Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0089-C01
Project Name Patronage care for elderly people and people with disabilities – Berkovitsa Municipality
Beneficiary 000320559 Berkovitza Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 30.05.2019
Start Date 17.06.2019
End Date 17.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Берковица, гр.Берковица

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение е в подкрепа на целите на стратегията на ЕС „Европа 2020”, а именно ще се предприемат стъпки за борба с бедността и насърчаване на социалното включване. Проектът предвижда да постигне резултати в тази област чрез предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора с невъзможност за самообслужване, супервизия на персонал, както и ремонти, обзавеждане и оборудване на подходящи помещения, включително и закупуване на транспортно средство за извършване на мобилна работа.

Дейностите по проекта са синхронизирани с общинската стратегия за развитие на социалните услуги и цели за постигане на модерни, разнообразни и достъпни социални услуги, отговарящи на потребностите на хората и общностите в риск и допринасящи за тяхната пълноценна реализация и повишено качество на живот в община Берковица.
Activities
  • Activity: Предоставяне на интегрирани мобилни здравно-социални услуги на лица от целевата група: Община Берковица има богат опит в предоставянето на интегрирани социално-здравни услуги при изпълнението на други проекти финансирани по ОПРЧР. Този вид услуги се посрещат с голям интерес от нуждаещите се. Липсата на медицински специалисти в малките населени места на териториите на общината обуславя нуждата от подобна услуга. Чрез реализация на тази дейност ще се допринесе до преодоляване на традиционните практики в социалната сфера, при които един вид услуга се предоставя в ограничена формална рамка на предоставяне без оглед на потребностите, които се променят във времето или без зачитане на променящи средата факти и обстоятелства. За реализирането на тази дейност, услугата ще бъде възложена на доставчик, който да предостави здравно-социалните услуги съгласно Закона за социалните услуги и разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Изпълнителят ще организира екип за услугата, състоящ се от квалифицирани специалисти, които обезпечават всички функции в здравно-социалната услуга, включително и екип за управлние на услугата. Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социално услуги се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Доставчикът ще осигури подходящ екип за предоставяне на услугата, включително и за управление на услугата. В екипът ще бъде включен и координатор, който ще изпълнява диспечерски функции. Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, ще преминат специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Услугите ще допринесат за обгрижването на хората от целевата група и подобряването на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на услуги в домашна среда. Ще се постигне по-висока ефективност и разширяване на обхвата на предоставяните услуги чрез улесняване на достъпа до хората, които се нуждаят от тях, тъй като често това са самотно живеещи възрастни хора със затруднена подвижност. Социалната изолация, в която се намират възрастните над 65 г. в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания изисква предоставяне на комплекс от услуги. За възрастните хора с хронични заболявания и трайни увреждания ще бъдат осигурени специализирани медицински грижи в техните домове. Чрез осъществяването на дейността ще се подобри достъпът до социални здравни услуги за постигане на независимост и социална интеграция за възрастни хора и хора с увреждания. Целта е да се подобри качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване е необходимо осигуряване на необходимия човешки ресурс за извършване на услугите. Супервизията ще се проведе съобразно разработената от Министерство на здравеопазването програма (методика) за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора с увреждания“ , Contracted Amount: 135 828.00 , Reported Amount: 133 907.45
  • Activity: Строително-монтажни работи и доставка на транспортно средство за извършване на мобилната услуга: За нуждите на предоставянето на услугата се предвижда оборудване на помещения, където да бъдат създадени условия за планиране, подготовка и предоставяне на качествени социални услуги в общността. Качеството на ремонтните дейности ще се проследи от строителните техници на общината. След приключване на ремонтните дейности помещенията ще бъдат обзаведени и оборудвани. Предвидените ремонтни дейности и оборудване са както следва: Етаж I: шпакловка на стени; монтаж на окачен таван; полагане на ламиниран паркет; боядисване с латекс; Обзавеждане и оборудване: оборудване на помещението със секция-700 лв, канапе-800лв, маса-300лв, гардероб- 2 бр.-1000лв., посетителски стол - 3 бр.-150лв.,бюро - 1 бр.-450 лв., офис стол- 160лв., шкаф за медикаменти - 1 бр.-600 лв. климатик – 1бр-1500лв.; Компютърна конфигурация и принтер- 1 300 лв. Обща сума за Обзавеждане и оборудване на етаж I - 6 960 лв. Етаж II: сваляне на стара облицовка; шпакловане на стени; поставяне на окачен таван; боядисване или подмяна на дограма; полагане на ламиниран паркет; боядисване с латекс; Обзавеждане и оборудване: оборудване с секция – 1 бр-800лв.; холна гарнитура – 1бр.- 1 200лв., бюро – 4 бр.- 1 800 лв., заседателна маса - 500 лв., маса-1 бр.- 325 лв. , гардероб -1 бр.- 400 лв., посетителски стол - 10 бр.-500 лв., офис стол - 1 бр.-160 лв.и 60 ст. ; компютърна конфигурация и принтер – 1 бр.-1 500 лв.; климатик – 1бр.-1 500 лв. Обща сума за етаж II- 8 685 лв. и 60 ст. Обща сума за Обзавеждане и оборудване на двата етажа: 15 645 лв. и 60 ст. При изпълнението на дейността е предвидено също и закупуването на транспортно средство, като предвидената стойност е 25 000 лв. Превозното средство ще бъде използвано за транспорт на екипа до домовете на потребителите, като при избора ще се вземе предвид класа на икономичност и изискванията на европейските стандарти за изгорели газове. По този начин ще се предоставя мобилна услуга и ще се покриват нуждите на потребителите в населените места от общината. С оглед икономия на разходи за транспорт ще се изготвя план на посещенията, ще се вземе предвид близостта по местожителство и посещенията на потребителите ще се планират по населени места и близост, така че да се оптимизира маршрута до местата, където ще се предоставят здравно-социалните услуги., Contracted Amount: 50 000.00 , Reported Amount: 46 709.34
  • Activity: Предоставяне на супервизия на персонала на услугата: В рамките на дейността на лицата от персонала ще се предоставя психологическо консултиране и супервизия. Естеството на работа с целевите групи по проекта - самотно живеещи хора над 65 години и хора с трайни увреждания, изисква предоставянето на супервизия на персонала, включваща психологическо консултиране, работа върху подобряване на мотивацията и разглеждане на казуси и ситуациони професионални подходи. Предвижда се да се направят 2 групови супервизии с целия персонал в началото на предоставяне на услугата - м. 1 и след това още една групова супервизия през м. 7. В допълнение на груповата супервизия ще бъде предоставяна и индивидуална супервизия на персонала на доставчика - по 1 ч. и 30 мин на всеки член на персона на всеки 3 месеца. Първите индивидуални консултации ще бъдат в края на м. 3, след това в през м. 6, м. 9 и 12, като се предвиждат консултации от 1 ч. и 30 м. с всеки член от персонала. , Contracted Amount: 1 260.00 , Reported Amount: 1 260.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "VARAD" Ltd, Contracted Amount*: 9 354.34 , Reported Amount**: 9 354.34
  • Contractor: ESPAS AUTO Ltd, Contracted Amount*: 21 894.00 , Reported Amount**: 21 894.00
  • Contractor: "MURA 2001" Ltd, Contracted Amount*: 15 461.00 , Reported Amount**: 15 461.00
  • Contractor: Zoya, Contracted Amount*: 2 292.00 , Reported Amount**: 688.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 68.00 , Reached amount: 81.00
Indicator 2 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 68.00 , Reached amount: 81.00
Indicator 3 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 203 925.92 BGN
Grant 203 925.92 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 185 566.65 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на транспортно средство за извършване на мобилна услуга” по Проект BG05M9OP001-2.040-0089-C01 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – община Берковица” финансиран от Оперативната програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 , Estimated Amount: 20 400.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на транспортно средство за извършване на мобилна услуга” по Проект BG05M9OP001-2.040-0089-C01 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – община Берковица” финансиран от Оперативната програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020
    Contractor: ESPAS AUTO Ltd
    Contract total funded value: 21 894.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN