Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0298-C02
Project Name Establishment of condition for independent life of vulnerable groups Boichinovtsi municipality
Beneficiary 000320566 Boichinovtsi municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.09.2016
Start Date 03.10.2016
End Date 03.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Бойчиновци

Description

Brief description
Чрез дейностите по проекта „Независим живот на уязвими лица в Община Бойчиновци " ще се подобри достъпът не само до основни социални, но и до здравни и психологически услуги в Община Бойчиновци и ще се постигне независимост  на хората с увреждания и възрастните хора. Чрез предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги ще се гарантира по- добро качество на живот, независимост и достойнство на потребителите.
Чрез изпълнението на заложените по проекта дейности и функционалното обособяване на център за предоставяне на услуги за социално включване  в домашна среда ще бъдат предлагани услуги на заявилите потребители. 
 Новите работни места по проекта ще предоставят възможност за връщането на  пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. А като  изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот. 
За да се постигнат  заложените цели и резултати, проектът предвижда изпълнението на следните основни дейности: функционално обособяване на центъра; изготвяне на оценка на потребностите и индивидуална социална оценка на заявилите потребители; подбор и обучение на кадри, които да предоставят услугата; осигуряване на здравна и психологическа подкрепа.
на комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа в общността или в домашна среда. Специфичните цели на проекта обвързани с общата му цел се изразяват в следното
Activities
  • Activity: Функционално обособяване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: За целите на настоящия проект ще бъде създаден функционално обособен център за предоставяне на почасови интегрирани социални услуги в домашна среда и в общността в Община Бойчиновци, който ще се администрира в сградата на общината.Функционалното обособяване на центъра е първата стъпка към предоставяне на услугите и неразделна част от от процеса по обслужване на потребителите.За изпълнението на проекта, обработка на данни и архивиране на проектната документация ще има нужда от техническо обезпечаване, което ще се състои в закупуването на 2бр. лаптопи, мултифункционално средство(принтер/скенер/ксерокс) и шкаф за документи. Разходът за обзавеждане и оборудване на функционално обособения център за предоставяне на почасови интегрирани социални услуги е свързан с предоставянето на услугите, тъй като техниката ще бъде използвана за изготвяне на договорите за предоставяне на услуги; за актуализиране на договорите, за изработване на графици за предоставяне на услугите; за актуализиране и следене изпълнението на индивидуалните планове на потребителите и други документи, касаещи качественото предоставяне на проектните услуги. Функционално обособеният център ще бъде мястото, където при необходимост ще се преразглеждат условията за предоставяне на услугите на лицата и ще се преразпределят в зависимост от инцидентни изменения на потребностите.Отделно като част от тази дейност ще бъдат възложени от екипа по проекта правилата за функциониране на центъра.С цел интегриране на новите наети лица и услуги на центъра, и гарантиране на качество и мултидисциплинарен подход ще бъдат разработени от външен изпълнител Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Начин на изпълнение За изпълнението на тази дейност ще бъдат сключени договори с външни изпълнители след проведени процедури по ЗОП, както следва: - за доставка на обзавеждане и оборудване със стойност 1450,00 лв. ( лаптоп 500лв. за бр+ 250лв. за мулти устройството + 200лв. шкаф) -1740 с ДДС - за изготвяне на Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда - 2000,00 лв. За закупеното оборудване се предвижда застраховка в размер на 100 лв. за срока на проекта., Contracted Amount: 3 840.00 , Reported Amount: 413 746.71
  • Activity: Набиране на заявления за ползване на интегрираната социална услуга и оценка на потребителите: След подписване на договора за БФП ще бъде обявен прием на заявления от кандидатите за ползване на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник, които ще се приемат в общинска администрация - Бойчиновци и в кметствата на Общината. Заявления ще се приемат през първи проектен месец . След набиране на заявления за ползване на почасовите социални услуги, ще се направи оценка на потребностите на заявилите потребители, както разпределение на ресурсите. Първоначалните оценки ще бъдат изготвени през втори проектен месец .С цел предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и осигуряването на достъп до интегрирани услуги ще бъде направена оценка на специфичните потребности на човека в неравностойно положение включваща и индивидуална социална оценка. Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. За всеки потребител ще се попълни социална оценка, която представлява основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта. Имайки предвид получената оценка се предлага броя на часовете и вида на предоставяните услуги. В процеса на предоставяне на услугите по проекта при необходимост ще се извършва актуализация на потребностите на потребителите, чрез изготвяне на нови оценки. Всички оценки ще се актуализират на всеки шест месеца с цел актуализиране и на индивидуалните планове за предоставяне на съответните услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник". , Contracted Amount: 3 360.00 , Reported Amount: 2 100.00
  • Activity: Създаване на екип и предоставяне на социална услуга: В рамките на тази дейност ще се извърши подбор на личните асистенти и домашни помощници от екипа по управление на проекта и социалния работник на Центъра и ще се сключат договори с тях. Измежду тези лица ще бъдат определени 18 домашни помощници на 4 часов работен ден и 50 лични асистенти също на 4 часов работен ден. През третия месец от стартиране на проекта ще се присъединят 85 потребители към екипа. Всички назначени лица задължително ще преминат начално обучение, ако липсва такова или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в рамките на един ден и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд. Ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения през шест месеца, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. рискови за това пациенти, измерване на витални показатели (кръвно налягане, пулс,) разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и др. Ще се предоставят услуги от медицинско лице на 4 часов работен ден и центърът ще предоставя възможност за срещи и консултации с психолог, който също ще бъде ангажиран на трудов договор на 4 часов работен ден. Потребителите ще се обслужват по заявка, като ще се изготвя график за посещения по населените места. Предвид деликатната специфика на целевите групи и вида услуги, които ще се изпълняват , Contracted Amount: 441 982.00 , Reported Amount: 20 296.20
  • Activity: Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугитеспоред тяхната потребност: 1. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи. 2. Предвид целевите групи по проекта , предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде нает психолог. , Contracted Amount: 6 300.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Информиране и публичност: При изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта; • Провеждане на пресконференция за приключване на проекта; • Подготовка на общо 60 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка и химикалка с логото на проекта - 60 бр.; • Подготовка и разпространение на информационна брошура ; тираж 100 копия - 100 бр; •“плакати в тираж 20 копия, предназначени за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС - 20 бр.; • Изготвяне на информационна табела за Център за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ - 1 бр.; • Публикации в местната преса - 2 бр.; • Периодично публикуване на страницата на Община Бойчиновци информация за напредъка на проекта постигане на критериите за резултат; • Периодично публикуване на страницата на Община Бойчиновци информация за напредъка на проекта постигане на критериите за резултат . , Contracted Amount: 2 700.00 , Reported Amount: 925.56
  • Activity: Организация и управление на проекта: В основата на организацията и управлението на проекта са заложени следните задачи: • последователност на изпълнение на проектните дейности; • проследяване на изпълнението на дейностите; • обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; • вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. С цел успешната организация и управление на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, технически сътрудник и счетоводител . Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектните дейности и постигане на заложените цели. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: • Подбор и структуриране на екип за функциониране на Център за услуги в домашна среда състоящ се от социални работници за почасово предоставяне на услуги . • Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори. . Изготвяне на времеви график за изпълнението на проекта. . Провеждане на ежемесечни екипни срещи. . Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. . Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принципа на "добро управление на програми и проекти".Целта е сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите , Contracted Amount: 26 712.00 , Reported Amount: 18 081.27

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ET COLOR VLADIMIR TSVETKOV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 57.60
  • Contractor: ET LUTA _ GOSPODIN GOSPODINOV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 855.41
  • Contractor: EVROLAN BG EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 427.00
  • Contractor: HELIOS GEORGI SLAVCHEV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 387.96
  • Contractor: DZI GEMERAL INSURANCE EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 92.21
  • Contractor: OFFICE EXPRESS SERVICE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 227.99
  • Contractor: Association protectors Montana, Contracted Amount*: 3 640.00 , Reported Amount**: 3 070.00
  • Contractor: COMPETITIVE NEWS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 480.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 42.00 , Target amount: 85.00 , Reached amount: 80.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 42.00 , Target amount: 85.00 , Reached amount: 80.00

Financial Information

Total Project cost 484 894.00 BGN
Grant 484 894.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 455 039.33 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неизпълнение на индикатори 0.00 0.00 0.00 0.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN