Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0277-C02
Project Name Independent life in municipality of Septemvri
Beneficiary 000351825 Municipality of Septemvri
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.05.2016
Start Date 10.05.2016
End Date 10.04.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Септември

Description

Brief description
Проект „Независим живот в община Септември“ е насочен към хора с увреждания и техните семейства, хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, живеещи на територията на община Септември, които са в повишен риск от социална изключеност. Общата цел на проекта е да допринесе за разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и техните семейства, като се насърчи принципа на равните възможности и се разширява обемът, многообразието и целенасочеността на услугите предоставяни в общността. Специфични цели, които проекта си поставя да постигне, са да се създаде Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване на целевата група, който да  предоставя интегрирани услуги за хора с увреждания и техните семейства, хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, като се съчетаят комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. Дейностите, които ще бъдат изпълнени в рамките на проекта за постигане на поставените цели и очаквани резултати са както следва: 
1. Управление, информиране и публичност на проекта. 
2. Изграждане на капацитет за предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. 
3. Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. 
4. Предоставяне на услуги на представителите на целевите групи.
Activities
  • Activity: Управление, информиране и публичност на проекта: Основна задача на тази дейност е осигуряване на качествено управление на проекта с оглед постигане на поставените цели и очаквани резултати, при създадена система за проследяемост на изпълнението и спазване на изискванията за публичност и отчетност на договора за безвъзмездна помощ. Първите два месеца от реализацията на проекта са предвидени за подготовка на изпълнението, утвърждаване на график и организиране работата на екипа за изпълнение на поетите дейности по проекта. Предвидено е провеждане на работна среща на екипа за реализация на планираните ангажименти и координация на работата. За осигуряване на изпълнение на заложените дейности в оптимален срок, на този етап от проекта ще бъде подготвена цялостната документация за провеждане на избор на изпълнители по реда на ЗОП. Качественото изпълнение на проекта се основава на координация на дейностите и на ефективната комуникация между служителите на водещата организация, избраните външни изпълнители и Възложителя по проекта. Ето защо, за да се гарантира постигане на заложените по проекта количествени и качествени резултати, ние сме осигурили четиричленен екип за управлението му, който е подбран на база на опит и квалификация, и репутация сред служителите. Екипът включва следните длъжности: ръководител - носи пълната отговорност за управлението и отчетността на проекта, организира работатат на екипа; координатор - съдейства на ръководителя при отчитането на проекат, организира ежедневната работа, съставя планове и мрежови графици за реализиране на дейностите и за провеждане на събитията в рамките на проекта; счетоводител - осчетоводява използваните финансови средства на всеки етап от проекта; следи за правилното изразходване на средставата по проекта, изготвя междинни и окончателен финансов отчет за проекта; технически сътрудник - съдейства при работата с целевата група, осъществяват взаимодействие със служителите предоставящи услуги, документира изпълнението на дейностите по подходящ начин. Дейността включва и изготвянето на:  Една обяснителна табела, която ще бъде поставена на сградата на центъра  Брошура на проекта - 1000 броя., формат А4, сгъната, пълноцветен печат, гланц  Плакат на проекта - 100 броя, А3, пълноцветен печат  Публикации в регионални печатни издания - 3броя  Информационни стикери - 500 бр Дейносттите по изпълнение на бюджета и за отчитане на разходите по проекта и изготвяне на необходимата методическа и счетоводна документация към него включва:  Обработка на счетоводните документи;  Отчитане на финансовите разходи; Дейността, свързана с осъществяване на контрол по финансите включва:  Ежедневен – от ръководителя на проекта, координатора и счетоводителя;  Периодичен – от възложителя на проекта, ръководителя, координатора и счетоводителя;  Последващ – от възложителя, ръководителя и избран външен одитор; Последният месец от план-графика е предвиден за анализ на ефективността и оценка на изпълнението. По време на изпълнението на всяка от дейностите е предвидено да се разпространяват информационните материали по проекта. Предварителен, текущ, последващ контрол. Отчетността по проекта ще бъде изготвяна коректно и в срок, съгласно изискванията по програмата. Ще се изготвят междинни доклади, съдържащи пълна информация за всички аспекти на изпълнението на дейностите за съответния период. Изготвяне на заключителни отчети – отчетен доклад, технически и финансови отчети. Освен това ще бъде осигурен пълен достъп до техническата и финансова документация по проекта. , Contracted Amount: 24 640.40 , Reported Amount: 22 040.05
  • Activity: Изграждане на капацитет за предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Целта на дейността е да се осигури необходимия персонал за успешното функциониране на звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Дейността включва следните под-дейности: 1. Подбор на персонал Подборът на персонал ще бъде осъществен успоредно с реализацията на процедурите за доставка на оборудване, транспортно средство за нуждите на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Екипът за управление на проекта следва да създаде необходимата организация и документация за протичане на процеса. На интернет страницата на общината ще бъде публикувана информация за стартиране на процедурата за подбор, срокове и начин за кандидатстване. Подборът ще бъде извършен от назначена за целта комисия, която ще оценява и класира кандидатите. Подборът ще премине през два етапа: • по документи; • събеседване/индивидуално интервю. При селекцията на кандидати за обявените позиции ще бъдат стриктно съблюдавани принципите на равните възможности и недопускането на дискриминация по какъвто и да е признак. За предоставянето на почасови услуги в общността и в домашна среда, екипът на звеното ще включва следните длъжности: • психолог – 1 бр. • сътрудник социални дейности – 2 бр. • Медицинска сестра – 1 бр. • Лични/социални асистенти – 16 бр. на пълен работен ден (или кореспондиращия брой наети на непълен работен ден, в случай на необходимост за по-отдалечените населени места в общината с недостатъчен брой крайни потребители) • Шофьор – 1бр. (непълен работен ден, почасова заетост). Успешно преминалите подбора кандидати ще бъдат назначени на трудови договори, съгласно нормативната уредба за продължителността на проекта. 2. Обучение Обучението на персонала на ще бъде с обща продължителност 30 часа (всеки един от персонала преминава базисно и надграждащо обучение, съобразено с профила на заеманата длъжност). Провеждането на обучението цели повишаване на професионалните компетенции, с оглед работата с конкретната целева група. Целта на базисното обучението е придобиване на умение за работа в екип, възможност за работа под стрес, мотивираност и т.н. Базово обучение в рамките на 15 часа, като такова ще бъде осигурено само за новонаети служители, които не са преминавали подобен вид обучение по друга програма. Надграждащо обучение ще включва специализирана тематика с оглед различния профил на услугите, които ще се предоставят от Центъра. Изпълнителят на дейността трябва да съобрази темите на обучението именно със специфика на различния професионален профил членовете на екипа на Центъра, като общата продължителност на надграждащото обучение е 15 часа. В обучението ще бъдат засегнати теми като: психо-емоционални характеристики на хората с увреждания, разпознаване на емоционалния срив при хората с увреждания, и предотвратяване на депресивни състояния, кризисна интервенция и др. Предвижда се надграждащо обучение и за лицата, ангажирани по процедура „Нови алтернативи” след неговото приключване, в случай че станат част от екипа на Центъра. Обученията ще следва да се проведат от специалисти с подходящо образование и опит. , Contracted Amount: 800.00 , Reported Amount: 578.61
  • Activity: Създаване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Целта на дейността е да се гарантира предоставянето на услугите от Центъра с необходимата материална обезпеченост, да се създаде подходяща, функционално ефективна и достъпна среда за потребителите на услугите, да се осигури ефективна и ориентирана към потребителите методология за работа. Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда е предвидено физически да се помещава в сграда общинска собственост. Дейността предвижда и закупуване на специализирано транспортно средство (микробус) за хора увреждания, снабдено със съответните 8+1 места, оборудван с хидравлична платформа за качване на хора с инвалидни колички и сгъваема електрическа степенка на входната врата за трудноподвижни пътници, устройство за укрепване на инвалидни колички. Транспортното средство ще бъде използвано за нуждите на целевата група на територията на всички населени места в общината, включително и за придвижване на потребителите до помещенията на звеното, предоставянето на услуги спрямо индивидуалните потребности. За целите на функционирането на Центъра до края на третия месец от проекта, ще бъде изготвена методология за работа, която да дефинира детайлни правила и изисквания (минимални стандарти) за функционирането на звеното и предоставянето на комплексни услуги, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Като последна стъпка по ред, но не и по важност се предвижда закупуването на система за предоставяне на иновативни здравни и социални услуги. Системата се състои от индивидуални устройства, които се раздават на крайните потребители и компютърна конфигурация със съответното софтуерно приложение, която се поставя в помещение на Центъра и приема информацията от устройствата на потребителите, след което се проследява и анализира от персонала. , Contracted Amount: 251 160.00 , Reported Amount: 249 660.00
  • Activity: Предоставяне на услуги на представителите на целевите групи: 1.Набиране на потребители за включване в проекта Подборът на потребители ще се извърши от експерти на Центъра, изготвен на база оценка на индивидуалните потребностите на хората от целевата група. Лицата, които желаят да получават услугите ще бъдат подбрани при спазване на принципа за равни възможности и недопускане на дискриминация. За подбора ще се приложи следната процедура:  Прием на заявления за ползване на услугата.  Изготвяне на индивидуална оценка на потребностите  Селекция по документи, съобразно заложените критерии.  Избор на потребители - подборът ще се реализира на два етапа - първоначално и последващо, с оглед на реалните потребности на ползвателите на услугата и наличните ресурси на Центъра. При необходимост ще се извършва актуализация, като при отпадане на потребители, ще се извършва процедура за включване на следващите класирани. 2.Предоставяне на социални услуги. Социалните услуги са задължителна част от комплексния мултидисциплинарен подход, който ще предлага Центъра на потребителите, като са избрани съобразно нуждите на целевите групи. Социалните работници ще имат ангажимента да изготвят и поддържат индивидуалните оценки на потребителите и индивидуални планове. Оценките и плановете ще се изготвят съгласно методологията на Центъра, като ще обхващат различни аспекти от живота на потребителя. Актуализацията на оценките и плановете ще се извършва на всеки 6 месеца, в съответствие с действащата нормативна уредба. 3.Същност и видове дистанционни услуги. Тези услуги могат да бъдат достъпни чрез домашно-гласови устройства, свързани към телефон и оборудвани с дистанционно. Телемониторинг услугите използват устройства, които автоматично следят здравословното състояние на клиента (кръвно налягане, температура, др.) и алармират мониторинг центровете за извънредни ситуации, когато е необходимо. 4.Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата чрез консултиране ще се реализират различни терапевтични дейности, насочени към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. С помощта на изследване на психологичните процеси и структурата на личността ще се развиват познавателните процеси. В зависимост от психологичната оценка ще се работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението. За целите на проекта ще се използва специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др. 5.Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. Чрез предоставяне на супервизия на персонала на Центъра ще се подобри работата по отношение на качество на услугите, ще насърчи професионалното развитие на персонала, и ще се осигури превенция от професионално прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизиите ще се провеждат на всеки 6 месеца от проекта, или по предварителна заявка на екипа и те могат да бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). След провеждане на супервиизите и съставяне на супервизионни карти и отчет, супервизорите ще имат отговорността да предадат крайните резултат на ръководителя на проекта. 6.Транспорт Осигуряване на специализиран транспорт за целевата група, съобразно установените им потребности. , Contracted Amount: 222 766.84 , Reported Amount: 150 547.12

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: bulgarian posts, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 97.00
  • Contractor: MOBILTEL, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 768.73
  • Contractor: EKOTRANS SV Ltd, Contracted Amount*: 74 760.00 , Reported Amount**: 74 760.00
  • Contractor: OFFICE CENTER PRESTIGE Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 885.40
  • Contractor: Penka, Contracted Amount*: 300.00 , Reported Amount**: 300.00
  • Contractor: Anna, Contracted Amount*: 124.00 , Reported Amount**: 138.70
  • Contractor: "EUROINS INSURANCE" Jsc, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 70.02
  • Contractor: ANS CONSULTING , Contracted Amount*: 5 160.00 , Reported Amount**: 5 160.00
  • Contractor: Biliana, Contracted Amount*: 874.00 , Reported Amount**: 974.02
  • Contractor: LEV INS AD INSURANCE COMPANY, Contracted Amount*: 3 571.78 , Reported Amount**: 3 571.77
  • Contractor: IMOTI 85 Ltd, Contracted Amount*: 1 944.00 , Reported Amount**: 1 944.00
  • Contractor: "DANIKA-63", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 99.90
  • Contractor: Iordanka, Contracted Amount*: 250.00 , Reported Amount**: 278.61
  • Contractor: Oil Trans PZ Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 747.99
  • Contractor: Ivalina, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 589.60
  • Contractor: KONTRAX, Contracted Amount*: 170 340.00 , Reported Amount**: 170 340.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Number, Base Value: 30.00 , Target amount: 99.00 , Reached amount: 112.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Number, Base Value: 30.00 , Target amount: 110.00 , Reached amount: 112.00

Financial Information

Total Project cost 499 367.24 BGN
Grant 499 367.24 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 413 253.49 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 8 517.00 0.00 8 517.00 КОНТРАКС АД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Базово обучение на персонала с обща продължителност 15 часа.Целта на обучението е придобиване на умение за работа в екип, възможност за работа под стрес, мотивираност и т.н. и е само за новонаети служители, които не са преминавали подобен вид обучение по друга програма. , Estimated Amount: 300.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на специализирано оборудване и разработване на Уеб-базирана система за предоставяне на дистанционни здравни и социални услуги. , Estimated Amount: 170 400.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на специализирано транспортно средство за хора с увреждания по Проект №BG05M9OP001-2.002-0277 „Независим живот в община Септември” по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG05M9OP001-2.002 „Независим живот” по приоритетна ос 2 «Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване» на Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси» 2014-2020, която се реализира с финансовата подкрепа на Европейския съюз чрез Европейския социален фонд., Estimated Amount: 63 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Изработване на Методология за работа на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда ., Estimated Amount: 5 160.00
Procedure 5 Subject to due process: Надграждащо обучение на персонала с обща продължителност 15 часа.Целта на обучението е да се усъвършенстват специфични знания и умения, за изпълнение на професионални отговорности за работа с уязвими групи., Estimated Amount: 250.00
Procedure 6 Subject to due process: Организация на дейностите и контрол на изпълнение на проекта., Estimated Amount: 0.00
Procedure 7 Subject to due process: Супервизия на персонала на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общнастта или в домашна среда" в община Септември съгласно утвърдена методология., Estimated Amount: 124.00
Procedure 8 Subject to due process: Супервизия на персонала на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общнастта или в домашна среда" в община Септември съгласно утвърдена методология., Estimated Amount: 344.00
Procedure 9 Subject to due process: Супервизия на персонала на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общнастта или в домашна среда" в община Септември съгласно утвърдена методология., Estimated Amount: 530.00
Procedure 10 Subject to due process: Услуга с предмет "Изпълнение на мерки за информация и публичност по проект "Независим живат в община Септември", Estimated Amount: 1 944.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN