Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.021-0116-C01
Project Name Improved quality of work at TECHNOPOLIS BULGARIA EAD and PRAKTIKER RETAIL LTD
Beneficiary 130858590 TECHNOPOLIS BULGARIA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 23.02.2018
Start Date 01.04.2018
End Date 30.06.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
С настоящия проект ще бъде удовлетворена потребността от повишаване на квалификацията на ключовите служители на две от структуроопределящите предприятия в областта на търговското посредничество - Технополис България ЕАД и Практикер Ритейл ЕООД.

Общата цел на проекта е да се повиши производителността и качеството на труда и да се създават условия за устойчива заетост в предприятията.
Специфичните цели на проектното предложение са следните:
- да се подобрят уменията по информационни и комуникационни технологии на 908 заети лица на ключови позиции в двете дружества чрез провеждане на обучения по дигитална компетентност;
- да се повиши ефективността на предприятията в процеса на обработка на данни и обмен на информация чрез придобиване на задълбочени нови познания от служителите за спецификите при работа с офис пакет приложения и специализиран софтуер и програми, които могат да облекчат ежедневната им дейност и да направят работата им по-структурирана и лесна за отчитане;
- да се увеличи качеството на работа и респективно естеството на предоставяните услуги чрез инвестиции в допълнителна квалификация;
- да се повиши мотивацията и увереността на обучаваните лица, които вследствие на преминатото обучение да могат по-пълноценно да развият и покажат своя потенциал.

Целева група включва 908 лица на двете компании /666 от Технополис България и 242 от Практикер Ритейл/, 2-ма са над 54 години, а 518 лица са със средно образование /тук се включват като брой и 2-те лица над 54 години/.

Основните дейности са свързани с организиране и провеждане на обучения за придобиване на ключова компетентност 4 - Дигитална компетентност, дейности по управление на проекта, информиране и публичност.

Очакваните резултати са: 908 обучени служители с подобрени ключови компетенции и мотивация за работа; придобити теоретични познания и реален практически опит в дигиталните компетенции; подобрени конкурентни позиции и увеличени икономически показатели по региони за двете дружества.
Activities
  • Activity: Организиране и провеждане на обучения за придобиване на ключова компетентност, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” : Целта на дейността е да се организират и проведат обучения за придобиване на ключова компетентност, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” за 908 бр. лица, разделени в поне 75 групи от по 8-16 човека всяка в 24 града на страната. Всяко едно заето лице ще премине обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” в рамките на 45 учебни часа /продължителност на 1 учебен час = 45 минути/. Участниците ще бъдат разпределени в поне 75 обединени групи от двете дружества, за гарантиране на максимална ефективност на учебния процес и усвояване на предаваната материя. Избраните за включване в обучението лица ще преминат входящ тест за определяне на нивото /най-вече по отношение боравене с Microsoft Word, Microsoft Excel, SAP/, за да се прецени дали има потребност от сформиране на повече групи - на начинаещи и напреднали. На успешно завършилите ще бъде издаден Сертификат за преминато обучение. За качествено реализиране на заложените дейности и постигане за предвидените резултати, обученията ще бъдат организирани във времето така, че да могат съответните служители да отсъстват от работното си място и това да не се отрази на дейността на дружествата. Поради тази причини за тяхното осъществяване е планиран по-дълъг период от време. Обучението по дигитална компетентност ще включва: - Основни специфики при работа с Windows 7 /програми, файлове, папки и т.н./ - Използване на Интернет и електронна поща - търсене на информация, оптимизиране и организиране на работата в интернет, както и ефективно използване на електронната поща и всички нейни функционалности; - Текстообработване в средата на MS Word 2010 /създаване, оформяне и отпечатване на професионални текстови документи, включващи таблични и графични обекти/; - Работа с електронни таблици в средата на MS Excel 2010 / оформление и управление на клетки, работни листове, използване на формули и функции, визуално представяне, анализиране и организиране на данните, правене на справки и отчети, изготвяне на графици/ - Работа със SAP - специализиран софтуер за управление на вътрешните процеси, които се използва и в двете компании и отличното му владеене е задължително за безпроблемно изпълнение на длъжностните задължения /особености на софтуера, работа с документи и справки вътре в него и др./ Описаните в обучението по дигитална компетентност теми са продиктувани от потребността на двете дружества да повишат нивото на компютърна грамотност на ключови за дейността си служители, при които отличното владеене на съвременните софтуерни програми е решаващ фактор за качествена работа, което от своя страна е пряко свързано и със запазване на водещите позиции на компаниите в сектора и повишаване на икономическите им показатели на местно и национално ниво. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител за извършване на обученията по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” /месец 1-3 включително/ Етап 2: Провеждане на самите обучения в 24-те града (от 4-17 месец). , Contracted Amount: 227 000.00 , Reported Amount: 226 750.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Praktiker Retail Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Заети лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 908.00 , Reached amount: 908.00
Indicator 2 Участници, придобили квалификация при напускане на операцията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 908.00 , Reached amount: 907.00

Financial Information

Total Project cost 249 700.00 BGN
Grant 249 700.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 249 425.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неизпълнение на индикатори 99.00 0.00 0.00 0.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Организиране и провеждане на обучение за придобиване на Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” в ТЕХНОПОЛИС БЪЛГАРИЯ ЕАД и ПРАКТИКЕР РИТЕЙЛ ЕООД, Estimated Amount: 227 000.00
  • Differentiated position 1: „Организиране и провеждане на обучение за придобиване на Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” в ТЕХНОПОЛИС БЪЛГАРИЯ ЕАД и ПРАКТИКЕР РИТЕЙЛ ЕООД
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN