Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.009-0051-C01
Project Name Institutional building and market positioning of the "Bultehnoplast Cluster"
Beneficiary 177099537 ASSOCIATION "CLUSTER BULTECHNOPLAST"
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 29.11.2017
Start Date 29.11.2017
End Date 16.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Сдружение „Клъстър Бултехнопласт” е юридическо лице с нестопанска цел за осъществяване на дейност в частна полза, което е учредено на 11.10.2016 г. на основание чл.1 и чл.19 от ЗЮЛНЦ
В клъстера членуват следните тринадесет юридически лица (десет български предприятия, една чуждестранна компания, една неправителствена организация и едно висше учебно заведение):
"Битулайт" ООД; "Сигнализация" ООД; "Си Ди" Медия ООД; "Юпитер 05" ООД; "Юпитер - Метал" EООД; "ЗГП" ООД; "ЗГП България" АД; 
"А.Д. ХОЛД" ООД; "Пътна Сигнализация - България" ООД; "МАТЕЛ" ООД; "CITM" Ltd; Варненски свободен университет "Черноризец Храбър" и Фондация БЕЗОПАСНО ДВИЖЕНИЕ
Основната цел на сдружението е да сформира партньорство между фирми, учебни заведения и държавни институции в областта на пътната безопасност и производството на технически средства за подобряване на сигурността по пътищата, като това партньорство от своя страна да допринесе за създаване на благоприятни условия за развитието на фирмите в клъстера, да повиши тяхната конкурентоспособност на национално и международно равнище
В рамките на настоящия проект са предвидени следните дейности за:
- изграждане и укрепване на управленско и административно тяло на клъстера – функционираща клъстерна структура
- ресурсно обезпечаване на административното тяло за нуждите на функциониране на клъстера –създадени условия за наетите служители
- организиране на информационни събития в страната за представяне на клъстера и привличане на нови членове – набиране на нови членове и клиенти
- разработване на стратегия за интернационализация на клъстера и консултантски услуги за стъпване на нови пазари (вкл. изследвания и информация за таргетираните пазари)
- участие в национални и международни изложения и панаири - създаване на сътрудничества, привличане на нови клиенти и промотиране на клъстера и дейността му
- дейности по популяризиране името и марката на клъстера и неговите продукти и услуги
- дейности по публичност и визуализация на проекта
Activities
  • Activity: Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал и наемане на работно помещение): Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за управление и координация на клъстерните дейности - седем експерти и ще бъде наето помещение за период от 17 месеца. Персоналът на административното тяло на клъстера ще бъде назначаван с конкурс на трудови договори, като ще се изисква висока квалификация в областта на мениджмънта, маркетинга и технологичните процеси. Изискванията към тези служители, в зависимост от позицията, която заемат са следните: 1.Ръководител на проекта трябва да притежава минимум 10 години професионален опит на управленска позиция. Работата на ръководителя на проекта има за цел да управлява, координира, подпомага и информира заинтересованите страни в проекта. 2.Заместник ръководител на проекта (Директор връзки с науката) – трябва да притежава висше инженерно образование. Да притежава минимум 7 години професионален опит на управленска позиция. Работата на Заместник ръководителя на проекта има за цел да координира и подпомага действията на екипа по проекта. На него могат да бъдат възложени работи за изпълнение директно от Ръководителя на обекта. В предвид важността на достъпа до научните постижения за развитието на производството и новите технологии, основен приоритет на служителя ще бъде осъществяване на контакти с БАН и други научни звена. Обединяване и споделяне между членовете на новите постижения и помощ при внедряването им при отделните членове 3.Експерт по маркетинг и пазарни анализи - висше образование или висше маркетинг, или висше икономист – външна търговия. Изисквания за минимум 5 години професионален опит в сферата на маркетинга или пазарните анализи. Основните отговорности на служителя ще са свързани с подпомагане дейността на организацията в частта на външната търговия и чуждите пазари към чието навлизане е една от приоритетните цели на клъстера 4.Експерт по клъстерни и вътрешно клъстерни връзки – Висше инженерно образования в сферата на машиностроенето и измервателната техника или висше образование връзки с обществеността или еквивалентно. Изискванията към длъжността са минимум 3 години професионален опит в осъществяване на междуфирмени контакти и установяване на съдружия. Освен подпомагане на директора по клъстерно коопериране, основни задължения на специалиста ще бъдат поддържането на добри вътрешно клъстерни връзки, информираност на членовете организиране на общите ресурси при изпълнение на дейностите. 5.Експерт по връзки с общини и ведомства – висше икономическо образование /счетоводство/. Минимум 5 години професионален опит в сферата на счетоводството и публичната администрация. Основни задължения на служителя са счетоводна отчетност при изпълнение и отчитане на проекта, спазване на правилата за отчитане по националното и европейско законодателство. Друга съществена отговорност е осъществяването на контакти и представителност при работата с общински и държавни учреждения и служби 6.Офис мениджър – трябва да притежава минимум средно образование. Минимум 2 години специфичен професионален опит. Заетост на пълен работен ден, като причината за това е големия обем на административна работа по дейността на клъстъра и международните представяния. 7.Експерт по връзки с развойни звена в и извън клъстера – да притежава висше инженерно или икономическо образование. Минимум 5 години специфичен професионален опит в развойно звено или научна организация. Основните задължения на специалиста са свързани с подобряване на достъпа на членовете на клъстера до нови знания и научни открития, който могат да се приложат в производството. В същото време идентифициране и създаване на общи проекти между клъстера и външни научни звена, чийто резултати ще бъдат приложими и за двете страни ОПИСАНИЕ НА НЕОБХОДИМИТЕ СТЪПКИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА: ПОДБОР НА КВАЛИФИЦИРАН ПЕРСОНАЛ (1-ВИ МЕСЕЦ ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЕКТА); ПЕРИОД НА ЗАЕТОСТ НА ПЕРСОНАЛА (ОТ 2-РИ ДО 18 МЕСЕЦ ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЕКТА); СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР И НАЕМАНЕ НА РАБОТНО ПОМЕЩЕНИЕ (1-ВИ МЕСЕЦ ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЕКТА)., Contracted Amount: 227 800.00 , Reported Amount: 147 905.04
  • Activity: Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове (дейността ще бъде изпълнена чрез организиране на три конференции за представяне на клъстера в градовете София, Пловдив и Варна): Като част от дейността ще бъдат организирани и проведени три конференции в страната за представяне и популяризиране дейността на клъстера - в градовете София, Варна и Пловдив. По този компонент са планирани общо 3 информационни събития в трите града от страната, където основно са ситуирани членовете на Сдружение "Клъстер Бултехнопласт": София, Варна и Пловдив. Основната цел на планираните информационни мероприятия е привличането на нови членове и клиенти на клъстера: - изнасяне на презентации и доклади за представянето и популяризиране на клъстера, неговата дейност и потенциалните възможности, които той създава, както и представянето на фирмите и организациите - членове на клъстера и техните продукти пред представители на самите фирми и настоящи и потенциални партньори с цел привличане на нови членове и клиенти на Клъстер "Бултехнопласт" , както и създаване на тесни контакти между работещите във фирмите на клъстера. Темите, датите и конкретните места на провеждане на планираните три конференции подлежат на допълнително уточняване. Описание на стъпките за изпълнение на дейността: - наем на зали и техника за провеждане на три конференции за представяне на клъстера и дейността му в градовете София, Варна и Пловдив. - период на провеждане на конференциите (13-ти - 18-ти месец)., Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Насърчаване на клъстерния маркетинг (дейността ще бъде изпълнена чрез разработване на стратегия за интернационализация на клъстера, предоставяне на консултантски услуги за стъпването на друг пазар, изготвяне и отпечатване на рекламни брошури, участие на клъстера в международни изложения и панаири и осигуряване на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация): Дейностите по насърчаване на клъстерния маркетинг включват: 1. Разработване на стратегия за интернационализация на клъстера Създаването на обща такава стратегия за развитие на клъстера ще способства за стиковане на усилията на всички членове тази насока. Поради липсва на достатъчно собствен ресурс и опит, изпълнението на тази дейност ще се възложи на външен изпълнител който да изготви горепосочената стратегия и анализи. 2. Назначаване в административното тяло на клъстера на пълен 8-часов работен ден на служител на длъжност Експерт създаване на сътрудничества и интернационализация – основни отговорности на служителя са осъществяване на връзки с международни клъстерни мрежи и създаване на вътршноклъстерни взаимодействия и обвързаности. 3. Консултантски услуги за стъпването на друг пазар, вкл. изследвания и информация за таргетираните пазари. Изпълнението на тази дейност също ще се възложи на външен изпълнител който да предостави необходимите изледвания, информация и анализи. Благодарение на това в последствие вътрешните за клъстера пазарни и маркетинг специалисти ще могат да предоставят услуги на своите членове, като изготвят и създават персонални напътствия и стратегии за всеки един от членовете. 4. Надграждане на интернет страница и интранет мрежа за нуждите на клъстера, създаване на информационна система Един от разпознаваемите белези на надеждният партньор е представянето и присъствието му интернет пространството. Поради тази причина ще се доразвие съществуващия интернет сайт на клъстера и вътрешно клъстерна мрежа с която членовете и потребителите на вътрешноклъстерната информация ще могат по лесно да споделят постижения и иновационни практики. За тази дейност не са предвидени средства в бюджета на проекта и ще бъде изпълнена изцяло за сметка на кандидата. 5. Участие в национални и международни изложения и панаири. Тази дейност съответства на целите на стратегията за развитие на клъстера и ще предостави възможност на клъстера и на фирмите - членове да бъдат разпознати като надежден партньор, да установят нови контакти и бизнес възможности, да представят портфолиото от продукти и услуги, което ще повиши конкурентоспособността и видимостта на фирмите и организацията. В проектното предложение е предвидено участието на представители на „Бултехнопласт” на следните специализирани събития и панаири в областта на пътното строителство: 5.1. Intertraffic-Истанбул (април 2019 г) - Турция 5.2. Subcon - Бирмингам (юни 2018 г) - Англия 5.3. European coatings show – Нюрнберг (2019) - Германия 5.4. Hofmann technology day - Хамбург (2018 г) - Германия 5.5. Intertrafic - Мексико Сити (2018 г) – Мексико 5.6. Intertrafic - Пекин (2018 г) - Китай 5.7. Bauma - Мюнхен (2019 г) - Германия 5.8. Expo Trafic-Букурещ (2018) - Румъния 6. Популяризиране името и марката на клъстера Дейностите по популяризиране на името на и марката на клъстера включва изготвяне на рекламни брошури които да представят дейността на клъстера неговите предимства, като организация и надежден партньор. Също така се предвижда публикуване на рекламни банери в специализирани международни списания (за които не са предвидени средства в бюджета на проекта), с цел утвърждаване на марката на световната професионална общност., Contracted Amount: 254 772.98 , Reported Amount: 202 329.67
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: При изпълнение на дейностите по проекта ще бъдат предприети мерки относно изискванията за информираност и публичност, съгласно Насоките за кандидатстване и правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, за финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност". На видно място пред наетия офис на клъстера ще бъде монтирана информационна табела относно източниците на финансиране по проекта. Също така всички изготвени по проекта документи ще бъде обозначени със съответната визуализация с информация за финансовата помощ от страна на ЕС за реализацията на проекта., Contracted Amount: 300.00 , Reported Amount: 5 250.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TRANSSTROY INZHENERING Ltd., Contracted Amount*: 27 200.00 , Reported Amount**: 18 000.00
  • Contractor: ATLAS TRAVELS LTD., Contracted Amount*: 154 515.00 , Reported Amount**: 133 289.79
  • Contractor: Shipanov - Business and Finance Consult Ltd, Contracted Amount*: 38 800.00 , Reported Amount**: 38 800.00
  • Contractor: ATERA DESIGN EOOD, Contracted Amount*: 5 300.40 , Reported Amount**: 5 250.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 49 991.35 , Reached amount: 47 915.02
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 488 872.98 BGN
Grant 391 098.39 BGN
Self amount 97 774.59 BGN
Total actual amounts paid 257 159.16 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: 1. Услуги по организиране на посещения на международни изложения и панаири на членовете на клъстера и техни представители., Estimated Amount: 154 619.93
  • Differentiated position 1: 1. Услуги по организиране на посещения на международни изложения и панаири на членовете на клъстера и техни представители
    Contractor: ATLAS TRAVELS LTD.
    Contract total funded value: 154 515.00
Procedure 2 Subject to due process: Изготвяне на стратегия за интернационализация на клъстера и консултантски услуги за стъпване на други пазари, Estimated Amount: 38 800.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Изготвяне на стратегия за интернационализация на клъстера
    Contractor: Shipanov - Business and Finance Consult Ltd
    Contract total funded value: 19 600.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Консултантски услуги за стъпване на други пазари.
    Contractor: Shipanov - Business and Finance Consult Ltd
    Contract total funded value: 19 200.00
Procedure 3 Subject to due process: Наемане на офис за нуждите на административното тяло на клъстер "Бултехнопласт" , Estimated Amount: 34 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Организиране на събития в България, Estimated Amount: 6 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Отпечатване на рекламни брошури и информационна табела по проекта, Estimated Amount: 5 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN