Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0144-C02
Project Name Promoting entrepreneurship in region Pazardzhik and Kardzhali Region
Beneficiary 108649632 "COMMUNITY AID FUND" ASSOCIATION
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 06.08.2018
Start Date 01.09.2018
End Date 31.05.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42)

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към задоволяване на потребностите от специфични знания, умения и подкрепа за лица, желаещи да развиват самостоятелна стопанска дейност, чрез създаването на областни центрове и извършването в тях на редица комплексни мерки в подкрепа на предприемачеството в Южен централен район , области Кърджали и Пазарджик. Проектът е насочен и към задоволяване и на конкретните потребността от заетост, доходи и социална интеграция на лицата от целевата група. 
Целеви групи: Лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. от ЮЦРП, области Кърджали и Пазарджик.
Планирани дейности:
1. Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество
2. Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения)
3. Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа
4. Разходи за организация и управление
Резултати:
1. Информирани и мотивирани за извършване на предприемаческа дейност - минимум 52 лица;
2. Проведени обучения и бизнес срещи за 52 лица, с придобиване на предприемаческите умения, включително и в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност;
3. 52 лица подготвени за извършване на самостоятелна дейност и осигуряване на устойчивост на новостартиралите предприятия, включително за успешно прилагане на финансовите инструменти за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, заложени по линия на ОП РЧР, а от друга чрез разработване на качествени бизнес планове, с които лицата да кандидатстват за финансиране пред финансовите институции с цел осъществяване на своите бизнес идеи;
4.Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията - минимум 13 лица.
Activities
  • Activity: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Целта на дейността е да се подготвят лица, желаещи да развиват собствен бизнес, вкл. безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане; В тази връзка се планират изпълнението на следните под-дейности: 1.1.Провеждането на информационно-мотивираща среща с представители на целевата група. Срещата ще бъде насочена към мотивирането на участниците, дефиниране на основните проблеми пред тях, както и извличането на решения за справяне на проблема. , както и раздаването на информационни материали и брошури. 1.2.Популяризиране на дейността в социалните мрежи. Към тази дейност се планира провеждането на информационна кампания в интернет. Целта на под-дейността е популяризиране на дейността на центровете и възможносттите за предприемачество (включително и конкретното в област Кърджали и област Пазарджик), чрез онлайн социален маркетинг. Оптимизацията за социални мрежи е все по-значима дейност, защото само чрез активна маркетингова политика в социалните мрежи, може да се промотират дейности пред широк кръг, таргетирана аудитория и да реализират повече резултати. Във връзка с това и с оглед необходимите ИТ компетентност и опит, се предвиждат за изпълнение следните под-дейности, които ще се реализират от нает на трудов договор Експерт Социален Маркетинг, съгласно приложимите разпоредби на КТ, чийто задължения по дейността, за периода от 6 месеца, включват: - Изграждане и развитие на соц. профили в социални мрежи на Центровете за подкрепа на предпримачеството в област Кърджали и област Пазарджик. Потенциалът и изключителната популярност на социалните мрежи е предпоставка за реализиране на успешен дигитален маркетинг. Центровете ще се възползва от възможностите на социалните платформи, за да осъществи комплексни маркетинг дейности в социалните медии, а именно: Създаване и управление на социални профили във основните платформи Изграждане на идентичност и на положителна репутацията Създаване на социални групи – разрастване на таргет аудиторията Публикуване на постове, с качествено и таргетирано съдържание Обратна връзка с потребителите - минимум 2 анкети. Изготвяне на лого на Центровете Ангажиране на интереса на потребителите с различни социални и информационни кампании Анализ на конкуренцията - изготвен доклад със статистика. 2.Оптимизация на сайт за: Facebook Създаване и настройка на Facebook страница на центровете - 2 бр.; Оптимизиране на Facebook страницата: създаване на дизайн (профилни снимка, кавър изображение и др.) ; Поддържане на профила: публикуване на качествено, силно таргетирано съдържание, събития, споделяне на видео, изображения и др., с цел ангажиране вниманието на потребителите; Обратна връзка от потребителите (Feedback) - проведени минимум 2 онлайн анкети; Прилагане на стратегии за увеличаване на аудиторията. 1.3.Индивидуалната работа и Дейности по мотивиране. За целта ще се проведат дейности по идентифициране, групови и индивидуални занимания, като ще бъдат проведени така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Мотивирането ще бъде насочено към усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. Изисквания за екип от експерти с нужните квалификация и опит за провеждане на конкретните дейности минимум: 1.Ръководител екип; 2.Експерт "Информираност и мотивация" кат.Консултант , с Висше образование в конкретната експертна област и над 6 години релевантен опит и 3.Експерт "Социален маркетинг" кат.Консултант , с Висше образование в конкретната експертна област и над 6 години релевантен опит ; Материално обезпечаване на планираните дейности с необходимите за целта помещения - информационни материали;, Contracted Amount: 10 865.00 , Reported Amount: 10 830.49
  • Activity: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения). : Дейността ще протече под формата на обучения за бизнес знания и умения, разработването на бизнес плановете, както и специализирани обучения по предприемачество. Знанията са насочени към идентифициране на подходящите възможности. Уменията за планиране, организиране, анализиране, общуване, действия, разбор са предвидени в настоящата дейност, като такива за усвояване. Продължителността на обучението ще е за минимум 55 уч.часа за група/обучаем, за общо 6 групи/мин. 52 лица, като на успешно завършилите се издава Сертификат. За изпълнението на дейността, ще бъдат назначени експерти, които да проведат обучения в следните модули: 1 Модул: Вие като предприемач; 1.1 Новаторство. 1.2 Предприемаческа политика и предприемачески стратегии. 1.3 Предприемаческата идея. 1.4 Инструментариум – от анализа до вземането на решения. 1.5 Човекът като предприемач 1.6 Предприемачът като лидер. 1.7 Мотивация на предприемача. Поемане на риск. 1.8 Условия за развитие на предприемачеството 2 Модул: Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; 2.1 ОТ БИЗНЕС ИДЕЯТА ДО БИЗНЕС ПЛАНА 2.2 КОМПОНЕНТИ НА БИЗНЕС ПЛАНА 2.3 PEST и SWOT анализи. 2.4 Маркетингов план. 2.5 План за продажбите. 2.6 Оценка на риска. 2.7 Оценка ефективността на бизнес проекта. 2.8 Представяне на business model canvas 3 Модул: Управление на проекти 3.1 Проект, определение, цикъл на проект, елементи 3.2 Етапи на осъществяване на проект 3.3 Проблеми. Цели. Видове 3.4 Логика на проекта. Логическа рамка на проекта. Индикатори за успех 3.5 План за изпълнение на проекта, дейности, резултати Управление на проект, мониторинг и оценка. 4 Модул: Форми на търговска дейност; 4.1 Видове търговци 4.2 Едноличен търговец (ЕТ) 4.3 Сдружаванията в търговското право 4.4 Видове търговски дружества 5 Модул: Персонал, правни отговорности и застраховка; 5.1 Персонал 5.2 Правни отговорности 5.3 Застраховка на персонала 6 Модул: Финансово планиране; 6.1 Теоретични основи на финансите 6.2 Планиране на личните финанси 6.3 Бюджет. Приход, разход и баланс. 6.4 Парични и финансови пазари 7 Модул: Капитал и видове източници; 7.1 Характеристика на основния капитал на корпоративната единица 7.2 Източници на капитал за фирмите 7.3 Същност и видове източници на финансиране 7.4 Управление на капитала и оборота на фирмата 8 Модул: Стартиране на бизнеса 8.1 Как да стартираш 8.2 Как да предложите продукти, които потребителите да харесат 8.3 Как да започнеш да печелиш пари 8.4 Какво да правиш сега 8.5 Как да си успешен мениджър 8.6 Продажби и маркетинг 8.7 Съвети за по-късен етап 9 Модул: Взаимоотношение с държавните институции 9.1 Взаимоотношения (основни права и задължения) с приходни агенции (НАП и Митници) 9.2 Данъчно -осигурителен календар 9.3 Взаимоотношения с други контролни органи по линия. За целите на обучението ще се предвидят : зала за обучение , учебни материали и пособия, използване на интерактивни материали, онагледяване с мултимедия с екран и др., Contracted Amount: 37 440.00 , Reported Amount: 37 440.00
  • Activity: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа: Целта на дейността е да да се предостави подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес. Дейността включва предоставянето на консултации, за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните изисквания и умения на лицата от целевата група. Ще се направи преценка на бизнес идеите, както тяхната целесъобразност, така и тяхната жизнеспособност. Дейността също включва консултация и менторство за подготовката, управлението и цялостното менажиране на процеса, при вземането на решение за стартирането на бизнес, както и насърчаването на бизнес развитието, чрез подготовка на бъдещи стратегии и бизнес планове на лицата. Консултациите са за минимум 52 лица по 40 часа, разделение относително по равно в двата центъра, като включват също: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа, в т.ч.: - създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - Консултации за финансирания по различни финансови източници, финансови инструменти по ОП РЧР или други подобни схеми, подпомагащи стартиращ бизнес или в подкрепа на предприемачеството/ Фонд на фондовете; - Освен това лицата от целевата група, ще бъдат и юридически консултирани, т.е. помощ при регистрация, документация или друг съпътстващ проблем при стартирането на бизнеса си. Предвиждаме в процеса на консултиране, да се отсеят всички жизнеспособни бизнес идеи, които да се анализират, формулират и развият от бенефициентите с помощта на експертния екип, като от всички лица от целевата група се допуска около 50% да стигнат до изготвяне на бизнес план и минимум 25% до реално стартиране на самостоятелен стопанска дейност. За лицата стартиращи бизнес, ще се анализират възможностите за финансиране, като се допуска изготвянето на конкретни искания за кредит/лизинг за тези от тях, с висока степен на готовност. За целта ще бъдат ангажирани за период от мин. 6 месеца следните експерти : Експерт Бизнес планиране / за област Кърджали/ на трудов договор за минимум 6 месеца, като Консултант , с Висше образование в конкретната експертна област и над 6 години релевантен опит; Консултант "Бизнес планиране" за област Пазарджик - за приблизително 1040 часа. Юрист / адвокат за изготвяне на документация, свързана с регистрацията на предприемачите, като упражняващи самостоятелна стопанска дейност лица. Материално обезпечаване на планираните дейности с необходимите за целта помещения и офис материали; По единна ставка: Разходи за управление Такси за интернет услуги, Contracted Amount: 70 110.00 , Reported Amount: 75 497.22

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: GEORGI, Contracted Amount*: 2 577.36 , Reported Amount**: 2 577.36
  • Contractor: V M A EOOD, Contracted Amount*: 27 700.00 , Reported Amount**: 28 000.00
  • Contractor: ADVOKAT, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: OP SIP i TIC - Velingrad, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 60.00
  • Contractor: DEVI-PROEKT EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 440.00
  • Contractor: TRAINER CONSULT EOOD, Contracted Amount*: 37 440.00 , Reported Amount**: 37 440.00
  • Contractor: BIZNES INKUBATOR - KARDJALI DZZD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 37.00 , Reached amount: 39.00
Indicator 2 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 45.00
Indicator 3 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 13.00 , Reached amount: 15.00

Financial Information

Total Project cost 130 256.50 BGN
Grant 130 256.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 125 945.99 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: По административен договор BG05M9OP001-1.023-0144-C01, проект „Насърчаване на предприемачеството в област Пазарджик и област Кърджали”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Обучение по предприемачество , Estimated Amount: 37 440.00
  • Differentiated position 1: По административен договор BG05M9OP001-1.023-0144-C01, проект „Насърчаване на предприемачеството в област Пазарджик и област Кърджали”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Обучение по предприемачество
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: По административен договор BG05M9OP001-1.023-0144-C01, проект „Насърчаване на предприемачеството в област Пазарджик и област Кърджали”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. „Oбучение по предприемачество : Развитие на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения. Разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност“, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: По административен договор BG05M9OP001-1.023-0144-C01, проект „Насърчаване на предприемачеството в област Пазарджик и област Кърджали”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. „Oбучение по предприемачество : Развитие на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения. Разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност“
    Contractor: TRAINER CONSULT EOOD
    Contract total funded value: 37 440.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN