Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0112-C01
Project Name Patronage of elderly people and people with disabilities in the Municipality of Montana
Beneficiary 000320872 MONTANA MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.06.2019
Start Date 18.06.2019
End Date 18.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана

Description

Brief description
Проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Монтана" предвижда предоставяне на мобилни здравно-социални услуги на 141 лица/потребители (възрастни хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства) на територията на Община Монтана за период от 12 месеца.   Реализацията на проекта ще допринесе за подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на възрастните хора с ограничения или невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания, както и за превенцията на риска от институционализация на тези хора, чрез изграждането на адекватна мрежа от качествени и устойчиви социални и здравни услуги, предлагани в домовете на потребителите, както и чрез изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им. Планираните мобилни  услуги целят тези лица да бъдат независими и да останат колкото може по-дълго време в тяхната обичайна среда. Те ще са изцяло ориентирани към предотвратяването на самотата и изолацията и адаптирани към основните нужди на потребителите. В рамките на проекта ще се предоставят почасови мобилни интегрирани здравно–социални услуги, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, включващи дейности за лична помощ, социална подкрепа и социално включване, комунално - битови дейности, медицинска, психологическа подкрепа, консултиране и рехабилитация. За целта планираме сформирането на екип за управление на услугата, състоящ се от 38 лица, пряко ангажирани с предоставянето на здравно-социалната услуга,  в това число психологическа подкрепа и консултиране, както и осигуряване на подходящо помещение за обезпечаване  на оперативното изпълнение на проектните дейности, посредством дейности по доставка на оборудване и обзавеждане и доставка на превозно средство, което ще направи възможно предоставянето на мобилната услуга сред потребителите не само в гр. Монтана, а и в 23-те населени места /кметства/ към Общината.
Activities
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на територията на Община Монтана: В рамките на дейността ще бъдат предоставяни мобилни здравно социални услуги на 141 потребители (възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства) от гр. Монтана и 23-те населени места /кметства/ към Общината, имащи за цел да подпомогнат ежедневието им, за да могат те да останат в семейната си среда и да преодолеят ограниченията пред самостоятелния начин на живот. Потребители ще могат да бъдат лица с постоянен и настоящ адрес в Община Монтана. Дейността ще бъде съществявана за период от 12 месеца, като услугите, които ще получава едно лице, няма да надвишават 2 часа на ден и в зависимост от индивидуаните потребности ще включват: 1. Здравни (медицински) услуги: измерване на кръвна захар, кръвно налягане, поставяне на инжекции, смяна на превръзки и т.н.; 2. Рехабилитация 3. Социални услуги-насочени към подкрепа на лицата за осъществяване на ежедневните им дейности и постигане на социално включване, както и неспециализираните услуги (административни услуги; комунално - битови дейности-помощ в домакинството; придружаване до различни институции, до личен лекар, подкрепа в придвижването и разходки и др. 4. Психологическо консултиране и подкрепа - изведени и описани по-подробно в следващата дейност, с оглед тяхната цел и специфика Услугите ще бъдат предоставяни на база оценка на индивидуалните потребности на всяко лице, като за целта ще бъдат изготвени Индивидуални оценки на потребностите. Лицата, които желаят да ползват мобилната услуга, ще подават писмено Заявление по настоящия си адрес до Кмета на общината, с приложени: 1. документ за самоличност (за справка); 2. копие от експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК или медицински протокол на ЛКК, ако има такива.; 3. Други актуални медицински документи, с които се удостоверява актуалното здравословно състояние на лицето ; 4. Документ, удостоверяващ представителството /при наличие на такъв/; 5. Декларация за личен доход ; 6. Служебна бележка за настоящ адрес (при разлика с постоянен адрес). Подадените Заявления, с приложените документи, ще се входират в нарочно създаден и оформен за целта „Дневник на заявленията от кандидатите“. Ще бъде разработен Формуляр за оценка на потребностите, даващ възможност за дефиниране на индивидуалните потребности на всички потребители и ще включва като минимум следната информация: 1. Обща информация за лицето (име, възраст, информация за контакт и за лица, с които живее и които могат да окажат подкрепа). 2. Информация за жилището (вид на сградата, собственост, други лица, домашни любимци, средства за отопление и готвене, вид на телефонната линия) 3. Информация за здравословното състояние на потребителя. 4. Информация за ползвани други услуги от потребителя. 5. Информация за оценка на рисковете за потребителя. 6. Информация за потребностите от мобилна подкрепа – това е информация за нуждата от подкрепа в основните области на живот на човека (придвижване и разходка, общуване и социално включване, административна дейности, готвене и хранене, почистване на дома, мобилност и други специфични за потребителя области). 7. Информация за комуникативните и когнитивните способности на потребителя – информацията е изключително важна с оглед на това че често ограничения в тези умения водят до допълнителни рискове за потребителите и/ или трудности в предоставянето на услугата. Информацията ще бъде събирана с активното участие на потребителя и, по възможност, с участието на негов близък. За всеки кандидат-потребител ще се създаде и води лично досие, в което ще се съхраняват подадените документи. Въз основа на подаденото Завление и приложените документи, както и Формуляра за оценка на потребностите, ще се извърши Индивидуална оценка (план) на потребностите, включваща: 1. ежедневни потребности; 2. здравни потребности; 3. рехабилитационни потребности; 4. потребности в свободното време. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 254 620.53
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране: Тази дейност ще е насочена към осигуряване на професионална и квалифицирана терапевтична помощ с възможност за цялото семейство, целяща възстановяване и поддържане на психическото равновесие на потребителите. Ще се изследват психологичните процеси и структурата на личността. Ще се развиват познавателните процеси. В зависимост от психологичната оценка ще се работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението. Ще се използват специфични подходи и техники – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др. Ще бъде оказвана психологическа подкрепа и консултиране на потребители, които имат трудности в общуване, в поведението, в справянето с емоции и чувства, проблеми от личен характер. Наред с това се предвижда психологическа подкрепа и консултиране да бъдат оказвани и на семействата на потребителите, с оглед развитие на капацитета на семейството за справяне с проблеми, възникващи в резултат на трудностите при справяне с ежедневните задължения, свързани с грижите, които трябва да бъда полагани за лицата с увреждане и/или възрастните близки хора с ограничения или с невъзможност за самообслужване. Подкрепата цели съдействие, насърчаване за включване и поемане, според възможностите на задачи за активност и подкрепа на потребителя в домашна среда. Подкрепата може да бъде информационна, консултативна, практическа, морална, емоционална, образователна (например нови знания за грижи и подкрепа за възрастен и/или възрастен с увреждане) и др. На семейството и близките се гледа като на ресурс, който след съответна подкрепа да може да допълва професионалната помощ и да поддържа постигнатите резултати напред във времето, включително и след прекратяване ползването на услугата, както и да функционира като естествена система за взаимна помощ. Предоставянето на психологическа подкрепа и консултиране ще включва редица дейности, сред които: В случаите, при които липсват доверителни отношения с близките - установяване на такива и работна връзка с тях; Информиране и приобщаване към програмите, дейностите, инициативите на услугата; Информиране (за проблема/болестта, възможностите, услугите, уменията); Емоционална подкрепа и консултиране за понижаване на негативните реакции, прекомерна емоционалност, стрес, напрежение, чувството за безпомощност, отчаяние, за вина във връзка с проблемите на техния близък – потребител на услугата и др.; Изграждане на разбиране у близките за проблемите и нуждите на потребителя; Подкрепа на близките за придобиване на умения за грижа за лицето с увреждане; Привличане на семейството и близките, приобщаване към социални групи и общности; Периодично обсъждане между специалистите и близките на напредъка и трудностите на лицето при поддържането и развиването на уменията за адаптация и независим живот извън услугата и пренасянето в обичайната среда в общността; Консултативна и терапевтична помощ за укрепване на междуличностните връзки в семейството и повишаване на вътрешно семейната толерантност към дисфункционалното поведение, нарушенията, уврежданията на клиента; помощ за поддържане на семейно равновесие, семейни традиции; Консултиране на близките за конструиране и/или възобновяване на отговорности и социални функции, включване в обичайни социални роли, които лицето да поема и изпълнява в семейна и друга среда., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Оптимизиране на качеството на предоставяните патронажни грижи чрез повишаване и поддържане на компетентността на персонала и изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение: Изпълнението на тази дейност включва: 1. Обучение на персонала - Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажните грижи, ще преминат специализирано обучение по програмата, разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Предоставянето на обучение ще се извършва от външен изпълнител, избран според приложимото законодателство. 2. Супервизия - Супервизията е задължителен компонент и има основна роля за поддържане на компетентността на специалистите от помагащите професии. Тя е насочена към членовете на персонала и се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Супервизията обръща внимание на: състоянието на потребителя, качеството на услугите, професионалните стандарти, професионалната етика, придобиването на знания и умения, професионалното развитие, ценностите и нагласите, които спомагат да се развие партньорско отношение с потребителите, професионалната идентичност, границите и отговорностите на професионалната роля на специалистите, подкрепящата среда на професионалиста и взаимо-влиянието между работата личността му/й. Супервизията е преди всичко подкрепящ и развиващ процес, а не психотерапия. Аспекти от работата на специалиста с клиента/потребителя често се пресъздават под някаква форма в процеса на супервизия. Супервизорът е обучен да работи с динамиката на отношението супервизор-супервизиран, която често хвърля светлина върху работата с клиента. Супервизираният може неосъзнато да цензурира представяният материал и в същото време да предоставя ключа за възловите моменти, които се нуждаят от обратна връзка. В съответствие с наложената практика предвиждаме провеждане супервизия на екипа на периодично по време на цялото изпълнение на проекта, като тя ше бъде: - Екипна супервизия- улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. - Групова супервизия - служи за подкрепа; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. - Индивидуална супервизия - цели да даде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителя. Индивидуалната супервизия има същите цели като груповата, насочена е към конкретен член на екипа и е конфиденциална. Индивидуалната супервизия може да се осигурява при необходимост по заявка на специалиста или по преценка на ръководителя на екипа. Индивидуалната супервизия трябва да съответства и адаптивно да отговаря на професионално-личностните потребности, както и на етапите на професионално израстване на супервизирания специалист. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Техническо и материално обезпечаване на предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги: В рамките на тази дейност технически и материално ще бъде обезпечено предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги посредством: 1. Осигуряване на подходящо помещение, необходимо за координиране и обезпечаване на здравните изисквания по предоставяне на патронажната грижа, посредством доставка на оборудване и обзавеждане. Помещението ще бъде общинска собственост, като съобразно спецификата на предоставяната патронажна грижа, а и на самото управление и отчитане на проект от подобно естество, планираме то да бъде осигурено с необходимите офис мебели, компютърни конфигурации с инсталиран общоупотребим софтуер, вкл. печатащо устройство, с осигурена телефонна връзка. Задължително ще бъде обособена площ, в която ще се съхраняват необходимите за предоставянето на патронажната грижа лекарствени продукти и медицински изделия, както и ще бъде осигурена необходимата мобилна апаратура и оборудване, обезпечаващи дейностите на здравните специалисти. Помещението ще бъде и място за организация на работата, за осъществяване на редовни срещи на Екипа за управление и изпълнение на проекта и Екипа за управление на услугата с цел отчет на дейността и планиране на услугите. С цел обособяване на работни места с оглед комлицираното административно и оперативно изпълнение на проекта и предвид спецификата на проектните дейности, както и на тяхното планиране и отчитане, планираме доставка на следното обзавеждане и оборудване, в това число и медицинско оборудване: - Офис бюра с контейнери - 4 бр. - Офис столове - 4 бр. - Посетителски столове - 10 бр. - Офис шкаф/модули - 4 бр. - Метални шкафове за съхранение на документи с ключалка - 3 бр. - Шкаф за съхранение на медикаменти и мед. консумативи - 1 бр. - Канапе - 1 бр.; - Климатик - 1 бр. - Компютърни конфигурации /компютър, монитор, мишка, клавиатура / - 2 бр. - Преносим компютър - 2 бр. - Принтер/копир/скенер - 2 бр. - Мултимедиен проектор - 1 бр. - Екран за мултимедиен проектор - 1 бр. - Осветителни тела - 2 бр. - Кафемашина - 1бр., предпоставка за оптимизиране на работния процес и необходима и за дейностите по обуечения и супервизия. - Хладилник -1бр. 2. Осигуряване на подходящо помещение, необходимо за координиране и обезпечаване на здравните изисквания по предоставяне на патронажната грижа, посредством осъществяване на строително - монтажни работи (СМР). - Монтаж на външни охранителни щори - Монтаж на охранителна метална врата - 1 бр. 3. Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа За целите на проекта се предвижда да бъде закупено транспортно средство. Необходмостта от закупуване на транспортно средство в рамките на проекта се обуславя от факта, че мобилните здравно-социлани услуги ще бъдат предоставяни на 141 потребители, както от гр. Монтана, така и в останалите 23-те населени места /кметства/ към Общината, като автомобилът ще даде възможност на специалистите от екипа да достигнат до потребителите и да им предоставят специализираната помощ и подкрепа.Ползването на транспортното средство ще се извършва по предварително изготвен седмичен график, според заявените нужди на потребителите. Технически характеристики: лек автомобил - нов; 4+1 места; дизел; стандарт за емисии: Евро 6; врати: 4+1 Закупеното обзавеждане и оборудване, включително и транспортното средство ще останат собственост на община Монтана в рамките на целия им икономически полезен живот. Те се заприходяват към активите на общината по реда на действащата нормативна уредба, като разходите за амортизация ще възникнат за собственика (общината), а не за доставчика на УОИИ (независимо, че доставчик може да бъде административно звено на самата община). Придобитото обзавеждане и оборудване със средства по проекта няма да бъде използвано за икономическата дейност на общината, след приключване на проекта, освен в случаите, когато се предоставя за ползване във връзка с изпълнението на УОИИ, възложена по съответния ред, съгласно правилата по държавни помощи. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 101 848.22

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 141.00 , Reached amount: 241.00
Indicator 2 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 141.00 , Reached amount: 241.00
Indicator 4 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 364 339.04 BGN
Grant 364 339.04 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 356 156.16 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN