Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1444-C03
Project Name Creating new workplaces in "SIGROTECH TECHNOLOGY" Ltd.
Beneficiary 203420709 "SIGROTECH TECHNOLOGY" Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.08.2016
Start Date 11.08.2016
End Date 11.02.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
С реализацията на настоящия проект се цели създаване на работни места за безработни и неактивни лица посредством предоставянето на възможност за тяхното професионално развитие и усъвършенстване на техните умения. В този смисъл настоящият проект е насочен изцяло към подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места, чрез съчетание от дейности за интегриране на безработни и неактивни лица, търсещи работа. С изпълнение на проектните дейности ще се инвестира в човешки капитал посредством адекватни мерки за създаване на нови работни места с дългосрочна устойчивост. 
Изпълнението на проекта предвижда повишаване на икономическата активност, адаптивност на пазара на труда и постоянна заетост за 20 безработни и неактивни лица, които ще бъдат назначени на работа. Разкриването на нови работни места в „Сигротех Технолоджи” ЕООД е насочено изцяло към нуждите на целевата група свързани с необходимостта от създаване на възможности за тяхната трудова реализация и упражняване правото им на труд. С реализацията на дейностите по проекта също така ще се осигури подходяща работна среда, необходима за успешното изпълнение на професионалните задължения на новонаетите за проекта представители на целевата група, чрез закупуване на оборудване, офис обзавеждане и транспортни средства.
В крайна сметка изпълнението на настоящия проект ще допринесе за подобряване адаптивността на безработни и неактивни лица, което ще доведе и до увеличаване производителността на работната сила,  качеството на предоставяните услуги и разширяване на пазарните позиции на „Сигротех Технолоджи” ЕООД.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е отговорно администриране и финансово отчитане на настоящия проект, съгласно изискванията на приложимото национално и европейско законодателство, както и осигуряване на съответствие с Насоките за кандидатстване по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. С правилната организация и управлението на проекта се цели осигуряването на: - Надлежно оформяне на документите свързани с изпълнението на дейностите по проекта; - Законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; - Стриктно спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и поднормативни актове в областта на определянето на изпълнители; - Качествено и точно изготвяне на техническата и финансова отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; - Коректност, валидност и надежност на информацията на информацията за изпълнение на дейностите; - Качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта. Непосредствено след одобрението на проекта ще се разпределят ясно задълженията на всеки един от членовете на сформираният екип по проекта и ще се предприемат мерки за осигуряване на публичност и информиране на обществеността, както и мерки за избор на изпълнители. Задачите пред екипа са: 1. Организиране на работни срещи между членовете на екипа, между представителите на целевата група, между обществеността и медиите. Срещите ще бъдат документирани, като действията, произхождащи от взети решения по време на тези срещи, ще бъдат съгласувани и одобрявани съответно от ръководителя на проекта. 2. Текуща отчетност. Ще се извърши текуща отчетност по време на цялостното изпълнение на проекта. Екипът ще изготвя междинни и технически отчети, както и окончателен технически и финансов отчет. Те ще дават пълна информация за степента на изпълнение на проектните дейности за съответния период, съгласно изискванията на Общите условия към ДПФП по ОП РЧР. Отчитането на разходите по извършените дейностите, предвидени в проекта, няма да противоречат на правилата, описани в ПМС № 119/20.05.2014 г. 3. Провеждане на процедури по ПМС 118/2014 г. за избор на изпълнители за дейностите по проекта, извършен в съответствие с действащото национално и с европейското законодателство. Предвидени са процедури за избор на: - Доставка на оборудване и обзавеждане необходимо за новите работни места; - Изработване информационни материали свързани с осигуряване публичността на проекта; 4: Мониторинг Механизмът за наблюдение и вътрешна оценка на проекта съобразно и дефинираните индикатори за изпълнение включва: - определяне на етапи за наблюдение на всяка отделна дейност, съгласно плана за изпълнение на дейността; - определяне на наблюдаващо лице, което извършва предварителна и оперативна работа по наблюдението – връзка с изпълнителите по проекта, събиране на необходимите документи по изпълнението: предварителни и междинни доклади, счетоводни документи, премо-предавателни протоколи; - съгласуване на всички приключени етапи по изпълнението с ръководителя на проекта преди приемането на дейността; - изготвяне на оценка на изпълнението на всяка дейност – оценка на изпълнението на посочените индикатори (абсолютни фактори) и субективни фактори, евентуална необходимост от оперативни промени във връзка с изпълнението; - окомплектоване и проверка на документацията, свързана с изпълнението на дейностите – кореспонденция, доклади, счетоводни документи, снимки и видео материали, мостри на материалите за визуализация и публичност. За реалното изготвяне на междинни/ финални технически и финансови отчети, искания за изменения, графици за провеждане на тръжни процедури, тръжни досиета, проверки за законосъобразност и др. съпътстващи техническото изпълнение дейности, ще бъде избрана външна консултантска фирма., Contracted Amount: 26 200.00 , Reported Amount: 25 500.00
  • Activity: Доставка на машини и оборудване, необходими за създаване на новите работни места: С изпълнението на настоящата дейност се предвижда да се закупят и доставят машини и оборудване, необходими за създаване на работните места на новоназначените в рамките на проекта 20 бр. лица от целевата група, с оглед изпълнение на техните професионални задължения. След задълбочено проучване на пазара и при спазване на чл. 2, т. 9 от ПМС № 119, се формираха прогнозни разходи в съответствие с принципа на доброто финансово управление и след събиране на 2 оферти, като се формираха прогнозни разходи за закупуване на: 1. Машини за предвидените за назначаване позиции 7 бр. заварчици и 8 бр. монтажници: Перфоратор - 2 бр.* 1620 лв. = 3240 лв. Къртач - 1 бр.* 2020 лв. = 2020 лв. Перфоратор - 2 бр.*430 лв. = 860 лв. Акумулаторен винтоверт - 1 бр.* 680 лв. = 680 лв. Акумулаторен гайковерт - 1 бр.*970 лв. = 970 лв.; Ъглошлайф - 7бр.*300 лв. = 2100 лв.; Водоструика - 1 бр.* 1200 лв. = 1200 лв.; Магнитна бормашина - 2 бр.* 3100 лв. = 6200 лв.; Ударен гайковерт - 1 бр.* 1200 лв. = 1200 лв.; Акумулаторен гайковерт 18V - 1 бр.* 1220 лв. = 1220 лв.; Оптичен нивелир - 1 бр.* 450 лв. = 450 лв.; Генератор трифазен - 1 бр.* 6250 лв. = 6250 лв. Генератор монофазен - 1 бр.* 6000 лв. = 6000 лв. Трамбовка - 1 бр.* 4400 лв. = 4400 лв. Задвижване за вибратор - 1 бр.* 530 лв. = 530 лв.; Трансмисия за вибратор - 1 бр.* 570 лв. = 570 лв.; Инверторен заваръчен апарат - 1бр.* 3230 лв. = 3230 лв.; Ел. хидравл. Двуколонен подемник - 4т - 1бр.* 3120 лв. = 3120 лв. Пароструйна машина - 1 бр.*3400 лв. = 3400 лв. Заваръчен ротор - 1бр.*7500 лв.= 7500 лв. Монофазен заваръчен апарат - 3бр.*1800 лв.= 5400 лв. Трифазен заваръчен апарат - 2бр.* 3220 лв.=6440 лв. CO2 - заваръчен апарат - 1 бр.* 3200 лв. = 3200 лв. Машините, предвидени за закупуване, са необходими на “Сигротех Технолоджи” ЕООД за създаване на 15-те нови работни места, за да се осигурят минималните условия за изпълнение на функциите от страна на предвидените за назначаване нови работници. 2. Оборудване за предвидените за назначаване 3 бр. технически ръководители и 2 бр. технически сътрудници: 5 бр. Компютри* 1000 лв.= 5000 лв. Голяма част от обичайната дейност на тази професия е свързана с работа с компютър за изпълнението на технически задачи по проучване и проектиране. Служителят работи със строителен софтуер. Естеството на работата на техническите ръководители и техническите сътрудници, не би могла да се извърши с необходимото качество при липсата на компютърна техника. Разходи за дейността: 75 180 лв., Contracted Amount: 75 180.00 , Reported Amount: 72 876.00
  • Activity: Осигуряване на заетост за безработни и неактивни лица: По данни на НСИ икономически неактивните лица (лицата извън работната сила) на 15 и повече навършени години са 2 785.1 хил. през третото тримесечие на 2014 г. Неактивните лица са част от населението извън работната сила, които в условията на икономически растеж и подобрена ситуация на пазара на труда могат отново да започнат работа. Предвид липсата им на професионален опит и трудови навици, те често не са предпочитани от работодателите. Често срещани проблеми на допустимата целева група по настоящата процедура - безработни и неактивни лица, в тази връзка са липсата на професионален опит и изградени трудови навици, ниска степен на притежавано образование и/или професионална квалификация. “Сигротех Технолоджи” ЕООД разбира нуждите на целевите групи и предвид острата си необходимост от наемане на служители предвижда сключване на 20 бр. трудови договори на 8-часов работен ден с представителите на целевите група на следните позиции със съответните за позициите си права и задължения, както следва: 1. Технически секретари - 2 бр. с Код по длъжност - 4120 2006; 2. Заварчици - 7 бр. с Код по длъжност 7212 1001; 3. Монтажници - 8 бр. с Код по длъжност 7322 2006; 4. Технически ръководители - 3 бр. с Код по длъжност 3123 3001; Разходи за дейността, както следва: По клас 3 на МОД за 2015 в сектор по КИД 2008: 42.99: 3 работници * 560 лв. на месец * 12 месеца = 20 160 лв. * 17,8% (Осигуровки) = 3588,48 лв. = 23 748,48 лв. По клас 4 на МОД за 2015: 2-ма работници * 360 лв. = 720 лв. * 12 месеца = 8640 лв. * 17,8% (Осигуровки) = 1537,92 лв. = 10177,92 лв. По клас 7 на МОД за 2015: 15 работници * 540 лв. = 8180 лв. * 12 месеца = 97 200 лв. * 17,8% (Осигуровки) = 17301,60 лв. = 114 501,60 лв. ОБЩА СУМА за дейността 148 428 лв. Предвид възможното увеличаване на минималният осигурителен доход по основните икономически дейности и квалификационни групи професии през 2016 г., както и невъзможността на този етап да се предвиди класа прослужено време на новоназначените лица е предвиден определен резерв, от 10 % в случай, че настъпи промяна в размера на МОД и се назначат лица от целевата група, на които следва да се начисли към възнаграждение клас за прослужено време. В този случай общата сума на възнагражденията по дейността възлиза на: 163 270.80 лв. Над 50% от новосъздадените по проекта работни места ще бъдат заети от безработни и неактивни лица от целевите групи, както следва: - 10 бр. безработни младежи на възраст до 29 г. включително; - 1 бр. безработен и неактивен човек на възраст над 54 г.; - 9 бр. безработни или неактивни лица между 30 и 54 г. С предимство ще са кандидатите с предишен опит и/или образование по търсените позиции. Предвид сферата на дейност на фирмата, бенефициентът предвижда да спази задължението си и да осигури трудова медицина за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности за всички от новонаетите служители. Предвижда се запазване на поне 50% на работните места след приключване на проекта в рамките на следващите 12 календарни месеца., Contracted Amount: 163 270.80 , Reported Amount: 159 074.83
  • Activity: Предоставяне на Обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ и ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“: Дейността е свързана с предоставяне на обучения съгласно Европейската квалификационна рамка по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” и ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ с цел създаване на умения и знания за представителите на целевата група, които са им необходими за работата им в „Сигротех Технолоджи” ЕООД. В рамките на дейноста се предвижда 5 новонаети лица да преминат обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”, като 3 от тях ще посещават курсове по английски език, а другите 2 - немски език. Обучението се обуславя от необходимостта от преглед и работа с техническа документация, която в много от случаите е на английски или немски език. Изборът на лица за включване в обучение за ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото. Обучението за ключови компетентности, трябва да завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения на служителите. Хорариум - не по-малко от 300 учебни часа и три нива на обучение с продължителност на курса в учебни часове - 45 минути. Обучението ще трябва да е разделено на теоретична и практична част. Преминали курсовете: 3 бр. технически ръководители и 2 бр. технически секретари. 8 бр. лица, представители на целевата група назначени по проекта да бъдат включени в обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“. Целта на обучението по ключови компетентности е включените в тях лица да придобият знания по компютърна грамотност в съответствие с техните нужди произтичащи от естеството на работата им в "Сигротех Технолоджи” ЕООД. За целта след назначаването на служителите ще бъде проведен тест за проверка на нивото на дигитална компетентност всеки един от новонаетите лица и ще се избере програма подходяща за индивидуалната нужда на служителя. Целта на обучението е всеки да има минимални познания по Microsoft Excel и MS Word, защото трудовият процес е свързан използването на тези програми, а когато дадено лице притежава базови познания ще се търси надграждане. Обучнието по ключова компетентност 4 “Дигитална компетентност” ще бъде с продължителност от 45 учебни часа (20 часа теория и 25 часа практика) и ще бъде проведено от обучаващата организация/институция. Преминалите обучението и издържалите изпита лица ще получат документ – сертификат, удостоверяващ придобитите знания и умения, съгласно Европейската квалификационна рамка. Така предвиденото обучение по “Дигитална компетентност” е съобразено напълно със спецификата на новоразкритите работни места и е необходимо за пълноценното изпълнение на отговорностите, произтичащи от работните позиции, на които са назначени лицата от целевата група., Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности по информиране и публичност.: С изпълнението на дейността се цели осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от "Сигротех Технолоджи” ЕООД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ” 2014-2020. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. "Сигротех Технолоджи” ЕООД ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР 2014-2020. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Знак на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма ОП РЧР в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Върху доставеното по проекта оборудване и обзавеждане, ще бъде поставен визуализиращ стикер, който да удостоверява, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на ОП РЧР 2014-2020, съфинансирана чрез Европейкия социален фонд. На видимо за обществеността място ще бъде поставена информационна постоянна табела, която ще указва, че в предприятието се реализира проект, финансиран от ЕС. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати., Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 297.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BULGARIAN FINANCIAL GROUP LTD, Contracted Amount*: 19 297.00 , Reported Amount**: 19 297.00
  • Contractor: STEMO LTD, Contracted Amount*: 3 130.00 , Reported Amount**: 3 130.00
  • Contractor: EUROMARKET AUTOMOTIVE JSC, Contracted Amount*: 69 746.00 , Reported Amount**: 69 746.00
  • Contractor: DIMA, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: STOYAN, Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 3 400.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 26.00

Financial Information

Total Project cost 270 050.80 BGN
Grant 270 050.80 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 252 923.78 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на машини и оборудване по три обособени позиции: Обособена позиция № 1 – Доставка на машини Обособена позиция № 2 – Доставка на оборудване - компютърни конфигурации Обособена позиция № 3 – Доставка на строителен софтуер, Estimated Amount: 75 180.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 – "Доставка на машини"
    Contractor: EUROMARKET AUTOMOTIVE JSC
    Contract total funded value: 69 746.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 „Доставка на оборудване - компютърни конфигурации“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3 „Доставка на строителен софтуер"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на машини и оборудване, необходими за създаване на нови работни места в "Сигротех Технолоджи" ЕООД по две обособени позиции: Обособена позиция 2 "Доставка на оборудване - компютърни конфигурации", Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2 "Доставка на оборудване - компютърни конфигурации"
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 "Доставка на оборудване - компютърни конфигурации"
    Contractor: STEMO LTD
    Contract total funded value: 3 130.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор и наемане на счетоводител по проект „Създаване на нови работни места в „Сигротех Технолоджи“ ЕООД“, Estimated Amount: 2 400.00
  • Differentiated position 1: Избор и наемане на счетоводител по проект „Създаване на нови работни места в „Сигротех Технолоджи“ ЕООД“
    Contractor: DIMA
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор и наемане на счетоводител по проект „Създаване на нови работни места в „Сигротех Технолоджи“ ЕООД“ , договор № BG05M9OP001-1.003-1444-C01., Estimated Amount: 2 400.00
  • Differentiated position 1: Избор и наемане на счетоводител по проект „Създаване на нови работни места в „Сигротех Технолоджи“ ЕООД“ , договор № BG05M9OP001-1.003-1444-C01.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на външна консултантска фирма с опит в организацията и управлението на проекти по ОП "Развитие на човешките ресурси", Estimated Amount: 19 000.00
  • Differentiated position 1: Съобщение за набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на външна консултантска фирма с опит в организацията и управлението на проекти по ОП "Развитие на човешките ресурси"
    Contractor: BULGARIAN FINANCIAL GROUP LTD
    Contract total funded value: 19 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за осигуряване на информиране и публичност по проект, договор № BG05M9OP001-1.003-1444-C01, Estimated Amount: 400.00
  • Differentiated position 1: Набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за осигуряване на информиране и публичност по проект, договор № BG05M9OP001-1.003-1444-C01
    Contractor: BULGARIAN FINANCIAL GROUP LTD
    Contract total funded value: 297.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN