Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0074-C02
Project Name Interacive training and support for increase of the competences for selfemployment
Beneficiary 101793021 Bulgarian Management Association
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.04.2018
Start Date 10.04.2018
End Date 10.08.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34)

Description

Brief description
Проектът "Интерактивни обучения и подкрепа за повишаване на компетенциите за самостоятелна заетост" е продължение и надграждане на опита на Българска мениджмънт асоциация в работата й с безработни лица, предприемачи и заети лица, кoито желаят да стартират собствен бизнес. Основните дейности по проекта включват: 1. Информационни дни и медийна кампания за информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. 2. Предоставяне на специализирани обучения. 3. Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност.
Activities
  • Activity: Информационни дни и медийна кампания за информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество : Целта на дейността е ефективно да бъдат информирани и мотивирани потенциални лица от целевите групи на проекта да предприемат инициативи за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Кампанията ще включва предоставяне на информация и материали чрез различни канали (онлайн новинарски сайтове, информационни дни, брошури, Facebook и Twitter акаунти), които да подготвят заинтересованите лица, включително безработни, неактивни и работещи, да планират и стартират свой бизнес. Дейността предвижда провеждането на информационни дни, публикуване на съобщения в български интернет новинарски сайтове, изработване на 5000 брошури, изпращане на електронни съобщения до Бюрата по труда от Югоизточен район, създаване на Facebook и Twitter акаунти, създаване на интернет страница на проекта. Основен елемент от дейността ще е провеждането на осем информационни дни по проекта - четири в градове от област Бургас, два в градове от област Сливен, и по един в град Ямбол и град Стара Загора. На всеки от тези информационни дни ще бъдат поканени потенциални предприемачи, лица от целевата група на проекта – безработни, неактивни и заети лица, нестопански организации, представители на местните власти, широката общественост в града. На всяко мероприятие се очаква да присъстват минимум 20 лица. Няма да има ограничение за максимален брой на присъстващите и участието в тези осем на брой мероприятия ще става без предварителна регистрация. По време на провеждането на информационните дни на присъстващите ще бъде предоставена информация за целите на проекта, включените дейности, очаквани резултати, предвидените специализирани, места и дати на провеждане на обученията, интернет адрес на електронната страница на проекта. В допълнение ще бъде предоставена информация и за национални и европейски програми в помощ на предприемачеството, включително информация за Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, други програми и инициативи на Европейския съюз. Специално внимание на присъстващите ще бъде отделено и на Програма „Еразмус за млади предприемачи“ на Европейската агенция за малки и средни предприятия (EASME), по която БМА е член на финансиран консорциум и разполага с бюджет за изпращане на млади предприемачи за обучение при опитни предприемачи в чужбина (http://erasmus-entrepreneurs.eu). Ще бъде предоставена и информация за други програми, в които БМА участва, както и адреси на Интернет страници с ресурси за подкрепа на предприемачите. В съобщенията за новинарски сайтове в интернет ще бъде поместена информация за целите на проекта, включените дейности, очакваните резултати, предвидените специализирани, места и дати на провеждане на обученията, интернет адрес на електронната страница на проекта. Тъй като в днешно време голяма част от населението ползва електронни устройства за четене на новини – смартфони, таблети, компютри, очакванията са, че тази кампания ще има значителен ефект, като информацията ще достигне до максимално възможния брой заинтересовани лица. Информация за проекта, включваща дати и места за провеждане на информационните дни, ще бъде изпратена по електронна поща до минимум 20 служби „Бюро по труда“ в четирите области на Югоизточния район. Целта е тези служби също да информират лица, които ползват услугите им, и са потенциални преки бенефициенти по проекта. В дейността ще бъде включено изработването, дизайна и отпечатването на 5000 брошури (размер А5, цветни 4х4, 8 страници). В брошурата ще бъде дадена информация за целите на проекта, включените дейности, очакваните резултати, предвидените специализирани и допълнителни обучения, интернет адрес на електронната страница на проекта. (Продължава в следващата секция), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 18 942.79
  • Activity: Информационни дни и медийна кампания за информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество : Описано в предходната дейност 1, Contracted Amount: 20 153.48 , Reported Amount: 4 410.70
  • Activity: Предоставяне на специализирани обучения : Целта на дейността е участващите в проекта лица от целевите групи да получат пълна информация за това как да управляват своя бизнес, което включва, бизнес стратегии, бизнес планиране, пазарни проучвания, маркетингови стратегии, продуктов дизайн, производство, предлагане на пазара, ценови стратегии и други. Обученията също ще имат за цел да предоставят информация за задълженията и отговорностите след регистриране на фирма, а именно задължения за плащане на осигуровки, подаване на декларации, финансови отчети, статистически данни, и други. Специализираните обучения по тази дейност ще са свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес планове и управление на самостоятелна стопанска дейност. Предвидени са следните обучителни модули: (1) Вие като предприемач; (2) Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; (3) Форми на търговска дейност; (4) Персонал, правни отговорности и застраховка; (5) Финансово планиране; (6) Капитал и видове източници; (7) Стартиране на бизнеса. По дейността ще бъдат разработени и учебни помагала по следните теми: (1) Вие като предприемач; (2) Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; (3) Форми на търговска дейност; (4) Персонал, правни отговорности и застраховка; (5) Финансово планиране; (6) Капитал и видове източници. Помагалата ще включват материали по съответната тема, казуси, други интерактивни упражнения, бланки и формуляри свързани с предвидените упражнения. Помагалата ще дадат възможност на обучаемите да се запознават с материалите в домашни условия и за предварителна подготовка преди участие в обученията. Това ще допринесе за по-ефективно участие в обученията и възможност да бъдат задавани и търсени отговори на въпроси, които интересуват обучаемите, но не са намерили отговор в учебните помагала. Помагалата ще могат да се ползват и за поставяне на домашна работа на обучаемите. Всяко помагало ще бъде придружено със CD, от който лесно ще могат да се ползват материалите, както и бланки и формуляри за подготовка на домашна работа и работа в клас. През първия ден на обучение във всяка група ще присъства експерт, който ще състави първоначални индивидуални планове за развитие на всеки участник. Тези планове ще се изготвят на базата на участието на всяко лице в обучението и след провеждане на интервю с него. Индивидуалният план за развитие ще включва първоначална информация за идеите и възможностите на кандидат-предприемачите. През последния ден на обучение във всяка група отново ще присъства експертът, изготвящ индивидуалните планове, който заедно с всеки един обучаем ще подобри и доразвие първоначално изготвения план за индивидуално развитие. В подобрения план за развитие ще бъдат отбелязани намеренията за бизнес на кандидатите след като вече са получили основни познания за водене на самостоятелна стопанска дейност. Така изготвените индивидуални планове ще включват информация за нуждите на кандидатите от допълнителни обучения, от консултации и подкрепящи дейности. Във всеки план ще е поместено и предложение към кой източник или програма да се насочи кандидата за получаване на финансиране за идеята си. (Продължава в следващата секция) , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 73 952.64
  • Activity: Предоставяне на специализирани обучения : Описано в предходната дейност 3, Contracted Amount: 122 380.00 , Reported Amount: 15 682.56
  • Activity: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Целта на дейността е да подпомогне кандидат-предприемачите да планират реалистично своята дейност, като използват консултанти-професионалисти от Българска мениджмънт асоциация, които са с опит и с натрупана рутина за предоставяне на съвети на кандидат-предприемачи. Дейността ще включва консултации основно за разработване на бизнес идеи, които ще бъдат съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група. Консултантите ще имат на разположение оценките и представянето на всяко лице от целевата група по време на обученията, както и изготвеният вече индивидуален план за развитие. Заедно с лицето консултантът ще дискутира възможните сектори за развитие на бизнес и възможни дейности, които лицето може да стартира. Тук ролята на консултанта ще е много важна, тъй като той ще може да прецени дали лицето има нужната мотивация, квалификация, желание и възможности да упражнява дейността, която се дискутира. Въз основа на тази дискусия лицето-бенефициент ще бъде консултирано как да доразработи своя бизнес план за съответната идея. След като лицето изготви кратък бизнес план за своята идея, консултациите ше фокусират върху жизнеспособността на идеята. Ще бъдат обсъдени предвидените разходи за стартиране на дейността (начални фиксирани разходи), както и постоянните и променливи разходи при упражняване на бизнес дейността. Консултантът и кандидат-предприемачът ще определят точно точката на пресичане на разходите и приходите от дейността. По този начин кандидат-предприемачът ще има ясна представа към какви обороти трябва да се стреми, какви цени да заложи и какви начални разходи са необходими за покриване на необходимия производствен капацитет на предприятието. Като част от тази дейност е предвидено и консултиране по отношение на потенциалните източници за финансиране на бизнес идеята на кандидат-предприемача. Ще бъдат дискутирани възможностите за финансиране от частни инвестиционни фондове, държавни инициативи, европейски фондове, crowdfunding и други. Включително ще бъде предоставена информация за програми на ОП „Развитие на човешките ресурси“ и на Програма „ТехноСтарт“ на Министерство на икономиката. На кандидат-предприемачите ще бъде оказана и консултантска помощ за регистрация на стопанска дейност. Това ще включва подготовка на документи за регистрация като самоосигуряващо се лице (регистрация в НАП), като фирма (регистрация в Търговския регистър), като земеделски производител (в местните служби по земеделие); Ще бъде включена и юридическа помощ за предоставяне на консултации, които да дадат информация на кандидатите за различните правни форми, под които може да се осъществява самостоятелна стопанска дейност и какви са отговорностите, задълженията и последствията за кандидатите при регистрация на всяка съответна форма. Изготвените индивидуални планове за развитие ще се актуализират в хода на участието в дейността, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР) които се посочват задължително, ако са подходящи за типа дейност. Етапите на изпълнение на дейността включват: - Изготвяне на тръжна документация за избор на изпълнител по ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г. за заемане на позициите на двама експерти, които ще предоставят консултациите на кандидат-предприемачите; - Избор на изпълнител и стартиране на дейността; - Провеждане на консултации на място в четирите области, по телефона и чрез интернет приложения за комуникация – Skype и Viber; - Провеждане на юридически консултации. - Приключване на дейността и отчитане на извършената работа. , Contracted Amount: 40 680.00 , Reported Amount: 70 704.15

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: I Star EOOD, Contracted Amount*: 18 553.48 , Reported Amount**: 18 553.48
  • Contractor: Correct Business Line EOOD, Contracted Amount*: 3 700.00 , Reported Amount**: 3 700.00
  • Contractor: El fort EOOD, Contracted Amount*: 99 960.00 , Reported Amount**: 99 960.00
  • Contractor: Alpha Enterprise EOOD, Contracted Amount*: 24 000.00 , Reported Amount**: 24 000.00
  • Contractor: "ASK-2011" DZZD, Contracted Amount*: 25 660.01 , Reported Amount**: 25 660.01
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 86.00 , Reached amount: 86.00
Indicator 2 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 57.00
Indicator 3 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 30.00

Financial Information

Total Project cost 201 534.83 BGN
Grant 201 534.83 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 178 065.24 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 4 998.00 0.00 4 998.00 Ел форт ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 4 998.00 0.00 4 998.00 Ел форт ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейности за информация и публичност , Estimated Amount: 18 553.48
Procedure 2 Subject to due process: Изработка, предпечатна подготовка и печат на шест вида учебни помагала, Estimated Amount: 24 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Наем за помещения и оборудване за провеждане на информационни дни, Estimated Amount: 1 600.00
  • Differentiated position 1: Наем за помещения и оборудване за провеждане на информационни дни
    Contractor: "ASK-2011" DZZD
    Contract total funded value: 1 300.01
Procedure 4 Subject to due process: Наем за помещения и оборудване за провеждане на обучения и консултантски услуги, Estimated Amount: 24 360.00
  • Differentiated position 1: Наем за помещения и оборудване за провеждане на обучения и консултантски услуги
    Contractor: "ASK-2011" DZZD
    Contract total funded value: 24 360.00
Procedure 5 Subject to due process: Провеждане на обучения и предоставяне на консултантски услуги, Estimated Amount: 111 000.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на обучения и предоставяне на консултантски услуги
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Провеждане на обучения и предоставяне на консултантски услуги
    Contractor: El fort EOOD
    Contract total funded value: 99 960.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN