Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.001-0079-C03
Project Name Increasing energy efficiency in multifamily buildings in the Krumovgrad town
Beneficiary 000235913 KRUMOVGRAD MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 07.10.2016
Start Date 07.10.2016
End Date 08.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Крумовград, гр.Крумовград

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Крумовград.  В проектното предложение са включени три жилищни сгради, намиращи се на ул. "Родопи" № 2, пл. "България" № 7 и ул. "Васил Левски" № 6.
Мерките за енергийна ефективност в жилищните сгради ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сградата, и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата с изготвен технически паспорт. 
На етап реализация на проектното предложение ще бъдат изработени инвестиционни проекти, съгласно Закона за устройство на територията и Наредба 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. В инвестиционните проекти ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. 
Дейностите за енергийно обновяване ще се осигурят по-добри условия на живот, топлинен комфорт и по-високо качество на жизнената среда. 
Проектите за енергийна ефективност в жилищни сгради ще допринесат за постигане на националната цел по отношение на повишаване на енергийна ефективност, а именно – достигане на по-високо ниво на енергийна ефективност и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в атмосферата. 
Инвестициите в мерки за енергийна ефективност в жилищни сгради на територията на гр. Крумовград ще бъдат предпоставка за подобряване сградния им фонд с цел създаване на достъпни и атрактивни жилища. Подобряването на жилищния фонд в гр. Крумовград ще доведе до по-добро качество на въздуха и ще подобри условията за живот в тях.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; - Оптимизиране на използването на проектните ресурси; - Постигане на ефективна координация и комуникация с партньори и изпълнители; - Изготвяне на документация по проекта; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност. Проектът ще се управлява от екип в състав: ръководител, технически сътрудник - строителство, технически сътрудник - административна дейност и счетоводител. Екипът ще бъде сформиран при стартиране на проекта. Задълженията и отговорностите на членовете ще бъдат възлагани при спазване на ПМС №119/ 20.05.2014 г. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности. Членове на екипа ще провеждат ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът ще следи за осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; контрол на заложените индикатори за изпълнение и резултат; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на Управляващия орган при провежданите на мониторинг; осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; организира дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; изготвя междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение; изготвяне на искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , Contracted Amount: 19 431.00 , Reported Amount: 13 802.92
  • Activity: Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП: Дейността по подготовката и провеждането на тръжните процедури ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители. За целта община Крумовград ще проведе процедури за избор на външни изпълнители по реда на ЗОП. Тази дейност включва изготвяне и провеждане на следните процедури: - избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор); - избор на изпълнител за изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор; - избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация и информационната кампания; - избор на изпълнител за извършване на одит. При избора на изпълнители ще се спазване Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 39 580.80
  • Activity: Проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор: Предвижда се изготвяне на работни проекти за всеки обект, съгласно ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. Проектите ще бъдат придружени с подробни КСС по приложимите части. Работните проекти ще бъдат надлежно съгласувани с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи. Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъдат изготвени доклади за оценка на съответствието на проектите, въз основа на които ще бъдат издадени разрешения за строеж. Съгласно приложените обследвания за енергийна ефективност и технически обследвания на сградите се предвижда: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Строителят ще изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за обекта в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. Във връзка с точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството., Contracted Amount: 865 605.01 , Reported Amount: 1 017 546.91
  • Activity: Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор : Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на проекта, въз основа на който ще бъде издадено разрешение за строеж. По време на изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор ще упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от ЗУТ. След приключване на всички СМР се съставя окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, като прилага необходимите документи за назначаване на държавна приемателна комисия за въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на разрешение за ползване., Contracted Amount: 41 800.00 , Reported Amount: 48 835.71
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: С цел информиране на обществеността за целите, обхвата и резултатите от проекта и финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж" 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, са предвидени мерки за информация и публичност. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация: 1. Изработване и поставяне на временен билборд с големи размери за всяка сграда преди официалната церемония (първа копка), с параметри, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 2. Изработване и поставяне на постоянни обяснителни табели след приключване на проекта, с параметри, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 3. Изработване на банер с информация за параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 4. Подготовка и отпечатване на 400 броя брошури за проекта. Ще бъдат изработени информационни материали - брошури в съответствие с насоките на ЕС, които ще информират местното население, медиите и заинтересованите лица за планираните мероприятия и графика за тяхното изпълнение. 5. Четири публикации в регионален вестник: при стартиране и финал на проекта, и преди официалните церемонии. Първата публикация ще има за цел да информира обществеността за предвидените дейности по проекта и за финансиращата организация. Втората публикация ще бъде при приключване на проекта като ще бъдат изложени резултати от проекта и индикаторите, които са постигнати. 6. Провеждане на публични събития. Ще бъдат проведени две публични събития - пресконференции: при стартиране на проекта и след приключване на инфраструктурните дейности по проекта, като на тях изрично ще се упоменава приноса на финансиращия орган. На пресконференциите ще бъде осигурена кафе-пауза и флаш памет 4 GB, надписани с логата на Европейския съюз и Оперативната програма за всеки участник. 7. Организиране и провеждане на официални церемонии за ефективния старт на проекта - "Първа копка" и за откриване на обекта. На официалните церемонии ще се осигури кетеринг. Публичните събития и официалните церемонии ще бъдат предварително анонсирани чрез разпространение на прессъобщения до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална печатна медия. Предварителна информация за събитието ще се публикува на интернет страницата на община Крумовград. Предварителна информация за публичното събитие ще бъде изпратена на УО и на Областен информационен център Кърджали. 8. Периодични публикации на интернет страницата на община Крумовград. За повишаване на информираността на целевите групи – собственици в режим на етажна собственост относно необходимостта от обновяване за енергийна ефективност на сградите и да се провокира мотивацията им за предприемане на мерки за обновяване за енергийна ефективност ще се проведе информационна кампания. с параметри, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , Contracted Amount: 16 814.00 , Reported Amount: 16 104.00
  • Activity: Одит на проекта: Съгласно насоките за кандидатстване по настоящата схема, одита на проекта е една от задължителните дейности за проекти на стойност над 200 000 лева. Докладът за одит ще се приложи към окончателния финансов отчет на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор. Изборът на изпълнител за одит на проекта ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Дейността е необходима с оглед осигуряване на прозрачност и законосъобразност на разходите, ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазване на специфичните нормативни правила на ЕС. При изпълнение на дейността ще бъде спазвана Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС., Contracted Amount: 8 407.00 , Reported Amount: 9 840.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Ibrahim, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: UGSTROY Ltd., Contracted Amount*: 141 750.00 , Reported Amount**: 146 002.50
  • Contractor: DI EM AI DIVELOPMANT EOOD, Contracted Amount*: 12 720.00 , Reported Amount**: 12 720.00
  • Contractor: Gabriela, Contracted Amount*: 5 122.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DZZD INTERNORM, Contracted Amount*: 42 900.00 , Reported Amount**: 43 543.50
  • Contractor: Obedinenie "GRUP KONSULT", Contracted Amount*: 376 320.00 , Reported Amount**: 386 914.81
  • Contractor: DZZD "'SOFT PROEKTIRANE", Contracted Amount*: 472 800.00 , Reported Amount**: 484 629.60
  • Contractor: DZZD EKOINJENERING - EE, Contracted Amount*: 5 214.00 , Reported Amount**: 5 292.21
  • Contractor: Myumyune, Contracted Amount*: 4 270.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Mariika, Contracted Amount*: 7 639.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Aneliya, Contracted Amount*: 4 270.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: " Travel Media Group " Ltd., Contracted Amount*: 3 384.00 , Reported Amount**: 3 384.00
  • Contractor: ENERGY PROJECT EOOD, Contracted Amount*: 39 580.80 , Reported Amount**: 39 580.80
  • Contractor: Abidin, Contracted Amount*: 7 639.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SOP "Audit Consult 2004" Ltd. , Contracted Amount*: 9 840.00 , Reported Amount**: 9 840.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: EKOINJENERING EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: TEHNOKONTROL EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: SOFT - U, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: GERT GRUP, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: RILA KONSULT, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: STOYNORM EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: INVESTICIONNO PROEKTIRANE, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: INTERPROKONSULT EOOD, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 49.19 , Reached amount: 142.87
Indicator 2 Number of households with improved energy consumption classification, Measure Unit: домакинства, Base Value: 0.00 , Target amount: 58.00 , Reached amount: 58.00
Indicator 3 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 990 862.61 BGN
Grant 990 862.61 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 990 862.61 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 979.04 0.00 1 979.04 ЕС-ЕНЕРДЖИ ПРОЕКТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 23 640.00 0.00 23 640.00 Д33Д ,,COФT ПРОЕКТИPAHE"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 7 087.50 0.00 7 087.50 ЮГСТРОЙ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 18 816.00 0.00 18 816.00 Обединение „ГРУП КОНСУЛТ“
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 260.70 0.00 260.70 ДЗЗД ЕКОИНЖЕНЕРИНГ - ЕЕ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 164.00 0.00 1 164.00 ДЗЗД ИНТЕРНОРМ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 981.00 0.00 981.00 ДЗЗД ИНТЕРНОРМ

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строителство, авторски надзор) на обект жилищен блок, гр. Крумовград, пл. „България“ № 7“, Estimated Amount: 346 880.00
  • Differentiated position 1: „Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строителство, авторски надзор) на обект жилищен блок, гр. Крумовград, пл. „България“ № 7“
    Contractor: Obedinenie "GRUP KONSULT"
    Contract total funded value: 376 320.00
Procedure 2 Subject to due process: „Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строителство, авторски надзор) на обект жилищен блок, гр. Крумовград, ул. „Васил Левски“ № 6“, Estimated Amount: 118 990.00
  • Differentiated position 1: „Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строителство, авторски надзор) на обект жилищен блок, гр. Крумовград, ул. „Васил Левски“ № 6“
    Contractor: UGSTROY Ltd.
    Contract total funded value: 141 750.00
Procedure 3 Subject to due process: „Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строителство, авторски надзор) на обект жилищен блок, гр. Крумовград, ул. Родопи № 2“, Estimated Amount: 394 485.00
  • Differentiated position 1: „Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строителство, авторски надзор) на обект жилищен блок, гр. Крумовград, ул. Родопи № 2“
    Contractor: DZZD "'SOFT PROEKTIRANE"
    Contract total funded value: 472 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Екип на проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Марийка Тенчева Христозова - Ръководител проект
    Contractor: Mariika
    Contract total funded value: 7 639.00
  • Differentiated position 2: Габриела Николаева Николова - Технически сътрудник административна дейност
    Contractor: Gabriela
    Contract total funded value: 5 122.00
  • Differentiated position 3: Анелия Стефанова Хаджиева - Счетоводител
    Contractor: Aneliya
    Contract total funded value: 4 270.00
  • Differentiated position 4: Абидин Мехмед Хаджимехмед - Ръководител проект
    Contractor: Abidin
    Contract total funded value: 7 639.00
  • Differentiated position 5: Мюмюне Хасан Ибрям - Счетоводител
    Contractor: Myumyune
    Contract total funded value: 4 270.00
  • Differentiated position 6: Ибрахим Юсеин Хабиб - Технически сътрудник - строителство
    Contractor: Ibrahim
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на информационна кампания и дейности по публичност и визуализация, Estimated Amount: 16 814.00
  • Differentiated position 1: ОП № 1 „Изработка, доставка и монтаж на билборд и постоянна информационна табела и изработка и доставка на печатни, информационни и промоционални материали“ - запазена обществена поръчка съгласно чл. 12 от ЗОП и ОП
    Contractor: DI EM AI DIVELOPMANT EOOD
    Contract total funded value: 12 720.00
  • Differentiated position 2: № 2 „Подготовка и провеждане на публични мероприятия и публикации в регионални вестници“
    Contractor: " Travel Media Group " Ltd.
    Contract total funded value: 3 384.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на обследванията, Estimated Amount: 47 120.00
  • Differentiated position 1: „Избор на изпълнител за изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 3 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност на жилищни сгради в гр. Крумовград по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.“
    Contractor: ENERGY PROJECT EOOD
    Contract total funded value: 39 580.80
Procedure 7 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на одит, Estimated Amount: 8 407.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за извършване на одит
    Contractor: SOP "Audit Consult 2004" Ltd.
    Contract total funded value: 9 840.00
Procedure 8 Subject to due process: Избор на изпълнител по изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проектите и за извършване на независим строителен надзор, Estimated Amount: 41 800.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител по изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проектите и за извършване на независим строителен надзор на жилищен блок ул. „Родопи № 2“
    Contractor: DZZD INTERNORM
    Contract total funded value: 23 280.00
  • Differentiated position 2: Избор на изпълнител по изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проектите и за извършване на независим строителен надзор на жилищен блок ул. „Васил Левски“ № 6“
    Contractor: DZZD EKOINJENERING - EE
    Contract total funded value: 5 214.00
  • Differentiated position 3: Избор на изпълнител по изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проектите и за извършване на независим строителен надзор на жилищен блок пл. „България“ № 7“
    Contractor: DZZD INTERNORM
    Contract total funded value: 19 620.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN