Identification

UMIS Number BG06RDNP001-7.008-0009-C02
Project Name “Repair and equipment of municipal administrative buildings in Byala, Koprivets and Lom Cherkovna, in order to improve their energy efficiency”
Beneficiary 000530493 Municipality of Byala
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 22.11.2019
Start Date 22.11.2019
End Date 22.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Бяла, гр.Бяла
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Бяла, с.Копривец
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Бяла, с.Лом Черковна

Description

Brief description
Сградата на общинската администрация на община Бяла няма топлоизолация, монтираната през 2005 г. дограма не отговаря на настоящите нормативни изисквания, а системата за отопление и вентилация е прекалено енергоемка. 
Сградата на кметството в с. Лом Черковна е построена през 1970 г.Основна причина за ниската вътрешна температура в сградата през зимния сезон, дори когато тя се отоплява с камина, е липсата на топлоизолация. Дограмата на сградата е смесена - дървена единична и слепена, метална единична и PVC, която обаче не отговаря на съвременните нормативни изисквания.
Сградата на кметството в с. Копривец е построена през 1938 г. Тя притежава статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност. Една от основните причини за ниската вътрешна температура в сградата е липсата на топлоизолация на пода,  стените и покрива. Дограмата на сградата е смесена - дървена и метална, която не отговаря на съвременните нормативни изисквания.
Като цяло сградите, в които се помещават общинската администрация на община Бяла и кметствата на с. Лом Черковна и на с. Копривец, не отговарят на изискванията за съвременно офис пространство, което да предоставя комфорт както на работещите в общинската и кметската администрации, така и на ползвателите на предоставяните от администрацията услуги.
Ремонтът и рехабилитацията на посочените по-горе административни сгради по проект „Ремонт и оборудване на общински административни сгради в гр. Бяла, с. Копривец и с. Лом Черковна, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ включващ поставяне на топлоизолация по подовете, стените и покривите на сградите, подмяна на сегашната дограма с модерна PVC дограма и подмяна на отоплителната инсталация на сградата на общинската администрация на община Бяла ще има за резултат повишаване на средната вътрешна температура в сградите в студените дни, подобряване на условията за работа на местната администрация и оттам повишаване на качеството на предлаганите услуги.
Activities
  • Activity: Ремонт на общинска административна сграда в град Бяла: Административната сграда се състои от три тела – административна част, едноетажно тяло и топла връзка между тях. Построени са през 1963 год. Административната част представлява четириетажна сграда с частичен сутерен с разгърната застроена площ 998,00 кв. м. Конструкцията й е монолитна. Покривът е двускатен, с въздушна възгланвица около 0,30 m, като над таванската стоманобетонова плоча е изпълнена дървена конструкция обшита с дървена обшивка и покривно покритие от поцинкована ламарина. Отводняването му е външно. Фасадите са изпълнени преобладаващо с облицовка от русенски камък. На лицевата фасада откъм главния вход са изпълнени облицовки от керамични плочки между прозорците във вертикално отношение. Цокълът е от мита мозайка. В тази част на партера са разположени входно фоайе и стълбище, както и една стая за домакина, а на останалите три етажа са обособени работни помещения. Такива помещения са обособени и в частичния партер. Граничните подове са под на отопляем сутерен с настилка от гранитогрес и под към отопляем етаж.Едноетажното тяло е монолитно изпълнение, с конструктивна височина 3,80 m. Покривът е двускатен, плосък, с външно отводняване. Върху покривната плоча са изпълнени циментова замазка и хидроизолация. Фасадите са изпълнени от тухлени зидове и пръскана мазилка. В това тяло са разположени заседателна зала и сървърното помещение. Граничния под е над отопляем сутерен. Топлата връзка е едноетажна, със сутерен. Монолитно изпълнение, с конструктивна височина 3,60 m. Покривът е двускатен, плосък, с външно отводняване. Върху покривната плоча са изпълнени циментова замазка и хидроизолация. Фасадите са изпълнени от тухлени зидове и пръскана мазилка. В това тяло са разположени по едно складово и работно помещения и две тоалетни. Граничния под е над неотопляем сутерен, с настилка от мозайка. Сградата се обитава 8 часа на ден, 5 дни в седмицата, средно от 62 човека персонал. Дограмата на сградата е смесена –трикамерна PVC, която е монтирана 2005 год. и не отговаря на сегашната нормативна уредба, дървена единична и слепена, метална единична и алуминиева стъклопакет. Отоплението и охлаждането на сградата се осъществява с един термопомпен агрегат вода-въздух, присъединен към сградната инсталация чрез двутръбна схема. Агрегата е с мощност на отопление 43,90 kW и охладителна - 33,9 kW, които са недостатъчни за поддържане на необходимия микроклимат в сградата. В сградата не се ползва топла вода за битови нужди. Според изходните данни, получени от разпределителното дружество за 2017 година, която е избрана за представителна, консумацията на електроенергия възлиза на 89 751 kWh. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас Е от скалата на енергопотребление. , Contracted Amount: 117 340.70 , Reported Amount: 2 115.30
  • Activity: Извършване на дейности по демонтаж на съществуващи термопомпен агрегат и вентилаторни конвектори и доставка и монтаж на нови на подобект: общинска административна сграда в гр. Бяла: Отоплението и охлаждането на сградата се осъществява с един термопомпен агрегат вода-въздух, присъединен към сградната инсталация чрез двутръбна схема. Водоохлаждащият агрегат е монтиран на покрива на едно от ниските тела. Вътрешните терминални тела са вентилаторни конвектори за открит таванен монтаж. Термостстатното управление на вентилаторните конвектори е стенно с функции режим on/off, зим/лято и управление на трискоростен вентилатор. Тръбната разводка е топлоизолирана. Водоохлаждащият агрегат е морално и технически амортизиран, с нисък коефициент на КПД и нисък сезонен коефициент. Той е с мощност на отопление 43,90 kW и охладителна - 33,9 kW, които са недостатъчни за поддържане на необходимия микроклимат в сградата. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас Е от скалата на енергопотребление. , Contracted Amount: 72 706.80 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Ремонт на общинска административна сграда в с.Лом Черковна: Сградата се състои от две тела долепени едно до друго. Едното е двуетажно със сутерен, а другото е едноетажно също със сутерен. Построена е през 1970 год. Сградата е монолитна – ивични и единични фундаменти, околовръстни бетонови стени в сутерените, а над кота 0,00 стоманобетонови колони, греди и плочи. Околовръстните стени са от тухли с дебелина 0,25 m. Конструктивната височина на първия етаж е 3,20 m, а на втория 3,10 m. Едноетажното тяло е с конструктивна височина 3,20 m. Покривите на двете тела са едноскатни, като над таванската стоманобетонова плоча са изпълнени дървени конструкции обшити с дървена обшивка и върху нея обшивка от поцинкована ламарина. Водоотвеждането на двете тела е външно. Фасадите са с пръскана външна мазилка. Цокълът е с мита мозайка. Граничния под е под над неотопляем сутерен с настилки от мозайка. Сградата се обитава 8 часа на ден, 5 дни в седмицата, средно от 5 човека. Дограмата на сградата е смесена - дървена единична и слепена, метална единична и PVC. Отоплението на сградата се осъществява с камина с водна риза 20 kW. Отоплителните тела са панелни радиатори. За осигуряване на циркулацията на топлоносителя в отоплителната инсталация е монтирана една циркулационна помпа. В по-студените дни се използват и една конвекторна електрическа печка. Електропотреблението на обекта е предвидено в зависимост от спецификата на неговото предназначение и инсталираните вътре консуматори. Според изходните данни, получени от разпределителното дружество за 2017 година, която е избрана за представителна, консумацията на електроенергия възлиза на 3 507,00 kWh. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас Е от скалата на енергопотребление. , Contracted Amount: 47 781.90 , Reported Amount: 40 671.22
  • Activity: Ремонт на общинска административна сграда в с.Копривец: Сградата е двуетажна, със сутерен. Монолитна конструкция – колони, греди, плочи и носещи тухлени зидове. Построена е 1938 год. Конструктиваната височина на първи етаж е 3,60 m, а на втория е 3,45 m. Покривът е четирискатен, с лежаща носеща дървена конструкция, покрит с керемиди. Отводняването е външно. Околовръстните стени на сградата са от плътни тухли с дебелина 0,30 m. Фасадите са оформени с влачена мазилка. По цоклите е изпълнена каменна облицовка върху стоманобетонови стени с дебелина 0,40 m. И на двата етажа са обособени работни помещения. Граничният под е под над неотопляем сутерен с настилки от мозайка. Съгласно писмо № 0800-2820/18.06.18 год. на НИНКН към Министерството на културата, сградата е архитектурно-строителна недвижима културна ценност. При този вид сгради са недопустими намеси по фасадите, а при подмяна на дограмите следва да се спазва оригиналния растер на старата дограма. Сградата се обитава 8 часа на ден, 5 дни в седмицата, средно от 3 човека. Дограмата на сградата е смесена - дървена единична и слепена, метална единична и алуминиева стъклопакет - врати. Отоплението на сградата се осъществява с камина с водна риза 20 kW. Отоплителните тела са панелни радиатори. За осигуряване на циркулацията на топлоносителя в отоплителната инсталация е монтирана една циркулационна помпа. В по-студените дни се използват и две конвекторни електрически печки. Електропотреблението на обекта е предвидено в зависимост от спецификата на неговото предназначение и инсталираните вътре консуматори. Според изходните данни, получени от разпределителното дружество за 2017 година, която е избрана за представителна, консумацията на електроенергия възлиза на 5 478,00 kWh. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас D от скалата на енергопотребление. , Contracted Amount: 60 458.20 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осъществяване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР на обекта предмет на инвестицията: Дейността изисква: 1. Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на строително– монтажните работи, съгласно одобрените технически проекти, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове за неговото прилагане; 2. Подписване на всички актове и протоколи по време на изпълнение на строително–монтажните работи, съгласно ЗУТ и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 3. Посещение на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор; 4. Експертни дейности и консултации и съдействие на Възложителя при реализацията на проекта, в рамките на компетенциите на Авторския надзор; 5. При упражняване на Авторски надзор, предписанията на Проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него технически проект, се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството., Contracted Amount: 2 700.00 , Reported Amount: 2 541.62
  • Activity: Предоставяне на консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проекта: Дейността изисква:Предоставяне на консултантски услуги в процеса на управление, изпълнение и отчитане на проекта. Ефективното управление, изпълнение и отчитане на проекта несъмнено ще допринесе до постигане на заложените индикатори за въздействие и резултат. Следва да бъдат предоставени консултантски услуги, свързани с управление, изпълнение и отчитане на проекта в съответствие с изискванията на Възложителя, както следва: - Подпомагане процеса на документиране на изпълнението на проекта, вкл. комплектоване на пакета от документи към заявки за плащане, в т.ч. осъществяване на предварителен преглед на актовете, изготвяни по време на строителството и изискуема документация при подаване на заявки за плащане и предоставяне на препоръки относно оформянето и съдържанието им; проверка и корекция, при необходимост, на приемо-предавателни протоколи за извършени СМР между строителя и изпълнителя; предварителна проверка на проформа фактури и издадени разходооправдателни документи в изпълнение на проекта; проверка на извършени плащания по проекта и коректното им документиране; - Подготовка на необходимата кореспонденция между Възложителя и ДФ „Земеделие” по повод изпълнението и отчитане дейностите по проекта, в т.ч. уведомителни писма, отговори на такива, изготвяне на искания за анекси към сключения с ДФ „Земеделие” договор за финансово подпомагане и други свързани с цялостното изпълнение на проекта; - Осъществяване на сътрудничество и координация между всички заинтересовани страни в рамките на проекта – Възложител, ДФЗ, изпълнители на договори; - Изпълнение на ежедневните дейности, свързани с отчитане изпълнението на проекта. Избраният изпълнител следва по поставени от възложителя въпроси по изпълнението на проекта да дава отговори след получаване на съответния въпрос, възникнал в хода на изпълнение на проекта; - Изготвяне на справки във връзка с изпълнение на договора, при писмено искане от страна на Възложителя; - Подготовка и представяне на отговор на въпроси и питания от и към ДФ „Земеделие” по време на изпълнение на проекта. Консултиране на Възложителя относно изпълнение на препоръки, дадени от страна на Управляващия орган, получени в резултат на проведени проверки на място и одити на изпълнението на проекта; - Участие при осъществяване на проверки на място от страна на ДФ „Земеделие” по изпълнение на договора, след писмена покана от страна на Възложителя; - Окомплектоване на изискуемата документация към заявки за плащане (фактури, платежни нареждания и др. разходооправдателни документи), свързани с отчитане на дейностите по проекта по отпуснатата безвъзмездна финансова помощ за входиране в ДФ „Земеделие“; - Отчитане на дейностите по проекта от извършване на цялата инвестиция по съответния проект до окончателно отчитане в ДФ „Земеделие”. Предоставянето на консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проектното предложение в случай на сключен договор за отпусната финансова помощ по ПРСР 2014-2020 г. следва да се извършва в срок до получаване на окончателно плащане по проекта от Държавен фонд „Земеделие“., Contracted Amount: 2 900.00 , Reported Amount: 847.03
  • Activity: Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР на обекта предмет на инвестицията: От Изпълнителя ще се изисква: Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР съгласно одобрения инвестиционен проект и изискванията на нормативните актове; Проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР; Осигуряване съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3, преди, по време на строително-монтажните работи и след тяхното завършване; Контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на СМР, в съответствие със ЗООС и ЗУО и наредбите към тях; Контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти. В тази връзка Извършва контролни проверки по чл. 169б, ал. 2 от ЗУТ, на доставените на строежа строителни продукти (вкл. продукти, които представляват система от компоненти), които се влагат в отделните обекти от строежа, за да се осигури спазването на изискването на чл. 169а, ал. 1 и на наредбата по чл. 169а, ал. 2 от ЗУТ, вкл. извършва проверки за съответствие на: техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от Изпълнителя на СМР сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в одобрения инвестиционен проект технически показатели характеристики, както и с техническата документация за продуктите от офертата на Изпълнителя на СМР (ако е приложимо) и от подробните количествено-стойностни сметки за обектите/обекта в състава на строежа; Актуализиране и/или изготвяне на нов технически паспорт на строежа, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006 г. Техническият паспорт се предава на Възложителя на хартиен носител в 3 (три) екземпляра, всеки от които е придружен с електронен носител във формат “doc“ и „pdf“, съответстващ на хартиения. Електронното копие се представя на CD или друг електронен носител: Осъществяване на контрол на качеството на извършваните СМР и предотвратяване с действията си по компетентност нарушаването на технологичната им последователност, чрез издаването на предписания и заповеди, които вписва в заповедната книга на строежа; Постоянно следене относно спазване на графиците за изпълнение на СМР (вкл. приложенията), както и следене за отклонения от тях и своевременно докладване на Възложителя относно всякакви отклонения, възникнали в процеса на изпълнение на работите. Изискване на мерки от страна на изпълнителя по договора за СМР за коригиране на отклоненията, както и контрол върху спазването на тези мерки и при необходимост докладване относно последното; Предварително подробно запознаване със съдържанието на предложените от страна на Изпълнителя на СМР графици, както и в случай на приложимост – актуализираните такива; Контрол върху спазването им съобразно реалния прогрес на СМР и при необходимост информиране на Възложителя., Contracted Amount: 5 800.00 , Reported Amount: 847.02

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: INVESTITORSKI CONTROL - 05, Contracted Amount*: 847.04 , Reported Amount**: 847.02
  • Contractor: TONUS 21, Contracted Amount*: 847.03 , Reported Amount**: 847.03
  • Contractor: SIM OOD, Contracted Amount*: 44 468.81 , Reported Amount**: 42 786.52
  • Contractor: ASPEKT, Contracted Amount*: 2 541.63 , Reported Amount**: 2 541.62
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

None

Financial Information

Total Project cost 48 704.45 BGN
Grant 48 704.45 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 46 853.63 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изготвяне на обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните изисквания за енергийна ефективност, по реда на Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ) и наредбите за неговото прилагане на сгради общинска собственост, в които се предоставят обществени услуги, Estimated Amount: 1 303.60
Procedure 2 Subject to due process: Изпълнение на строителни и монтажни работи по Проект „Ремонт на общинска административна сграда в с. Лом Черковна", Estimated Amount: 44 469.49
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на консултански услуги за изготвяне, окомплектоване, управление и отчитане на проект: "Ремонт и оборудване на общински административни сгради в гр. Бяла, с. Копривец и с. Лом Черковна, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност", Estimated Amount: 5 660.00
Procedure 4 Subject to due process: Проектиране и упражняване на авторски надзор на обект: "Ремонт и оборудване на общински административни сгради в гр. Бяла, с. Копривец и с. Лом Черковна, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност", Estimated Amount: 16 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Упражняване на строителен нодзор по време на изпълнение на ремонт на общинска административна сграда в с. Лом Черковна" за осъществяване на строителен надзор на горепосочения проект по Договор № BG06RDNP001-7.008-0009-C01. от 22.11.2019 г., сключен между Държавен фонд "Земеделие" и Община Бяла, за отпускане на финансова помощ по Подмярка 7.2 от ПРСР 2014-2020 г. Обществената поръчка е възложена по реда на чл.20, ал. 4, т. 3 от ЗОП., Estimated Amount: 847.04

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN