Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0149-C01
Project Name Patronage Care+ in Municipality Montana
Beneficiary 000320872 MONTANA MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 09.06.2021
Start Date 09.06.2021
End Date 01.03.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа - ще бъдат предоставяни почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора. : „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Изпълнението на дейностите по патронажна грижа за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора, ще се осъществява от Домашен социален патронаж - Монтана. Ще бъде осигурена здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 141 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Услугата ще се предоставя в гр. Монтана и 23-те села към общината. Услугата ще се предоставя за период от 12 месеца. Потребителите ще бъдат лица с постоянен и настоящ адрес в общината. Услугите за едно лице ще са минимум 2 часа на ден. Осигуряване на психологическа подкрепа, консултиране, доставка на храна, хранителни продукти, лекарства, заплащане на сметки, транспорт на персонала. Услугите ще бъдат предоставяни на база оценка на индивидуалните потребности на всяко лице. Лицата, които желаят да ползват мобилната услуга, ще подават писмено Заявление до Кмета на Общината или упълномощено лице с приложени документи:1. документ за самоличност /за справка/; 2. копие от експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК или медицински протокол на ЛКК, ако има такъв. Подадените заявления с приложените документи, ще се входират в нарочно създаден за целта "Дневник на заявления от кандидатите". Ще бъде разработен формуляр за оценка на потребностите, даващ възможност за дефиниране на индивидуалните потребности и ще включва като минимум следната информация: 1. Обща информация за лицето /име, възраст, информация за контакт с близки лица/ 2. информация за здравословното състояние. 3. Информация за ползване на други услуги от потребителя. 4. Информация за оценка на рисковете за потребителя. 5. Информация за потребностите от мобилна подкрепа - това е информация за нуждите от подкрепа в основните области на живот на човека /придвижване и разходки, общуване и социално включване, админисртативна дейност, готвене и хранене, почистване на дома, мобилност и други специфични за потребителя области/. Информацията ще бъде събирана с активното участие на потребителя и по възможност с участието на негов близък. За всеки кандидат - потребител ще се създаде и води лично досие. Общият размер на компенсацията за 141 потребители на Патронажната услуга е в размер на 284 256.00 лв. за 12 месеца, като 217 252.80 лв. са предвидени разходи за възнаграждения и осигурителни плащания на персонала пряко ангажирани с предоставянето на здравно-социалната услуга "Патронажна грижа" и 67 003.20 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: Шофьор 1бр. на ТД, разходите са изчислени на база МРЗ, разход за 12 м. 9299лв. Домашни помощници код по НКПД 51521002 до 30 лица на пълен и не пълен работен ден по ТД на МРЗ, разход за 12 месеца 162736,80 лв. Координатор/диспечер на услугата 1бр. по ТД, ОРЗ 1100,00 лв. разход за 12 м. 15737 лв. Медицински специалисти/медицински сестри/ до 2бр. по ТД, почасова ставка 7 лв. разход за 12 месеца 8011 лв. Социален работник 1бр. по ТД, ОРЗ 1100,00 лв. разход за 12 м 15737лв. Сътрудник социални дейности 1бр. по ТД почасова ставка 6 лв. непълен работен ден, разход за 12 м. 3600лв. Психолог 1бр. по ТД не пълен работен ден почасова ставка 7 лв. разход за 12 м. 2132 лв. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 274 539.82
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности. : Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности:осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране).Общият размер на разхода за тази дейност е 511 363.50 лв., в т.ч. 390 827.82 лв. разходи за персонал и 120 535.68 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала.Община Монтана е доставчик на 17 социални услуги. Щатната численост на персонала, предоставящ социални услуги е 159 лица. Индикативният капацитет на услугите ДДД е 312 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 28 лица в 17-те социални услуги на 8 часов работен ден. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни и средства и работно облекло. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19.Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и/или втори трудов договор и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 130 451.34 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 26 бр. хигиенист, НКПД 9112 0004, на 8 ч. работен ден, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и 2-ма портиери по НКПД 9621 0009, които да отговарят за пропускателния режим в сградите и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - общо разходи 260 376.48 лв. Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Монтана да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. Във тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника като лаптопи и таблети в социални услуги, ДДД. За извършването на СМР на стойност 51 136.00 лв. са предвидените СМР да обхващат пет обекта на интервенция по проекта, като във всичките обекти е заложено да бъдат направени отделни помещения, в които да бъдат изолирани ковид болните. Помещенията ще бъдат отделени с леки преградни стени от PVC дограма. Обособяват се и преходни помещения за дезинфекция на обслужващия персонал. На всички обособени помещения ще бъде направен текущ ремонт включващ шпакловане и боядисване на стените и таваните. Предвижда се да бъдат закупени таблети и преносими компютри, дезинфектанти, предпазни облекла, тестове и др. на стойност 69 399,68 лв. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 370 357.83

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 453.00 , Reached amount: 556.00
Indicator 2 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 187.00 , Reached amount: 204.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 159.00 , Reached amount: 161.00
Indicator 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 453.00 , Reached amount: 556.00

Financial Information

Total Project cost 644 763.90 BGN
Grant 644 763.90 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 644 763.90 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN