Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0165-C03
Project Name A warm meal in Sliven municipality
Beneficiary 000590654 Sliven municipality
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.12.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен

Description

Brief description
Настоящото проектно приложение e продължение на предоставянето на топъл обяд по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане 2014 – 2020 до 30.09.2022 г.  То се реализира в съответствие с конкретната цел на Програмата за справяне с материалните лишения чрез предоставянето на храни и/или основно материално подпомагане на най-нуждаещите се лица, включително децата, като се прилагат и съпътстващи мерки, които подпомагат социалното им приобщаване.
В община Сливен топъл обяд ще ще бъде предоставян приоритетно на хора, които имат ежедневна нужда от подкрепа, а именно: 
лицата, получаващи социални помощи; хора с ограничено самообслужване; хора с ниски доходи; бездомни лица. Подкрепата може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства.
Проектното предложение предвижда осигуряването на топъл обяд, включващ супа, основно ястие, хляб и минимум веднъж седмично десерт за 1400 лица от целевите групи. Храната ще се раздава в предварително разкрити пунктове в 43 населени места на територията на Община Сливен за период от 750 дни, считано от 01.10.2022 г. до 30.09.2025г.
Activities
  • Activity: 2. Приготвяне на топъл обяд.: Топлият обяд ще бъде приготвян от външен изпълнител, избран съгл. чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП и сключен договор по чл.112 от ЗОП. Община Сливен изпълнява Договор с избран изпълнител по реда на ЗОП за услуга Приготвяне и доставка на храна - топъл обяд, във вр. с изп. на Дог. BG05FMOP001-5.001-0209-C03. Изпълнител е фирма Кей Енд Ви ООД. Договорът е сключен на 13.06.2022 и е до 07.02.2023. В скл. на 30.09.2022 Доп.спор. са променени предмета и наименованието на процедурата, както и единичната цена. Сключен нов договор до 30.09.2025г. От 01.10.2022 цената за храна за 1 потребител на ден е 3,20 лв. В скл. на 24.06.2024г. Доп. спор. към Договор от 07.02.2024г. с фирма Кей Енд Ви ООД е променена единичната цена. От 01.07.2024г. цената за храна за 1 потребител на ден е 3.64лв. В техн. си предложение изпълнителят посочва използването на кухня–майка, която се намира в гр. Сливен, ул.Димитър Пехливанов №2, с Удост. за рег.№ 2190/25.04.2012 по ЗХ и рег.№ 20070006 в регистър БАБХ. Фирмата удостоверява правното основание за ползване на мат. база чрез Договор за наем от 23.07.2021г., за срок от 10 год. Изпълнителят разполага с втора кухня-майка в гр. Сливен, кв.Индустриален, с удост. № 3633/28.08.2014 г. по ЗХ, рег. № в регистър БАБХ - 20070002. Кухнята на Кей Енд Ви ООД е оборудвана със следните уреди: ел.пекарна с 3-камери–8броя; 2бр.конв.фурни; газов парен казан-6 броя; 7бр. проф.хладилни шкафове с различни темп. диапазони; 7бр. хладилни камери; 2бр.готварски плотове /с 6газови котлона/; 5бр.различни везни; планетарен миксер–2бр.; машина за мляно месо; зеленчукорезачка -4 бр.; картофобелачка–4бр.; месомелачка–2бр; втасална камера–6бр.; тестобъркачки- 2бр.; тесто-отделителна и тестоокръглителна машина; колбасорезачка и др. Втората кухня-майка е оборудвана със следните уреди: 4ел.пекарни; 2бр.конв.фурни; 7бр.проф. хладилни шкафове с различни темп.диапазони; 2бр хл. камери; 1бр. готв. плотове /с 4 котлона/; 5бр. разл. везни; машина за мляно месо; зеленчукорезачка; месомелачка; картофобелачка; газов парен казан – 2бр.; обръщателен тиган; фритюрник – бр.; скара–2бр.; колбасорезачка. Изпълнителят посочва, че ще бъдат спазени изискванията за хигиена, кач. и енергийна стойност на храната, както и че ще бъде осигурено разнообразие на видовете ястия, съобразно предварително изготвено седмично меню. Храните ще бъдат приготвени при спазване грамажа на порциите, вкусовите качества, технологичните изисквания за приготвяне на храни и добър външен вид. Ястията ще се приготвят по предварително изготвено седмично меню, което е съобразено макс. с допустимата себестойност от 3,20 лв., която от 01.07.2024г. става 3.64лв. Ще се спазва изискването за разнообразност на хранителното меню, както и принципите на балансираното хранене. Топлият обяд ще се приготвя в деня на неговото раздаване. Задължение на фирмата доставчик е да осигурява ежедневно по една порция от всички храни, с цел осъщ. контрол по изпълнението и вземане на проби. При отклонения от качеството на приготвената храна, фирмата следва да достави храна, отговаряща на всички изисквания за пълноценност и качество, в срок до 90 минути от констатацията. Същевременно се подготвя за обявяване нова процедура за избор на изпълнител по текущата програма. Целта е до крайния срок на настоящ договор, да бъде приключена новооб.процедура и да се осигури непрекъснатост натоплия обяд. Приготвянето на топъл обяд ще се извършва в материалните бази на Кей Енд Ви ООД. Човешкият ресурс, който ще бъде привлечен за изпълнение на дейностите по приготвянето в Кей Енд Ви ООД се състои от: един гл. готвач; 4 готвачи; 1 диетолог; 3 инженер- технолози по хран. - вкусова промишленост; 13 бр. работника в кухнята, както и друг персонал, необходим за изпълнението на услугата. Във втората кухня-майка е ангажиран следният персонал: главен готвач с професионална квалификация; технолог с диплома за образование по специалността; 4 бр. работници – кухня, както и др персонал, необходим за изпълнението на услугата. , Contracted Amount: 3 472 604.80 , Reported Amount: 1 588 988.80
  • Activity: 3. Предоставяне на топъл обяд: Фирмата доставчик, избрана по реда на ЗОП, ще отговаря за разноса на храната до предварително определени пунктове в 43 населени места на територията на Община Сливен. Доставката на храна ще се осъществява всеки работен ден от седмицата, до 12.00 часа, за 1400 лица. Топлият обяд ще се приготвя в деня на доставянето, като не се разрешава неговото притопляне. Всяка доставка се приема от длъжностното лице на съответния пункт. Опаковането на всяка порция храна трябва да отговаря на изискванията на Наредба № 2 от 23.01.2008 г. за материалите и предметите от пластмаса, предназначена за контакт с храни и Наредба № 1 от 26.01.2016 г. за хигиената на храните. Храната се издава в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията, с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства, съгласно Наредба № 2 от 23.01.2008 г. издадена от Министъра на здравеопазването и Министъра на околната среда и водите. Опаковките на предварително пакетираните храни ще бъдат с ненарушена цялост в съответствие със Закона за храните. Изпълнителят ще транспортира доставяната храна до пунктовете, спазвайки всички хигиенни изисквания към транспортните средства за превоз на храна. Използваните транспортни средства не трябва да създават възможност за промяна на външния вид, мириса, вкуса и състава на храната, за замърсяване на храната, както и за преминаване на чужди и опасни за здравето на потребителя вещества. Специализираните транспортни средства ще бъдат регистрирани по реда на чл. 246 от Закона за ветеринарномедицинската дейност и чл. 65 от Регламент (ЕО) №852/2004. При установяване на доставена храна, която не отговаря на предварително поставените условия, включително на приложимите нормативни актове, длъжностното лице, което приема доставката на съответния пункт, има право да направи рекламация, като откаже приемането на доставката и изиска доставяне на храна, напълно отговаряща като съдържание, количество, качество и начин на доставяне на посочените от Община Сливен условия, включително на приложимите нормативни актове. В този случай изпълнителят е задължен незабавно и своевременно, според предложения от него срок за реакция, да достави храна, която напълно съответства на технически спецификации в процедурата по ЗОП и на договорните условия, включително на приложимите нормативни актове. В този случай транспортните разходи за неприетата доставка са за сметка на изпълнителя. Лицата, доставящи храната до домовете на потребителите, ще изпълняват всички предписани санитарно-хигиенни мерки, като при необходимост ще ползват маски, ръкавици и дезинфектанти., Contracted Amount: 243 082.33 , Reported Amount: 111 229.22
  • Activity: 4. Реализиране на съпътстващи мерки: Чрез предоставяне на допълнителна помощ на потребителите на топлия обяд се подпомага тяхното социално приобщаване. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни, използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи, с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Проектът предвижда провеждане на консултации на потребителите от представители на възложителя или служител от съответното кметство, за възможностите и реда за ползване и на други социални услуги, предоставяни на територията на община Сливен. Лицата от целевите групи ще бъдат насочвани към Дирекция „Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда” – Сливен и други институции, според установената потребност. Ще се провеждат консултации за ползване на административни общински услуги; попълване и подаване на заявления за ползване на административни услуги; за възможностите за ползване на временен подслон от бездомните лица; за достъп до образователни услуги и насочване към съответните учебни заведения, както и за възможности за ползване на здравни услуги. На потребителите ще бъде предоставена съпътстваща подкрепа, чрез предоставяне на информация за мерките за ограничаване на разпространението на COVID-19. За трудно подвижните лица консултациите ще се извършват на адреса или по телефона от социалния работник/и/или служител от Дирекция "Социални дейности, здравеопазване и спорт"/, служители на кметствата по селата. По време на изпълнението на проекта ще бъдат подготвени и публикувани на сайта на Община Сливен 2 публикации за предоставяната услуга. , Contracted Amount: 243 082.34 , Reported Amount: 111 229.21
  • Activity: 1. Определяне на целевите групи: Определянето на потребителите на услугата се извършва съгласно Условията за кандидатстване и Ръководството по операция BG05SFPR003-1.001 „3.1 - Топъл обяд". Община Сливен организира прием на документи за кандидатстване преди доставянето на топъл обяд. Обявена e процедура за кандидатстване и подаване на необходимите документи. Подадените заявления, заедно с изготвени списъци, се изпращат до Дирекция "Социално подпомагане" за потвърждаване на принадлежност към допустимите целеви групи и проверка за двойно финансиране. Подборът се извършва съгласно Процедура за оценка и подбор на кандидат-потребителите на услугата, утвърдена от Кмета на община Сливен. Механизмът за определяне на най-нуждаещите се лица - целева група по проекта се базира на прилагания подход по програмата, която се изпълнява към момента, като основната цел е да отговори в най-пълна степен на нуждите на хората. Целевите групи, допустими по Операция „Топъл обяд“ са определени съгласно Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. на Министъра на труда и социалната политика за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд ПЛЮС, обн. ДВ бр.81 от 28.09.2021 г., в сила от 28.09.2021 г. В съответствие с целите на проектното предложение целевите групи са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Подкрепата може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуации в региона. За осигуряване на хранене през всеки работен ден, в 43 населени места на територията на община Сливен, ще бъдат разкрити пунктове с капацитет до 1400 лица. Броят на заложената целева група е на база предишен опит на Община Сливен при реализацията на проект "3.1 -Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Сливен" , където тази бройка беше постигната и поддържана при изпълнението на проекта. До момента, от 30.09.2022 г., когато стартира подаването на документи от потребителите за настоящия проект, има подадени над 1955 заявления, част от които са изпратени в Дирекция "Социално подпомагане" за определяне принадлежността към целевите групи и проверка за двойно финансиране, както и декларация за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация /по образец/. Броят на лицата от целевата група ще бъде определен съгласно Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021 -2027, съфинасирана от Европейския социален фонд , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 400.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 3 958 769.47 BGN
Grant 3 958 769.47 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 901 333.95 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN