Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0174-C02
Project Name Establishment of condition for independent life of vulnerable groups Montana municipality
Beneficiary 000320872 Montana municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 14.12.2015
Start Date 01.01.2016
End Date 01.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана

Description

Brief description
Чрез дейностите по проекта „Създаване условия за независим живот на уязвими лица в Община Монтана " ще се подобри достъпът не само до основни социални, но и до здравни и психологически услуги в Община Монтана и ще се постигане независимост и социална интеграция на хората с увреждания и възрастните хора. Чрез предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги ще се гарантира по-добро качество на живот, независимост и достойнство на потребителите.
Чрез изпълнението на заложените по проекта дейности и функционалното обособяване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще бъдат предлагани услуги на заявилите потребители, и ще бъде дадена възможност за избор на набор от интегрирани услуги максимално отговарящи на потребностите по нуждаещите се. Отворените нови работни места по проекта ще предоставят възможност за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания.  А като краен резултат на изпълнението на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности. 
За да се постигнат така заложените цели и резултати, проектът предвижда изпълнението на следните основни дейности: функционално обособяване на центъра; изготвяне на оценка на потребностите и индивидуална социална оценка на заявилите потребители; подбор и обучение на кадри, които да предоставят услугата; осигуряване на здравна и психологическа подкрепа.
Бюджетът на проекта е 871 948 лв.
Activities
  • Activity: Функционално обособяване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: За целите на настоящия проект ще бъде създаден функционално обособен център за предоставяне на почасови интегрирани социални услуги в домашна среда и в общността в Община Монтана, който ще се администрира в сградата на общината.Функционалното обособяване на центъра е първата стъпка към предоставяне на услугите и неразделна част от от процеса по обслужване на потребителите. За изпълнението на проекта, обработка на данни и архивиране на проектната документация ще има нужда от техническо обезпечаване, което ще се състои в закупуването на 2бр. (за екипа по проекта) лаптопи, мултифункционално средство(принтер/скенер/ксерокс) и шкаф за документи. Разходът за обзавеждане и оборудване на функционално обособения център за предоставяне на почасови интегрирани социални услуги е свързан с предоставянето на услугите, тъй като техниката ще бъде използвана за актуализиране и следене изпълнението на индивидуалните планове на потребителите. Функционално обособеният център ще бъде мястото, където при необходимост ще се преразглеждат условията за предоставяне на услугите на лицата и ще се преразпределят в зависимост от инцидентни изменения на потребностите. Отделно като част от тази дейност ще бъдат възложени от екипа по проекта правилата за функциониране на центъра. С цел интегриране на новите наети лица и услуги на центъра, и гарантиране на качество и мултидисциплинарен подход ще бъдат разработени от външен изпълнител Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. , Contracted Amount: 5 940.00 , Reported Amount: 662 244.25
  • Activity: Набиране на заявления за ползване на интегрираната социална услуга и оценка на потребностите: След обявяване на покана за набиране на заявления за ползване на почасовите социални услуги, ще се направи оценка на потребностите на заявилите потребители, както разпределение на ресурсите за удовлетворяване в най-голяма степен на потребностите. С цел предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и осигуряването на достъп до интегрирани услуги ще бъде направена оценка на специфичните потребности на човека в неравностойно положение включваща и индивидуална социална оценка. Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. За всеки потребител ще се попълни социална анкета, която представлява основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта. Имайки предвид получената оценка се предлага броя на часовете и вида на предоставяните услуги. Ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016 г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема „Нови алтернативи“. За да се достигнат заложените целеви стойности на индикаторите за изпълнение и резултат по проекта, ще бъдат направени допълнителни приеми на документи от кандидат-потребители за периода на изпълнение на проекта. След изтичане на срока на всеки допълнителен прием, на всички подали заявления кандидат-потребители ще им бъде направена индивидуална социална оценка на потребностите., Contracted Amount: 4 440.00 , Reported Amount: 5 700.00
  • Activity: Създаване на екип и предоставяне на интегрираната социална услуга: Операцията цели да осигури координираност и плавен преход между стария и новия програмен период, като се подобри достъпа освен до основни социални, но и до здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хора с увреждания. Продължаване предоставянето на интегрираната социална услуга ще надгради "Нови алтернативи" и ще осигурява непрекъсваемост на предоставяне на услугата на уязвимите групи. В рамките на тази дейност ще се извърши подбор на личните асистенти от екипа по управление на проекта и ще се сключат договори с тях, като след 02.2016 г. към новонаетите лица ще включат част от изпълняващите услугата по "Нови алтернативи" асистенти, защото потребителите на последната ще бъдат автоматично включени като потребителите по "Независим живот" след актуализиране на оценката на потребностите им. Първоначално ще се сключат трудови договори на непълен работен ден с 5 лица, като часовете на всеки предоставящ услугата ще бъдат разпределени според оценката на потребностите между потребителите, за да може да бъдат подпомогнати максимален брой лица в затруднено положение. Измежду тези лица ще бъдат определени домашни помощници, лични и социални асистенти. След февруари 2016 към екипа ще се присъединят потребителите на услуги по "Нови алтернативи" и още 60 лица, които към момента изпълняват социални услуги по програма "Нови алтернативи". Допълнително, за период от 11 месеца, ще се сключат трудови договори на непълен работен ден с 50 лица, като часовете на всеки предоставящ услугата ще бъдат разпределени според оценката на потребностите между потребителите, за да може да бъдат подпомогнати максимален брой лица в затруднено положение. Измежду тези лица ще бъдат определени домашни помощници, лични и социални асистенти. Всички назначени лица задължително ще преминат начално обучение, ако липсва такова или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в рамките на един ден и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения през шест месеца, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. Планирано е да бъдат наети 2 медицински лица на граждански договор, които да обезпечат достъп до здравни грижи, предоставяне на съвети за хигиена и хранене, консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти, измерване на витални показатели (кръвно налягане, пулс,) разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и др. Освен услуги от 2 медицински лица, центърът ще предоставя възможност за срещи и консултации с 2 рехабилитатора, които също ще бъдат ангажирани на граждански договор. Потребителите ще се обслужват по заявка, като ще се изготвя график за посещения по населените места. , Contracted Amount: 819 954.00 , Reported Amount: 103 053.35
  • Activity: Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: 1. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи. 2. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде нает психолог., Contracted Amount: 6 192.00 , Reported Amount: 2 132.36
  • Activity: Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта; • Провеждане на пресконференция за приключване на проекта; • Подготовка на общо 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка и химикалка с логото на проекта – 100 бр.; • Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия - 500 бр; • Плакати в тираж 50 копия, предназначени за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС – 50 бр.; • Изготвяне на информационна табела за Център за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ – 1 бр.; • Изготвяне на информационни стикери за закупеното оборудване – 1 бр.; • Публикации в местната преса – 3 бр.; • Периодично публикуване на страницата на Община Монтана информация за напредъка на проекта постигане на критериите за резултат;, Contracted Amount: 3 072.00 , Reported Amount: 2 662.40
  • Activity: Организация и управление на проекта: В основата на организацията и управлението на проекта са заложени следните задачи: • последователност на изпълнение на проектните дейности; • проследяване на изпълнението на дейностите; • обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; • управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; • вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. С цел успешната организация и управление на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта, технически сътрудник, счетоводител с доказан експертен капацитет при изпълнение на проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектните дейности и постигане на заложените цели. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: • Подбор и структуриране на екип за функциониране на Център за услуги в домашна среда състоящ се от социални работници за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда • Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори. • Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. • Провеждане на ежемесечни екипни срещи. • Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. • Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принципа на „добро управление на програми и проекти“. Целта е сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. , Contracted Amount: 32 350.00 , Reported Amount: 30 200.01

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ANTONIA, Contracted Amount*: 9 810.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VELIZAR, Contracted Amount*: 10 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Association "PROTECTORS", Contracted Amount*: 3 550.00 , Reported Amount**: 3 200.00
  • Contractor: "Elektron M" OOD, Contracted Amount*: 2 450.00 , Reported Amount**: 711.48
  • Contractor: KALINKA, Contracted Amount*: 5 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MIROSLAVA, Contracted Amount*: 6 192.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: European Development Consulting Ltd, Contracted Amount*: 2 500.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Professional training and orientation center Ltd, Contracted Amount*: 2 816.00 , Reported Amount**: 2 457.60
  • Contractor: DIMITRINKA, Contracted Amount*: 10 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Modern strategies and knowledge Ltd, Contracted Amount*: 2 500.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: GALYA, Contracted Amount*: 5 400.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 198.00 , Target amount: 380.00 , Reached amount: 390.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 198.00 , Target amount: 380.00 , Reached amount: 390.00

Financial Information

Total Project cost 871 948.00 BGN
Grant 871 948.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 684 961.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: - Въвеждащо обучение на социални/лични асистенти и домашни помощници; - Надграждащо обучение на социални/лични асистенти и домашни помощници; - Поддържащо обучение на социални/лични асистенти и домашни помощ , Estimated Amount: 1 350.00
  • Differentiated position 1: Сдружение ”ЗАКРИЛНИЦИ”
    Contractor: Association "PROTECTORS"
    Contract total funded value: 1 350.00
Procedure 2 Subject to due process: - Въвеждащо обучение на 50 социални/лични асистенти и домашни помощници; - Поддържащо обучение на 50 социални/лични асистенти и домашни помощници., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Сдружение ”ЗАКРИЛНИЦИ”
    Contractor: Association "PROTECTORS"
    Contract total funded value: 1 000.00
Procedure 3 Subject to due process: „Изготвяне на текуща и последваща оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка , Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: МОДЕРНИ СТРАТЕГИИ И ЗНАНИЯ ЕООД
    Contractor: Modern strategies and knowledge Ltd
    Contract total funded value: 2 500.00
Procedure 4 Subject to due process: „Изпълнение на мерки за публичност и визуализация" в рамките на проекта на Община Монтана, Estimated Amount: 2 560.00
  • Differentiated position 1: „ЦЕНТЪР ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ОРИЕНТИРАНЕ“ ООД
    Contractor: Professional training and orientation center Ltd
    Contract total funded value: 2 816.00
Procedure 5 Subject to due process: „Разработване на Правила за дейността на центъра за предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“, Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: „ЮРОПИЪН ДИВЕЛЪПМЪНТ КОНСУЛТИНГ” ЕООД
    Contractor: European Development Consulting Ltd
    Contract total funded value: 2 500.00
Procedure 6 Subject to due process: Актуализация на социална оценка - Средствата предвидени и изплатени по този договор са за сметка от бюджета на ОБЩИНА МОНТАНА., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Сдружение ”ЗАКРИЛНИЦИ”
    Contractor: Association "PROTECTORS"
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 7 Subject to due process: Медицинска помощ от мед.лице - Димитринка Тодорова Димитрова, Estimated Amount: 10 456.00
  • Differentiated position 1: Димитринка Тодорова Димитрова
    Contractor: DIMITRINKA
    Contract total funded value: 10 800.00
Procedure 8 Subject to due process: Медицинска помощ от мед.лице - Калинка Миронова Кузманова, Estimated Amount: 5 400.00
  • Differentiated position 1: Калинка Миронова Кузманова
    Contractor: KALINKA
    Contract total funded value: 5 400.00
Procedure 9 Subject to due process: Набиране кандидатури за приложни специалисти и консултанти - медицинско лице; рехабилитатор; психолог; , Estimated Amount: 27 792.00
  • Differentiated position 1: приложен специалист - медицинско лице
    Contractor: DIMITRINKA
    Contract total funded value: 10 800.00
  • Differentiated position 2: приложен специалист - рехабилитатор
    Contractor: VELIZAR
    Contract total funded value: 10 800.00
  • Differentiated position 3: консултант - психолог
    Contractor: MIROSLAVA
    Contract total funded value: 6 192.00
Procedure 10 Subject to due process: Оценка на потребностите на лицата от целевата група след направен допълнителен прием за участие в проекта на нови потребители, Estimated Amount: 1 200.00
  • Differentiated position 1: Сдружение ”ЗАКРИЛНИЦИ”
    Contractor: Association "PROTECTORS"
    Contract total funded value: 1 200.00
Procedure 11 Subject to due process: Психологическа помощ от психолог - Мирослава Любомирова Петрова, Estimated Amount: 5 805.00
  • Differentiated position 1: Мирослава Любомирова Петрова
    Contractor: MIROSLAVA
    Contract total funded value: 6 192.00
Procedure 12 Subject to due process: Рехабилитационна помощ от рехабилитатор - Антония Петкова Тонова, Estimated Amount: 9 810.00
  • Differentiated position 1: Антония Петкова Тонова
    Contractor: ANTONIA
    Contract total funded value: 9 810.00
Procedure 13 Subject to due process: Рехабилитационна помощ от рехабилитатор - Велизар Иванов Тодоров, Estimated Amount: 8 000.00
  • Differentiated position 1: Велизар Иванов Тодоров
    Contractor: VELIZAR
    Contract total funded value: 10 800.00
Procedure 14 Subject to due process: Рехабилитационна помощ от рехабилитатор - Галя Илиева Тинчева, Estimated Amount: 5 400.00
  • Differentiated position 1: Галя Илиева Тинчева
    Contractor: GALYA
    Contract total funded value: 5 400.00
Procedure 15 Subject to due process: техническо обезпечаване/Оборудване и обзавеждане – 2 бр. лаптопи, мултифункционално средство(принтер/скенер/ксерокс) и шкаф за документи, Estimated Amount: 2 450.00
  • Differentiated position 1: "Електрон М" ООД
    Contractor: "Elektron M" OOD
    Contract total funded value: 2 450.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN