Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0445-C01
Project Name Implementation of energy efficient production equipment for sustainable growth and competitiveness of “Dzhodi-1” Ltd
Beneficiary 201315218 “Dzhodi-1” Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.08.2017
Start Date 18.08.2017
End Date 19.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Сливен, Сливен, гр.Сливен

Description

Brief description
Фирма „Джоди-1“ ЕООД е семейна фирма, основана през 1993 година в гр. Сливен. В началото фирмата произвежда мъжки и дамски спортни екипи за вътрешния пазар – собствено производство, и през 2000 година се насочва към изпълнение на поръчки на ишлеме на дамска и мъжка конфекция. През 2009г. се формира екип за моделиерна, което дава предимство при поемане на поръчки‚ готов продукт. Основните клиенти на „Джоди-1“ ЕООД са водещи европейски и световни брандове, като „C and A”, “Guess”, “Esprit” и “Peek and Cloppenburg”.
За да остане конкурентоспособна на пазара и да продължи своето успешно развитие, в рамките на елемент А фирмата планира инвестиции в енергоефективно оборудване, чрез което да се намалят производствените разходи и да се постигне по-висока производителност. Дейностите по проекта включват подмяна на остаряло оборудване, използвано в процесите шиене и гладене, и замяната му с нов по-висок клас машини, които се отличават с по-висока енергийна ефективност и по-голям капацитет на производство. В резултат на внедряването на новото високотехнологично оборудване предприятието ще постигне намаляване на енергийната консумация, разширяване на капацитета и редуциране на разходите по експлоатация и поддръжка. По елемент Б  Джоди-1 предвижда използването на консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001. Тази дейност ще допринесе за подобряване енергийния баланс, увеличаване ефективността и получаване конкурентно предимство чрез по-ниския разход на енергия.

Реализацията на дейностите, заложени в настоящото проектно предложение, ще доведе до следните резултати:
-повишена енергийна ефективност и конкурентоспособност. Планираните енергийни спестявания са 28,59%;
-по-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в Джоди-1;
-повишени капацитет и качество на продуктите.
Съвкупният ефект от инвестицията ще гарантира устойчивото развитие на фирма „Джоди-1“ЕООД. 
Activities
  • Activity: Дейности по извършване на енергиен одит по образец (дейността е извършена чрез изготвяне на енергиен одит съгласно Приложение Б, бюджетен ред 19.1) : В рамките на тази дейност фирма „Джоди-1“ ЕООД чрез външен изпълнител извърши обследване за енергийна ефективност на производствените си база и процеси. Енергийният одит е извършен по образец съгласно Приложение Б от регистриран одитор и се основава на енергийното потребление на предприятието за предходните три години, като за базова година е взета 2015г. В одита са препоръчани 13 мерки за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет, свързани със замяна на старо и енергоемко шевно и гладачно оборудване и замяната му с нови, енергоефективни и с висока производителност машини. Внедряването на нови машини трябва да доведе до подобряване на основни производствени процеси, като гладене и шиене, и разширяване производствения капацитет на предприятието. След изпълнение на препоръчаните мерки планираните енергийни спестявания следва да бъдат 28,59 %, спестените емисии CO2 - 207,73 t/год, а инвестицията трябва да се откупи за срок от 1,43 години. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на енергиен одит по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит. 3. Изготвяне на детайлна обосновка (протокол) за взетото решение и избран доставчик. 4. Сключване на договор с избрания изпълнител 5. Извършване на енергийно обследване на „Джоди-1“ ЕООД по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване) с изготвен енергиен одит на 27.07.2016 г. и изготвяне на приемно-предавателен протокол за изпълнение на услугата. 6. Представяне на енергийния одит за разглеждане от АУЕР на 05.08.2016г. 7. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение - № BG16RFOP-338 / 22.08.2016 г. , Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 20 000.00
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване за процеса гладене, съгласно препоръчани мерки в енергиен одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на гладачно оборудване): В рамките на тази дейност ще бъде поръчано, доставено, изпитано и пуснато в експлоатация гладачно производствено оборудване, необходимо за постигане целите на проекта, а именно повишаване енергийната ефективност и разширяване капацитета на предприятието. Към момента в етапите на дейност гладене фирмата използва морално остаряло оборудване, което е от нисък енергиен клас. Подлепянето, междинното гладене и крайното гладене се осъществяват от енергоемки машини с ниска производителност. Това прави процеса трудоемък, недостатъчно ефективен, свързан с много разходи, което лишава фирмата от конкурентоспособност. Използването на новите машини би довело до висока енергийна ефективност, повишаване на производителността и разширяване капацитета. Гладачното оборудване, което ще бъде закупено, отговаря на мерки от 1 до 8 (от общо 13) от извършения енергиен одит (Приложение Б). Всяка от машините отговаря на конкретна мярка, както следва: - Машина за разглаждане на подгъв на панталони - 1 брой (бюджетен ред 2.1), съгласно Мярка 1: Подмяна на стар актив за гладене подгъва на панталона. Тази мярка ще допринесе за фактор на енергийни спестявания 71,64% и средна производителност 142,86 бр/ч спрямо 44.64 бр/ч на старата. - Машина за гладене в областта на ханша при панталона - 2 броя (2.2), съгласно Мярка 2. Подмяна на машина за гладене в областта на ханша при панталона с фактор на енергийни спестявания 66,3% и 23,15 t/год. спестени емисии CO2 - Машина за подлепяне на детайлите на панталоните - 1 брой (2.3), съгласно Мярка 3: Подмяна на машина за подлепяне на детайлите на панталоните. Новата машина е със средна производителност 107.14 бр/ч спрямо 17.86 на старата и има ESR 15,3%. - Машина за гладене на странични шевове на крачола на панталона - 2 броя (2.4), съгласно Мярка 4: Подмяна на стара машина за гладене на странични шевове на крачола на панталона. Тази мярка ще доведе до енергийни спестявания от 19054,3 kWh/год и 15,61 t/год спестени емисии - Машина за крайно гладене крачолите на панталона - 1 брой (2.5), съгласно Мярка 5: Подмяна на 2 бр. стари машини за крайно гладене крачолите на панталона с 1 бр. нова машина, обединяваща двете дейности и с по-висока производителност от 600 бр/ден и ESR 56,5%. - Машина за крайно гладене на панталона - 5 броя (2.6), съгласно Мярка 6: Подмяна на 5 бр. стари машини за крайно гладене на панталона с 5 бр. нови машини с по-висока производителност и ESR 38,0%. - Машина за крайно гладене на пола - 10 броя (2.7), съгласно Мярка 7: Подмяна на 10 бр. стари машини за крайно гладене на пола с 10 бр. нови машини с по-висока производителност, които ще доведат до енергийни спестявания от 38280,3 kWh/год. и ESR 38,0%. - Комбинирана маса за крайно гладене на дънки - 3 броя (2.8), съгласно Мярка 8: Подмяна на 3 бр. стари комбинирани маси за крайно гладене на дънки с 3 бр. нови маси – комбинирани, с по-висока производителност от 800 бр/ден и ESR 63,2%, За всички мерки, както се вижда, факторът на енергийни спестявания (ESR) е над 5%. Същевременно новото оборудване е с по-ниски оперативни разходи и по-висока производителност, както и е много по-енергоефективно в сравнение със съществуващото оборудване. Характеризира се с висока технологичност, нисък разход на енергия при производство на единица продукция, както и с по-голям капацитет. Инвестицията ще допринесе също за намаляване на негативното въздействие върху околната страна и изцяло съответства на следваната от фирмата политика за въвеждане на все по-екологично производство. Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1) 2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-3) 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 4-5) 4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 6-12) , Contracted Amount: 835 392.00 , Reported Amount: 835 350.00
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване за процеса шиене, съгласно препоръчани мерки в енергиен одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на шевно оборудване): В рамките на тази дейност ще бъде поръчано, доставено, изпитано и пуснато в експлоатация шевно производствено оборудване, необходимо за постигане целите на проекта, а именно повишаване енергийната ефективност и разширяване капацитета на предприятието. Към момента в етапите на дейност шиене фирмата е неефективна и използва морално остаряло оборудване, което е от нисък енергиен клас. Предприятието не разполага с автоматизирани работни места и извършва всички процеси с остарели машини и съоръжения. Това води до загуба на електроенергия и ниска производителност. В момента разпределянето на работата в различните етапи се извършва от наръчници. Потокът на материали към всички 120 работни места в дейност шиене се осъществява на ръка от спомагателни работници. Това е изключително неефективно и трудоемко. Използването на новите машини ще облекчи процеса чрез неговото автоматизиране, ще доведе до висока енергийна ефективност и повишаване на производителността. Шевното оборудване, което ще бъде закупено, отговаря на последните пет мерки (от 9 до 13) от извършения енергиен одит (Приложение Б). Всяка от машините отговаря на конкретна мярка, както следва: - Машина за оверлочно обшиване ръба на панталоните 1 тип - 1 брой (бюджетен ред 2.9), съгласно Мярка 9: Нова машина за оверлочно обшиване ръба на панталоните. Новата машина е с много висока средна производителност 241,07 бр/ч спрямо 35,71 и има фактор на енергийни спестявания 55,6%. - Машина за оверлочно обшиване ръба на панталоните 2 тип - 2 броя (2.10), съгласно Мярка 10: Подмяна на 2 бр. стари машини за оверлочно обшиване ръба на панталоните 2 с 2 бр. нови машини за оверлочно обшиване. Новите машини са с много по-висока производителност от 700 бр/ден всяка, подобрени технически характеристики и с фактор на енергийни спестявания 74,3% - Машина за почистване на седалищен шев - 1 брой (2.11), съгласно Мярка 11: Подмяна на стара машинa за почистване на седалищен шев с нова машина за почистване на седалищен шев със значително по-голяма производителност – 1600 бр. дневно. Инвестицията по тази мярка ще допринесе за енергийни спестявания в размер на 2333,3 kWh/год., 1,91 t/год спестени емисии и има ESR 62,5%. - Машина за пришиване на парче на шлица - 1 брой (2.12) на стойност 67 480лв., съгласно Мярка 12: Подмяна на стара машинa за пришиване на парче на шлица с нова машина за пришиване на парче на шлица. Тази мярка ще доведе до ESR 60,0%, а новата машина е с производителност 1000 бр./ден спрямо средна за старата от 35,71 бр./ч - Машина за затваряне на странични и вътрешни шевове - 2 броя (2.13), съгласно Мярка 13: Подмяна на 2 бр. стари машини за затваряне на странични и вътрешни шевове на панталони с 2 бр. нови машини за затваряне на странични и вътрешни шевове на панталони. Новите машини ще са с по-висока производителност от 450 бр/ден всяка и имат ESR 64,4%. Спестените емисии CO2, свързани с въвеждане на мярката, ще бъдат 4,16 t/год, а енергийните спестявания – 5075,0 kWh/год. За всички мерки, както се вижда, факторът на енергийни спестявания (ESR) е над 5%. Същевременно разходите за експлоатация и поддръжка са минимални, новото оборудване е с по-ниски оперативни разходи и по-висока производителност, както и е много по-енергоефективно в сравнение със съществуващото оборудване. Характеризира се с висока технологичност и капацитет, както и с нисък разход на енергия при производство на единица продукция. Инвестицията ще допринесе също за намаляване на негативното въздействие върху околната страна поради спестени емисии CO2 и изцяло съответства на следваната от фирмата политика за въвеждане на все по-екологично производство. Етапи на изпълнение 1) Разпределение на задачи по проекта сред членовете на екипа (м 1) 2) Подготовка на тръжна процедура (м 2-3) 3) Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор (м 4-5) 4) Доставка на оборудване, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (м 6-12) , Contracted Amount: 459 147.00 , Reported Amount: 459 120.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по разработване и внедряване на ISO 50 001 и услуги по сертифициране - бюджетни подпера 20.1 и 20.2 от т. 5 Бюджет) : Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: -нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията.Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг,управление и контрол на енергопотреблението.Прилагайки ISO 50001Джоди-1 ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки за ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси -нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността.Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението;подобряване на енергийната ефективност на сградата на Джоди-1;оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива;оптимизация на снабдяването. В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните поддейности: I. Разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011.За тази цел ще бъде избран консултант,който ще има следните задачи: 1. Енергийно планиране -определяне обхвата и физическите граници на СУЕ -анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол; -разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ -разработване на енергийна политика -залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им. 2. Документиране на Системата -изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията -идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др.изисквания във връзка с управлението на енергията -определяне на енергийна базова линия; на енергийните харакеристики и показателите им -извършване на енергиен преглед -създаване на записи към СУЕ 3. Интегриране на документацията в Джоди-1 -информиране на служителите за целите на СУЕ -разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4.Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ -Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него -Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия,повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството II. Сертификация на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001:2011 Тази поддейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган,акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011.Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа,както следва: 1.Одит на етап 1:На този етап сертифициращата организация ще оцени:адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на Джоди-1 за провеждане на одит на Етап 2.Ще бъде разработен одитен доклад,в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите,изискващи отстраняване преди етап 2. 2.Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и др. изисквания.След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат,удостоверяващ съответствието на Джоди-1 с изискванията на ISO 50001:2011. Етапи на изпълнение 1 Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (м1) 2 Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения (м2-3) 3 Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите (м4) 4 Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (м5-9) 5 Провеждане на одит на етап 1 (м10) 6 Провеждане на одит на етап 2 (м11) 7 Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (м12) , Contracted Amount: 28 500.00 , Reported Amount: 28 300.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ENERGY EFFECT ltd, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 20 000.00
  • Contractor: European Centre for quality Ltd, Contracted Amount*: 13 410.00 , Reported Amount**: 14 900.00
  • Contractor: Ruen Maschinary Ltd, Contracted Amount*: 776 682.00 , Reported Amount**: 1 294 470.00
  • Contractor: TUV Nord Bulgaria, Contracted Amount*: 12 060.00 , Reported Amount**: 13 400.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 253.63 , Reached amount: 253.63
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 207.73 , Reached amount: 207.73

Financial Information

Total Project cost 1 343 039.00 BGN
Grant 820 373.40 BGN
Self amount 522 665.60 BGN
Total actual amounts paid 781 317.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 25 060.50 16 707.00 41 767.50 РУЕН МАШИНАРИ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 13 773.60 9 182.40 22 956.00 РУЕН МАШИНАРИ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производствено оборудване по обособена позиция: Шевно оборудване, Estimated Amount: 459 147.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция: Шевно оборудване
    Contractor: Ruen Maschinary Ltd
    Contract total funded value: 275 472.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производствено оборудване по обособени позиции: Обособена позиция 1: Гладачно оборудване Обособена позиция 2: Шевно оборудване , Estimated Amount: 1 294 539.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Гладачно оборудване
    Contractor: Ruen Maschinary Ltd
    Contract total funded value: 501 210.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Шевно оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:2011
    Contractor: European Centre for quality Ltd
    Contract total funded value: 13 410.00
Procedure 4 Subject to due process: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001, Estimated Amount: 13 500.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
    Contractor: TUV Nord Bulgaria
    Contract total funded value: 12 060.00
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на услуги за извършване на енергиен одит по образец, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги за извършване на енергиен одит по образец
    Contractor: ENERGY EFFECT ltd
    Contract total funded value: 18 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN