Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0034-C06
Project Name "Providing a hot lunch in the Municipality of Blagoevgrad"
Beneficiary 000024695 Municipality of Blagoevgrad
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 21.07.2016
Start Date 01.05.2016
End Date 29.02.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Благоевград

Description

Brief description
"Осигуряване на топъл обяд в Община Благоевград" е проектно предложение на Община Благоевград, което предвижда в период от 46 месеца да се реализират конкретни дейности, чрез които да се осигури топъл обяд за 150 човека. Проектът включва подробно описани дейности, които ще гарантират приготвянето на разнообразна, качествена, балансирана топла храна, която ще подпомогне жители на Община Благоевград, изпаднали или застрашени от изпадане в бедност.  Храната ще се предоставя в работните дни от месеците. Предвидено е за хората, които имат проблеми с придвижването да се оказва допълнителна помощ чрез доставяне на топлата храна на адреса, на който живеят. Особеност в предвидените дейности е предоставянето на съпътстващи мерки за хората, които ще получават топъл обяд. Те ще бъдат съобразени с нуждата и желанието на хората да бъдат подкрепени. Всеки един конкретен случай ще се разглежда отделно. Целите на оказването на тези съпътстващи мерки ще бъдат разширяване на  подкрепата в посока социално включване и превенция на социалната изолация. За качественото изпълнение на част от предвидените дейности се предвижда съвместна дейност с Дирекция "Социално подпомагане"-Благоевград, което ще гарантира, че услугата, която ще се предоставя чрез проекта ще достигне точно до хората, за които е предназначена.
В резултат от изпълнението на проекта се очаква: оказване на реална подкрепа на 150 жители от община Благоевград и осигуряване на непрекъснатост на социалната услуга "обществена трапезария" в общината.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Обществената трапезария, която ще функционира чрез реализирането на настоящото проектно предложение ще предоставя топъл обяд общо на 150 лица, представители на следните видове групи от основната целева група на Процедура за директно предоставяне на БФП "Осигуряване на топъл обяд - 2016-2020": - Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Дирекция "Социално подпомагане"- Благоевград; - Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; - Скитащи и бездомни деца и лица; - Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на amp;1., т. 17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците; Неполучен топъл обяд , който отговаря на сроковете и условията за съхранение ще бъде разпределян на следната допълнителна целева група: - лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; - майки (осиновителки), получаващи месечни помощи за отглеждане на дете до 1 година, по реда на чл. 8, ал.1 от Закона за семейни помощи за деца; - лица и семейства, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10 а от ЗСПД; -лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на ППЗЗД; - лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално нива на материално лишение; - лица и семейства, настанени в приюти и центрове за временно настаняване; Информация за представителите на целевите групи ще се предоставя от Дирекция "Социално подпомагане"-Благоевград. Специално при издирването на скитащите и бездомни деца и лица, Община Благоевград ще използва отново добрата практика на взаимодействие с Дирекция "Социално подпомагане"-Благоевград, с цел обмен на информация и бърза реакция за оказване на подкрепа на лица от посочената целева група. Тази практика на взаимна информираност и съвместни действия се прилага не само при реализиране на услугата "обществена трапезария" до момента, но и при предоставянето на услугата "Център за временно настаняване" на територията на Община Благоевград, която също е насочена към скитащи и бездомни лица. В дейностите за издирването на скитащи и бездомни деца и лица, с цел включването им като потребители на услугата "обществена трапезария" ще се включат и социалните работници, които работят към Домашен социален патронаж - Община Благоевград. Те ще работят в тясна връзка с колегите си, които ще бъдат пряко ангажирани с издирването и подбора на представителите на целевите групи при реализирането на настоящия проект., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Изпълнението на дейността включва закупуване на свежи, пресни продукти, необходими за приготвяне на предварително изготвено меню за топъл обяд на ползвателите на социалната услуга "Обществена трапезария". Закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазване на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. В Община Благоевград има изградена система за доставка на хранителни продукти и сключени договори с фирми-доставчици. Доставките се извършват на място, ежедневно, след предварително подадена заявка. Договорите с доставчиците са сключени след провеждането от Община Благоевград на съответните процедури за избор на изпълнител по реда на Закона за обществени поръчки. Изградените договори отношения между Община Благоевград и съответните доставчици гарантират редовна и навременна доставка на хранителни продукти, което ще осигури непрекъснатостта на предлаганата социална услуга. Настоящото проектно предложение предвижда закупуването на хранителни продукти като време да бъде съобразено с датата на стартиране и датата на приключване на дейността на обществената трапезария, а именно: 01. 05. 2016 г. - 30. 04. 2017 г. Общият брой дни, в които обществената трапезария ще предоставя топъл обяд в посочения период е 251 дни. Във всеки един ден ще се осигурява топъл обяд на 150 лица, представители на целевите групи. Разпределението на тези 251 дни по месеци, в рамките на предвижданата обща продължителност е следното: - м. май 2016 г. - 19 дни; - м. юни 2016 г. - 22 дни; - м. юли 2016 г. - 21 дни; - м. август 2016 г. - 23 дни; - м. септември 2016 г. - 20 дни; - м. октомври 2016 г. - 21 дни; - м. ноември 2016 г. - 22 дни; - м. декември 2016 г. - 21 дни; - м. януари 2017 г. - 22 дни; - м. февруари 2017 г. - 20 дни; - м. март 2017 г. - 22 дни; - м. април 2017 г. - 18 дни; за периода от 01. 05. 2017 г. до 29. 02. 2020 г. Общият брой дни, в които обществената трапезария ще предоставя топъл обяд в посочения период е 707 работни дни. Във всеки един ден ще се осигурява топъл обяд на 150 лица, представители на целевите групи. Разпределението на тези работни дни по месеци, в рамките на предвижданата обща продължителност е следното: май 2017 г. – 20 работни дни; юни 2017 г. – 22 работни дни; юли 2017 г. – 21 работни дни; август 2017 г. – 23 работни дни; септември 2017 г. – 19 работни дни; октомври 2017 г. – 22 работни дни; ноември 2017 г. – 22 работни дни; декември 2017г. - 18 работни дни брой работни дни за 2018г. – 249 дни брой работни дни за 2019г. – 249 дни за периода от 01.01.2020г. до 29.02.2020г. - 42 работни дни Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00109-2019-0003, и № на договори с избрани изпълнители - №98-00-157/03.06.2019г., №98-00-158/03.06.2019г, №98-00-159/03.06.2019г, №98-00-228/01.07.2019г., №98-00-199 от 12.06.2019г., Contracted Amount: 342 916.02 , Reported Amount: 343 191.51
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: За изпълнение на проектното предложение Община Благоевград ще реализира една Обществена трапезария. За целта има подходяща материална база. Сградата, в която ще се приготвя топлата храна е новопостроена, намира се в гр. Благоевград, ж.к. "Еленово", ул. "Явор" № 8 и разполага с: -складови помещения - 7 броя, оборудвани съгласно изискванията; -подготвителни помещения - 5 броя, в това число: подготвително помещение за зеленчуци и плодове (оборудвано с картофобелачка, хладилник и др.); подготвително помещение за яйца (оборудвано с хладилник); подготвително помещение за месо и птици (оборудвано с месомелачка, хладилници и др.); подготвително помещение за мляко и млечни продукти (оборудвано с хладилник); подготвително помещение за риба (оборудвано с хладилник). - кухня - 1 брой, оборудвана, в това число - професионална фурна, професионална печка (2 броя), електрически обръщателен тиган (2 броя), 2 електрически казана, тестомелачка, кът за смилане и пасиране. Общата застроена площ на помещенията е 323.35 кв.м. Готовата храна ще се превозва с подходящ транспорт (микробус), в специализирани съдове за превоз на храна (термофони) до специално обособена разливна, намираща се на адрес: гр. Благоевград, ул. "Скаптопара" 26. На този адрес храната ще се разпределя на отделни порции и ще се раздава на потребителите. Около сградата, в която се намира разливната са изградени всички комуникационни връзки, мястото е лесно достъпно. , Contracted Amount: 17 145.80 , Reported Amount: 14 797.07
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: За изпълнение на дейността "Предоставяне на съпътстващи мерки" Община Благоевград няма да разчита на партньорска организация, ще използва наличен човешки ресурс и организационен капацитет. В Община Благоевград има развити голям брой социални услуги в общността, насочени към различни групи, нуждаещи се. В подкрепа на потребителите, попадащи в целевите групи, обект на настоящото проектно предложение, в общината се предоставят следните услуги: Център за временно настаняване, Център за социална рехабилитация и интеграция, Домашен социален патронаж, при който освен храненето са застъпени и редица други дейности - почистване, административни услуги, подкрепа за създаване и поддържане на социални контакти и др. За всички изброени социални услуги има гарантирано финансиране - държавно делегирани дейности и общинско финансиране. Персоналът на услугите е с богат професионален опит и ползва практики, съответстващи на утвърдените от АСП методики и указания, свързани с предоставянето на социалните услуги. В Община Благоевград се предоставят и социални услуги в домашна среда - личен асистент и социален асистент. Потребителите, към които са насочени тези услуги в голяма част са представители на целевите групи по настоящия проект. Дейностите по изпълнение на предвидените съпътстващи мерки, с които Община Благоевград ще допълва предоставянето на топъл обяд по настоящия проект ще се изразяват основно в индивидуално или групово консултиране. Предоставянето на конкретни съпътстващи мерки ще бъде предшествано от преценка за индивидуалните потребности на отделните ползватели на обществената трапезария. Основна задача при различните видове консултиране ще бъде предоставяне на актуална и подходяща информция и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомни лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - подкрепа в отговор на конкретна нужда, ситуация, проблем на представител на целевите групи по проекта;, Contracted Amount: 17 145.80 , Reported Amount: 18 697.07

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ALLUR LTD, Contracted Amount*: 11 653.34 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: EVRO MIIT END MILK LTD, Contracted Amount*: 4 598.34 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ABV NAPREDAK LMT, Contracted Amount*: 3 333.34 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ET NEICHO GRACHKI, Contracted Amount*: 10 320.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 150.00 , Reached amount: 285.00

Financial Information

Total Project cost 377 207.62 BGN
Grant 377 207.62 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 377 206.85 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 44.00 0.00 44.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти, съгласно приложение № 1 по обособени позиции за детските и социални заведения на територията на Община Благоевград, съгласно приложен списък -Приложение № 2", Estimated Amount: 3 600 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на хляб и хлебни изделия
    Contractor: ET NEICHO GRACHKI
    Contract total funded value: 10 320.00
Procedure 2 Subject to due process: "Избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти за нуждите на детските и социалните заведения на територията на Община Благоевград по обособени позиции", Estimated Amount: 3 785 484.00
  • Differentiated position 1: "Доставка на мляко и млечни продукти
    Contractor: EVRO MIIT END MILK LTD
    Contract total funded value: 4 598.34
  • Differentiated position 2: Доставка на месо и месни продукти
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Доставка на риба
    Contractor: ALLUR LTD
    Contract total funded value: 1 785.84
  • Differentiated position 4: Доставка на захарни изделия
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: Доставка на пакетирани хранителни стоки и подправки
    Contractor: ALLUR LTD
    Contract total funded value: 4 475.00
  • Differentiated position 6: Доставка на пресни плодове и зеленчуци
    Contractor: ALLUR LTD
    Contract total funded value: 5 392.50
  • Differentiated position 7: Доставка на други хранителни продукти-боза
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 8: Доставка на плодови и зеленчукови консерви
    Contractor: ABV NAPREDAK LMT
    Contract total funded value: 3 333.34

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN