Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.049-0004-C01
Project Name Improving the access to employment and job quality at Chilling Ltd.
Beneficiary 120581642 CHILING LTD.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 02.09.2019
Start Date 02.09.2019
End Date 02.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Златоград, гр.Златоград

Description

Brief description
"Чилинг" ООД развива дейност в производството на военно облекло, което попада в сектор С "Преработваща промишленост". Във връзка с изпълнението на производствената програма за следващите години, дружеството цели да създаде нови, устойчиви работни места в град Златоград. 
Проектът отговаря на местните нужди, предвид високата безработица в община Златоград сред лицата между 30 и 54 г. и над 55 г. и наличието на социален проблем, свързан с трудностите по намиране на работа, особено за уязвимите групи. 
Общата цел на проекта е подобряване на конкурентоспособността на безработните на пазара на труда и създаване на възможности за заети лица  да повишат своите знания и умения с оглед да се справят по-ефективно с работните си задължения и да им се осигури устойчива заетост в предприятието.

Целеви групи на проекта са:
- Търсещи работа безработни лица над 54 г. – 15 лица;
- Търсещи работа безработни лица от 30 до 54 г. вкл. -  18 лица, от които 4 в уязвима позиция с основно или по-ниско образование;
- Заети лица в дружеството-кандидат със средно или по ниско образование - 7 лица, като 4 от тях са с основно образование.
Проектът се фокусира върху представители на целевите групи със средно и по-ниско  образование, които по последни данни от април 2019 г. съставляват почти 92% от безработните лица.

Проектът предвижда изпълнение на следните дейности: предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности  на лицата от целевите групи (33 безработни и 7 заети в дружеството лица), както и осигуряване на заетост в "Чилинг" ООД на обучените 33 безработни лица.
Основните очаквани резултати от проекта са свързани с увеличаване броя на започналите работа безработни  лица на възраст между 30 и 54 г. и на лица в уязвима позиция (безработни над 54 г. възраст и такива с основно или по-ниско образование), както и увеличаване броя на заетите лица със средно или по-ниско образование, придобили нови знания и умения да се справят по-ефективно с работните си задължения.
Activities
  • Activity: Предоставяне на обучение за придобиване на ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка: Целта на дейността е придобиване на познания от страна на целевите групи по КК 6 "Обществени и граждански компетентности" съгласно Европейската квалификационна рамка чрез преминаване на обучение на тема "Работа в екип и ефективно управление на времето". Дейността съответства на специфични цели 1 и 2 на проекта и допринася за постигане на общата цел на проекта. Дейността допринася за постигане на ИП №1, СЦ 1 и 3 на ОПРЧР, тъй като дейностите по квалификация на безработните лица подобряват достъпа им до заетост. Също така дейността допринася за ИП №6, СЦ 2 на ОПРЧР чрез подобрени умения на заетите лица. Обучението е пряко свързано с процеса на работа в предприятието-кандидат. Производството на военно облекло е свързано с изпълнение на поръчки в големи обеми и стриктно спазване на срокове. По тази причина е важно служителите и работниците да работят в екип за изпълнение на възложените работни задължения, да умеят да разрешават конфликтни ситуации, да управляват времето си ефективно, а също и да притежават умения да се справят със стреса на работното място. Чрез преминаване на обучението всеки от участниците се очаква да повиши собствената си производителност, а също и да се увеличи производителността на предприятието като цяло. Практиката показва, че липсата на екипност и конфликтите между служителите са едно от основните предизвикателства в шивашките предприятия, където работниците се трудят в общо помещение. Дори работници с отлични професионални компетенции често демонстрират ниска производителност, поради липсата на умения да се сработват с колегите си, да преодоляват конфликтите на работното място и да разпределят ефективно времето си. Същевременно работата се характеризира с периоди на висока натовареност. По тази причина е особено важно новонаетите лица, както и вече заетият персонал на фирмата да усвоят умения да се справят със стресови ситуации на работното място. Това е особено важно за хората над 54 г., които са по-уязвими . В обучението ще се включат 33 безработни лица, както и 7 заети в дружеството лица . От обхванатите заети лица 4 са с основно образование, което отговаря на приоритета на процедурата за подобряване на квалификацията на заети в преработващата промишленост лица (КИД 14.19, сектор С), които са с по-ниско от средно образование (т.5 от ТФО). Основните етапи от изпълнението на дейността са: 1.1. Извършване на подбор на целевите групи безработни лица съгласно описанието и критериите в т.11.2 на Формуляра (месец 1-месец 5) 1.2. Избор на обучаваща организация по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. (месец 2) Обучението ще се проведе от организация с опит в провеждането на поне едно обучение по ключова компетентност . За целта ще бъдат събрани поне 2 оферти от обучаващи организации, като се избере офертата с предложена най-ниска цена. 1.3. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 2) 1.4. Подготовка на график за провеждане на обучението по групи (месец 3-месец 5) Графиците за провеждане на обучението за всяка група ще бъдат изготвени от избрания изпълнител . 1.5. Подготовка на обучителни материали за участниците (месец 3-месец 5) 1.6. Провеждане на обучението по групи (от месец 3 до месец 5) Параметрите на обучението са както следва: - Хорариум: 31 уч.часа (1 уч.час = 45 минути); - Брой на обучаваните лица: 40 лица (33 безработни + 7 заети в дружеството-кандидат лица). Обученията се провеждат в групи, като броят на участниците в една група е максимум 15 обучаеми. - Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за преминато обучение по КК 6 "Обществени и граждански компетентности" съгласно Европейската квалификационна рамка. В края се предвижда изпитен тест за проверка и удостоверяване на придобитите знания и умения. 1.7. Попълване на анкетни карти от участниците за измерване на удовлетвореността от обучението и постигнатото въздействие върху целевите групи (месец 3 - месец 5) 1.8. Издаване на сертификати (месец 3-месец 5), Contracted Amount: 5 600.00 , Reported Amount: 5 600.00
  • Activity: Осигуряване на заетост след предоставяне на обучение (дейността ще бъде осъществена чрез оборудване на новосъздадените работни места): Целта на дейността е да осигури заетост при работодателя - кандидат по проекта за период до 6 или съответно до 12 месеца (ако лицето е от уязвима група) на 33 лица от целевата група безработни лица, завършили успешно предвиденото обучение по проекта. Дейността съответства на Инвестиционен приоритет №1, Специфична цел 1: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица на възраст между 30 и 54г. и Специфична цел 3: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица над 54 годишна възраст. Дейността е насочена към постигане на Специфична цел 3 от проекта: 3. Осигуряване на заетост на 33 безработни лица от целевата група на проекта. В изпълнение на дейността е предвидено осигуряване на необходимото оборудване за обезпечаване на новосъздадените работни места за лицата от целевата група. Оборудването е необходимо и пряко свързано с изпълнението на ежедневните професионални задължения на назначените безработни лица на длъжност "Машинен оператор, шиене" . То включва: електронна едноиглова, двуконечна, верижна шевна машина - 1 брой; електронна двуконечна машина за програмируеми шевове - 1 брой; електронна високоскоростна шевна машина за изработка на понт - 1 брой; електронна високоскоростна шевна машина за изработка на иглици - 1 брой; високоскоростна, електронна, едноконечна верижна копчешиеща машина - 1 брой; двуиглова машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 3 броя; машина за автоматично студено и топло рязане и отброяване на детайли - 1 брой; права едноиглова шевна машина - 3 броя. Закупеното оборудване ще обезпечи обособяването на 12 нови работни места в производствения цех на кандидата за новоназначените лица на длъжност "Машинен оператор, шиене" от целевата група безработни лица по проекта. Закупеното по проекта оборудване е необходимо, за да могат лицата на длъжност "Машинен оператор, шиене" да изпълняват професионалните си задължения. За останалите 9 лица, назначени на длъжността "Машинен оператор, шиене", както и за всички останали новоназначени безработни лица на други длъжности работодателят-кандидат по проекта ще осигури оборудване за работа за собствена сметка, извън финансирането по проекта. Местоработата на новоназначените лица ще бъде в производствения цех на предприятието в град Златоград, където ще бъдат доставени и шевните машини, закупени в рамките на проекта. Основните етапи от дейността са: 2.1. Подготовка на план на процедурите за външно възлагане и представянето им за одобрение пред УО (месец 1) 2.2. Подготовка на документация за обявяване на обществена поръчка по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на шивашко оборудване (месец 2) 2.3. Изпращане на проекта на документация за обявяване на обществената поръчка за предварителен контрол и одобрение от УО (месец 2) 2.4. Обявяване на публичната покана в ИСУН (месец 3) 2.5. Получаване на офертите. Провеждане на заседание за оценка на получените оферти. Изготвяне на протокол от процедурата по разглеждане и оценка на офертите (месец 3) 2.6. Изпращане на протокола за предварителен контрол от УО и одобрение от УО (месец 4) 2.7. Уведомяване на класирания на първо място кандидат и останалите участници и отправяне на покана за сключване на договор до класирания на първо място кандидат с изискване за представяне на документи за удостоверяване на липсата на обстоятелства по чл. 53, ал2 от ЗУСЕСИФ (месец 4) 2.8. Предоставяне на проекта на договор и представените документи от избрания изпълнител за предварителен контрол от УО (месец 5) 2.9. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 5) 2.10. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 5- 6) В договора за доставка ще бъде включено условие доставчикът да проведе обучение на персонала за работа с доставеното оборудване. Приемането на доставката ще се извърши с приемо-предавателен протокол., Contracted Amount: 83 700.00 , Reported Amount: 83 450.00
  • Activity: Осигуряване на заетост след предоставяне на обучение (дейността ще бъде осъществена чрез сключване на трудови договори с лицата от целевата група): 2.11. Сключване на трудови договори с 33 безработни лица от целевата група и изготвяне на подробна длъжностна характеристика на всяко лице (месец 7) Кандидатът ще осигури субсидирана заетост на 8 часов работен ден за лицата от целевата група, както следва: - 15 безработни лица над 54 г. за срок до 12 месеца (срокът е определен въз основа на това, че лицата са от уязвима група); - 4 безработни лица от 30 до 54 г. вкл. с основно или по-ниско образование за срок до 12 месеца (срокът е определен въз основа на това, че лицата са от уязвима група); - 14 безработни лица от 30 до 54 г. вкл. за срок до 6 месеца. Длъжностите, на които ще бъдат назначени лицата от целевите групи са: - Длъжност „Машинен оператор, шиене“, код по НКПД 81532004 - 21 работни места. Образователно ниво: средно или основно образование. Изисква се професионална квалификация в текстилното производство/шивачеството и/или опит в работа с шевна машина. Наличието на умения за работа с шевна машина трябва да бъде посочено в заявлението за кандидатстване на лицето и/или в автобиографията. Не е задължително посоченото умение да е придобито в резултат на трудов стаж или професионална квалификация. Ще бъдат признавани и умения, придобити по неформален път, които работодателят ще удостовери по време на провеждане на интервюто. Справка в ДБТ Златоград сочи, че около 30% от регистрираните безработни лица от целевите групи на проекта притежават професионална квалификация по професия "Шивачество" или сходна професия и/или професионален опит в шивашка фирма или опит в работа с шевна машина, придобит по неформален път. Основни задължения на лицата: подготвя за работа, настройва, проверява точноста и работи с шевната машина; получава и зарежда с необходимите спомагателни материали шевната машина; следи за повредите в машината и за качеството на ушитите изделия; получава, установява, центрова и съединява различните детайли. - Длъжност „Гладач, ютия“ , код по НКПД 91210002 – 1 работно място. Образователно ниво: средно/основно. Няма специфични изисквания за квалификация и професионален опит. Основни задължения: осъществява процес на гладене чрез работа с ютия. - Длъжност „Контрольор, качество“, код по НКПД: 75433010 – 4 работни места. Изисква се средно образование. Основни задължения: осъществява контрол за спазване на стандартите за качество на продукцията и влаганите в нея суровини. - Длъжност „Организатор производство“, код по НКПД 31223002 – 1 работно място. Изисква се средно образование. Основни задължения: следи и организира дейността по оперативно управление на производството. - Длъжност „Чистач, производствени помещения“, код по НКПД: 91120003 – 1 работно място. Образователно ниво: средно/основно. Няма специфични изисквания за професионален опит. Основни задължения: хигиенизира работното помещение и други прилежащи части . - Длъжност „Работник, спомагателни шивашки дейности“, код по НКПД: 75311012 - 4 работни места. Образователно ниво: средно/основно. Няма специфични изисквания за квалификация и професионален опит. Основни задължения: чертане на детайли, извършва рязане и вдяване на ципове, подлепване на детайли, чистене на конци и други спомагателни шивашки дейности. - Длъжност „Отговорник/Специалист, техническа поддръжка“, код по НКПД: 31193069– 1 работно място с минимални изисквания за средно техническо образование или придобита професионална квалификация по техническа специалност. Основни задължения: установява и отстранява технически проблеми, осъществява профилактика и технически контрол. 2.12. Сключване на договор със Служба по трудова медицина за новонаетите лица (месец 7) Съгласно изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд фирмата -кандидат задължително следва да сключи договор със Служба по трудова медицина за новонаетите 33 лица. За целта се предвижда избор на доставчик въз основа на събиране на поне две съпоставими оферти и избор на доставчика, предложил най-ниска цена., Contracted Amount: 233 560.95 , Reported Amount: 226 063.73

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Yunuz Ltd., Contracted Amount*: 83 450.00 , Reported Amount**: 83 450.00
  • Contractor: STM Evromed Ltd., Contracted Amount*: 2 302.56 , Reported Amount**: 2 302.56
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Unemployed participants between 30 and 54, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 18.00 , Reached amount: 18.00
Indicator 2 Participants above 54 gaining a qualification upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 15.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 15.00
Indicator 3 Unemployed participants, including long-term unemployed, or inactive not in education or training above 54 years of age, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 18.00
Indicator 4 Participants between 30 and 54 gaining a qualification upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 18.00 , Reached amount: 18.00
Indicator 5 Employed participants including self-employed in priority sectors of the economy, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 6 Employed participants with secondary or lower level of education (below ISCED 4) gaining a qualification upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 7.00

Financial Information

Total Project cost 355 147.05 BGN
Grant 355 147.05 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 346 384.82 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на шивашко оборудване по проект BG05M9OP001-1.049-0004-C01 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места в "Чилинг" ООД“, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, по две обособени позиции, както следва: Обособена позиция №1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 11 броя шевни машини; Обособена позиция №2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за автоматично студено и топло рязане и отброяване на детайли.“, Estimated Amount: 83 700.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 11 броя шевни машини
    Contractor: Yunuz Ltd.
    Contract total funded value: 80 570.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за автоматично студено и топло рязане и отброяване на детайли
    Contractor: Yunuz Ltd.
    Contract total funded value: 2 880.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на шивашко оборудване по проект BG05M9OP001-1.049-0004-C01 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места в "Чилинг" ООД“, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, по две обособени позиции, както следва: Обособена позиция №1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 11 броя шевни машини; Обособена позиция №2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за автоматично студено и топло рязане и отброяване на детайли.“ , Estimated Amount: 83 700.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 11 броя шевни машини
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за автоматично студено и топло рязане и отброяване на детайли
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN