Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-1100-C02
Project Name Improving production capacity in "Signalizacia" Ltd.
Beneficiary 831524350 Signalizacia LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.02.2016
Start Date 09.02.2016
End Date 01.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Ябланица, гр.Ябланица

Description

Brief description
„Сигнализация” ООД е  производител на висококачествени бои за маркиране на производствени площи и асфалтови настилки в България. Използваната технология на производство е без алтернатива на българския пазар, където фирмата има ограничена конкуренция и е предпочитан партньор при изпълнението на всички мащабни проекти в областта на пътното строителство.
Заложените дейности по проекта целят разширяване на дейността на предприятието чрез въвеждане в експлоатация на високотехнологична линия за производството на термопластичен материал за пътна маркировка, която ще допринесе в голяма степен за повишаване на производствения капацитет и автоматизация на производствения процес в „Сигнализация”. 
Също така изпълнението на заложените в проекта инвестиционни дейности ще повиши експортния потенциал на дружеството и ще му създаде важно конкурентно предимство, защото приложението на термопластичната пътна маркировка тепърва расте на национално и световно ниво. В Европа до момента такава пътна маркировка се произвежда единствено в Дания и „Сигнализация” ще бъде едва вторият производител в рамките на континента.
Заложените инвестиции по настоящия проект са пряк резултат от желанието на фирмата да повишава конкурентоспособността си, капацитета на производството, да инвестира в диверсификация на продукцията си и да разширява пазарните си позиции.
С изпълнение на заложените инвестиционни дейности  в проекта, фирмата ще може да  предлага на клиентите си едно гъвкаво производство с нови перспективи и възможности.
С въвеждането на новата технологична линия ще бъдат произвеждани множество нови продукти:
-термопластична маркировка „надпис”
-термопластична маркировка „пътен знак”
-термопластична маркировка „пешеходни пътеки”
-и още неограничен брой нови продукти, които ще бъдат изработвани по задание (чертеж) на клиента;
Внедряването на новата  линия за термопластични изделия  ще подобри условията на труд в предприятието и ще окаже пряко положително въздействие върху околната среда
Activities
  • Activity: Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на "Високотехнологична линия за производство на термопластична маркировка с интегрирана софтуерна система за управление на производствения процес - 1 брой").: Новото оборудване ще осигури повишаване качеството на услугите, на съответните технологични операции и респективно на изделията като цяло. Настоящият проект е пряко насочен към подобряване на качеството и продукцията на предприятието чрез използването на прецизни високотехнологични процеси и методи за производството на пътна маркировка. Дейността предвижда закупуването и внедряването на една високоефективна и производителна технологична линия с която да се постигне качественото изпълнение отговарящо на изискванията на клиентите, предвид налаганите от пазара кратки срокове за изпълнение. Проектната инвестиция, за която фирмата се надява да получи помощ от програма BG16RFOP002-2.001 „Подобряване на производствения капацитет в МСП“ ще бъде една сериозна крачка към изпълнението на дългосрочната стратегия на „Сигнализация” ООД – да увеличи производствения капацитет на своето производство, като постигне възможности за разширяване на гамата от предлагани продукти чрез стартиране производство на термопластични изделия за пътна маркировка – единствени за Балканския полуостров и с единствен конкурент в Европа – фирма „Ел Ка Еф" - Дания. По този начин предприятието неминуемо ще разшири присъствието си на регионалния, европейския и световния пазар. С въвеждането на новата технологична линия ще стартираме производството на редица нови продукти: - термопластична маркировка „надпис”; - термопластична маркировка „пътен знак”; - термопластична маркировка „пешеходни пътеки”; - термопластична маркировка по задание на клиента; - и около още около 100-ина на брой нови за производството и региона продукти. През последните няколко години се очертаха няколко тенденции на пазарите, оказали пряко влияние върху начина, структурата и работата на фирмата , а именно: 1. Рязко увеличаване на обема на поръчките; 2. Изискванията на ключови клиенти от комплексни доставки; 3. Намаляване на сроковете за поръчка, производство и доставка; 4. Необходимост от вземане на бързи и отговорни решения свързани голям обем и разнообразие от продукция и ценови оферти. Във връзка с разрастващата се дейност на фирмата, изискванията на клиентите и проектите, усложняването на структурата и необходимостта от бързи, достоверни и компетентни реакции на изискванията на националните и международните пазари в последните 1-2 години, възникна необходимостта от разширяване на производствената база и капацитета за производство, както и увеличаване гамата на произвежданата продукция. Същата трябва да отговаря не само на сегашните, но и на бъдещите потребности на клиентите на фирмата в средносрочен и дългосрочен план. Чрез изпълнение на проекта целим да разширим експорта /като количество и качество/, излизане на нови пазари с широка гама продукти, заемане на нови пазарни ниши, като се очаква близо трикратен ръст на приходите спрямо 2014 г., в рамките на периода на бизнес плана. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1-ви до 2-ри месец). Съставен за проекта Екип ще организира процедурата по избор на изпълнител в съответствие с изискванията на ОПИК и ПМС 118/20.05.2014 г. 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец). След приключване на процедурата за избор на изпълнител и представянето на всички изискуеми документи, ще пристъпим към сключването на договор с избрания кандидат. 3. Доставка на производствената линия и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 12-ти месец). Екипът по проекта ще следи за спазването на клаузите и сроковете на сключения договор за доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация. 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (12-ти месец)., Contracted Amount: 983 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията (ще бъде изпълнена чрез закупуване на "Високотехнологична линия за производство на термопластична маркировка с интегрирана софтуерна система за управление на производствения процес - 1 брой").: Необходимостта от закупуването на новата "Високотехнологична линия за производство на термопластична маркировка с интегрирана софтуерна система за управление на производствения процес" произтича от главно от острата нужда от диверсификация на продуктите и пазарите на предприятието и невъзможност да се произвеждат някои продукти, за които има търсене на пазара. По отношение на продуктовия асортимент усилията на фирмата са насочени към стартиране производство на термопластична пътна маркировка, която тепърва добива популярност на национално и световно ниво и има огромен потенциал за развитие. С въвеждането на новата технологична линия ще бъдат произвеждани множество нови продукти: - термопластична маркировка „надпис” - термопластична маркировка „пътен знак” - термопластична маркировка „пешеходни пътеки” - и още практически неограничен брой нови продукта, които ще бъдат изработвани по задание (чертеж) на клиента; Новите изделия реално ще бъдат над 100 на брой, а и повече в зависимост от изискванията и нуждите на всеки отделен клиент и поръчка. Всяко изделие се определя от изисквания за формата, химическия състав, цветовите нюанси и гами до продължителност на ползване, светлоизносваемост и среда за полагане/ползване. С въвеждането в експлоатация на предвидената нова високотехнологична линия за производство на продукти от термопластичен материал с интегрирана софтуерна система за управление на производствения процес и като се отчитат търговските резултати, е реалистично да се очаква в рамките на периода на бизнес плана близо трикратно нарастване на обема реализирана продукция на предприятието. Предвижданията са на база резултатите на фирмата за 2014 г. Новото оборудване ще осигури повишаване качеството на услугите, на съответните технологични операции и респективно на изделията като цяло. Настоящият проект е пряко насочен към подобряване на качеството и продукцията на предприятието чрез използването на прецизни високотехнологични процеси и методи за производството на пътна маркировка. Добавяне на нови характеристики на пътната маркировка и подобряване на съществуващите образци и матрици. Методите на полагане на новите маркировки коренно се различава от досегашния, по ред причини. Основната от тях се състои в това, че не е необходимо при полагането на новите маркировки, знаци и табели да се ангажират няколко ПТС-та за полагане на пътна маркировка и множество служители, а само един или двама, които с една кола и минимално оборудване да извършат необходимите дейности по подготовка, трасиране и полагане. Това е много важно предвид, че при малки поръчки в отдалечени райони на страната и чужбина се ангажира голям ресурс и персонал на дружеството и себестойността на предлаганите дейности и услуги трябва да се завишава, което не позволява и поемането на други поръчки, преди връщането на машините и персонала. С изпълнението на проектните дейности ще имаме възможност да балансираме натовареността на машините и персонала и да поемем допълнителни поръчки, които да подобрят конкурентоспособността, производствения капацитет и рентабилността на фирмата. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1-ви до 2-ри месец) Съставен за проекта Екип ще организира процедурата по избор на изпълнител в съответствие с изискванията на ОПИК и ПМС 118/20.05.2014 г 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) След приключване на процедурата за избор на изпълнител и представянето на всички изискуеми документи, ще пристъпим към сключването на договор с избрания кандидат 3. Доставка на производствената линия и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 12-ти месец) Екипът по проекта ще следи за спазването на клаузите и сроковете на сключения договор за доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (12-ти месец)., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 983 000.00
  • Activity: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на "Високотехнологична линия за производство на термопластична маркировка с интегрирана софтуерна система за управление на производствения процес - 1 брой").: Чрез обновяване на машинния парк и насищането му с достатъчно високопроизводителни специализирани машини и оборудване, се стремим да се създадат предпоставки за значително повишаване на производствения капацитет, да постигнем едно допълване на гамата от произвеждани продукти с нови модерни и търсени от пазарите артикули и същевременно значително повишаване качеството, както и намаляване себестойността на произвежданата продукция. Постигане на едно гарантирано начало за масирана експанзия на външните пазари. Тези наши цели са залегнали изцяло в основата на настоящия проект. Инвестициите по проекта ще доведат до повишаване на ресурсната ефективност и изграждане на конкурентоспособна производствена структура, която ще гарантира устойчиво и проспериращо развитие на предприятието и непрекъснат икономически растеж. За постигането на този икономически растеж е необходимо да се премине през редица етапи на икономически растеж: основан на ресурсите; растеж, основан на ефективността; растеж, основан на иновациите. С постигане на високотехнологично и иновативно ниво на производство, което е предпоставка за повишена екологичност и чрез оптимизацията на производството, фирмата ще има възможност да намали своите загуби вследствие на аварии, както и необходимите консумативи и химикали за отстраняването им, също така и възможността да намали консумацията на енергия, чрез интегрираната система за управление на производствения процес. Ще се снижат производствените разходи, което ще рефлектира върху намаляване на себестойността на крайната продукция. Същевременно ще се избегнат времевите престои и рисковете от замърсявания на околната среда, причинени от амортизираното оборудване или поради претоварване на мощностите. Високотехнологичната линия за производство на термопластична маркировка с интегрирана софтуерна система за управление на производствения процес ще повиши значително производителността на труда в предприятието, ще оптимизира отпадъчния материал, ще даде възможност за връщане на остатъчната стъклената посипка/перла обратно в силоза за повторно използване, защото няма да има предпоставки за замърсявания по нея. Смесването на компонентите за термопластичната маркировка ще бъде извършвано в контейнер, който е херметически и термично изолиран и не позволява изпускането на вредни газове в атмосферата. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1-ви до 2-ри месец). Съставен за проекта Екип ще организира процедурата по избор на изплънител в съответствие с изискванията на ОПИК и ПМС 118/20.05.2014 г. 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец). След приключване на процедурата за избор на изпълнител и представянето на всички изискуеми документи, ще пристъпим към сключването на договор с избрания кандидат. 3. Доставка на производствената линия и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 12-ти месец). Екипът по проекта ще следи за спазването на клаузите и сроковете на сключения договор за доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация. 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (12-ти месец)., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EKO STIL STROY 90 EOOD, Contracted Amount*: 688 100.00 , Reported Amount**: 983 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.28 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 202.41 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 150 779.98 , Reached amount: 150 782.29
Indicator 5 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 122.49 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 983 000.00 BGN
Grant 688 100.00 BGN
Self amount 294 900.00 BGN
Total actual amounts paid 688 100.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на "Високотехнологична линия за производство на термопластична маркировка с интегрирана софтуерна система за управление на производствения процес - 1 брой", Estimated Amount: 983 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на "Високотехнологична линия за производство на термопластична маркировка с интегрирана софтуерна система за управление на производствения процес - 1 брой"
    Contractor: EKO STIL STROY 90 EOOD
    Contract total funded value: 688 100.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN