Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0228-C01
Project Name Increasing energy and resource efficiency "Frakcii Suvorovo" Ltd. through the purchase of new energy efficient equipment
Beneficiary 175428659 FRAKCII SUVOROVO Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2017
Start Date 09.08.2017
End Date 20.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, с.Тополи

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда закупуване на нова инсталация за производство на полимер модифициран битум (Мярка 1), автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 2) и нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия (Мярка 3). Новото оборудване е с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление.   

Предвидената за закупуване инсталация за производство на полимер модифициран битум е със средна работна електрическа мощност 228 kW и среден разход на природен газ 80 куб.м./ч. Средната й производителност е 20 т./ч. 
Системата за мониторинг на инсталацията от Мярка 1 се състои от: 1) софтуер за енергиен мениджмънт, и 2) електромерно  табло – табло с елктромер за измерване консумация на ток. 
Предвижда се и изграждане на механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлина в помещение, което се ползва за ремонтна работилница. Максимални дебит на вентилацията е 360 куб.м./ч., а максималната очаквана ефективност на рекуперацията е 71 %. Новото технологично оборудване е от висок клас, с нисък разход на гориво, което от своя страна ще доведе до повишаване на спестените емисии СО2 в атмосферата. 

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда.   

Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 558 686.00 лв. без ДДС.
Activities
  • Activity: Разширяване производствената дейност на дружеството и повишаване неговата конкурентоспособност, посредством закупуването на нова инсталация за производство на полимер модифициран битум (Мярка 1): Дейността предвижда разширяване обхвата от дейности на „Фракции Суворово“ ЕООД – гр. Враца, посредством закупуването на нова инсталация за производство на полимер модифициран битум. Към момента на обследването, “Фракции Суворово” ЕООД не разполага със съоръжение за производство на полимер модифициран битум. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Средната производителност на старата инсталация за производство на полимер модифициран битум е 15 t/h. Средният разход на природен газ за старата инсталация е 100 m³/h. Средната работна електрическа мощност на съоръжението е 279 kW. Новата инсталация за производство на полимер модифициран битум е с производителност 20 t/h, средна работна електрическа мощност 228 kW и среден разход на природен газ 80 m³/h. Отделяните за година емисии CO2 след прилагане на мярката ще са: - от използването на природен газ – 300,74 тона/година; - от използването на електроенергия – 373,46 тона/година; - общо отделяни емисии CO2 – 674,20 тона/година Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на инсталация за производство на полимер модифициран битум: 6-ти - 18-ти месец. , Contracted Amount: 498 736.00 , Reported Amount: 498 735.00
  • Activity: Намаляване на разходите на енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 2): Дейността предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва консумацията на електроенергия, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Инсталация за производство на полимер модифициран битум, представлява: 1. Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи; - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри; - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства; 2. Електромерно табло – табло с елктромер за измерване консумация на ток - Измерване на параметрите на електрическата енергия (Напрежение, Ток, Мощност, както и всички други параметри на електрическата енергия, които се използват и следят от индустрията) - Директно свързване до 400V L-L и разширение на токовите обхвати, чрез токови трансформатори с изход 5А, 1А. - Уредът е предназначен за монтаж върху ДИН-Шина. - Уредът създава и пази таблици с данни, като могат да се настройват условия, при които да създава запис. - Широк диапазон на комуникационни възможностти: RS 485, IR порт, и опционални: RS-232/422/485, 10/100Base T порт, PROFIBUS порт, GPRS модем. - Поддържа различни комуникационни протоколи: Modbus RTU, Modbus ASCII, DNP 3.0, IEC 60870-5-101/-104. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел. енергия и съответно плануване на бъдещото потребление, чрез дневни графици на работа, съобразени с работния режим. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 18-ти месец., Contracted Amount: 16 000.00 , Reported Amount: 15 850.00
  • Activity: Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия (Мярка 3): Дейността предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в ремонтната база на дружеството. Инсталацията ще осигурява дебит от 360 m³/h. Необходимото количество пресен въздух за помещението е направен на база следните технически параметри: - Климатични данни, съгласно местоположението на обекта - Климатична зона 4; - Тип на сградата – ремонтна работилница; - Обем на помещението – V = 120 m³; - Брой хора, които работят в помещението – 2 души; - Кратност на въздухообмен – n = 3; - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новите активи: 6-ти - 18-ти месец. , Contracted Amount: 6 050.00 , Reported Amount: 6 049.59
  • Activity: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Mерките на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване, с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец, Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството. Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 980.00
  • Activity: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Фракции Суворово" ЕООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 900.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Eco Globe LTD, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: PRO MACH LTD, Contracted Amount*: 339 139.80 , Reported Amount**: 498 735.00
  • Contractor: LINK IT LTD, Contracted Amount*: 882.00 , Reported Amount**: 980.00
  • Contractor: DANIEL STANDART LTD, Contracted Amount*: 11 055.00 , Reported Amount**: 15 850.00
  • Contractor: EVRO TREI LTD, Contracted Amount*: 2 610.00 , Reported Amount**: 2 900.00
  • Contractor: KLIMATRONIK LTD, Contracted Amount*: 4 113.72 , Reported Amount**: 6 049.59
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT. LTD, Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 419.12 , Reached amount: 1 419.12
Indicator 3 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 484.76 , Reached amount: 484.76
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 558 686.00 BGN
Grant 388 524.48 BGN
Self amount 170 161.52 BGN
Total actual amounts paid 388 130.52 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.
    Contractor: LINK IT LTD
    Contract total funded value: 882.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (Мярка 2), Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението
    Contractor: DANIEL STANDART LTD
    Contract total funded value: 11 055.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия (Мярка 3), Estimated Amount: 6 050.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия
    Contractor: KLIMATRONIK LTD
    Contract total funded value: 4 113.72
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на нова инсталация за производство на полимермодифициран битум (Мярка 1), Estimated Amount: 498 736.00
  • Differentiated position 1: 1. Закупуване на нова инсталация за производство на полимермодифициран битум (Мярка 1)
    Contractor: PRO MACH LTD
    Contract total funded value: 339 139.80
  • Differentiated position 2: 1. Закупуване на нова инсталация за производство на полимермодифициран битум (Мярка 1)
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: 1. Закупуване на нова инсталация за производство на полимермодифициран битум (Мярка 1)
    Contractor: PRO MACH LTD
    Contract total funded value: 339 139.80
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване., Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.
    Contractor: Eco Globe LTD
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта
    Contractor: EVRO TREI LTD
    Contract total funded value: 2 610.00
Procedure 7 Subject to due process: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT. LTD
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN