Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0230-C03
Project Name Public Dining Room for the citizens of Tutrakan
Beneficiary 000565626 MUNICIPALITY OF TUTRAKAN
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 15.08.2018
Start Date 01.08.2018
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Тутракан

Description

Brief description
Разкриване на „Обществена трапезария за гражданите на Тутракан”
В обществената трапезария  ще се предоставя топъл обяд на 50  потребители от Община Тутракан. 
Настоящият проект е насочен към най-нуждаещите лица в общината, към хората в риск от бедност
Ще бъде извършен подбор на 50 представители на целевите групи, на които ще бъде осигурен топъл обяд - супа, основно ястие и хляб. 
Храната за потребителите на обществената трапезария ще се приготвя от ЕТ „НОРА”-АНТОАНЕТА ЧОРБАДЖИЕВА”, с който е сключен Договор за възлагане управлението на социална услуга № ПО-07-382/21.06.2018 г. 
ЕТ „НОРА-АНТОАНЕТА ЧОРБАДЖИЕВА” е с дългогодишен опит в предоставянето на топла храна. На потребителите ще се предоставя разнообразно седмично меню, ще се осигурява балансирано хранене на целевите групи, ще се спазват изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. 
За предоставянето на топъл обяд за лицата от целевите групи ЕТ „НОРА-АНТОАНЕТА ЧОРБАДЖИЕВА”  разполага с подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и за осъществяване на процеса на хранене. 
През целия период на изпълнението на проекта ще се реализират съпътстващи мерки, които ще се изразяват в информиране и консултиране на  потребителите относно възможностите за ползване на социални и административни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи.
В резултат на изпълнението на проекта 50 лица от гр. Тутракан ще получават топъл обяд в продължение на 21 месеца, ще бъде подобрен достъпът им до социални услуги и ще се постигне намаляване на бедността и на социалната изолация.
За обхващане на потребителите от населените места от Община Тутракан се предвижда увеличаване броя на потребителите на услугата "Обществена трапезария".
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Екипът по проекта ще изготви обявление, съдържащо информация за планираната в проектното предложение дейност: срок за предоставяне на услугата, целевите групи, изискванията към потенциалните кандидати, срок и място за подаване на документи за включването им проектната дейност. Кметът на Община Тутракан ще назначи комисия, с участието на представител на Д "СП", която съгласно утвърдена Методика за подбор за предоставяне на услугата „Осигуряване на топъл обяд” ще разгледа всички подадени в срок заявления. Подборът на кандидатите ще се осъществява на база предоставен от Д"СП"-Тутракан списък на представители на целевите групи, въз основа на данните от регистирите чрез служебно предоставена информация или с обосновано предложение, съгласно приложение към Наредба РД-07-1/04.04.2016 г. на МТСП; и извършено класиране от комисията на кандидатите по поредността на съответната целева група, към която принадлежат. При подбора ще се спазват изискванията на АСП по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане фонд за европейско подпомагане на нуждаещите се лица. Комисията класира кандидатите потребители на услугата „Топъл обяд“ като изготвя списъци на одобрените лица. Отпадналите кандидати се включват в отделен списък. Действията на комисията за класиране на кандидатите се оформят в протокол, който в едно с приложените към него списъци, се утвърждава от Кмета на Община Тутракан. След утвърждаването на протокола, в срок от З/три/работни, списъкът за класиране на кандидатите се публикува на информационното табло в Община Тутракан. Кметът на Община Тутракан сключва договор за услуга с класираните кандидати за потребители. При наличие на свободни места и незапълнен капацитет, Комисията извършва нов подбор, спазвайки утвърдените правила за кандидатстване, подбор и класиране. Основната целева група включва : - Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; - Семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си; -Скитащи и бездомни деца и лица; - Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците; Конкретните лица, представители от целевата група, ще бъдат определени от Община Тутракан и списъци с тях ще бъдат предоставени на доставчика. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на допълнителна целева група, списъци с представители на която доставчикът ще получи предварително. В допълнителната целева група ще бъдат включени : - Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи (дв, бр. 49 от 2008); - Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 и чл.5 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); - Лица и семействата, получили еднократна помощ за ученици, записани в първи клас, по чл. 10а от ЗСПД; - Лица с трайни увреждания, с определено право на чужда помощ, които имат ниски доходи и получават месечна добавка за социална интеграция по ЗИХУ; - Лица и семейства, които получават месечни помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане по реда на чл. 8д ЗСПД; - Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето (ППЗЗД). - Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Дейността ще стартира на 01.08.2018 г. и ще приключи на 30.04.2020 г.. Топъл обяд ще се предоставя през работните дни за срок от 21 месеца. Закупуване на храни ще бъде част от услугата" Топъл обяд", която ще се предоставя от регистриран доставчик, избран съгласно Закона за социалното подпомагане и Правилника за прилагането му. Конкурсът за избор на доставчик на услугата „Обществена трапезария”, обявен на 04.04.2018г. г., приключи със сключване на Договор № ПО-07-382/21.06.2018 г. с избрания изпълнител -фирма ЕТ "Нора-Антоанета Чорбаджиева" с Удостоверение за регистрация № 01991-0001 за предоставяне на социални услуги обществена трапезария. В конкурсната документация е поставено изискването предоставянето на топъл обяд да се осъществява в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Доставчикът гарантира, че ще предоставя разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. При реализирани икономии изпълнителят на услугата може да предоставя и десерт, което няма да доведе до промяна на броя на дните и потребителите. Безплатен обяд ще се готви за 50 представители на целевите групи за горепосочения период в рамките на общо 440 работни дни. 2018 година - 104 работни дни - намаляване в резултат на по-късно стартиране 2018 г. - 91 работни дни 2019 година - 252 работни дни реално работни дни за 2019 г. - 249 работни дни 2020 година - 84 работни дни. релано работни дни за 2020 г. - 83 работни дни Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа -Топъл обяд се предоставя чрез възлагане на управлението на услугата с избран доставчик по реда на ЗСП и ППЗСП, Заповед за обявяване на конкурса по ЗСП-№РД-04-380/03.04.2018г. и сключен договор №ПО-07-382/21.06.2018г., Contracted Amount: 52 875.00 , Reported Amount: 52 875.00
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Топлият обяд ще се предоставя в една трапезария за 50 потребители. Адрес на трапезарията: гр. Тутракан, ул. Александър Стамболийски” №50, бл. "Чайка" 2-партер . Материалната база на ЕТ"Нора-Антоанета Чорбаджиева" е наета под наем съгласно Договор за наем с Вх. №3065 от 08.12.2017 г. със срок от 01.12.2017г. до 01.12.2022 година. Адресът съответства на адреса в приложените документи при кандидатстване. Материалната база се състои от кухня, зала за хранене и три броя складови помещения. Трапезарията отговарят на всички хигиенни изисквания, съгласно националното законодателство. Удостоверението за регистрация на заведение за обществено хранене на ЕТ "Нора-Антоанета Чорбаджиева" с регистрационен номер 101/25676 е от 2016 година и неизменно досега извършва дейността обществено хранене. .Разполага с добре разработена и действаща система за управление на безопасността на храните - НАССР. Кухненският блок, залата за хранене и складовите помещения се намират на един етаж на партера на жилищен блок "Чайка"-2 с обща площ 120 кв.м. ЕТ"Нора-Антоанета Чорбаджиева" е оборудвана със следната техника: голяма фурна, голяма печка, електрически кутлони -6 броя, зеленчукорезачка, картофобелачка, фритюрник и съдове и прибори за хранене, хладилници и фризери с по 300л. вместимост. За изпълнението на дейността разполага със следния персонал: управител, домакин, снабдител, готвач, помощник готвач, счетоводител., Contracted Amount: 2 643.75 , Reported Amount: 2 643.75
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки.: Община Тутракан разполага с административен капацитет за осигуряване предлагането на съпътстващи мерки. Общинска администрация има богат опит в реализирането на редица проекти, финансирани по различни програми и има обучен персонал за предоставянето на богат набор от социални услуги. Прилагането на съпътстващи мерки ще се осъществява от екипа по организация и управление на проекта. Екипът ще работи със специалистите от Центъра за социална рехабилитация и интеграция и Центъра за обществена подкрепа. Предвижда се да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи съпътстващи мерки, изразяващи се в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. - проучвания на удовлетвореността от социалната услуга. Дейността ще се изпълнява от Община Тутракан, която има опит в предоставянето на социални услуги, като бъде съобразена с обслужваните потребители и техните нужди, с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд. Дейността ще стартира от първият месец на изпълнение на проекта, след определяне на целевите групи и предоставянето на топлия обяд. Реализираните съпътстващи мерки ще бъдат доказани със следните документи: списък на участниците, протокол от проведените съпътстващи мерки с потребителите и снимков материал. , Contracted Amount: 2 643.75 , Reported Amount: 2 643.75

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 103.00

Financial Information

Total Project cost 58 162.50 BGN
Grant 58 162.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 58 162.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN