Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0906-C01
Project Name Production of creative animation, films, TV productions, advertising clips and musical projects.
Beneficiary 204842364 DIFAR LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.06.2019
Start Date 13.06.2019
End Date 22.04.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца

Description

Brief description
С настоящия проект кандидатът планира да развие новосъздаденото дружество - "ДИФАР" ООД в приоритетния сектор на Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 г. „J59. Производство на филми, телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“.

СЪЩНОСТТА НА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКАТА ИДЕЯ Е:
-	Производство на филми;
-	Производство на рекламни клипове;
-	Производство на телевизионнни предавания;
-	Музикално производство/изпълнение на музикални проекти и
-	Анимационно производство/ изпълнение на анимационни проекти.

ЗА РЕАЛИЗИРАНЕ НА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКАТА ИДЕЯ ЩЕ БЪДАТ ИЗПЪЛНЕНИЕ СЛЕДНИТЕ ДЕЙНОСТИ:
- Реализиране на пазара на предприемаческата идея и
- Визуализация на проекта.

ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ПОДКРЕПАТА ПО ПРОЦЕДУРАТА СЕ ИЗРАЗЯВАТ В:
1. Сформиран екип от квалифициран персонал.
2. Наето работно помещение в гр. Враца. 
3. Закупено оборудване необходимо за реализация на предприемаческата идея.
4. Разработен и внедрен в дейността на дружеството софтуер "Платформа  за менажиране на филмови, музикални и телевизионни продукции".
5. Разработена икономическа оценка и маркетингов план за пазарната реализация на предвидените да бъдат произвеждани/ създавани продукти/ продукции.
6. Изпълнени мерки за осигуряване на публичност и визуализация на проекта.

С реализиране на проектното продложение ще се постигне и положителен ефект по отношение на устойчивостта на новосъздаденото предприятие, ще се създаде стабилност на работните места като се осигури УСТОЙЧИВА ЗАЕТОСТ НА 3 ЛИЦА и ще се постигне финансов ръст:
-  "ДИФАР" ООД ще реализира общо нетни приходи от продажби за трите последователни години след приключване на проекта повече от 50% от размера на заявената БФП и
- Претеглената стойност на EBITDA 17.76%.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез: наемане на 4 лица - квалифициран персонал; закупуване на ДМА: 1 брой камера и 3 броя обективи; разработване на ДНА/ софтуер "Платформа за видео, музикални и анимационни проекти"; наемане на работно помещение; изработване на: икономическа оценка и маркетингови планове за пазарната реализация на продуктите).: С цел реализиране на пазара на произвежданата продукция, като част от дейността ще бъдат/ бъде: - наети 4 лица/квалифициран персонал; - закупени ДМА: 1 бр. камера и 3 бр. обективи; - разработен софтуер "Платформа за менажиране на филмови, музикални и телевизионни продукции"; - наето работно помещение в гр.Враца; - изработени икономическа оценка и маркетингов план. ОБОСНОВКА НА ЗАЛОЖЕНИТЕ РАЗХОДИ. I. НАЕМАНЕ НА КВАЛИФИЦИРАН ПЕРСОНАЛ. За да бъде успешно реализирана предприемаческата идея е необходимо да бъде сформиран екип от квалифициран персонал, който да притежава необходимото образувание и професионален опит. С цел завършване на цялостния производствения цикъл на произвежданата продукция от дружеството е предвидено екипът отговорен за осъществяването на предприемаческата идея да бъде съставен от 4 експерта назначени на следните взаимнодопълващи се длъжности: продуцент, режисьор, звукорежисьор и художник. II. ЗАКУПУВАНЕ НА ДМА: 1 бр. дигитална камера и 3 бр. обективи (с фокусна дължина 24мм,50мм и 85мм) С новата снимачна техника ДИФАР ООД ще има капацитет да изпълнява по-голям брой поръчки на своите клиенти, вследствие на висока производителност за реализация на единица медиен продукт. С предвиденото по проекта технологично дигитално, HD оборудване, заснемащо и обработващо във видео стандарта “5 К” (формат с висока резолюция на картината, който е утвърден в световното медийно пространство), дружеството ще предлага най-съвременното качеството на произвежданата продукция на пазара. Новата техника: - позволява съкращаване на сроковете за подготовка за снимки, възможност за заснемане на неограничено количество материал без прекъсване, възможност за реална проверка и монтаж на готовия материал на самата площадка - дава възможност за творчески контрол върху кадрите, благодарение на многобройните си настройки и три обектива с различна фокусна дължина. Всеки един от предвидените активи е от изключителна важност за оптимизиране на основните етапи от технологичния процес по създаване на медийния продукт - заснемането, обработката и контрола. Затварянето на производствения цикъл вътре в предприятието е задължително за да имаме оптимизиран производствения процес. Чрез закупуването на ДМА, дружеството ще има възможност да предлага на своите клинти продукция: със съвременни характеристики, висока добавена стойност и качеството.Възможността да бъде наемана техника не е опция заради скъпата цена на подобен вид оборудване. III. РАЗРАБОТВАНЕ НА СОФТУЕР "Платформа за менажиране на филмови, музикални и телевизионни продукции". Разработеният софтуер ще спомага за мултикултурното развитие на бранша и ще улеснява сложните процеси на управление на проектите като спомага за поетапното изпълнение на проектите и минимизира риска от забавяне. Софтуерът ще създаде предпоставки дружеството да се превърне в сериозен конкурент и на най-утвърдените компании в бранша. IV. НАЕМАНЕ НА РАБОТНО ПОМЕЩЕНИЕ в гр. Враца. За успешното изпълнение на проекта е необходимо да бъде наето работно помещение, в което експертният екип да изпълнява професионалните си задължения/ отговорности, да съхранява и оперира със закуното оборудване по проекта. V. ИЗРАБОТВАНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКА ОЦЕНКА И МАРКЕТИНГОВ ПЛАН. Целта на заложения разход "Разработване на икономическа оценка" е дружеството да получи/ да разполага с ценна информация по отношение на: 1. Пазара - възможностите за реализация на произвежданата продукция. 2. Приходни и разходни парични потоци. 3. Икономически рискове. Целта на заложения разход "Разработване на маркетингов план" е именно маркетирането/налагането на предприемаческата идея. В резултат от разработения маркетингов план, дружеството ще притежава: - Анализ на размера и характера на пазара; - Проучване и идентифициране на потенциалните потребители, клиенти и конкуренти; - Анализ на тенденциите за развитие, рекламна политика и т.н., Contracted Amount: 247 827.96 , Reported Amount: 244 263.70
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой табела и 4 броя стикери).: Дейност "Визуализация на проекта" ще бъде изпълнена с оглед спазване правилата и процедурите за изпълнение на проекти, финансирани по ОПИК и осигуряване на публичност и широка обществена информираност за получената финансова подкрепа от ЕС чрез ЕФРР и бюджета на Република България. Целта на дейността е да бъде популяризиран приносът на ЕС по отношение на насърчаването на предприемачеството на "ДИФАР" ООД, посредством изпълнение на следните мерки: - поставяне на информационна табела на място на изпълнение на проекта, работното помещение в гр. Враца и - поставяне на информационни стикери на закупените по проекта ДМА: 1 брой камера и 3 броя обективи. "ДИФАР" ООД ще изпълни дейността в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 год. Период на изпълнение: от 2-ри до 17-ти проектен месец. Необходим бюджет: 1 020.00 лв. без ДДС, от които: 1 брой табела х 900.00 лв. без ДДС и 4 броя информационни стикери х 30.00 лв. без ДДС = 120 лв. без ДДС Изпълнението на дейността е отговорност на "ДИФАР" ООД. В рамките на проекта дейността ще бъде изпълнена посредством прилагане на различни похвати и методи, чрез които ще се постигнат желаните резултати. На всеки етап от реализацията на дейността екипът отговорен за управление на проекта ще прилага методи за: - Планиране/ формиране на график за изпълнение на всяка от задачите, включени в дейността, определяне на срокове, необходими ресурси и отговорни за изпълнението лица; - Наблюдение и съгласуване/ провеждане на работни срещи, мониторинг и контрол, преглед на изготвени проекти за визуализация на информационните материали, обсъждане и съгласуване на задачите, сроковете за изпълнение и пр. - Договаряне - дейността ще бъде възложена на външен изпълнител и изпълнението й ще протече при спазване на ПМС 160 - избор без провеждане на процедура (по указание на УО) на база на събрани поне 2 съпоставими оферти и съставен протокол за направения избор и указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и при съобразяване със спецификите на настоящия проект. - Докладване - изготвяне на периодични и извънредни доклади/отчети във връзка с изпълнението - техническо и финансово на дейността. - Отчетност и архивиране - приемане на система за водене на писмена комуникация и архивиране на документацията, с цел създаване на одитна пътека и съхранение на информацията. - Информационни и комуникационни методи - приемане и утвърждаване на правила и процедури за комуникация между страните по проекта, непрекъсната координация между "ДИФАР" ООД и избрания изпълнител. Технически параметри: всички предвидени информационни материали трябва да съдържат информацията съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За времетраенето на проекта във всички документи, съставяни във връзка с изпълнението му, ще бъде посочвана информация за финансиращата оперативна програма - ОПИК и подкрепата на ЕФРР., Contracted Amount: 1 020.00 , Reported Amount: 950.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: METALPRESS VACHKOVI LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 950.00
  • Contractor: SET IN LTD, Contracted Amount*: 5 440.00 , Reported Amount**: 6 167.74
  • Contractor: RAVIDON LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 18 500.00
  • Contractor: AUDIO VIDEO CONSULT LTD, Contracted Amount*: 83 083.66 , Reported Amount**: 103 854.58
  • Contractor: RS CONSULT BG LTD, Contracted Amount*: 23 200.00 , Reported Amount**: 29 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.76 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 248 847.96 BGN
Grant 199 078.35 BGN
Self amount 49 769.61 BGN
Total actual amounts paid 196 170.99 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избора на изпълнител за наем на работно помещение в гр. Враца., Estimated Amount: 6 800.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение
    Contractor: SET IN LTD
    Contract total funded value: 5 440.00
Procedure 2 Subject to due process: Изработване на: - Икономическа оценка на продукти (стоки или услуги), 1 брой; - Маркетингови планове за пазарна реализация на продукти (стоки или услуги), 1 брой. , Estimated Amount: 18 700.00
  • Differentiated position 1: „Изработване на икономическа оценка на продукти (стоки и услуги)” и „Изработване на маркетингов план”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на публичност и визуализация на проект № BG16RFOP002-2.024-0906., Estimated Amount: 1 020.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на дейности за осигуряване на визуализация и публичност
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА) по проект № BG16RFOP002-2.024-0906 с три обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на "Дигитална камера, 1 брой." Обособена позиция 2: Доставка на обективи: - Обектив с фокусна дължина 24 милиметра, 1 брой; - Обектив с фокусна дължина 50 милиметра, 1 брой; - Обектив с фокусна дължина 85 милиметра, 1 брой. Обособена позиция 3: Разработване на софтуер "Платформа за менажиране на филмови, музикални и телевизионни продукции", 1 брой., Estimated Amount: 132 854.58
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка на "Дигитална камера, 1 брой."
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка на обективи, 3 броя.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Разработване на софтуер "Платформа за менажиране на филмови, музикални и телевизионни продукции", 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА) по проект № BG16RFOP002-2.024-0906 с три обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на "Дигитална камера, 1 брой." Обособена позиция 2: Доставка на обективи: - Обектив с фокусна дължина 24 милиметра, 1 брой; - Обектив с фокусна дължина 50 милиметра, 1 брой; - Обектив с фокусна дължина 85 милиметра, 1 брой. Обособена позиция 3: Разработване на софтуер "Платформа за менажиране на филмови, музикални и телевизионни продукции", 1 брой., Estimated Amount: 132 854.58
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка на "Дигитална камера, 1 брой."
    Contractor: AUDIO VIDEO CONSULT LTD
    Contract total funded value: 27 381.62
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка на обективи, 3 броя.
    Contractor: AUDIO VIDEO CONSULT LTD
    Contract total funded value: 55 702.04
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Разработване на софтуер "Платформа за менажиране на филмови, музикални и телевизионни продукции", 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Разработване на софтуер "Платформа за менажиране на филмови, музикални и телевизионни продукции", 1 брой, Estimated Amount: 29 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на софтуер "Платформа за менажиране на филмови, музикални и телевизионни продукции" - 1 брой
    Contractor: RS CONSULT BG LTD
    Contract total funded value: 23 200.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN