предоставяне на подкрепящи услуги за подобряване достъпа до заетост : Цел: Подобряване достъпа до заетост на неактивни и безработни лица от уязвимите групи, чрез прилагане на комплексна подкрепа и индивидуален подход за развиване на уменията им за търсене, намиране и задържане на работа в сферата на пазарната икономика. Дейността включва следните поддейности: 1. Идентифициране и активиране на икономически неактивни лица - ще се изпълнява от консултант, подкрепена заетост и включва целенасочена работа с неактивните лица, като се отчитат нуждите, уменията, образованието, квалификацията, способностите за търсене на работа и други лични характеристики на всяко лице. Чрез информация, публикувана на интернет страницата на общината, Д "БТ", печатни обяви на ключови места в общинския център и кметствата в селата, общността ще бъде информирана за възможностите на проекта. За достигане на информацията до най- маргинализираните представители от целевите групи ще бъдат ангажирани младежкия и здравния медиатори в ОбА - Гоце Делчев. Работата с идентифицираните неактивни лица ще включва насърчаване, информиране и подпомагане за: връщане в образователната система (отпадналите от образователната система ще бъдат насочвани към образователни институции за продължаване на образованието), включване в обучение по различни програми и проекти във връзка с възможност за работа; регистриране в Дирекция „Бюро по труда”, активно търсене и започване на работа. 2. Професионално информиране и консултиране, психологическо подпомагане - поддейността ще се извършва от експерт психолог, чиито основни задължения са да информира и подпомага лицата от целевата група при: избор на подходяща професия, съобразно психофизическите особености и личностните им интереси; избор на подходящо обучение, включително обучаващи институции; психологическо подпомагане (техники за справяне със стреса и повишаване самооценката, придобиване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работнитеусловия и др.). Професионалното информиране включва предоставяне на информация свързана с: избора на подходяща професия; представяне на различни техники и методи за създаване на умения и навици за търсене на работа; необходим минимум от знания в определени области - трудово право, социална интеграция, личностно развитие, образование и квалификация и др. Психологическото подпомагане и консултиране ще засегне както разрешаване на проблеми и трудности, свързани с търсенето и намирането на подходяща работа, така и разрешаване на конкретни проблеми и ситуации, свързани с упражняването на трудова дейност на участниците, които са започнали работа по време на изпълнение на дейността. 3. Мотивиране за активно поведение на пазара на труда - включва: - оценка на специфичните потребности от подкрепа за трудова реализация на неактивни и безработни лица; разработване на индивидуален план за подкрепа за всяко лице и съдействие за неговото изпълнение; стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда; съдействие за намиране на подходяща работа съобразно личните качества и предпочитания; предоставяне на компетентни съвети и актуална информация, свързани с търсенето, намирането и задържането на работа; подкрепа и насочване за участие в трудови борси, придружаване за осъществяване на връзки с работодатели и подпомагане наемането на работа, помощ за изготвяне на автобиография, мотивационно писмо, заявление за постъпване на работа и др. - Провеждане на мотивационно обучение - ще се изпълнява от партньора фондация "Стъпка по стъпка". Ще бъдат организирани и проведени три мотивационни обучения, всяко с продължителност от 30 учебни часа (съгласно УК) и участници 10 безработни и/или неактивни лица от целевите групи. Изпълнението на дейността ще подобри възможностите на участниците, включени в проекта да намерят, да получат и да запазят получената работа. Принос за постигане на планираните резултати ще има асоциирания партьор Агенция по заетостта, чрез Дирекция "Бюро по труда" в гр. Гоце Делчев., Contracted Amount: 37 468.58 , Reported Amount: 37 294.29
  • Activity: Включване в заетост: Цел на дейността: Подобряване на материалното и социално благосъстояние на 30 лица от целевите групи, чрез осигуряване на заетост. Описание: Дейността ще започне с подготвителен етап, който ще бъде изпълнен в 10-ти и 11-ти проектни месеци. В дейността ще бъдат обхванати 30 лица от целевите групи на проекта, представители на силно уязвими групи на пазара на труда (безработни/неактивни лица от ромски произход, продължително безработни лица, хора над 54 г. възраст, хора с трайни увреждания, безработни/неактивни лица с ниско образование (под средното), вкл. и без никаква професия). Участниците в дейността ще бъдат определени след извършване на подбор, чрез прилагане на специално разработена процедура, с ясни критерии и при спазване на хоризонталните принципи на ОП РЧР 2014-2020. Подборът ще се извърши от специална комисия, в която ще бъде включен и специалистът, ангажиран по Дейност 2. С избраните работници ще бъдат сключени трудови договори за работа на пълно работно време, на следните длъжности: "общ работник" с код по НКПД 9622 0001, "работник, озеленяване" с код по НКПД 9214 0015 и "чистач/ хигиенист"с код по НКПД 9112 0004. Поради факта, че социалните жилища ще бъдат готови за настаняване на потребители след 01.09.2022 г. и поради изискването в проекта да бъдат обхванати и настанените в тях лица, предвиждаме включването в заетост започне през 12-ти проектен месец. При провеждане на процедурата за избор на партньори, не се яви работодател, който да участва в подготовката и изпълнението на проекта, поради което Община Гоце Делчев ще участва като работодател на лицата, включени в заетост. Новоназначените лица ще бъдат разпределени както следва: - към отдел "Екология и административен контрол" в Общинска администрация – гр. Г. Делчев, на длъжност "общ работник". Служебните задължения ще включват подпомагане на служителите по "Административен контрол" (т.нар. "екополицаи") в следните дейности: превенция на възникването на нерегламентирани сметища; премахване на нерегламентирани сметища; охрана на селскостопанската продукция; опазване и подържане на общинските гори; контролиране на популацията на бездомните кучета в общината; снегопочистване и отводняване при екстремни ситуации в резултат от природни бедствия в селищата от общината и др. помощни дейности. - в общинската администрация (на длъжност "чистач/ хигиенист") - в кметствата на общината (на длъжности "общ работник", "работник, озеленяване" и "чистач/ хигиенист"), където ще извършват дейности по ремонти, почистване и поддръжка на улици, общински сгради и съоръжения, зелени площи, детски площадки и др. За гарантиране добри и безопасни условия на труд на работниците ще бъде осигурено обслужване от служба по трудова медицина, лични предпазни средства и подходящо работно облекло и обувки в летен и зимен вариант. Изпълнението на дейността ще допринесе за формиране/ подобряване на трудовите навици и умения на участниците, интегрирането им в икономическия живот на общността и превенция на бедността, чрез повишаване финансовото благосъстояние на семействата им., Contracted Amount: 321 783.99 , Reported Amount: 323 391.37
  • Activity: Предоставяне на услуги за подобряване достъпа до образование : Дейността включва следните поддейности: 1. Насочване към мерки за превенция на ранното отпадане от училище – включва работа с родители на застрашените от преждевременно отпадане от образователната система деца/ученици от уязвимите групи в община Гоце Делчев, за осъзнаване на образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота. Назначеният по проекта образователен медиатор ще функционира като посредник между семействата, местните общности, детската градина и/или училището, за разрешаване на идентифицираните проблеми в семейството, водещи до риск за отпадане на детето от образователната система. След изготвен анализ за социално-икономически и образователен статус на семейството, на родителите ще бъдат предоставени информация, посредничество, съдействие и насочване за: - включване на детето в работа с психолог, специален педагог, педагогически съветник, младежки/ социален работник или други специалисти, работа в малка група за компенсиране на образователни дефицити, включване в извън училищни дейности, клубове по интереси, общностни мероприятия и образователни инициативи и др., реализирани на територията на общината; - включване на родителите в психологическо, социално и здравно консултиране, групи за подкрепа и развиване на родителския капацитет (т.н. „училище за родители“), мотивиране за активна комуникация с училищните власти, посещение в училище за запознаване с образователния процес на децата и др. Поддейността ще се изпълнява на територията на цялата община, като не включва мерки, които са част от формалния образователен процес и попадат в обхвата на дейностите, финансирани от ОП НОИР. 2.Подобряване достъпа до образователни услуги за ранно детско развитие – включва работа с родители на деца от уязвимите групи на възраст между 0 и 7 г., с фокус върху децата с увреждания. Дейността цели предоставяне на подкрепа на деца в ранна детска възраст и техните семейства за подобряване на достъпа до здравна грижа, осигуряване на възможности и среда за ранно учене и качествено образование в ранна възраст, формиране на родителски умения, подобряване насемейната среда и повишаване на училищната готовност на децата за включване в образователната система. Чрез подобряване на готовността на децата за включване в образователната система и подкрепата за формиране на родителски умения сред уязвимите групи родители, ще се ограничи и предаването на бедността между поколенията. На родителите, включени в дейността ще се предоставят информация, съдействие, посредничество и насочване към различни услуги за ранно детско развитие, предоставяни на територията на общината, като: Ранна интервенция на уврежданията (консултации/работа с рехабилитатор, психолог, логопед, педиатър); Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище (консултации/работа със специален педагог); Предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения; Семейно консултиране и подкрепа; Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията; Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище (в летни групи/училища и др.) Поддейността предвижда мерки за подобряване достъпа до образование до момента, в който децата се включат в образователния процес. След идентифициране на целевите групи, които ще се включат в дейността и при обоснована необходимост в индивидуалните оценки на потребностите на потребителите ще бъде предоставено психологическото подпомагане и консултиране от експерт психолога по Дейност 1. Ефект от изпълнението на дейността се очаква по отношение на промяната в нагласите на децата и родителите от уязвимите групи и в частност представителите на маргинализираните етнически общности за образователна интеграция и осигуряване на качествено образование на техните деца, което да подобри шансовете им за бъдеща реализация., Contracted Amount: 38 366.10 , Reported Amount: 38 303.15
  • Activity: Подобряване достъпа до социални и здравни услуги : Цел на дейността: Разширяване на възможностите за социално включване на лицата от уязвими и маргинализирани групи, чрез социално и здравно информиране и консултиране, насочено към подобряване достъпа до социални и здравни услуги и интеграция в общността. Описание: Дейността ще стартира през първи проектен месец и ще обхване минимум 50 участници от целевите групи по проекта, с фокус към представители на етническите малцинства: лица до 29 г., от ромски произход, малограмотни, трайно безработни, маргинализирани, многодетни и самотни родители и др. С изпълнението ѝ основно ще бъдат ангажирани двама специалисти от екипа на ЦСИП (медицински специалист и социален работник), притежаващи подходяща експертиза и опит в работата с лица от уязвими групи. В работата с целевите групи ще се прилага индивидуален подход, които допринася за идентифициране специфичните потребности на всеки участник и е насочен къмрешаване/ облекчаване на проблемите му. Често проблемите на хората от уязвимите групи и в частност хората от ромската общност се нуждаят от комплексни интегрирани услуги, съчетаващи многопосочни информационни потоци, касаещи както сферата на социалните услуги и права, така и услуги в сферата на здравеопазването. Дейността включва предоставяне на социално-здравна медиация и провеждане на индивидуални и групови срещи/консултации с потребителите за информиране и обсъждане на теми, като: - социалните права на представителите на целевите групи; ролята на семейството в обществото; отговорното родителство, отглеждането и възпитанието на децата; формиране и развитие на умения и знания за справяне в ежедневието, организиране на битовите дейности и комуникация с различни институции и организации; информация за социалните услуги, предоставяни на територията на община Гоце Делчев; насочване и посредничество за достъп до качествени социални услуги, в т.ч. интегрирани междусекторни услуги за социално включване в общността и в домашна среда; предоставяне на съвети по отношение на справяне в ежедневието и израждане на личностен и родителски капацитет; информация и посредничество за достъп до услуги на различни държавни и местни институции (ДСП, НЗОК, общинска администрация, доставчици на социални услуги и др.) и др.; - здравните права/ задължения на гражданите и здравното осигуряване; избор на личен лекар и стоматолог; повишаване на здравната култура и личната хигиена; здравно консултиране, информиране и насочване към медицински услуги в зависимост от здравния проблем; превенция на здравето, на ранната бременност и изоставянето; превенция на рисковото поведение, зависимостите и социално значимите заболявания като ХИВ, СПИН, туберколоза, диабет и др.; хранителен режим и осигуряване на добра здравословна среда на болните членове на семейството; семейно планиране и грижи за децата и др. При идентифицирана необходимост ще бъде предоставяно психологическо подпомагане и консултиране във връзка с емоционалното състояние на потребителите и опазване на психичното им здраве, преодоляване на ограничения, породени от наличието на физически увреждания и хронични заболявания на тях или членове на семействата им, преодоляване на последиците от социалната изолация и изграждане на перспективи за личностно развитие. Реализирането на дейността ще даде възможност на хората от целевите групи да получат (съобразно индивидуалните им потребности) помощ и подкрепа насочени към развитие и прилагане на личните умения и компетентности за подобряване на социално-икономическия статус и интегриране в общността. Принос за идентифициране на участниците от целевите групи, както и за постигане на планираните резултати ще има асоциирания партьор Агенция за социално подпомагане, чрез Дирекция "Социално подпомагане" в гр. Гоце Делчев., Contracted Amount: 57 662.03 , Reported Amount: 57 505.46

Participating Organizations

Partners
  • Partner: First Primary School "St. St. Cyril and Methodius", Contracted Amount*: 49 053.66 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Kindergarten "Detelina", Contracted Amount*: 14 997.42 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Third primary school "Bratya Miladinovi", Contracted Amount*: 59 375.60 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: STEP BY STEP FOUNDATION, Contracted Amount*: 95 259.37 , Reported Amount: 93 950.96
Contractors
  • Contractor: PRINTSES OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 319.85
  • Contractor: "STIL M 2" EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 9 000.00
  • Contractor: Zoya, Contracted Amount*: 27 840.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "ST - AROMAT" Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 555.65
  • Contractor: "PERUN - VS" Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 634.35
  • Contractor: GAMEO Ltd, Contracted Amount*: 7 182.00 , Reported Amount**: 7 182.00
  • Contractor: Ahat+ EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 398.00
  • Contractor: A1 Bulgaria EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 391.99
  • Contractor: AS KLUB OOD, Contracted Amount*: 396.00 , Reported Amount**: 252.00
  • Contractor: SMART SOFT EOOD, Contracted Amount*: 7 836.00 , Reported Amount**: 7 836.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Роми, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 80.00
Indicator 2 Други хора в неравностойно положение, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 68.00
Indicator 3 Участници в неравностойно положение, които при напускане на операцията са започнали да търсят работа, или имат работа, или са ангажирани с образование/обучение или са получили квалификация или са включени в социални и здравни услуги., Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 35.00
Indicator 4 Роми, които при напускане на операцията са започнали да търсят работа, или имат работа, или са ангажирани с образование/обучение или са получили квалификация или са включени в социални и здравни услуги, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 35.00 , Reached amount: 37.00

Financial Information

Total Project cost 569 219.80 BGN
Grant 569 219.80 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 569 219.80 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка и инсталация на преносими компютри и периферия“, Estimated Amount: 12 900.00
  • Differentiated position 1: „Доставка и инсталация на преносими компютри и периферия“
    Contractor: SMART SOFT EOOD
    Contract total funded value: 7 836.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и монтаж на офис оборудване и обзавеждане по обособени позиции, Estimated Amount: 22 191.53
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 2 - “Доставка и инсталация на преносими компютри и периферия по проекти“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 3 – „Доставка и монтаж на офис обзавеждане“
    Contractor: GAMEO Ltd
    Contract total funded value: 7 182.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN